535 UCHWAŁA
RADY MIEJSKIEJ W JAWORZE z dnia 31 stycznia 2001 r. w
sprawie uchwalenia zmiany
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta
Jawora dla zespołu
w rejonie ul.
Wrocławskiej i ul. Wiejskiej Na podstawie art. 7 ust.
1, art. 18 ust. 2 pkt 5, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261,
Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz.
679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734 i Nr 123, poz. 775, z 1998
r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162, poz. 1126 oraz z 2000 r. Nr 26, poz. 306,
Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985 i Nr 91, poz. 1009)
oraz art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu
przestrzennym (jednolity tekst Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, Nr 41,
poz. 412 i Nr 111, poz. 1279; Dz. U. z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 109,
poz. 1157) Rada Miejska w Jaworze uchwala, co następuje: |
R
o z d z i a ł I
Ustalenia ogólne
§ 1
1. Zmiana
planu obejmuje obszar położony w granicach miasta Jawora w obrębie
„Przemysłowy”, w skład którego wchodzą:
1) na AM-1
część działki geodezyjnej nr 5,
2) na AM-3
działka geodezyjna nr 41 i część działki geodezyjnej nr 40/2,
3) na AM-4
działki geodezyjne nr: 58, 59, 60, 61/2, 68 i części działek geodezyjnych nr:
55, 57, 61/1, 67, 69, 71, 73,
4) na AM-5
działki geodezyjne nr: 74/1, 74/2, 74/3, 74/4, 75, 76, 77, 78/1, 78/2, 79,
82/2, 82/3, 82/4, 84, 87, 90/1, 90/2, 90/3, 91, 92, 93, 94 i części działek
geodezyjnych nr: 80, 95/1,
5) na AM-6
działki geodezyjne nr: 102/1, 102/2 i części działek geodezyjnych nr: 95,
97, 99/29, 101.
2. Szczegółowy
przebieg granicy obszaru objętego zmianą planu przedstawia rysunek zmiany planu
w skali 1:1000, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały i będący jej
integralną częścią.
3. Na
wymienionym w ust. 1 obszarze, niniejsza uchwała stanowi zmianę miejscowego
planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Jawora, zatwierdzonego
uchwałą nr XX/118/88 Miejskiej Rady Narodowej w Jaworze z dnia 30 marca 1988 r.
(ogłoszonego w Dz. Urz. Województwa Legnickiego Nr 8, poz. 61 z 1988 r.)
ze zmianami wprowadzonymi:
1) uchwałą nr
VII/34/94 Rady Miejskiej w Jaworze z dnia 9 grudnia 1994 r. w sprawie zmiany planu
ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Jawora (ogłoszoną w
Dz. Urz. Województwa Legnickiego Nr 25, poz. 167 z dnia 15 grudnia
1994 r.),
2) uchwałą nr
XXXV/201/96 Rady Miejskiej w Jaworze z dnia 20 listopada 1996 r. w sprawie
uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wysypiska odpadów
komunalnych miasta Jawora (ogłoszoną w Dz. Urz. Województwa Legnickiego Nr
77, poz. 581 z dnia 20 grudnia 1996 r.).
§
2
1. Na rysunku
planu obowiązującymi ustaleniami są:
1) granica obszaru objętego zmianą planu,
na którym obowiązują ustalenia
niniejszej uchwały;
szczegółowy
przebieg tej granicy określają linie rozgraniczające (o których dalej mowa w
pkt 2 i 3), przebiegające wzdłuż wewnętrznej krawędzi linii oznaczającej
granicę obszaru zmiany planu,
2) linie
rozgraniczające tereny o różnych funkcjach i zasadach zagospodarowania;
linie te wyznaczają granice terenów zwanych w dalszej części uchwały terenami
lub (zamiennie) jednostkami terenowymi; szczegółowe ustalenia dla jednostek
terenowych zawarto w rozdz. II oraz (w odniesieniu do jednostek układu
komunikacyjnego) w § 6 i 7,
3) linie
rozgraniczające graniczne, poprowadzone w osiach jezdni ulic, których
tylko część (wewnętrzna) pasa drogowego znajduje się w zasięgu niniejszej
