625

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŚWIDNICY

z dnia 27 kwietnia 2001 r.

zmieniająca uchwałę nr XXV/266/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 1 kwietnia 1996 r.  w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świdnicy

            Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miejska w Świdnicy uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

W regulaminie organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Świdnicy stanowiącym załącznik do uchwały nr XXV/266/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 1 kwietnia 1996 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 5 ust. 2 skreśla się pkt 3,

2) w § 7:

1) w pkt 2 dodaje się ppkt h, i w brzmieniu:

„h)          rozwój istniejących w mieście struktur przedsiębiorczości oraz kreowanie aktywności mieszkańców Świdnicy w zakresie działalności gospodarczej oraz wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw,

 i)  prowadzenie Punktu Szansy i Rejonowego Klubu Pracy.”,


 

2) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8. promocja miasta – kreowanie pozytywnego wizerunku Świdnicy:

a) promocja gospodarcza,

b) promocja turystyczna,

c)  dobór i zakup profesjonalnych materiałów promocyjnych.”

3) w § 8 zadania ogólne Urzędu Stanu Cywilnego otrzymują brzmienie:

„Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania zlecone w zakresie rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów, a także sprawy dotyczące innych zdarzeń, które mają wpływ na stan cywilny osób, a w szczególności:”

4) w § 9:

1) w części A. Zadania własne skreśla się pkt 2 i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

„7) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dopuszczenia strzelnicy do użytkowania oraz zatwierdzającej regulamin strzelnicy.”

2) w części B. Zadania zlecone:

1) w pkt 2. W zakresie powszechnego obowiązku obrony:

a) w pkt 3 wyrazy ”uznaniu ich za jedynych żywicieli rodziny” zastępuje się wyrazami „uznawanie poborowych i żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową za posiadających  na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny”,

b) pkt 4 i 5 otrzymuje brzmienie:

„4) ustalanie i wypłacanie świadczenia pieniężnego żołnierzom rezerwy odbywającym ćwiczenia wojskowe”,

 5) wypłacanie zasiłków poborowym służby zastępczej posiadającym na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny”,

c)  w pkt 6 wyrazy „uznanym za jedynych żywicieli rodzin” zastępuje się wyrazami „uznanym za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny”,

d) dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8) prowadzenie świadczeń na rzecz obrony”.

2) w pkt 3. W pozostałym zakresie dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) prowadzenie ewidencji usług hotelarskich w innych obiektach hotelarskich”,

5) w § 9a w części A. Zadania własne dodaje się pkt 5–7 w brzmieniu:

„5) współdziałanie z profesjonalnymi służbami ratowniczymi oraz organizacjami pozarządowymi przy prowadzeniu akcji ratowniczej,

 6) przygotowywanie systemów łączności i powiadamiania na potrzeby zarządzania miastem i kierowania akcjami ratunkowymi w sytuacjach kryzysowych,

 7) współdziałanie z właścicielami lub zarządcami przy zabezpieczeniu i ratowaniu przed zniszczeniem dóbr kultury narodowej.”

6) w § 11 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) realizacja zadań związanych z projektem p.n. ”Działania w zakresie komunikacji społecznej w mieście Świdnica”,

7)        w § 12:

1) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) prowadzenie działań związanych z praktycznym wdrażaniem ustawy z dnia 10.06.1994 r. o zamówieniach publicznych oraz udzielanie konsultacji gminnym jednostkom organizacyjnym w zakresie funkcjonowania systemu zamówień publicznych,”

2) dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

„10) nadzór nad postępowaniami przetargowymi prowadzonymi przez Administrację Budynków Komunalnych „Nieruchomości Świdnickie”. 

