738 UCHWAŁA RADY
MIEJSKIEJ W RADKOWIE z dnia 28 grudnia 2000 r. w sprawie uchwalenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu
eksploatacji złoża kruszywa naturalnego na działce nr 168/2 AM 3 we wsi Ścinawka
Dolna
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (jednolity tekst ustawy z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),
art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (jednolity tekst
ustawy Dz. U. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.), w związku ze swą uchwałą nr X/60/99
z dnia 29 października 1999 r. o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym
planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Radków we wsi Ścinawka
Dolna, Rada Miejska w Radkowie uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Uchwala się
miejscowy plan zagospodarowania terenu eksploatacji złoża kruszywa naturalnego na
działce nr 168/2 AM 3 we wsi Ścinawka Dolna, zwany dalej w uchwale planem miejscowym.
2. Obowiązujące
ustalenia planu miejscowego zawarte są w treści uchwały oraz na rysunku planu
miejscowego, który jako integralna część planu stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
§ 2
Granice planu
miejscowego:
1. Plan miejscowy
opracowano dla terenu w granicach działki rolnej nr 168/2 AM 3, o łącznej powierzchni
6,01 ha, w tym: RIVa – 3,09 ha, RIVb – 0,65 ha, PsIV – 2,01 ha, LsV – 0,03 ha, R – 0,13 ha, N – 0,1 ha,
wraz z obsługującą ją przyległą gminną drogą gospodarczą nr 169 dr. Łączna
powierzchnia w granicach opracowania planu – 6,71 ha.
§ 3
Przeznaczenie
terenu:
Teren określony w § 2 przeznacza się dla odkrywkowej
eksploatacji złóż kruszyw naturalnych. W jego obrębie wyodrębnia się następujące
elementy zagospodarowania:
1 P/U –
powierzchnia 0,10 ha;
teren zaplecza administracyjno-socjalnego, realizowanego w
formie tymczasowych obiektów, służących w okresie eksploatacji złoża.
2 PE –
powierzchnia 1,50 ha;
teren wyrobiska eksploatacyjnego, 1 etapu eksploatacji złoża
kruszywa naturalnego, udokumentowanego w kategorii „B”.
3 PE –
powierzchnia terenu 1,40 ha;
teren 2 etapu eksploatacji, po uprzednim zbadaniu
i udokumentowaniu złoża.
4 RP/PE –
powierzchnia terenu 3,0 ha;
teren
upraw rolnych, rezerwa terenu pod ewentualny 3 etap eksploatacji, po uprzednim zbadaniu i
udokumentowaniu złoża oraz wprowadzeniu zmian w studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Radków.
01 KDVI –
istniejąca gminna droga gospodarcza nr 169 dr, powierzchnia terenu pasa drogi, w
liniach rozgraniczających – 0,7 ha.
§ 4
Zasady
eksploatacji złoża kruszywa naturalnego:
1. Eksploatacja
złóż kruszywa naturalnego winna odbywać się zgodnie z warunkami określonymi w
uzyskanych koncesjach, winna być poprzedzona udokumentowaniem i kategoryzacją złoża, w
granicach docelowo projektowanej eksploatacji – na całej powierzchni działki.
2. Wyrobisko
eksploatacyjne winno być formowane w sposób umożliwiający po zakończeniu
eksploatacji jego rekultywację na cele: rolne lub leśne albo pod wykorzystanie na
rozbudowę składowiska odpadów komunalnych. Program rekultywacji wyrobiska, uzgodniony z
władzami gminy, należy określić jeszcze przed zakończeniem eksploatacji,
podporządkowując go docelowej funkcji terenu.
3. Dolesienia
pełniące funkcję izolacyjną wykonać przed rozpoczęciem eksploatacji złoża
kruszywa.
4. Sposób
kształtowania czaszy wyrobiska oraz technologia górnicza winny zapewnić maksymalne
wykorzystanie złoża, przy pełnym respektowaniu zasad ochrony środowiska
przyrodniczego.
5. W procesie
czyszczenia i uszlachetniania kruszywa stosować zamknięty obieg wody.
6. W projekcie
eksploatacji złoża rozwiązać, a w trakcie eksploatacji zapewnić odprowadzenie rowami
melioracyjnymi wód z przyległych terenów.
§ 5
Ochrona
środowiska przyrodniczego:
1. Uciążliwość
eksploatacji w zakresie zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego i hałasu należy
ograniczyć do terenu działki 168/2, chroniąc skutecznie tereny sąsiadujące przed
negatywnym oddziaływaniem prac wydobywczych.
2. Eksploatacja
złoża nie może naruszyć systemu wód powierzchniowych i podziemnych na terenach
sąsiednich. Dla potrzeb eksploatacji złóż kruszywa uzyskać należy pozwolenie
wodno-prawne.