zmiany planu (służą one do precyzyjnego wyznaczenia zasięgu tego opracowania),
4) linie
rozgraniczające tereny projektowanych elementów publicznego układu komunikacyjnego,
z których wydzielenia można zrezygnować, a zajmowany przez dany
element obszar włączyć do jednej z sąsiadujących jednostek terenowych;
wydzielone za pomocą tych linii jednostki terenowe podlegają ustaleniom
wymienionym w pkt 2; w § 4 ust. 3 określono zasady, na jakich można
odstąpić od wydzielenia delimitowanych przez nie jednostek terenowych
(jednostek publicznego układu komunikacyjnego),
5) linie
rozgraniczające oddzielające pasy drogowe sąsiadujących ulic, które nie mogą
być przecięte skrzyżowaniami,
6) zasięg
stanowiska archeologicznego, w obrębie którego obowiązują ustalenia § 3,
7) lokalizacja
istniejącego wiaduktu drogowego (nad ulicą i liniami kolejowymi), dla
którego ustalenia określono w § 7 ust. 6 pkt 2,
8) przebieg
odcinka istniejącego gazociągu wysokiego ciśnienia (o średnicy 150 mm i
ciśnieniu nominalnym 1,6 MPa) – do
zachowania,
9) przebieg
odcinka istniejącego gazociągu wysokiego ciśnienia (o średnicy 150 mm i
ciśnienia nominalnym 1,6 MPa) – do
przełożenia (likwidacji),
10) przebieg odcinka planowanego
(przełożonego) gazociągu wysokiego ciśnienia
(o średnicy 150 mm i ciśnieniu nominalnym 1,6 MPa),
11) granice strefy ochronnej wzdłuż przebiegu
odcinków gazociągów, o których mowa w pkt 8 i 10; granice wyznaczonej
strefy przebiegają w odległości 20 m od zewnętrznej ściany gazociągu (po obu
jego stronach); na terenie tej strefy zagospodarowanie podlega ograniczeniom
wynikającym z przepisów szczególnych.
2. Ustaleniami
zmiany planu są również symbole jednostek terenowych, służące lokalizacji
ustaleń niniejszej uchwały na rysunku planu.
3. Pozostałe,
nie wymienione w ust. 1 i 2 elementy rysunku zmiany planu, mają charakter
informacyjny bądź propozycji bardziej szczegółowych rozwiązań, które nie są
ustaleniami niniejszej zmiany planu. W szczególności nie są ustaleniami
zmiany planu przedstawione na rysunku elementy pasów jezdni.
4. Przedmiot
zmiany planu, zgodnie z uchwałą nr XII/76/99 Rady Miejskiej w Jaworze z
dnia 30 czerwca 1999 r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów przemysłowych, w obrębie ulic
Wrocławskiej i Wiejskiej w Jaworze, obejmuje określenie przebiegu ulic i dróg,
w tym dojazdowych oraz podziały i sposoby zagospodarowania poszczególnych
działek.
§
3
1. Na
obszarze objętym zmianą planu znajduje się stanowisko archeologiczne „Jawor nr
14” (osada późnośredniowieczna i osada nowożytna – XVI w.) o powierzchni
około 0,50 ha (nr 1 na AZP 81-21), którego lokalizację zaznaczono na rysunku
planu.
2. W
granicach stanowiska, o którym mowa w ust. 1:
1) inwestor
musi zapewnić nadzór archeologiczny w trakcie prowadzenia prac ziemnych,
2) na
prowadzenie prac ziemnych należy uzyskać zezwolenie odpowiedniego organu Służby
Ochrony Zabytków.
3. W razie
natrafienia, w trakcie prac ziemnych, na obiekty archeologiczne (w granicach
całego obszaru zmiany planu), należy przerwać prace, teren zabezpieczyć i
niezwłocznie powiadomić odpowiedni organ Służby Ochrony Zabytków.
§
4
Ustalenia w zakresie scalania i
podziału nieruchomości
1. Na
obszarze objętym zmianą planu dopuszcza się scalanie nieruchomości pod
warunkiem, że będą respektowane inne ustalenia niniejszej uchwały w tym
te, które określają zasady zagospodarowania poszczególnych jednostek
terenowych.
2. Linie rozgraniczające, o których mowa w § 2
ust. 1 pkt 2 i 4, stanowią równocześnie granice działek przewidzianych do
wydzielenia.