8)        w § 14 w części A. Zadania własne:

1) skreśla się pkt 1,

2) w pkt 3 na końcu dodaje się wyrazy „z wyjątkiem terenów w pasach drogowych”,

3) w pkt 10 na końcu dodaje się wyrazy „z wyjątkiem terenów w pasach drogowych”,

9)        w § 15:

1) w pkt 1 na końcu po myślniku dodaje się wyrazy:

„– najmu lokali powstałych w wyniku modernizacji i adaptacji części wspólnych budynków,

   na umieszczenie reklam na budynkach komunalnych”,

2) pkt 14 otrzymuje brzmienie:

„14) prowadzenie spraw związanych z wyrokami eksmisyjnymi”,

3) dodaje się pkt 18–20 w brzmieniu:

„18) rozpatrywanie wniosków o umorzenie zaległości czynszowych za lokale mieszkalne i użytkowe,

 19) zabezpieczenie lokali dla osób bezdomnych, umieszczonych na listach,

 20) udział w pracach Społecznej Komisji Mieszkaniowej”,

10) w § 16:

1) w części A. Zadania własne otrzymują brzmienie:

1) przygotowanie i realizacja uchwał w sprawie nabycia własności gruntów przez miasto do gminnego zasobu nieruchomości w drodze komunalizacji, zakupu, pierwokupu, zamiany i uwłaszczenia,

2) zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości komunalnych oraz dokonywanie w nich zmian,

3) ewidencja i zarządzanie gruntami gminnego zasobu  nieruchomości poprzez oddawanie ich w trwały zarząd lub administrację gminnym jednostkom organizacyjnym, dzierżawa gruntów przeznaczonych do zbycia,

4) przygotowanie niezabudowanych gruntów gminnych do zbycia w drodze sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowania, zamiany, darowizny oraz przygotowanie dla tych gruntów opracowań geodezyjnych, projektowych i szacunkowych,

5) przygotowanie propozycji dotyczących określenia cen i opłat za grunty komunalne oddane w użytkowanie wieczyste lub zarząd,

6) ustalanie dla zbytych gruntów gminnych terminów ich zabudowy i zagospodarowania oraz egzekwowanie tych terminów od nabywców,

7) prowadzenie spraw z zakresu scaleń i podziałów nieruchomości obszaru miasta Świdnicy, nabywanie własności gruntów wydzielonych pod ulice,

8) ustalanie opłat adiacenckich w związku z podziałem nieruchomości lub wzrostem wartości gruntów w wyniku budowy urządzeń infrastruktury technicznej,

9) występowanie z żądaniem, aby właściciel, który nie odbudował lub nie wyremontował w terminie obiektu zabytkowego na gruncie sprzedanym lub oddanym w użytkowanie wieczyste, przeniósł własność nabytej działki na rzecz miasta za odpowiednim wynagrodzeniem,

10) opiniowanie spraw w zakresie wykonywania przez Zarząd Miasta prawa pierwokupu i odkupu nieruchomości,

11) prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości miasta Świdnicy,

12) prowadzenie postępowania o rozgraniczenie nieruchomości na obszarze miasta Świdnicy,

13) realizowanie odszkodowań, wykupów i zamian gruntów związanych z uchwaleniem przez gminę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

14) egzekwowanie od właścicieli, w związku ze zbyciem przez nich nieruchomości, opłaty urbanistycznej należnej gminie w związku ze wzrostem wartości nieruchomości wynikającym z uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

15) zapewnianie gruntów na potrzeby pracowniczych ogrodów działkowych i przekazywanie ich w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców,

16) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa na rzecz posiadaczy gruntów rolnych miasta”,

2) w części B. Zadania zlecone skreśla się pkt 2,

11) w § 17 dodaje się pkt.16 w brzmieniu:

„16) wydawanie opinii o zgodności podziału geodezyjnego z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Świdnicy”,

12) w § 19:

1) w pkt 3 wyraz „wniosków” zastępuje się wyrazem „specyfikacji”,

2) w pkt 5 wyrazy „w tym nadzór inwestorski” zastępuje się wyrazami „w tym zlecanie nadzorów inwestorskich”,

13) w § 21 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) prowadzenie ewidencji dóbr kultury niewpisanych do rejestru zabytków”,

14) w § 22:

1) w części A. Zadania własne:

   w pkt 1 na końcu dodaje się wyrazy „uzgadnianie zamknięć placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych”,

   pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie:

„2)  prowadzenie targowisk, występowanie
o ustalenie ich lokalizacji oraz rozliczanie biletów opłaty targowej,