3. Eksploatacja
kruszywa nie może naruszyć istniejącego drzewostanu w pasach przydrożnych oraz na
działkach 167/1 i 168/1 w strefie ochrony sanitarnej wysypiska odpadów komunalnych.
Drzewostan ten należy zagęścić tworząc pasy zieleni izolacyjnej od dróg
wojewódzkich i powiatowych: nr 386 i 45 355.
4. Przed
rozpoczęciem eksploatacji i prac budowlanych należy zdjąć i zabezpieczyć lub
zagospodarować warstwę humusu.
5. Rozwiązać i
uporządkować w granicach działki gospodarkę odpadami poprodukcyjnymi, jakie powstaną
w wyniku prowadzenia eksploatacji złoża.
6. Realizacja
ustaleń planu nie może negatywnie wpływać na stan środowiska przyrodniczego ani
naruszać żadnego z elementów tego środowiska poza terenem objętym miejscowym planem.
§ 6
Obsługa
komunikacyjna:
1. Dojazd do
terenów eksploatacji i zaplecza administracyjno-socjalnego drogą gminną nr 169 dr,
oznaczoną na rysunku planu symbolem 01KDVI, z włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 386,
na istniejących zasadach, z modernizacją w uzgodnieniu z zarządcą drogi 386
istniejącego węzła obu dróg, w celu zachowania płynności ruchu na drodze 386, w
perspektywie drogi kategorii głównej (G).
2. Drogę 169 dr
należy stopniowo, w miarę powiększania obszaru eksploatacji, przystosowywać do
ciężkiego transportu kołowego. Jej docelowe parametry:
– szerokość
w liniach rozgraniczających 10 m,
– szerokość
jezdni 6 m,
– nieprzekraczalne
linie zabudowy – minimalne odległości od jezdni określone przepisami dotyczącymi
sytuowania zabudowy.
3. Zachowano
włączenia drogi 01KDVI do drogi wojewódzkiej nr 386 oraz do drogi powiatowej
45 355, w istniejących miejscach, z konieczną modernizacją węzłów w uzgodnieniu
z zarządcami obu dróg, z zachowaniem płynności ruchu na drodze wojewódzkiej –
docelowo drodze głównej (G) – oraz wykluczeniem prowadzenia ciężkiego transportu
ponad dopuszczalne obciążenia na drodze powiatowej.
4. Postoje sprzętu
technicznego i środków transportu związanego z eksploatacją zorganizować na terenie
obsługi eksploatacji lub na terenach poeksploatacyjnych.
§ 7
Uzbrojenie terenu:
1. Zaopatrzenie w
wodę z własnego ujęcia lub z sieci na terenie sąsiadującej oczyszczalni ścieków,
woda do celów technologicznych w obiegu zamkniętym.
2. Ścieki
sanitarne odprowadzane będą do systemu kanalizacji sanitarnej wsi Ścinawka Dolna, dalej
do gminnej oczyszczalni ścieków.
3. Dostawa energii
elektrycznej, w uzgodnieniu z dostawcą energii, z projektowanej stacji transformatorowej
zasilanej z linii L-917 we wsi Ścinawka Dolna.
4. Wywóz odpadów
komunalnych, służbami komunalnymi gminy, na gminne wysypisko odpadów komunalnych.
§ 8
Ustalenia
dotyczące wartości nieruchomości:
1. Konsekwencją
opracowania planu jest wzrost wartości nieruchomości terenów położonych w granicach
jego opracowania.
2. Ustala się
jednorazową opłatę od wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu
w wysokości 20%, na rzecz miasta i gminy Radków.
3. Jednorazowa
opłata będzie pobrana w wypadku zbywania nieruchomości przez jej właściciela.
§ 9
Ustalenia
formalno-prawne:
1. Uchwalony plan
miejscowy jest obowiązującym przepisem gminnym w zakresie gospodarki przestrzennej i
stanowi podstawę do ustalania w jego granicach warunków zabudowy i zagospodarowania
terenu.
2. Decyzje o
ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu sprzeczne z ustaleniami planu
miejscowego są nieważne.
3. Ustalenia planu
miejscowego są zgodne ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego miasta i gminy Radków, przyjętym uchwałą nr IV/13/98 Rady Miejskiej w
Radkowie
z dnia 30 grudnia 1998 r.
4. Dla terenu
objętego planem miejscowym traci moc uchwała nr XII/74/91 Rady Miasta i Gminy w Radkowie
z dnia 22 maja 1991 r., podjęta w sprawie uchwalenia miejscowego planu ogólnego
zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Radków (Dz. Urz. W. W. Nr 10/91,
poz. 141).
§ 10
Ustalenia
końcowe:
1. Wykonanie
uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Radkowie.
2. Uchwała podlega
ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicach
ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Radkowie.
3. Uchwała wchodzi
w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
STANISŁAW BOŻEK
Załącznik nr 1 do
uchwały Rady Miejskiej w Radkowie z dnia 28 grudnia 2000 r. (poz. 738)