3. Dopuszcza się odstąpienie od wydzielania
poszczególnych jednostek publicznego układu komunikacyjnego (w części lub w
całości), delimitowanych na rysunku planu za pomocą linii, o których mowa
w § 2 ust. 4, w następujących przypadkach:
1) w
całości, jeżeli możliwe będzie zagospodarowanie obsługiwanych przez ten element
terenów, bez jego wydzielania, zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały, oraz
za zgodą zainteresowanych właścicieli nieruchomości lub Þ
2) Þ w części, jeżeli możliwe
będzie zagospodarowanie obsługiwanych przez pozostały fragment tego elementu
terenów, zgodnie z ustaleniami niniejszej uchwały, za zgodą zainteresowanych
właścicieli nieruchomości, przy czym w przypadku sięgaczy na ich zakończeniu
zostanie odpowiednio poszerzony pas ulicy o parametrach umożliwiających
zawracanie, lub Þ
3) Þ w części lub w całości,
jeżeli rolę publicznego elementu układu komunikacyjnego przejmie ulica (droga)
wewnętrzna, która powinna odpowiadać zasadom określonym w ust. 4 pkt 2 i 3;
również w tym przypadku nie powinno to blokować zgodnego z niniejszą uchwałą
zagospodarowania terenów przyległych.
4. Na
obszarze objętym zmianą planu dopuszcza się wydzielanie także innych (niż
określono w ust. 2), nowych granic nieruchomości przy uwzględnieniu
następujących zasad:
1) nowy układ
granic umożliwi obsługę każdej nieruchomości w zakresie infrastruktury
technicznej i dostępu do drogi publicznej, z uwzględnieniem zapisów dotyczących
sposobu obsługi komunikacyjnej zawartych w niniejszej uchwale,
2) dopuszcza
się realizowanie obsługi i dostępu, o których mowa w punkcie 1, poprzez
ulice (drogi) wewnętrzne stanowiące współwłasność wszystkich właścicieli
nieruchomości, dla których korzystanie z nich jest konieczne, lub własność
gminy,
3) ulice (drogi)
wewnętrzne powinny być wytyczone i zbudowane w sposób umożliwiający dogodną
obsługę wszystkich nieruchomości, które mają obsługiwać; ulice wewnętrzne
powinny odpowiadać standardom co najmniej ulic dojazdowych, przy czym ich
szerokość w liniach rozgraniczających nie powinna być mniejsza niż 10 m,
4) na terenach
oznaczonych symbolem „P” minimalna powierzchnia nowej działki nie może być
mniejsza niż 3000 m2, a na terenach oznaczonych symbolem „UP” – nie
mniejsza niż 1500 m2; ograniczenie to nie dotyczy działek
istniejących oraz przeznaczonych w całości dla elementów układu komunikacyjnego
i/lub infrastruktury technicznej,
5) dopuszcza
się wydzielanie poszczególnych części publicznego układu komunikacyjnego dla
rozgraniczenia władania różnych zarządów dróg,
6) możliwe
będzie zagospodarowanie terenu zgodnie z innymi ustaleniami niniejszej uchwały.
§
5
Ogólne ustalenia dotyczące
zagospodarowania terenów
1. Ustala się
następujące nieprzekraczalne linie zabudowy od wyznaczonych w planie ulic
publicznych dla nowych budynków niebędących tymczasowymi obiektami budowlanymi;
dopuszcza się wyjście poza te linie elementami urzeźbienia elewacji budynków,
werandami, balkonami, wejściami itp.; elementy te nie mogą jednak stanowić
więcej niż 20% elewacji budynku.
1) od granicy
pasa drogowego ulicy/drogi, oznaczonej symbolem „Z” – 8 m,
2) od granicy
pasa drogowego ulicy/drogi, oznaczonej symbolem „L” – 6 m,
3) od granicy
pasa drogowego ulicy/drogi, oznaczonej symbolem „D” – 5 m.
2. Nieprzekraczalna
linia zabudowy od granic terenu kolejowego wynosi 20 m (dotyczy to zarówno terenów
kolejowych znajdujących się w granicach zmiany planu, jak i tuż poza jej
zachodnią granicą); ustalenie to przestaje obowiązywać w przypadku likwidacji
danej linii kolejowej (przekształcenia charakteru dotychczasowego terenu
kolejowego).
3. Wysokość
nowych budynków, liczona od najniższego punktu terenu w obrysie zabudowy do
najwyższego punktu dachu, na terenach oznaczonych symbolami: „KS”, „EE” i
„2 M” nie powinna przekraczać 8 m, a na oznaczonych symbolami: „KK”, „U”,
„P”, „UP”, „UO” i „1 M” 18 m.
4. W granicach poszczególnych nieruchomości
znajdujących się na obszarze objętym zmianą planu należy przewidzieć
lokalizację niezbędnej ilości miejsc postojowych. Dopuszcza się odstępstwa od
tej zasady, pod warunkiem, że niezbędne miejsca parkingowe – za zgodą
właściciela wskazanego terenu, w granicach i zgodnie z niniejszą uchwalą –
zostaną wyznaczone w odległości nie większej niż 200 m od obiektu, który mają
obsługiwać. Miejsca postojowe (parkingi) mogą być realizowane jako jedno- lub
wielopoziomowe, w tym jako wybrane kondygnacje lub ich fragmenty w innych obiektach.
