769 UCHWAŁA
RADY MIEJSKIEJ W SZKLARSKIEJ PORĘBIE z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji
z budżetu miasta Szklarska Poręba, sposobu rozliczenia dotacji oraz kontroli
wykonania zleconego zadania podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów
publicznych Na podstawie art. 18
ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca |
§
1
Podmioty nie zaliczane do sektora
finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysków mogą otrzymać z
budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań
dokonywanych przez gminę, a w szczególności następujących działań:
1) oświata i
wychowanie,
2) kultura
fizyczna, sport i turystyka,
3) kultura i
sztuka,
4) pomoc
społeczna,
5) ochrona
zdrowia, rehabilitacja, przeciwdziałanie alkoholizmowi i innym uzależnieniom,
6) ochrona
środowiska i ekologii,
7) bezpieczeństwa
publicznego.
§ 2
1. Podmiot
składa wniosek o udzielenie dotacji z budżetu miasta na kolejny rok budżetowy w
terminie do 10 października poprzedzającego rok budżetowy w sekretariacie
Urzędu Miasta, który dokonuje ewidencji, a następnie przekazuje go do
odpowiedniego referatu, zgodnie z podziałem kompetencji określonym w
regulaminie organizacyjnym urzędu.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski można składać bez zachowania
wyznaczonego terminu.
2. Wniosek
sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały powinien być podpisany przez
osoby upoważnione do składania oświadczeń woli
w imieniu podmiotu.
3. W
przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych lub innych wad wniosku należy
wezwać podmiot do ich usunięcia w terminie 5 dni. Wniosek nie poprawiony
pozostawia się bez rozpatrzenia.
4. Opiniowanie
wniosków, o których mowa w pkt. 1, następuje w referacie zgodnie z podziałem
kompetencji.
5. Pozytywnie
zaopiniowany wniosek przekazuje się skarbnikowi gminy w terminie do 15
października roku poprzedzającego rok budżetowy wg zasad określonych w uchwale w sprawie procedury ustalania
budżetu miasta.
6. Przy
rozpatrywaniu wniosków o udzielenie dotacji uwzględnia się w szczególności:
— znaczenie
zadania dla realizowanych przez gminę celów;
— wysokość dochodów
publicznych, które są w dyspozycji gminy;
— ocenę
przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania;
— ocenę
możliwości realizacji zadania przez podmiot;
— analizę i
ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi oraz rozliczenie otrzymanych na ten
cel środków.
7. Wyboru
najkorzystniejszych ofert na realizację zleconego zadania dokonuje Zarząd
Miasta.
§ 3
1. Zlecenie
zadania o udzielonej dotacji podmiotowi następuje na podstawie umowy zawartej
pomiędzy gminą a podmiotem reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 2
ust. 2.
2. Umowa, o
której mowa w ust. 1, powinna zawierać
:
—
oznaczenie stron umowy;
— szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania;
— określenie czasu, na jaki umowa jest zawarta;
— określenie wysokości dotacji, jaką gmina przekaże
podmiotowi;
— ustalenie zasad i terminów rozliczenia;
— zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji
w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym;
— zobowiązanie podmiotu do poddania się kontroli
przeprowadzonej przez gminę;
— zobowiązanie podmiotu do realizowania przedmiotu
dotacji z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o
zamówieniach publicznych;
— określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania lub wykorzystania dotacji na
inne cele niż określone w umowie;
— termin zwrotu dotacji w przypadku niewykonania
lub częściowego niewykonania zadania.
3. Umowę
zawiera się na czas nie dłuższy niż okres 1 roku budżetowego.
4. Podmiot
nie może wykorzystać środków uzyskanych na podstawie umowy na inne cele niż określone w umowie.
5. Prawa i
obowiązki stron nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.
6. W
uzasadnionych przypadkach dopuszcza się, za zgodą stron, możliwość
zmiany w ciągu roku zakresu rzeczowego
oraz warunków realizacji zadania w formie aneksu do umowy.
§ 4
1. Podmiot
zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzymanej
dotacji na realizację zadania oraz wydatków z tym związanych.
2. W
przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty,
niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.
3. Zwrot
dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 2, następuje w terminie określonym w
umowie, nie później niż do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego na
rachunek bieżący Urzędu Miasta Szklarska Poręba.
§ 5
1. Wykaz
dotacji dla podmiotu na realizację zadań zleconych na dany rok budżetowy
określa załącznik do uchwały budżetowej.
2. Zarząd
Miasta w terminie 21 dni od uchwalenia przez Radę Miejską uchwały budżetowej
przekazuje podmiotom informację o przyznanej dotacji i jej wielkości.
3. Udzielenie
dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały budżetowej na dany
rok, pod warunkiem rozliczenia podmiotu z przyznanej dotacji dotyczącej roku poprzedniego i podpisaniu umowy,
o której mowa w § 3.
