394

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ LEGNICY

z dnia 25 września 2000 r.

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północnej części miasta Legnicy u zbiegu ulic Bydgoskiej i Pątnowskiej oraz zakładu “Cynk-Mal”

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 6
22; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106,
poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718) oraz art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
o
zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, Nr 41, poz. 412, Nr 111, poz. 1279; z 2000 r. Nr 12, poz. 136), oraz w nawiązaniu do uchwały Rady Miejskiej w Legnicy z dnia 27 września 1999 r. nr XV/142/99 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północnej części miasta Legnicy u zbiegu ulic Bydgoskiej i Pątnowskiej oraz zakładu “Cynk-Mal” uchwala się, co następuje:

 

 

§ 1

Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północnej części miasta Legnicy u zbiegu ulic Bydgoskiej i Pątnowskiej oraz zakładu “Cynk-Mal” w sposób określony w § 4 i 5 niniejszej uchwały w granicach określonych w rysunku skali 1:1000, stanowiącym integralną część niniejszej uchwały.

§ 2

Rysunek planu obowiązuje w zakresie określonym ustaleniami § 4 i 5.

§ 3

W granicach terenu określonego w § 1 i w załączniku wymienionym w § 2 tracą moc ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy zatwierdzonego uchwałą Rady Miejskiej w Legnicy nr LIX/422/94 z dnia 23 maja 1994 r.

§ 4

  1. Dla terenu określonego w § 1 i w załączniku wymienionym w § 2 uchwały wprowadza się dla poszczególnych terenów w celu określenia ich funkcji oznaczenia o symbolach: P, S, UC, ZI, KK, KZ, KD.
  2. Ustala się, że sieci infrastruktury technicznej realizowane będą w liniach rozgraniczających ulic.
  3. Dla terenu oznaczonego symbolami 1P,S,UC ustala się:

  1. przeznaczenie terenu na produkcję, magazyny i składy, usługi komercyjne;
  2. dopuszcza się podział terenu na mniejsze parcele;
  3. wysokość zabudowy nie może przekroczyć 4 kondygnacji z wyjątkiem obiektów punktowych, jak kominy, maszty itp.;
  4. nieprzekraczalną linię zabudowy ustala się w odległości 10 m od linii rozgraniczającej drogę KZ;
  5. uciążliwość dla otoczenia wynikająca z procesów produkcyjnych nie może wykraczać poza granice terenu;
  6. lokalizacja inwestycji mogących wpływać na stan środowiska i zdrowie ludzi winna być dokonana z uwzględnieniem wymogów określonych w przepisach szczególnych, w tym dot. ochrony środowiska;
  7. obsługę komunikacyjną terenu (wjazd na teren) należy zapewnić z ulicy Pątnowskiej (1KZ);
  8. parkingi i miejsca postojowe winny być realizowane na terenach własnych inwestorów w strefie oznaczonej na rys. planu symbolem KP;
  9. place składowe, manewrowe, stanowiska postojowe i dojazdy winny mieć nawierzchnię ukształtowaną w sposób umożliwiający spływ wód opadowych i ich odprowadzenie stosownie do obowiązujących przepisów. Tereny utwardzone nie mogą przekraczać 50% terenu ogółem;
  10. ustala się obowiązek pozostawienia rezerwy terenu o szerokości 10 m wzdłuż istniejącej trakcji kolejowej (oznaczonego symbolem 1KK) terenu oznaczonego symbolem 2KK o szerokości min. 3 m;
  11. ustala się obowiązek pozostawienia rezerwy terenu o szerokości 10 m wzdłuż istniejącej trakcji kolejowej (oznaczonego symbolem 1KK) na realizację kanalizacji sanitarnej;
  12. zleca się wprowadzenie zieleni izolacyjnej w postaci żywopłotów i drzew tworzących szpalery wzdłuż torów kolejowych oznaczonych symbolem KK, lecz w odległości nie mniejszej niż 10 m od krawędzi toru i stosowane drzewa nie powinny być wyższe niż 15 m;
  13. energię elektryczną doprowadzić z linii napowietrznej biegnącej przez teren w uzgodnieniu
    z Zarządcą sieci, dopuszcza się realizację stacji transformatorowych na terenie własnym inwestora. Zaleca się skablowanie linii napowietrznej przebiegającej przez teren;
  14. zaopatrzenie w wodę z wodociągu wiejskiego (znajdującego się poza terenem opracowania – na końcu ulicy 5KD) w uzgodnieniu z Zarządcą sieci;
  15. odprowadzenie ścieków do projektowanej kanalizacji sanitarnej Ks Ř 160. Dla ścieków przemysłowych o przekroczonych dopuszczalnych wartościach ustala się obowiązek wstępnego oczyszczania w oczyszczalniach zakładowych zlokalizowanych na terenie własnym inwestora;
  16. przedsiębiorca ma obowiązek usuwania odpadów stałych we własnym zakresie zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa;
  17. dla celów grzewczych zaleca się stosowanie urządzeń grzewczych o wysokim stopniu sprawności i niskim stopniu emisji spalin, takich jak np. urządzenia gazowe.