5. Na obszarze zmiany planu zakazuje się w
szczególności wznoszenia nowej zabudowy mieszkaniowej oraz – z wyjątkiem terenu
oznaczonego symbolem „UO” – służącej innym obiektom chronionym (typu szkoła,
przedszkole, ośrodek zdrowia itp.).
6. Przez tereny, o których dalej mowa w rozdziale
II, dopuszcza się, o czym mowa w § 6 ust. 1, prowadzenie nowych tranzytowych i
lokalnych, liniowych elementów infrastruktury technicznej oraz lokalizację
związanych z nimi urządzeń, o ile nie zostaną zakłócone podstawowe funkcje tych
terenów i nie zostanie zajęte więcej niż 10% powierzchni jednostki terenowej (w
tym na strefy ochronne od tych elementów infrastruktury technicznej).
7. Wszelkie grunty niezabudowane i nieutwardzone
powinny być pokryte zielenią lub – do czasu ich zagospodarowania zgodnego z
niniejszą uchwałą – objęte uprawami.
8. Do czasu przełożenia odcinka gazociągu wysokiego
ciśnienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 9, wszelkie nowe zagospodarowanie w
rejonie tego istniejącego odcinka – zgodnie z obowiązującymi przepisami
szczególnymi.
9. Wzdłuż przebiegu nieczynnego gazociągu wysokiego
ciśnienia DN 250, do czasu jego likwidacji, wszelkie roboty ziemne w pasie
o szerokości po 5,0 m od osi należy prowadzić bez użycia sprzętu
mechanicznego oraz pod nadzorem przedstawiciela dysponenta tego gazociągu.
10. W
zagospodarowaniu obszaru objętego zmianą planu należy zapewnić możliwość budowy
doraźnie przygotowywanych budowli ochronnych i studni awaryjnych, zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
§
6
Ustalenia w zakresie infrastruktury
technicznej
1. Nowo
realizowane liniowe elementy
infrastruktury technicznej mają być usytuowane pod ziemią oraz
przebiegać/znajdować się w liniach rozgraniczających ulic/dróg (ogólnodostępnych
publicznych oraz wewnętrznych). Jeżeli umożliwiają to istniejące warunki, w
pasach drogowych należy również lokalizować towarzyszące sieciom urządzenia.
Przeprowadzanie podziemnych elementów infrastruktury technicznej w pasie drogi,
wzdłuż którego przebiega gazociąg wysokiego ciśnienia, o którym mowa
w § 2 ust. 1 pkt 8, 9 i 10 – zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz
w uzgodnieniu z dysponentem gazociągu. Dopuszcza się
przeprowadzenie/usytuo-wanie wybranych elementów tych sieci poza układem ulic
oraz lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej, w sposób określonych w §
5 ust. 6.
2. W
przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania z istniejącymi elementami
infrastruktury technicznej należy je przenieść lub odpowiednio zmodyfikować; wszelkie
prace ziemne w rejonie przebiegu podziemnych sieci i urządzeń infrastruktury
technicznej należy uzgadniać z właściwym dysponentem tych obiektów.
3. Obsługę
obszaru objętego zmianą planu w zakresie infrastruktury technicznej określa się
następująco:
1) zaopatrzenie w wodę poszczególnych jednostek
terenowych, posesji lub obiektów poprzez podłączenie do miejskiej sieci
wodociągowej,
2) odprowadzanie ścieków sanitarnych z
poszczególnych terenów, posesji lub obiektów do gminnego/miejskiego systemu kanalizacji
sanitarnej,
3) odprowadzanie ścieków przemysłowych – po ich
odpowiednim oczyszczeniu – na oczyszczalnię
komunalną systemem szczelnych kanałów. Dopuszcza się także kierowanie ścieków
przemysłowych systemem szczelnych kanałów na niekomunalną oczyszczalnię
ścieków, spełniającą wymagania wynikające z obowiązujących przepisów oraz
dokonującą zrzutów oczyszczonych ścieków poza zlewnię Nysy Szalonej,
4) wszelkie ulice, place, parkingi, dojazdy o
utwar-dzonej nawierzchni winny być wyposażone w systemy odprowadzania wód
deszczowych; w przypadku zastosowania nawierzchni częściowo utwardzonych
(„ażurowych”) należy odpowiednio zabezpieczyć środowisko gruntowo-wodne przed
infiltracją zanieczyszczeń,
5) odprowadzanie wód deszczowych, w tym
z systemów, o których mowa w pkt 4, do miejskiego systemu kanalizacji
deszczowej,
6) zaopatrzenie w energię elektryczną – z sieci
średniego lub niskiego napięcia, w zależności od zapotrzebowania,
7) zaopatrzenie w gaz z sieci gazowej,
8) dopuszcza się systemy ogrzewania oparte na
cieple przesyłanym z elektrociepłowni bądź na elektryczności, gazie lub oleju;
dopuszcza się też niekonwencjonalne, proekologiczne systemy ogrzewania (np.