4. Uruchomienie
środków następuje jednorazowo lub w
kilku ratach w zależności od
specyfikacji wykonanego zadania i postanowień umowy. Przekazanie kolejnych rat środków
następuje po rozliczeniu poprzedniej raty.
§ 6
1. Podmiot,
który otrzymał dotację, zobowiązany jest do przedstawienia rozliczenia zadania
pod względem rzeczowym i finansowym, zgodnie z umową wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 2 do uchwały.
2. Rozliczenie,
o którym mowa w ust.1, winno nastąpić w terminie 30 dni po zakończeniu
realizacji zadania.
3. Rozliczenie
podlega zatwierdzeniu pod względem merytorycznym przez odpowiedni referat
Urzędu Miasta nadzorujący zadanie.
§ 7
1. Referat
odpowiedzialny merytorycznie za realizację zleconego zadania obowiązany jest do
prowadzenia nadzoru w zakresie wykonania umowy na zasadach w niej określonych,
a w szczególności w zakresie:
— sposobu realizacji zadania zleconego;
— gospodarowania przekazanej dotacji;
— prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie
zleconego zadania.
2. Na
podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonego nadzoru referat
odpowiedzialny merytorycznie dokonuje oceny:
— stanu realizacji zleconego zadania;
— prawidłowości wykorzystania dotacji na realizację
zadania zleconego.
3. W
przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zleconego zadania kontrolę
wykorzystania dotacji przeprowadza skarbnik gminy.
§ 8
Umowa może być rozwiązana ze
skutkiem natychmiastowym w przypadku nieterminowego lub nieprawidłowego jej
wykonania. Podstawę do jej rozwiązania stanowią wyniki kontroli.
§ 9
Ujęte w budżecie kwoty dotacji na
określone cele nie stanowią podstawy do roszczeń osób trzecich wobec budżetu miasta.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Miasta w Szklarskiej Porębie.
§ 11
Uchwała podlega ogłoszeniu w
Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym i wchodzi w życie po upływie 14 dni od
ogłoszenia.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
MIEJSKIEJ
ZYGMUNT PIETER
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiejw Szklarskiej Porębie z dnia
29 marca 2001 r. (poz. 769) |
o udzielenie dotacji z
budżetu miasta Szklarska Poręba podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów
publicznych.
1. Wnioskodawca
...................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
— status
prawny.....................................................................................................................................
— data zarejestrowania podmiotu .............................................................................................................
— aktualny wyciąg z rejestru sądowego lub dokument
stwierdzający utworzenie jednostki ..............................
.............................................................................................................................................................
— imiona, nazwiska i adresy osób uprawnionych do
składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
— adres kontaktowy, nr telefonu
..............................................................................................................
.............................................................................................................................................................
— rachunek bankowy i bank ....................................................................................................................
nr
....................................................................................................................
— cele i zadania statutowe
......................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
— dotychczasowe przedsięwzięcie w realizacji zadań
o charakterze społecznie użytecznym .............................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
2. Określenie celu dofinansowania i zakres
rzeczowy wnioskowanego do realizacji zadania:
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
3. Przewidywany koszt realizacji zadania i jego
kalkulacje
............................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Termin i miejsce realizacji zadania
.........................................................................................................
.............................................................................................................................................................
5. Kwota wnioskowanej dotacji ................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
6. Źródła finansowania:
a) dotacje
..............................................................................................................................................
b) środki własne
.....................................................................................................................................
c) inne (wymienić jakie)
...........................................................................................................................
7. Termin rozliczenia dotacji .....................................................................................................................
8. Wysokość i cele udzielonych dotychczas dotacji z
budżetu gminy (cel, kwota, rok)
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
9. Osoba odpowiedzialna z ramienia wnioskodawcy za
realizację zadań oraz wykorzystania i rozliczenia przyznanych środków
...................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
data
.................................... ................................................................................
(podpis i pieczęć wnioskodawcy)
opinia i propozycje rozpatrzenia wniosku
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.............................................. ...........................................
data podpis
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiejw Szklarskiej Porębie z dnia
29 marca 2001 r. (poz. 769) |
dotacji udzielonej z budżetu miasta w kwocie
............................................................................................
z
przeznaczeniem na
...............................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. Przekazaną kwotę dotacji wydatkowano na:
Lp. |
Numer faktury |
Data wystawienia faktury |
Wystawca faktury |
Treść faktury |
Kwota |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM |
|
|
|
|
Do
rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały faktur (rachunków), na których
umieszczono adnotację o finansowaniu z dotacji budżetu gminy i których kopia
(kserokopia) potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do
rozliczenia dotacji.
2.
Sprawozdanie z
wykonania zadania sfinansowanego z dotacji (ocena merytoryczna)
..................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Data
.......................................
....................................................................
(podpis i pieczęć podmiotu)
Rozliczenie sporządzono pod względem merytorycznym,
formalno-rachunkowym i zatwierdza się / nie zatwierdza się z uwagi na
..................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
data ................................ ........................................................
(podpis)