742 UCHWAŁA RADY
MIEJSKIEJ W NOWEJ RUDZIE z dnia 4 kwietnia 2001 r. zmieniająca
uchwałę nr 73/X/99 Rady Miejskiej w Nowej Rudzie z dnia 12 maja 1999 r. w sprawie regulaminu
organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Nowej Rudzie
Na podstawie art. 33 ust. 2, w związku z art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz.
74, Nr 58, poz. 261, Nr 89, poz. 401, Nr 106, poz. 496, Nr 123, poz. 622, z 1997 r. Nr 9,
poz. 3, Nr 103, poz. 679, Nr 107, poz. 686, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz.
1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985,
Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz.1041) Rada Miejska w Nowej Rudzie uchwala: |
§ 1
W załączniku do uchwały nr 73/X/99 Rady Miejskiej
w Nowej Rudzie z dnia 12 maja 1999 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu
Miejskiego w Nowej Rudzie wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 pkt 2 dodaje
się:
„r) Pełnomocnik ds.
Ochrony Informacji – POI.”,
2) § 8 pkt 2 dodaje
się:
„– Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji”,
3) w części II
załącznika nr 2 do regulaminu organizacyjnego określającym „Zakres działania
komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Nowej Rudzie wprowadza się następujące
zmiany:
a) w pkt 9 skreśla się
pkt III „Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji”,
b) wprowadza się pkt 17
w brzmieniu:
„17. Pełnomocnik ds.
Ochrony Informacji”:
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych
należy:
01. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych w urzędzie,
02. Nadzór nad
przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz ochronie danych
osobowych,
03. Nadzór nad ochroną
fizyczną jednostki:
– współudział
w tworzeniu planu ochrony urzędu,
– nadzór
nad realizacja powyższego planu,
04. Stworzenie i
nadzorowanie pracy kancelarii tajnej,
05. Kontrola stanu
ochrony urządzeń kancelaryjnych, dokumentów i materiałów niejawnych,
06. Okresowa kontrola
prawidłowości obiegu dokumentów niejawnych w urzędzie,
07. Ochrona systemów i
sieci teleinformatycznych oraz informacji niejawnych w nich zawartych,
08. Szkolenie nowo
przyjętych pracowników przed dopuszczeniem do pracy z zakresu ochrony informacji
niejawnych,
09. Okresowa kontrola
zgodności stanu faktycznego dokumentów w kancelarii tajnej,
10. Prowadzenie
postępowań sprawdzających w stosunku do osób upoważnionych do dostępu do informacji
niejawnych,
11. Prowadzenie i
aktualizowanie w porozumieniu z burmistrzem miasta listy pracowników upoważnionych do
dostępu do informacji niejawnych,
12. Współpraca z
właściwymi komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa oraz bieżące
informowanie o tym burmistrza,
13. Podejmowanie
działań zmierzających do wyjaśnienia przypadków naruszenia przepisów o ochronie
informacji niejawnych, a w szczególności powiadamianie o tym burmistrza, a w
przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych z klauzulą „poufne”
również Urzędu Ochrony Państwa.”
c) wprowadza się
nowy schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego, stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu,
w wersji będącej załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Nowa Ruda.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCA
RADY MIEJSKIEJ
JANINA GRYSIEWICZ