 3)   wydawanie, odmowa wydawania, cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży”,

   pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) kontrola przestrzegania przepisów prawa przez przedsiębiorców w zakresie:

   posiadania odpowiednich uprawnień zawodowych przy wykonywaniu określonego rodzaju działalności,

   oznaczenia zakładu głównego, oddziału oraz innych stałych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,

   oznaczenia towarów lub usług przeznaczonych przez przedsiębiorcę do sprzedaży”,

2) w części B. Zadania zlecone dodaje się pkt 2 w brzmieniu:

„2) czynności związane z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegające na zapewnieniu zainteresowanym:

   wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD),

   urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą, umożliwiających rejestrację osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą i spółek jawnych,

   dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych”,

15) w § 24:

1) w części 1. W zakresie kultury i sztuki dodaje się pkt 11–13 w brzmieniu:

„11)     współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami działającymi w sferze kultury na terenie miasta,

 12)      koordynacja działań związanych z imprezami realizowanymi z zagranicznymi miastami partnerskimi,

 13)      wydawanie publikacji promujących kulturę świdnicką”,

2) w części 2. W zakresie kultury fizycznej dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

„7) koordynacja działań związanych z imprezami sportowymi realizowanymi z zagranicznymi miastami partnerskimi”,

3) część 3. W zakresie turystyki otrzymuje brzmienie:

„1) zapewnienie warunków działania miejskiej Informacji Turystycznej, środków finansowych niezbędnych do funkcjonowania wraz z ich rozliczaniem,

 2) nadzorowanie działalności Informacji Turystycznej,

 3) koordynacja działań związanych z udziałem miasta w targach turystycznych,

 4) współpraca ze stowarzyszeniami działającymi w sferze turystyki, wnioskowanie o przyznanie środków z budżetu miasta na działalność oraz ich rozliczanie,

 5) promocja miasta jako regionu turystycznego oraz wydawanie publikacji promujących turystykę”,

16) w § 24a w części A. Zadania własne dodaje się pkt 11 w brzmieniu:

„11)          organizowanie i prowadzenie izby wytrzeźwień”,

17) w § 27:

1) w części określającej zadania ogólne Wydziału Gospodarczego skreśla się wyrazy „obsługą komputerową urzędu”,

2) w części A. Zadania własne:

   pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) prowadzenie kancelarii ogólnej, sekretariatów oraz punktu obsługi interesantów”,

   pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) gospodarowanie budynkami biurowymi, urządzeniami technicznymi, środkami transportu, wyposażeniem technicznym dla prac biurowych i wyposażeniem pozostałym urzędu”,

18) w § 29 część A. Zadania własne otrzymują brzmienie:

A. Zadania własne:

1.  W zakresie finansowym:

1) wymiar podatków i opłat lokalnych: podatku rolnego, leśnego, podatku od  nieruchomości, podatku od środków transportowych, podatku od posiadania psów, opłaty skarbowej,

2) pobór, księgowanie na kartotekach podatników, windykacja zaległości i zwroty nadpłat podatku rolnego, leśnego, podatku od nieruchomości, od środków transportowych, opłaty targowej, podatku od posiadania psów, opłaty skarbowej,

3) kierowanie tytułów wykonawczych do egzekucji administracyjnej,

4) prowadzenie księgowości i windykacja należności z tytułu opłat wieczystego użytkowania,

5) przygotowanie spraw z zakresu wieczystego użytkowania, dzierżaw i niespłaconych rat należności z tytułu sprzedaży majątku do egzekucji komorniczej,

6) księgowanie należności z tytułu dzierżaw i sprzedanego majątku miasta, wyliczanie rat i należnych kredytów oraz odsetek, windykacja rat,

7) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o niezaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych, wielkości gospodarstw rolnych i dochodowości gospodarstw,

8) przygotowywanie materiałów i decyzji w sprawach indywidualnych podatników wnoszących podania o ulgi podatkowe oraz prowadzenie  ewidencji ulg podatkowych,

9) przygotowanie wniosków o rekompensatę utraconych dochodów,

10) rozpatrywanie odwołań w sprawach podatkowych i kierowanie do Kolegium Odwoławczego,

11) przygotowywanie uchwał w sprawach stawek podatków lokalnych obowiązujących w danym roku,