energią słoneczną, wiatrową itp.),
9) telekomunikacja (w tym m.in. sieci telefoniczne,
telewizyjne i komputerowe) – poprzez
podłączenie do dostępnych systemów,
10) gromadzenie
odpadów bytowych z każdej posesji w indywidualnych pojemnikach; odprowadzanie
odpadów stałych z poszczególnych posesji i terenów publicznych zgodnie z
systemem gospodarki odpadowej w gminie,
11) gromadzenie
i unieszkodliwianie odpadów przemysłowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§
7
Ustalenia w zakresie komunikacji
1. Tereny
oznaczone symbolami Z, L i D przeznacza się dla ogólnodostępnych dróg/ulic publicznych różnych
kategorii i klas, o parametrach określonych w przepisach szczególnych w tym:
1) oznaczone
symbolem „Z” dla klasy dróg/ulic
zbiorczych,
2) oznaczone
symbolem „L” dla klasy dróg/ulic
lokalnych,
3) oznaczone
symbolem „D” dla klasy dróg/ulic
dojazdowych.
2. Elementami drogowego układu
komunikacyjnego są również – nieoznaczone na rysunku zmiany planu – ulice
wewnętrzne, o których mowa w § 4 ust. 4 pkt 2 i 3.
3. Dla
wymienionych w ust. 1 dróg/ulic obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza
się prowadzenie podziemnych sieci infrastruktury technicznej i lokalizacji
związanych z nimi urządzeń, na zasadach określonych w przepisach
szczególnych,
2) dopuszcza
się lokalizację – poza pasem lub pasami przeznaczonymi dla ruchu pojazdów – innych
elementów możliwych do usytuowania w pasie drogowym, na zasadach
określonych w przepisach szczególnych; w szczególności dotyczy to ścieżek
rowerowych,
3) ulice
powinny być wyposażone w utwardzone chodniki, o minimalnej szerokości 1,5 m, co
najmniej po jednej stronie jezdni; nie jest to konieczne w odniesieniu do dróg
wewnętrznych,
4) na obszarze
skrzyżowań ulic (dróg) różnych klas obowiązują zasady zagospodarowania jak dla
ulicy (drogi) wyższej klasy, a w przypadku skrzyżowań ulic/dróg publicznych z
wewnętrznymi obowiązują zasady jak dla ulicy/drogi publicznej,
5) zakazuje
się organizowania zjazdów z odcinka ul. Kuzienniczej, prowadzącej z wiaduktu drogowego do
planowanego skrzyżowania z ul. Wiejską i ulicą nowo projektowaną; z
pozostałych ulic dopuszcza się zjazdy z nieruchomości organizowane zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
4. Lokalizacja
ścieżek rowerowych, ciągów pieszych i pieszo-rowerowych oraz
towarzyszących im urządzeń, w tym parkingów rowerowych, jest – poza pasami
ogólnodostępnych dróg publicznych, o czym mowa w ust. 2 pkt 2 – dopuszczalna
także:
1) w pasach
dróg wewnętrznych, za zgodą ich właścicieli i/lub zarządców,
2) na
pozostałych terenach w granicach planu, za zgodą ich właścicieli i/lub
zarządców, jeżeli nie koliduje to z innymi ustaleniami niniejszej uchwały.