  1. Dla terenów oznaczonych symbolem 2P,S,UC ustala się:

  1. przeznaczenie terenu na produkcję, magazyny i składy, usługi komercyjne;
  2. dopuszcza się podział terenu na mniejsze parcele w sposób jak pokazano na załączniku graficznym;
  3. nieprzekraczalna linia zabudowy w odległości 10 m od linii rozgraniczającej projektowaną drogę KZ;
  4. uciążliwość dla otoczenia wynikająca z procesów produkcyjnych nie może wykraczać poza granice terenu oznaczonego symbolami PS, UC;
  5. wysokość zabudowy nie może przekroczyć 4 kondygnacji z wyjątkiem obiektów punktowych, jak kominy, maszty itp.;
  6. lokalizacja inwestycji mogących wpływać na stan środowiska i zdrowie ludzi winna być dokonana z uwzględnieniem wymogów określonych w przepisach szczególnych, w tym dot. ochrony środowiska;
  7. obsługę komunikacyjną terenu należy zapewnić z projektowanej drogi 2KZ, jeśli teren zostanie podzielony na mniejsze działki;
  8. ustala się obowiązek pozostawienia drogi technicznej wzdłuż terenu oznaczonego symbolem 2KK o szerokości min. 3 m;
  9. parkingi i miejsca postojowe winny być realizowane na terenach własnych inwestorów, place składowe, manewrowe, stanowiska postojowe i dojazdy winny mieć nawierzchnię ukształtowaną w sposób umożliwiający spływ wód opadowych i ich odprowadzenie stosownie do obowiązujących przepisów. Tereny utwardzone nie mogą przekraczać 25% terenu ogółem;
  10. ustala się obowiązek wprowadzenia zieleni izolacyjnej w postaci żywopłotów i drzew tworzących szpalery wzdłuż torów kolejowych oznaczonych symbolem KK, lecz w odległości nie mniejszej niż 10 m od krawędzi toru i stosowane drzewa nie powinny być wyższe niż 15 m;
  11. ustala się obowiązek pozostawienia rezerwy terenu o szerokości 10 m wzdłuż istniejącej trakcji kolejowej (oznaczonego symbolem 1KK) na realizację kanalizacji sanitarnej;
  12. do terenu należy doprowadzić energię elektryczną z linii kablowej ułożonej w ulicy Pątnowskiej w uzgodnieniu z Zarządcą sieci, dopuszcza się realizację stacji transformatorowych na terenie własnym inwestora;
  13. zaopatrzenie w wodę z wodociągu wiejskiego (znajdującego się poza terenem opracowania – na końcu ulicy 5KD) w uzgodnieniu z Zarządcą sieci;
  14. odprowadzenie ścieków (docelowe) do projektowanej kanalizacji sanitarnej Ks Ř 160, do czasu realizacji kanalizacji ścieki gromadzić w zbiornikach. Dla ścieków przemysłowych o przekroczonych dopuszczalnych wartościach ustala się obowiązek wstępnego oczyszczania w oczyszczalniach zakładowych zlokalizowanych na terenie własnym inwestora;
  15. przedsiębiorca ma obowiązek usuwania odpadów stałych we własnym zakresie zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta;
  16. dla celów grzewczych zaleca się stosowanie urządzeń grzewczych o wysokim stopniu sprawności i niskim stopniu emisji spalin, takich jak np. urządzenia gazowe.