12) kontrola prawidłowości sporządzanych przez podatników deklaracji i wykazów w podatku od nieruchomości,

13) prowadzenie spraw z zakresu opłaty skarbowej,

14) prowadzenie rachunkowości dochodów budżetu oraz sprawozdań z wykonania,

15) przekazywanie środków jednostkom budżetowym na realizację budżetu na zadania własne i zlecone oraz kontrola rozliczeń,

16) księgowanie wpływów z jednostek budżetowych i kontrola rozliczeń,

17) dokonywanie zwrotów rozliczeniowych dotacji i rozliczenia z zakresu budżetu państwa,

18) bieżąca kontrola dochodów,

19) prowadzenie spraw związanych z emisją obligacji komunalnych.

2.  W zakresie budżetowym:

  1) prowadzenie gospodarki finansowej miasta na podstawie budżetu,

  2) opracowywanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania,

  3) dbałość o zachowanie równowagi budżetowej,

  4) typowanie banków do obsługi kasowej miasta,

  5) sporządzanie wniosków kredytowych i bieżąca kontrola równowagi budżetowej,

  6) bieżąca kontrola wydatków,

  7) analizowanie wykonania budżetu miasta oraz opracowywanie uwag i wniosków dla potrzeb Zarządu,

  8) kontrolowanie gospodarki finansowej,

  9) negocjowanie z organami administracji rządowej wysokości środków finansowych na przejmowane lub przekazywane zadania zlecone,

10) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości,

11) prowadzenie rachunkowości wydatków budżetu oraz sprawozdań z jej wykonania,

12) prowadzenie ewidencji mienia miasta,

13) obsługa finansowo-księgowa Urzędu Miasta,

14) planowanie i realizacja wydatków osobowych wraz z pochodnymi,

15) ewidencja, windykacja i księgowanie kredytowych mandatów.

3.  W zakresie ewidencji rzeczowej majątku gminy:

1) zbieranie danych o zmianach w mieniu od jednostek podległych samobilansujących,

2) opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego z uwzględnieniem zmian mających wpływ na stan mienia komunalnego,

3) prowadzenie wartości zbiorczych o stanie mienia komunalnego gminy,

4) prowadzenie ewidencji rzeczowej mienia gminy oraz dokonywanie zmian zgodnie z instrukcją obiegu i kontroli dokumentów księgowych,

5) nadzorowanie, rozliczanie, wyjaśnianie wszystkich zmian miejsca użytkowania środków trwałych u użytkowników mienia komunalnego”,

19) w § 37 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

„6. Zastępstwa w sekretariatach wiceprezydentów zapewnia wyznaczony pracownik odpowiedniego pionu.”

20) w § 57:

1) pkt 2 wiersz pierwszy otrzymuje brzmienie:

„– Miejskim Zakładem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.,”

2) w pkt 4 dodaje się punkt w brzmieniu:

„– Informacją Turystyczną”,

3) w pkt 6 dodaje się punkt w brzmieniu:

„–  Domem Dziennego Pobytu”,

21) w § 59:

1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Organizację prac kancelaryjnych reguluje Instrukcja kancelaryjna dla organów gminy i związków międzygminnych, stanowiąca załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).”

2) w ust. 3 wyrazy „§ 7 ust. 5” zastępuje się wyrazami „§ 10 ust. 5”.

 

 

22) załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świdnicy otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.

23) załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świdnicy otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

                                             PRZEWODNICZĄCY

                                                RADY MIEJSKIEJ

                                        ARTUR SIERZPUTOWSKI


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świdnicy (poz. 625)

 


 

 

Załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świdnicy (poz. 625)

 

Gminne jednostki organizacyjne

niewchodzące w skład Urzędu Miejskiego

 