5. Tereny o
symbolu KK przeznacza się dla
obiektów i urządzeń kolejowych; wszelkie inne zagospodarowanie dopuszcza
się pod warunkiem, że nie będzie powodować utrudnień w zgodnym z ustaleniami
planów miejscowych zagospodarowaniu przyległych terenów oraz przy uwzględnieniu
obowiązujących przepisów; wszelkie zamierzenia inwestycyjne i remontowe na
omawianym terenie (także wymienione dalej w pkt 1 i 2) oraz w jego bezpośrednim
sąsiedztwie wymagają uzgodnienia z właściwym zarządcą terenu; ponadto:
1) zachowuje
się, oznaczony w sposób określony w § 2 ust. 1 pkt 7, istniejący wiadukt
drogowy w ciągu ul. Kuzienniczej oraz umożliwia jego rozbudowę i modernizację,
2) zachowuje
się istniejące skrzyżowanie linii kolejowej z dojazdem z ul. Wrocławskiej do
działek geodezyjnych nr: 94, 93, 91, 90/1, 90/2 i 82/3 (AM-5) i dopuszcza się –
w uzgodnieniu z zarządcą linii kolejowej – poprawę jego parametrów,
3) przewiduje
się lokalizację nowego skrzyżowania linii kolejowej z projektowaną ulicą
dojazdową (oznaczoną symbolem „D”), zapewniającą dostęp z ul. Wrocławskiej do
działek geodezyjnych nr 82/4 i 87; realizacja tego skrzyżowania wymaga
ustalenia komisji złożonej z przedstawicieli PKP, władz lokalnych oraz policji,
4) w przypadku
likwidacji linii kolejowej(ych) dopuszcza się przeznaczenie związanej(ych)
z nią(nimi) części terenu na zagospodarowanie, którego zasady określono w
§ 10 („UP”).
6. Do czasu
realizacji planowanych elementów układu drogowego, zgodnego z ustaleniami
niniejszego planu, zachowuje się dotychczasowe funkcje ulic/dróg i skrzyżowań
niezbędnych do realizacji prawidłowej obsługi komunikacyjnej, w szczególności
dotyczy to drogi wojewódzkiej (ulice: Wrocławska, Wiejska i Kuziennicza)
oraz skrzyżowania ul. Kuzienniczej i ul. Wiejskiej. Także docelowe –
zgodne z ustaleniami planu – zagospodarowanie terenu, o którym mowa w § 14,
będzie możliwe po zrealizowaniu tego skrzyżowania (wraz z wiążącymi się z nim
planowanymi odcinkami ulic).
R
o z d z i a ł II
Ustalenia
szczegółowe dla jednostek terenowych
§
8
1. Wprowadza
się podział obszaru objętego planem na jednostki terenowe, dla których w
dalszej części uchwały określa się przeznaczenie i zasady zagospodarowania.
2. Jednostkami
terenowymi, o których mowa w ust. 1, są także pasy terenów dróg i terenów kolejowych
w ich liniach rozgraniczających, dla których zasady zagospodarowania określono
w § 6 ust. 1 i § 7.
§
9
1. Tereny,
oznaczone na rysunku planu symbolem P,
przeznacza się dla skoncentrowanej aktywności gospodarczej (i lokalizacji
obiektów z nią związanych): wytwórczej i przetwórczej (przemysłowej), usługowo-produkcyjnej,
naprawczej, usługowej (z wyjątkiem obiektów chronionych typu szkoły, przedszkola,
ośrodki zdrowia itp., a także stacji paliw) oraz/lub dla lokalizacji magazynów,
baz, składów.
2. Na terenach,
o których mowa w ust. 1, dopuszcza się:
1) lokalizację
ulic wewnętrznych według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3,
2) organizowanie/budowę
parkingów (jedno- i wielopoziomowych),
3) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6,
4) lokalizację
lub rozbudowę obiektów związanych z gospodarką komunalną, z wyjątkiem spalarni
śmieci, składowisk odpadów komunalnych oraz oczyszczalni ścieków bytowych.
3. Występująca
na tych terenach zabudowa substandardowa (zdegradowana) powinna być poddana rehabilitacji
lub likwidacji.
4. Nie mniej
niż 10% powierzchni poszczególnej nieruchomości (lub części nieruchomości,
położonej w zasięgu terenu, o którym mowa w ust. 1, należy przeznaczyć pod
zieleń urządzoną.
§
10
1. Tereny,
oznaczone na rysunku zmiany planu symbolem UP,
przeznacza się dla działalności gospodarczej: usługowej (z wyjątkiem obiektów
chronionych typu szkoły, przedszkola, ośrodki zdrowia itp., a także stacji
paliw), usługowo-produkcyjnej, naprawczej, a także wytwórczej i przetwórczej o
niewielkiej skali i uciążliwości (drobny przemysł i rzemiosło produkcyjne).
2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza
się:
1) lokalizację ulic wewnętrznych, według zasad
określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3,
2) organizowanie/budowę parkingów (jedno- lub
wielopoziomowych),
3) przeprowadzanie sieci infrastruktury
technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń towarzyszących tej sieci, w
sposób określony w § 5 ust. 6,
4) wprowadzanie zieleni urządzonej i elementów
drobnej architektury.
