357

UCHWAŁA RADY GMINY W ŚWIDNICA

z dnia 8 lutego 2001 r.

w sprawie określenia stawek opłaty administracyjnej

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13,
poz. 74 z późn. zmian.) oraz art. 18 i art. 19 pkt 1 lit. c ustawy z dnia
12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 1991 r. Nr 9, poz. 31 z późn. zm
ian.) i rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2000 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 105, poz. 1115), w związku z art. 88a ust. 3 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zmian.) oraz art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. Nr 15, poz. 139 z 1999 r. z późn. zmian.) i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) Rada Gminy Świdnica uchwala, co następuje:

 

§ 1

Ustala się stawki opłaty administracyjnej za czynności urzędowe nieobjęte przepisami ustawy o opłacie skarbowej.

§ 2

Opłata administracyjna wynosi:

1) za czynności ewidencyjne działalności gospodarczej podejmowanej przez osoby fizyczne:

– od dokonania wpisu w ewidencji działalności gospodarczej – 50 zł,

– od zmiany wpisu w ewidencji działalności gospodarczej – 30 zł,

– od wykreślania wpisu w ewidencji działalności gospodarczej – 10 zł,

2) za wydanie warunków technicznych podłączenia obiektów do infrastruktury technicznej będącej własnością gminy:

– dla wodociągów – 20 zł,

– dla kanalizacji – 20 zł,

– dla dróg gminnych i dróg gminnych wewnętrznych – 30 zł,

– łącznie dla wodociągów i kanalizacji – 30 zł,

3) za uzgodnienia i zezwolenia na przejścia obiektami budowlanymi, liniowymi, ponadlokalnymi, przez nieruchomości stanowiące własność gminy:

– do 10 przejść poprzecznych przez drogi gminne
i gminne wewnętrzne – 45 zł,

– do 10 przejść poprzecznych przez nieruchomości gruntowe – 30 zł,

– do 10 przejść poprzecznych przez cieki wodne
– 20 zł,

– za każde następne, powyżej 10, przejście poprzeczne – 2 zł,

4) za uzgodnienia projektów technicznych przyłączy:

– wodociągowych – 30 zł,

– kanalizacyjnych – 30 zł,

– wodociągowych i kanalizacyjnych łącznie –
35 zł,

5) za czynności odbiorowe przyłączy wodno-
-kanalizacyjnych:

– dla sfery materialnej z wyłączeniem osób fizycznych – 50 zł,

6) za wydanie pisemnej informacji o terenie z planu zagospodarowania przestrzennego gminy:

– do 5 działek – 10 zł,

– o każdej następnej, powyżej 5, działce – 2 zł,

7) za wydanie pisemnej informacji o terenie z planu zagospodarowania przestrzennego gminy wraz
z kserokopią tekstu i rysunku wycinka planu:

– do 5 działek – 20 zł,

– o każdej następnej, powyżej 5, działce – 2 zł,

8) za wydanie opinii o wstępnych podziałach i scalaniach nieruchomości, gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego – 20 zł,

9) za wydanie opinii o podziale nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne – 20 zł.

§ 3

Opłata administracyjna pobierana jest w gotówce
w kasie Urzędu Gminy bądź przelewem, przed dokonaniem czynności ewidencyjnej.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Świdnica.

§ 5

Traci moc uchwała nr XXII/149/95 Rady Gminy
w Świdnicy z dnia 28 grudnia 1995 r. w sprawie opłaty administracyjnej.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.