397

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JELCZU-LASKOWICACH

z dnia 2 lutego 2001 r.

w sprawie ustalenia inkasa podatku od posiadania psów oraz określenia terminu płatności

Na podstawie art. 14 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r.
o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z późn. zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, p
oz. 74 z późn. zmianami) Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

 

§ 1

  1. Postanawia się dla osiedli spółdzielczych i komunalnych oraz terenu wiejskiego dokonać poboru podatku od posiadania psów w drodze inkasa.
  2. Jako inkasentów określa się:

  1. Spółdzielnię Mieszkaniową Lokatorsko-Własnościową w Jelczu-Laskowicach dla osiedli spółdzielczych,
  2. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Jelczu--Laskowicach dla osiedli komunalnych,
  3. sołtysów na terenie wiejskim,
  4. przewodniczących rad osiedlowych dla terenu miasta.

§ 2

Ustala się wynagrodzenie dla inkasentów w wysokości 50% kwot zainkasowanych.

§ 3

Podatek od posiadania psów płatny jest również w kasie Urzędu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice.

§ 4

  1. Podatek od posiadania psów płatny jest z góry bez wezwania do końca czerwca każdego roku.
  2. W przypadku wejścia w posiadanie psa po dniu 30 czerwca roku podatkowego podatek płatny jest w terminie 14 dni od dnia jego nabycia.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy.

§ 6

Traci moc uchwała nr XXXVI/213/97 Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach z dnia 22 marca 1997 r.
w sprawie ustalenia inkasa podatku od posiadania psów.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

MARIAN ORZECHOWSKI