330 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W STRONIU ŚLĄSKIM z dnia 1 marca 2001 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Ślą skim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacjidla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami), w związku z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zmianami), Rada Miejska w Stroniu Śląskim uchwala, co następuje: |
§ 1
1. W uchwale nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych zmienia się załącznik nr 1.
2. Załącznik nr 1 do uchwały nr XXVII/193/2001 Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 26 stycznia 2001 r. w sprawie trybu przyznawania dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Stroniu Śląskim.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
§ 4
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MACIEJ AUGUSTYNIK
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Stroniu Śląskim z dnia 1 marca 2001 r. (po
z. 330)
I
Postanowienia ogólne
1. Prawo otrzymania dotacji z budżetu gminy przysługuje podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej podmiotami.
2. Dotacje mogą być udzielone wyłącznie na realizację celów publicznych związanych z wykonywaniem zadań gminy w rozumieniu przepisów o samorządzie gminnym.
Głównymi obszarami współpracy są:
3. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy gminą reprezentowaną przez Zarząd Miejski a podmiotem, o którym mowa w punkci
4. Dotacja może być udzielona w transzach.
II
Wniosek
1. Dotacja udzielana będzie na podstawie wniosku podmiotu.
We wniosku należy podać:
a) dokładne dane podmiotu,
b) nazwę rejestru, numer rejestrowy i datę rejestracji,
c) imiona i nazwiska osób sta
nowiących władze podmiotu i wskazanie osób upoważnionych do zawierania umów,d) numer rachunku bankowego i nazwę banku, w którym jest prowadzony,
e) oświadczenie, że dany podmiot nie działa w celu osiągnięcia zysku,
f) opis zadania gminy, które chce realiz
ować dany podmiot wraz ze wskazaniem korzyści dla społeczności lokalnej oraz harmonogramem realizacji zadania.2. Wniosek o dotację organizacja (podmiot) składa do Zarządu Miejskiego w terminie do 22 września roku poprzedzającego dany rok budżetowy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach w danym roku budżetowym wniosek może zostać złożony po tym terminie, pod warunkiem dokonania korekty budżetu.
3. Wnioski o przyznanie dotacji rozpatruje Zarząd Miejski.
4. Dotacja udzielana jest na dany rok budżetowy w oparciu o przyjęty budżet gminy.
III
Umowa
1. Udzielenie dotacji z budżetu gminy następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą, reprezentowaną przez Zarząd Miejski, a podmiotem wybranym do wykonania zadania publicznego.
2. Umowa o dotację winna zawierać:
IV
Sposób rozliczenia dotacji
1. Podmiot, który otrzymał dotację z budżetu gminy, zobowiązany jest do przedstawienia rozliczenia zadań pod względem rzeczowym i finansowym, nie później niż w terminie określonym umową.
Podmiot winien złożyć oświadczenie, iż dotacja została wykorzystana wyłącznie na cele objęte umową, jak również iż środki finansowe zostały wykorzystane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
Rozliczenie to składane jest do Zarządu Miejskiego.
Do rozliczenia finansowego należy dołączyć kopie dokumentów księgowych (faktur, list płac ...) realizowanych z dotacji.
Ocena prawidłowości przedłożonego rozliczenia dotacji wykonana będzie przez Referat Finansów i Podatków, prowadzący merytoryczny nadzór nad realizacją zadań objętych dotacją:
– Referat Finansów i P
odatków Urzędu ma obowiązek sprawdzić: kserokopie faktur z oryginałami dokumentów i dokonać na tej podstawie uwierzytelnienia tych kopii.Przedkładane do wglądu oryginały należy ostemplować pieczęcią o treści “Przyjęto do rozliczenia dotacji udzielonej przez Zarząd Miejski – umowa z dnia ... Podpis pracownika przyjmującego rozliczenie”.
(skreśla się punkt 2 ).
2. Dotacje udzielone z budżetu gminy wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę.
3. Odsetki, o których mowa w pkt 3, nalicza się od dnia wpływu dotacji na rachunek wybranego podmiotu.
V
Kontrola realizacji zadania zleconego
Punkt 1 zmienia się na punkt 4.
Ponadto wprowadza się nw. punkty:
1.
Organowi właściwemu do udzielenia dotacji przysługuje prawo kontroli terminowości i rzetelności realizowanego zadania.2. Kontrola, o której mowa w pkt 1, polega na kontroli merytorycznej i formalno-rachunkowej.
3. Kontrolę realizacji zadań i projektów, na które przyznano dotację, sprawują merytoryczne komórki Urzędu, upoważnione przez Burmistrza.
W ramach uprawnień kontrolnych pracownicy tych komórek mogą sprawdzić sposób wykonania zadania oraz dowody księgowe i inną dokumentację związaną z realizacją zad
ania.4. Kontrola realizacji zadania polega w szczególności na sprawdzeniu:
a) zgodności realizacji zadania z zapisami umowy,
b) jakości i terminowości jego realizacji,
c) zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot dotowany,
5. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół.
6. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji, polegających w szczególności na:
a) niewłaściwym (niezgodnym z celem określonym we wniosku i zawartej umowie) realizowaniem dotowanego zadania,
b) rozbieżnościach między oryginałami dokumentów a przedstawionymi do rozliczenia kopiami lub zestawieniami,
c) oświadczeniem nieprawdy w załączonych do rozliczenia oświadczeniac
wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazana kwota dotacji podlega zwrotowi wraz z odsetkami od dnia przekazania dotacji podmiotowi dotowanemu.
7. Wyniki kontroli przedstawiane są organowi właściwemu do udzielenia dotacji w terminie 14 dni przy częściowej realizacji, a w przypadku zakończenia zadania w terminie 30 dni po jego ukończeniu.