330

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W STRONIU ŚLĄSKIM

z dnia 1 marca 2001 r.

w sprawie zmiany uchwały nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacji

dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami), w związku z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zmianami), Rada Miejska w Stroniu Śląskim uchwala, co następuje:

 

 

§ 1

1. W uchwale nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych zmienia się załącznik nr 1.

2. Załącznik nr 1 do uchwały nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Stroniu Śląskim.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

MACIEJ AUGUSTYNIK

 

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 1 marca 2001 r. (poz. 330)

 

 

I

Postanowienia ogólne

1. Prawo otrzymania dotacji z budżetu gminy przysługuje podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej podmiotami.

2. Dotacje mogą być udzielone wyłącznie na realizację celów publicznych związanych z wykonywaniem zadań gminy w rozumieniu przepisów o samorządzie gminnym.

Głównymi obszarami współpracy są:

3. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy gminą reprezentowaną przez Zarząd Miejski a podmiotem, o którym mowa w punkcie 1.

4. Dotacja może być udzielona w transzach.

II

Wniosek

1. Dotacja udzielana będzie na podstawie wniosku podmiotu.

We wniosku należy podać:

a) dokładne dane podmiotu,

b) nazwę rejestru, numer rejestrowy i datę rejestracji,

c) imiona i nazwiska osób stanowiących władze podmiotu i wskazanie osób upoważnionych do zawierania umów,

d) numer rachunku bankowego i nazwę banku, w którym jest prowadzony,

e) oświadczenie, że dany podmiot nie działa w celu osiągnięcia zysku,

f) opis zadania gminy, które chce realizować dany podmiot wraz ze wskazaniem korzyści dla społeczności lokalnej oraz harmonogramem realizacji zadania.

2. Wniosek o dotację organizacja (podmiot) składa do Zarządu Miejskiego w terminie do 22 września roku poprzedzającego dany rok budżetowy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach w danym roku budżetowym wniosek może zostać złożony po tym terminie, pod warunkiem dokonania korekty budżetu.

3. Wnioski o przyznanie dotacji rozpatruje Zarząd Miejski.

4. Dotacja udzielana jest na dany rok budżetowy w oparciu o przyjęty budżet gminy.

III

Umowa

1. Udzielenie dotacji z budżetu gminy następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą, reprezentowaną przez Zarząd Miejski, a podmiotem wybranym do wykonania zadania publicznego.

2. Umowa o dotację winna zawierać:

IV

Sposób rozliczenia dotacji

1. Podmiot, który otrzymał dotację z budżetu gminy, zobowiązany jest do przedstawienia rozliczenia zadań pod względem rzeczowym i finansowym, nie później niż w terminie określonym umową.

Podmiot winien złożyć oświadczenie, iż dotacja została wykorzystana wyłącznie na cele objęte umową, jak również iż środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

Rozliczenie to składane jest do Zarządu Miejskiego.

Do rozliczenia finansowego należy dołączyć kopie dokumentów księgowych (faktur, list płac ...) realizowanych z dotacji.

Ocena prawidłowości przedłożonego rozliczenia dotacji wykonana będzie przez Referat Finansów i Podatków, prowadzący merytoryczny nadzór nad realizacją zadań objętych dotacją:

– Referat Finansów i Podatków Urzędu ma obowiązek sprawdzić: kserokopie faktur z oryginałami dokumentów i dokonać na tej podstawie uwierzytelnienia tych kopii.

Przedkładane do wglądu oryginały należy ostemplować pieczęcią o treści “Przyjęto do rozliczenia dotacji udzielonej przez Zarząd Miejski – umowa z dnia ... Podpis pracownika przyjmującego rozliczenie”.

(skreśla się punkt 2 ).

2. Dotacje udzielone z budżetu gminy wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę.

3. Odsetki, o których mowa w pkt 3, nalicza się od dnia wpływu dotacji na rachunek wybranego podmiotu.

V

Kontrola realizacji zadania zleconego

Punkt 1 zmienia się na punkt 4.

Ponadto wprowadza się nw. punkty:

1. Organowi właściwemu do udzielenia dotacji przysługuje prawo kontroli terminowości i rzetelności realizowanego zadania.

2. Kontrola, o której mowa w pkt 1, polega na kontroli merytorycznej i formalno-rachunkowej.

3. Kontrolę realizacji zadań i projektów, na które przyznano dotację, sprawują merytoryczne komórki Urzędu, upoważnione przez Burmistrza.

W ramach uprawnień kontrolnych pracownicy tych komórek mogą sprawdzić sposób wykonania zadania oraz dowody księgowe i inną dokumentację związaną z realizacją zadania.

4. Kontrola realizacji zadania polega w szczególności na sprawdzeniu:

a) zgodności realizacji zadania z zapisami umowy,

b) jakości i terminowości jego realizacji,

c) zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot dotowany,

5. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół.

6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji, polegających w szczególności na:

a) niewłaściwym (niezgodnym z celem określonym we wniosku i zawartej umowie) realizowaniem dotowanego zadania,

b) rozbieżnościach między oryginałami dokumentów a przedstawionymi do rozliczenia kopiami lub zestawieniami,

c) oświadczeniem nieprawdy w załączonych do rozliczenia oświadczeniach,

wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazana kwota dotacji podlega zwrotowi wraz z odsetkami od dnia przekazania dotacji podmiotowi dotowanemu.

7. Wyniki kontroli przedstawiane są organowi właściwemu do udzielenia dotacji w terminie 14 dni przy częściowej realizacji, a w przypadku zakończenia zadania w terminie 30 dni po jego ukończeniu.