769

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZKLARSKIEJ PORĘBIE

z dnia 29 marca 2001 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu miasta Szklarska Poręba, sposobu rozliczenia dotacji oraz kontroli wykonania zleconego zadania podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych

       Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.), art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1104 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:



§ 1

Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysków mogą otrzymać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań dokonywanych przez gminę, a w szczególności następujących działań:

1) oświata i wychowanie,

2) kultura fizyczna, sport i turystyka,

3) kultura i sztuka,

4) pomoc społeczna,

5) ochrona zdrowia, rehabilitacja, przeciwdziałanie alkoholizmowi i innym uzależnieniom,

6) ochrona środowiska i ekologii,

7) bezpieczeństwa publicznego.

§ 2

1.  Podmiot składa wniosek o udzielenie dotacji z budżetu miasta na kolejny rok budżetowy w terminie do 10 października poprzedzającego rok budżetowy w sekretariacie Urzędu Miasta, który dokonuje ewidencji, a następnie przekazuje go do odpowiedniego referatu, zgodnie z podziałem kompetencji określonym w regulaminie organizacyjnym urzędu.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski można składać bez zachowania wyznaczonego terminu.

2.  Wniosek sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli
w imieniu podmiotu.

3.  W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych lub innych wad wniosku należy wezwać podmiot do ich usunięcia w terminie 5 dni. Wniosek nie poprawiony pozostawia się bez rozpatrzenia.

4.  Opiniowanie wniosków, o których mowa w pkt. 1, następuje w referacie zgodnie z podziałem kompetencji.

5.  Pozytywnie zaopiniowany wniosek przekazuje się skarbnikowi gminy w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy  wg zasad określonych w uchwale w sprawie procedury ustalania budżetu miasta.

6.  Przy rozpatrywaniu wniosków o udzielenie dotacji uwzględnia się w szczególności:

znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów;

wysokość dochodów publicznych, które są w dyspozycji gminy;

ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania;

ocenę możliwości realizacji  zadania przez podmiot;

analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi oraz rozliczenie otrzymanych na ten cel środków.

7.  Wyboru najkorzystniejszych ofert na realizację zleconego zadania dokonuje Zarząd Miasta.

§ 3

1.  Zlecenie zadania o udzielonej dotacji podmiotowi następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą a podmiotem reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 2 ust. 2.

2.  Umowa, o której  mowa w ust. 1, powinna zawierać :

— oznaczenie stron umowy;

— szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania;

— określenie czasu, na jaki umowa jest zawarta;

— określenie wysokości dotacji, jaką gmina przekaże podmiotowi;

— ustalenie zasad i terminów rozliczenia;

— zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym;

— zobowiązanie podmiotu do poddania się kontroli przeprowadzonej przez gminę;

— zobowiązanie podmiotu do realizowania przedmiotu dotacji z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych;

— określenie sankcji  z tytułu nienależytego wykonania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie;

— termin zwrotu dotacji w przypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zadania.

3.  Umowę zawiera się na czas nie dłuższy niż okres 1 roku budżetowego.

4.  Podmiot nie może wykorzystać środków uzyskanych na podstawie umowy  na inne cele niż określone w umowie.

5.  Prawa i obowiązki stron nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

6.  W uzasadnionych  przypadkach  dopuszcza się, za zgodą stron, możliwość zmiany w ciągu roku  zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania w formie aneksu do umowy.

§ 4

1.  Podmiot zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzymanej dotacji na realizację zadania oraz wydatków z tym związanych.

2.  W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty, niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.

3.  Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 2, następuje w terminie określonym w umowie, nie później niż do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego na rachunek bieżący Urzędu Miasta Szklarska Poręba.

§ 5

1.  Wykaz dotacji dla podmiotu na realizację zadań zleconych na dany rok budżetowy określa załącznik do uchwały budżetowej.

2.  Zarząd Miasta w terminie 21 dni od uchwalenia przez Radę Miejską uchwały budżetowej przekazuje podmiotom informację o przyznanej dotacji i jej wielkości.

3.  Udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały budżetowej na dany rok, pod warunkiem rozliczenia podmiotu z przyznanej dotacji  dotyczącej roku poprzedniego i podpisaniu umowy, o której mowa w § 3.

4.  Uruchomienie środków następuje jednorazowo lub  w kilku ratach w zależności  od specyfikacji wykonanego zadania i postanowień umowy. Przekazanie kolejnych rat środków


     następuje po rozliczeniu poprzedniej raty.