§
11
1. Teren,
oznaczony na rysunku planu symbolem UO,
przeznacza się dla usług oświaty.
2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza
się, pod warunkiem niekolidowania z usługami oświaty:
1) wprowadzanie
usług towarzyszących oraz innego towarzyszącego zagospodarowania terenu (m.in.
małej architektury),
2) lokalizację
ulic wewnętrznych, według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3,
3) organizowanie/budowę
parkingów,
4) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6.
3. Użytkowanie, o którym mowa w ust. 2, nie powinno
zająć łącznie więcej niż 15% powierzchni jednostki terenowej.
4. Dopuszcza się wprowadzanie innego rodzaju
usług w miejsce przeznaczenia określonego w ust. 1.
§
12
1. Teren,
oznaczony na rysunku planu symbolem U,
przeznacza się dla obiektów usług handlu i/lub gastronomii.
2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza
się:
1) wprowadzanie zieleni urządzonej i elementów
drobnej architektury,
2) przeprowadzanie sieci infrastruktury
technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń towarzyszących tej sieci, w
sposób określony w § 5 ust. 6.
3. Nie mniej niż 20% powierzchni jednostki terenowej
należy przeznaczyć pod zieleń urządzoną.
§
13
1. Teren,
oznaczony na rysunku planu symbolem KS,
przeznacza się dla stacji paliw oraz obiektu(-ów) gastronomii i innych usług
towarzyszących.
2. Na
terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza się lokalizację ulic wewnętrznych –
według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3 – i innych elementów
towarzyszącego zagospodarowania terenu, np. parkingów, a także sieci
infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń towarzyszących
tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6.
3. Nie mniej
niż 20% powierzchni jednostki terenowej należy przeznaczyć pod zieleń
urządzoną. Zieleń wysoka i średniowysoka powinna być sadzona
w szczególności w sąsiedztwie granicy z terenem oznaczonym symbolem „UO”.
§
14
1. Tereny,
oznaczone na rysunku planu symbolem KP,
przeznacza się dla parkingu jedno- lub wielopoziomowego.
2. Na
terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza się:
1) lokalizację
ulic wewnętrznych według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3,
2) lokalizację
obiektów usługowych zajmujących nie więcej niż 20% powierzchni terenu,
3) lokalizację
tymczasowych obiektów budowlanych,
4) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6.
3. Nie mniej
niż 10% powierzchni jednostki terenowej należy przeznaczyć pod zieleń
urządzoną.
4. Docelowe
zagospodarowanie terenu, o którym mowa w ust. 1–3, po zrealizowaniu
skrzyżowania i związanych z nim odcinków ulic zbiorczych.
§
15
1. Tereny,
oznaczone na rysunku planu symbolem EE,
przeznacza się dla lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych (m.in.
trafostacji).
2. Na
terenach, o których mowa w ust. 1, dopuszcza się, pod warunkiem niekolidowania
z określonym wyżej przeznaczeniem:
1) przeprowadzanie
innych sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tym sieciom,
2) wprowadzanie
zieleni urządzonej i elementów drobnej architektury.
3. Dopuszcza
się przeznaczenie terenów (terenu), o których mowa w ust. 1, oraz
określenie zasad zagospodarowania jak dla jednego z sąsiadujących terenów,
jeżeli po zagospodarowaniu co najmniej 80% obszaru zmiany planu, zgodnie z
zasadami określonymi w uchwale, okaże się, że rezerwa terenów (terenu) dla
lokalizacji urządzeń energetycznych nie jest potrzebna.
§
16
1. Teren,
oznaczony na rysunku planu symbolem 1 M,
przeznacza się dla istniejącej zabudowy mieszkaniowej (bez dopuszczenia
nowej/dodatkowej zabudowy mieszkaniowej).
2. Na
terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza się:
1) modernizację
istniejącej zabudowy mieszkaniowej,
2) lokalizację
zabudowy gospodarczej (dla drobnej, nieuciążliwej działalności gospodarczej z
wyłączeniem rolniczej),
3) lokalizację
obiektów administracji, finansów, zarządzania i/lub adaptację budyunku (-ów)
mieszkalnego(-ych) na te funkcje,
4) lokalizację
ulic wewnętrznych według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3 oraz parkingów
i garaży związanych przestrzennie z budynkiem mieszkalnym lub towarzyszących
jeden obiekt kubaturowy (tj. mieszkaniowo-gospodar-czy),
5) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6.