A. Zakłady budżetowe:

  1. Przedszkole nr 1 w Świdnicy, pl. Św. Małgorzaty 15,

  2. Przedszkole nr 2 w Świdnicy, pl. Drzymały 9,

  3. Przedszkole nr 3 w Świdnicy, ul. Okrężna 30,

  4. Przedszkole nr 4 w Świdnicy, ul. Lelewela 10,

  5. Przedszkole nr 5 w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 32,

  6. Przedszkole nr 6 w Świdnicy, ul. Komunardów 2,

  7. Przedszkole nr 14 w Świdnicy, ul. Mieczysława Kozara Słobódzkiego 10,

  8. Przedszkole nr 15 w Świdnicy, ul. Ofiar Oświęcimskich 45a,

  9. Przedszkole nr 16 w Świdnicy, ul. Marcinkowskiego 10,

10. Przedszkole nr 19 w Świdnicy, ul. Ofiar Oświęcimskich 43a,

11. Żłobek Miejski Nr 1 w Świdnicy, ul. Mieczysława Kozara Słobódzkiego 26.

B. Jednostki budżetowe:

1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdnicy, ul. Różana 2,

2. Straż Miejska w Świdnicy, ul. Traugutta 1,

3. Administracja Budynków Komunalnych „Nieruchomości Świdnickie” w Świdnicy, ul. Łukasińskiego 7,

4. Świdnicki Ośrodek Sportu i Rekreacji w Świdnicy, ul. Śląska 37,

5. Szkoły podstawowe, gimnazja i Młodzieżowy Dom Kultury:

     Szkoła Podstawowa nr 1 w Świdnicy, ul. Galla Anonima 1,

     Szkoła Podstawowa nr 2 w Świdnicy, ul. Ofiar Oświęcimskich 30,

     Szkoła Podstawowa nr 3 w Świdnicy, pl. Wojska Polskiego 3,

     Szkoła Podstawowa nr 4 w Świdnicy, ul. Karola Marcinkowskiego 4,

     Szkoła Podstawowa nr 5 w Świdnicy, ul. Folwarczna 8,

     Szkoła Podstawowa nr 6 w Świdnicy, ul. Wodna 5,

     Szkoła Podstawowa nr 8 w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 38,

     Szkoła Podstawowa nr 9 w Świdnicy, ul. Kraszowicka 15,

     Szkoła Podstawowa nr 10 w Świdnicy, ul. Franciszkańska 7,

     Szkoła Podstawowa nr 11 w Świdnicy, ul. Saperów 27,

     Szkoła Podstawowa nr 12 w Świdnicy, ul. Jagiellońska 30,

     Szkoła Podstawowa nr 13 w Świdnicy, ul. Jodłowa 21,

     Szkoła Podstawowa nr 15 w Świdnicy, ul. Traugutta 7,

     Szkoła Podstawowa nr 16 w Świdnicy, ul. Kozara Słobódzkiego 21,

     Gimnazjum nr 1 w Świdnicy, ul. Kozara Słobódzkiego 21,

     Gimnazjum nr 2 w Świdnicy, ul. Ofiar Oświęcimskich 30,

     Gimnazjum nr 3 w Świdnicy, ul. Saperów 27a,

     Gimnazjum nr 4 w Świdnicy, ul. Jodłowa 21,

     Młodzieżowy Dom Kultury w Świdnicy, ul. Nauczycielska 2,

6. Miejskie Przedszkole Specjalne w Świdnicy, ul. Mieczysława Kozara Słobódz-kiego 28,

7. Dom Dziennego Pobytu w Świdnicy, ul. Saperów 27.

C. Instytucje kultury:

1. Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy, Rynek 37,

2. Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy ul. Siostrzana 9-25,

3. Świdnicki Ośrodek Kultury w Świdnicy, Rynek 43.

D. Gospodarstwa pomocnicze:

1. Informacja Turystyczna w Świdnicy, ul. Wewnętrzna 2.

D. Spółki z udziałem gminy:

1. Spółka Wodno-Ściekowa „Bystrzyca” Świdnica, ul. Kopernika 3a,

2. Zakład Oczyszczania Miasta Spółka z o.o. Świdnica, ul. Inżynierska 6,

3. Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. Świdnica, ul. Wrocławska 10,

4. Przedsiębiorstwo Utylizacji Odpadów Spółka z o.o. Świdnica, Zawiszów 5,

5. Świdnickie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. Świdnica, ul. Głowackiego 33,

6. Wydawnictwo Sudeckie Spółka z o.o. Świdnica, ul.1 Maja 23,

7. Miejski Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. Świdnica, ul. Pogodna 1.