§ 6

1.  Podmiot, który otrzymał dotację, zobowiązany jest do przedstawienia rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym, zgodnie z umową wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały.

2.  Rozliczenie, o którym mowa w ust.1, winno nastąpić w terminie 30 dni po zakończeniu realizacji zadania.

3.  Rozliczenie podlega zatwierdzeniu pod względem merytorycznym przez odpowiedni referat Urzędu Miasta nadzorujący zadanie.

§ 7

1.  Referat odpowiedzialny merytorycznie za realizację zleconego zadania obowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonania umowy na zasadach w niej określonych, a w szczególności w zakresie:

— sposobu realizacji zadania zleconego;

— gospodarowania przekazanej dotacji;

— prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie zleconego zadania.

2.  Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonego nadzoru referat odpowiedzialny merytorycznie dokonuje oceny:

— stanu realizacji zleconego zadania;

— prawidłowości wykorzystania dotacji na realizację zadania zleconego.

3.  W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zleconego zadania kontrolę wykorzystania dotacji przeprowadza skarbnik gminy.

§ 8

Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nieterminowego lub nieprawidłowego jej wykonania. Podstawę do jej rozwiązania stanowią wyniki kontroli.

§ 9

Ujęte w budżecie kwoty dotacji na określone cele nie stanowią podstawy do roszczeń osób  trzecich wobec budżetu miasta.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi  Miasta w Szklarskiej Porębie.

§ 11

Uchwała podlega ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym i wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

 

ZYGMUNT PIETER


 

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiejw Szklarskiej Porębie z dnia 29 marca 2001 r. (poz. 769)

 

 

W N I O S E K

o udzielenie dotacji z budżetu miasta Szklarska Poręba podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych.

 

1. Wnioskodawca ...................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

— status prawny.....................................................................................................................................

— data zarejestrowania podmiotu .............................................................................................................

— aktualny wyciąg z rejestru sądowego lub dokument stwierdzający utworzenie jednostki ..............................

.............................................................................................................................................................

— imiona, nazwiska i adresy osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu .............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

— adres kontaktowy, nr telefonu ..............................................................................................................

.............................................................................................................................................................

— rachunek bankowy i bank ....................................................................................................................

                                    nr     ....................................................................................................................

— cele i zadania statutowe ......................................................................................................................

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

— dotychczasowe przedsięwzięcie w realizacji zadań o charakterze społecznie użytecznym .............................

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

2.  Określenie celu dofinansowania i zakres rzeczowy wnioskowanego do realizacji zadania:

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

3. Przewidywany koszt realizacji zadania i jego kalkulacje ............................................................................

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

4. Termin i miejsce realizacji zadania .........................................................................................................

.............................................................................................................................................................

5. Kwota wnioskowanej dotacji ................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

6. Źródła finansowania:

a) dotacje ..............................................................................................................................................

b) środki własne .....................................................................................................................................

c) inne (wymienić jakie) ...........................................................................................................................

7. Termin rozliczenia dotacji .....................................................................................................................

8. Wysokość i cele udzielonych dotychczas dotacji z budżetu gminy (cel, kwota, rok) .............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

9. Osoba odpowiedzialna z ramienia wnioskodawcy za realizację zadań oraz wykorzystania i rozliczenia przyznanych środków ...................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

 

data ....................................                          ................................................................................

                                                                                                   (podpis i pieczęć wnioskodawcy)

 

opinia i propozycje rozpatrzenia wniosku

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

..............................................                                                            ...........................................         

                   data                                                                                                            podpis

 

 


Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiejw Szklarskiej Porębie z dnia 29 marca 2001 r. (poz. 769)

 

 

R O Z L I C Z E N I E

 

dotacji udzielonej z budżetu miasta w kwocie ............................................................................................

z przeznaczeniem na ...............................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

1.   Przekazaną kwotę dotacji wydatkowano na:

Lp.

Numer faktury

Data wystawienia faktury

Wystawca faktury

Treść faktury

Kwota

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OGÓŁEM

 

 

 

 

 

Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały faktur (rachunków), na których umieszczono adnotację o finansowaniu z dotacji budżetu gminy i których kopia (kserokopia) potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do rozliczenia dotacji.

 

2.   Sprawozdanie z wykonania zadania sfinansowanego z dotacji (ocena merytoryczna) ..................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Data .......................................                                               ....................................................................

                                                                                                               (podpis i pieczęć podmiotu)

Rozliczenie sporządzono pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym i zatwierdza się / nie zatwierdza się z uwagi na ..................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

 

 

 

data ................................                                                     ........................................................

                                                                                                                      (podpis)