3. Dopuszcza się – za zgodą właściciela(-i) i/lub
władającego(-ych) nieruchomością – przeznaczenie jednostki terenowej lub jej
części (i odpowiednią adaptację lub wymianę istniejącej zabudowy), o której
mowa w ust. 1, na zabudowę służącą działalności gospodarczej, której ewentualna
uciążliwość nie może pogarszać standardów wymaganych dla najbliżej położonych
lokali mieszkaniowych lub obiektów chronionych (o których mowa w § 5 ust. 4).
W przypadku eliminacji dotychczasowej funkcji mieszkaniowej z całego tego
terenu, stają się obowiązujące ustalenia określone w § 10 (tj. włączenie terenu
do sąsiadującej jednostki o symbolu „UP”).
§
17
1. Teren,
oznaczony na rysunku zmiany planu symbolem 2 M,
przeznacza się dla istniejącej zabudowy mieszkaniowej – jednorodzinnej (bez
dopuszczenia nowej/dodatkowej zabudowy mieszkaniowej).
2. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, dopuszcza
się:
1) modernizację
istniejącej zabudowy mieszkaniowej,
2) lokalizacje
zabudowy gospodarczej (dla drobnej, nieuciążliwej działalności gospodarczej z
wyłączeniem rolniczej),
3) lokalizację
obiektów administracji, finansów, zarządzania i/lub adaptację istniejącego
budynku mieszkalnego na te funkcje,
4) lokalizację
ulic wewnętrznych według zasad określonych w § 4 ust. 3 pkt 2 i 3 oraz parkingów
i garaży (maksymalnie dla dwóch samochodów osobowych lub dostawczych),
5) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6,
6) lokalizację
obiektów i urządzeń kolejowych.
3. Na terenie, o którym mowa w ust. 1, w
przypadku modernizacji istniejących budynków mieszkalnych należy zachować ich
walory architektoniczne.
4. Dopuszcza się – za zgodą właściciela(-i) i/lub
władającego(-ych) nieruchomościami – przeznaczenie jednostki terenowej lub jej
części (i odpowiednią adaptację, wymianę lub usunięcie istniejącej zabudowy), o
której mowa w ust. 1, na:
1) funkcje
związane z transportem kolejowym; w takim przypadku obowiązują ustalenia §
7 ust. 6,
2) funkcje
określone w § 10 ust. 1; w takim przypadku obowiązują ustalenia § 10.
5. W
przypadku zagospodarowania, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, dopuszcza się
kompleksowe zagospodarowanie, łącznie z sąsiadującymi terenami o symbolu
„KK”.
§
18
1. Teren,
oznaczony na rysunku planu symbolem ZN,
przeznacza się dla zielni niskiej urządzonej.
2. Na
terenie, o którym mowa w ust. 1 – przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów
wynikających z sąsiedztwa gazociągu, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 8
i 10 – dopuszcza się:
1) przeprowadzanie
ciągów/ścieżek pieszych i tras rowerowych,
2) wprowadzanie
elementów drobnej architektury,
3) sadzenie drzew
i krzewów, z wyłączeniem pasa nad gazociągiem, poszerzonego z każdej strony o
5,0 m (od zewnętrznej ścianki gazociągu),
4) przeprowadzanie
sieci infrastruktury technicznej oraz lokalizację obiektów i urządzeń
towarzyszących tej sieci, w sposób określony w § 5 ust. 6.
R o z d z i a
ł III
Ustalenia
końcowe
§
19
Na obszarze objętym planem stawkę
procentową do określenia wymiaru jednorazowej opłaty od wzrostu wartości
nieruchomości (o jakiej mowa w art. 10 ust. 3 i art. 36 ust. 3 ustawy o
zagospodarowaniu przestrzennym) ustala się w wymiarze 30%. W odniesieniu do
gruntów będących własnością gminy bądź zbywalnych na jej rzecz jednorazowa
opłata w przypadku zbycia nieruchomości nie będzie pobierana.
§
20
Dokonuje się zmiany przeznaczenia
dotychczasowych gruntów chronionych, w rozumieniu ustawy o ochronie gruntów
rolnych i leśnych, dla których w niniejszej uchwale ustalono inne przeznaczenie
niż dotychczasowe.
§
21
Na obszarze objętym niniejszą zmianą
planu, tracą moc ustalenia planów, o których mowa w § 1 ust. 3.
§
22
Zmiana miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego jest przepisem gminnym i stanowi podstawę
ustalania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu objętego planem.
§
23
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Miasta Jawora.
§
24
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
PRZEMYSŁAW ŻOŁEK
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Jaworze z
dnia 31 stycznia 2001 r. (poz. 535)