762 UCHWAŁA
RADY GMINY DZIERŻONIÓW z dnia 17 maja 2001 r. w sprawie zmian w regulaminie
organizacyjnym Urzędu Gminy Dzierżoniów Na podstawie art. 33
ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z
późn. zm.) Rada Gminy uchwala: |
§
1
W regulaminie organizacyjnym Urzędu
Gminy Dzierżoniów stanowiącym załącznik do uchwały nr XXIII/ /138/97 Rady Gminy
Dzierżoniów z dnia 24 marca 1997 r. zmienionym uchwałą nr XXXI/208/98 Rady
Gminy Dzierżoniów z dnia 7 kwietnia 1998 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 7
ust. 1. W skład urzędu wchodzą następujące referaty:
1) Referat
Organizacyjno-Administracyjny i Spraw Obywatelskich (Or.AiSO),
2) Referat
Finansowy (F),
3) Referat
Rolnictwa i Ochrony Środowiska (RiOŚ),
4) Referat
Infrastruktury Komunalnej (IK),
5) Referat
Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Promocji (RGIiP)”;
2) w § 26 pkt 10 skreśla się wyrazy „prowadzenie
adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacja budynku urzędu, pomieszczeń i”;
3) § 28 otrzymuje brzmienie:
„§ 28.
Do zadań Referatu Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy prowadzenie spraw
związanych z rolnictwem i ochroną środowiska, a w szczególności:
1) łowiectwa,
2) zwalczania
zaraźliwych chorób zwierzęcych,
3) ochrony i
kształtowania środowiska, w tym:
a) zezwoleń na
usuwanie drzew i krzewów,
b) ograniczeń
dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
c) ochrony
środowiska przed odpadami,
d) utrzymania
porządku i czystości,
4) pracowniczych
ogrodów działkowych,
5) ochrony
gruntów rolnych i leśnych, w tym:
a) przeznaczania
gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
b) wyłączania
gruntów z produkcji,
c) rolniczego
wykorzystania gruntów,
d) rekultywacji
nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych
gruntów,
6) gospodarki
wodnej,
7) ochrony
powietrza atmosferycznego,
8) nasiennictwa;
4) § 29 otrzymuje brzmienie:
„§ 29.
Do zadań Referatu Infrastruktury Komunalnej należą sprawy z dziedziny
gospodarki komunalnej i lokalowej, działalności gospodarczej, sprawy
związane z ochroną zdrowia oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją, a w
szczególności:
1) administrowania, gospodarowania i zarządzania
lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi,
2) dodatków mieszkaniowych,
3) zamiany lokali,
4) przyznawania lokali mieszkalnych, w tym
socjalnych i zastępczych, oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego
zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
5) przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
6) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania
skutków samowoli lokalowej,
7) stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości
budynkowe,
8) tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,
9) cmentarzy, w tym cmentarzy wojennych,
10) ewidencja
działalności gospodarczej,
11) zezwolenia
na sprzedaż napojów alkoholowych,
12) określaniem
strefy cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i
bagażowymi,
13) administrowania,
gospodarowania i zarządzania oczyszczalnią ścieków „Mościsko”,
14) ustalaniem
czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
15) targami i
targowiskami,
16) tworzenia
i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów opieki
zdrowotnej,
17) zwalczania
chorób zakaźnych,
18) realizacja
zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i wypoczynku”;
5) po § 29 dodaje się § 29a w brzmieniu:
„§ 29a.
Do zadań Referatu Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Promocji należy
prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości,
zagospodarowania przestrzennego, spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi
i ulicami, inwestycji i promocji, a w szczególności:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi
gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania
przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie
wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i w trwały zarząd,
2) ustalania ich wartości, cen i opłat za
korzystanie z nich,
3) organizowaniem przetargów na nieruchomości
komunalne,
4) nabywaniem
nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy,
5) komunalizacja gruntów,
6) tworzenia zasobów gruntów na cele zabudowy,
7) zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
8) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw
miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
9) przygotowywanie materiałów do studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
10) przygotowywanie
materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania
przestrzennego,
11) koordynacja
i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu,
12) przechowywanie
planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
13) prowadzenie
i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
14) ocena
zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowywanie wyników tej
oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu
zagospodarowania przestrzennego,
15) prowadzenie
spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów
zagospodarowania przestrzennego,
16) prowadzenie
spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
17) prowadzenie
rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
18) rejestrowanie
decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji
publicznej,
19) wyposażania
gruntów w urządzenia komunalne,
20) przygotowywanie
projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących
zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
21) projektowanie
przebiegu dróg,
22) budowa,
modernizacja i ochrona dróg,
23) zarządzanie
drogami,
24) określanie
szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na
cele niekomunikacyjne,
25) prowadzenie
spraw związanych z realizacją wszystkich inwestycji oraz remontów bieżących i
kapitalnych obiektów stanowiących mienie komunalne,
26) gromadzenie
informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę na zewnątrz”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
ZBIGNIEW GAŁEK