  1. Dla terenu oznaczonego symbolem 3P ustala się:

  1. przeznaczenie terenu na produkcję oraz obiekty biurowe i socjalne towarzyszące;
  2. dopuszcza się podział terenu na mniejsze działki;
  3. uciążliwość dla otoczenia wynikająca z procesów produkcyjnych nie może wykraczać poza granice terenu oznaczone symbolem P;
  4. wysokość nowej zabudowy nie może przekroczyć 4 kondygnacji z wyjątkiem obiektów punktowych, jak kominy, maszty itp.;
  5. lokalizacja inwestycji mogących wpływać na stan środowiska i zdrowie ludzi winna być dokonana z uwzględnieniem wymogów określonych w przepisach szczególnych, w tym dot. ochrony środowiska;
  6. obsługę komunikacyjną terenu należy zapewnić z ulicy Pątnowskiej;
  7. parkingi i miejsca postojowe winny być realizowane na terenach własnych inwestorów;
  8. place składowe, manewrowe, stanowiska postojowe i dojazdy winny mieć nawierzchnię ukształtowaną w sposób umożliwiający spływ wód opadowych i ich odprowadzenie na teren własny. Powierzchnie te nie mogą przekraczać 25% terenu ogółem;
  9. ustala się wprowadzenie zieleni izolacyjnej w postaci żywopłotów i drzew tworzących szpalery;
  10. przedsiębiorca ma obowiązek usuwania odpadów stałych we własnym zakresie w uzgodnieniu z Zarządem Miasta;
  11. odprowadzenie ścieków (docelowe) do projektowanej kanalizacji sanitarnej Ks Ř 160, do czasu realizacji kanalizacji ścieki gromadzi w zbiornikach. Dla ścieków przemysłowych
    o przekroczonych dopuszczalnych wartościach ustala się obowiązek wstępnego oczyszczania w oczyszczalniach zakładowych zlokalizowanych na terenie własnym inwestora;
  12. dla celów grzewczych zaleca się stosowanie urządzeń grzewczych o wysokim stopniu sprawności i niskim stopniu emisji spalin, takich jak np. urządzenia gazowe.

  1. Dla terenu oznaczonego symbolem ZI ustala się:
  2. – przeznaczenie terenu na zieleń izolacyjną niską;

    – dopuszcza się możliwość realizacji sieci podziemnych i sieci energetycznej naziemnej.

  3. Dla terenu oznaczonego symbolem 1KK ustala się:
  4. – przeznaczenie terenu na urządzenia kolejowe wraz z infrastrukturą.

  5. Dla terenu oznaczonego symbolem 2KK ustala się:
  6. – przeznaczenie terenu na urządzenia kolejowe wraz z infrastrukturą – bocznicowy tor kolejowy prowadzący do terenu oznaczonego symbolem 3P (obecnie teren zakładu Cyn-Mal).

  7. Dla terenu oznaczonego symbolem 3KK ustala się:
  8. – przeznaczenie terenu na urządzenia kolejowe wraz z infrastrukturą – bocznicowy tor kolejowy prowadzący do terenu oznaczonego symbolem 3P (obecnie teren zakładu Cynk-Mal).

  9. Dla terenu oznaczonego symbolem 1KZ ustala się:
  10. – przeznaczenie terenu na drogę zbiorczą o szerokości 20 m w liniach rozgraniczających;

    – przez teren drogi projektowany jest tor bocznicowy, który na odcinku przebiegu przez drogę winien być wyposażony w zapory uniemożliwiające przejazd pojazdów w czasie przetaczania składów kolejowych.

  11. Dla terenu oznaczonego symbolem 2KZ ustala się:
  12. – przeznaczenie terenu na drogę zbiorczą o szerokości 20 m w liniach rozgraniczających;

    – droga zbiorcza – projektowana.

  13. Dla terenu oznaczonego symbolem 3KD (ulica Bydgoska) ustala się:
  14. – przeznaczenie terenu na drogę dojazdową o szerokości min. 10 m w liniach rozgraniczających.

  15. Dla terenu oznaczonego symbolem 4KD (ulica Bydgoska) ustala się:
  16. – przeznaczenie terenu na drogę dojazdową o szerokości min. 10 m w liniach rozgraniczających.

  17. Dla terenów oznaczonych symbolem 5KD ustala się:

przeznaczenie terenu na drogę dojazdową o szerokości min. 10 m w liniach rozgraniczających.

§ 5

Ustala się ochronę potencjalnych zabytków archeologii. Wszelkie prace ziemne prowadzone w obrębie terenu określonego w § 1 oraz w załączniku do uchwały, a szczególnie zamiar przystąpienia do eksploatacji, należy zgłosić Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków. W przypadku wystąpienia obiektów archeologicznych (nieruchomych lub ruchomych) ustala się wymóg przeprowadzenia ratowniczych badań wykopaliskowych.

§ 6

Dla terenu określonego w § 1 uchwały ustala się stawkę procentową w wysokości 30% określoną
w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestr
zennym (jednolity tekst Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139).

§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Legnicy.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ZBIGNIEW DOROSZ

 

 

Załącznik graficzny do uchwały Rady Miejskiej Legnicy z dnia 25 września 2000 r. (poz. 394)