762

UCHWAŁA RADY GMINY DZIERŻONIÓW

z dnia 17 maja 2001 r.

w sprawie zmian w regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Dzierżoniów

       Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala:

 

 


§ 1

W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Dzierżoniów stanowiącym załącznik do uchwały nr XXIII/ /138/97 Rady Gminy Dzierżoniów z dnia 24 marca 1997 r. zmienionym uchwałą nr XXXI/208/98 Rady Gminy Dzierżoniów z dnia 7 kwietnia 1998 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 7 ust. 1. W skład urzędu wchodzą następujące referaty:

1) Referat Organizacyjno-Administracyjny i Spraw Obywatelskich (Or.AiSO),

2) Referat Finansowy (F),

3) Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska (RiOŚ),

4) Referat Infrastruktury Komunalnej (IK),

5) Referat Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Promocji (RGIiP)”;

2) w § 26 pkt 10 skreśla się wyrazy „prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacja budynku urzędu, pomieszczeń i”;

3) § 28 otrzymuje brzmienie:

„§ 28. Do zadań Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i ochroną środowiska, a w szczególności:

1) łowiectwa,

2) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,

3) ochrony i kształtowania środowiska, w tym:

a) zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

b) ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,

c)  ochrony środowiska przed odpadami,

d) utrzymania porządku i czystości,

4) pracowniczych ogrodów działkowych,

5) ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym:

a) przeznaczania gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,

b) wyłączania gruntów z produkcji,

c)  rolniczego wykorzystania gruntów,

d) rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów,

6) gospodarki wodnej,

7) ochrony powietrza atmosferycznego,

8) nasiennictwa;

4) § 29 otrzymuje brzmienie:

„§ 29. Do zadań Referatu Infrastruktury Komunalnej należą sprawy z dziedziny gospodarki komunalnej i lokalowej, działalności gospodarczej, sprawy związane z ochroną zdrowia oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją, a w szczególności:

  1) administrowania, gospodarowania i zarządzania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi,

  2) dodatków mieszkaniowych,

  3) zamiany lokali,

  4) przyznawania lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych, oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,

  5) przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,

  6) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,

  7) stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,

  8) tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,

  9) cmentarzy, w tym cmentarzy wojennych,

10) ewidencja działalności gospodarczej,

11) zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

12) określaniem strefy cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi,

13) administrowania, gospodarowania i zarządzania oczyszczalnią ścieków „Mościsko”,

14) ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,

15) targami i targowiskami,

16) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej,

17) zwalczania chorób zakaźnych,

18) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i wypoczynku”;

5) po § 29 dodaje się § 29a w brzmieniu:

„§ 29a. Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Promocji należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości, zagospodarowania przestrzennego, spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami, inwestycji i promocji, a w szczególności:

1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i w trwały zarząd,

2) ustalania ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,

3) organizowaniem przetargów na nieruchomości komunalne,

4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,


 

  5) komunalizacja gruntów,

  6) tworzenia zasobów gruntów na cele zabudowy,

  7) zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,

  8) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,

  9) przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

10) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

11) koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu,

12) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,

13) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

14) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowywanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,

15) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,

16) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,

17) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

 

 

18) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej,

19) wyposażania gruntów w urządzenia komunalne,

20) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,

21) projektowanie przebiegu dróg,

22) budowa, modernizacja i ochrona dróg,

23) zarządzanie drogami,

24) określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,

25) prowadzenie spraw związanych z realizacją wszystkich inwestycji oraz remontów bieżących i kapitalnych obiektów stanowiących mienie komunalne,

26) gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę na zewnątrz”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

                                                       RADY GMINY

                                                 ZBIGNIEW GAŁEK