277

PREZES

URZĘDU REGULACJI ENERGETYKI

OWR-820/1403-A/7/2001/I/DT

Wrocław, dnia 19 marca 2001 r.

 

 

DECYZJA

Na podstawie art. 47 ust. 1 i 2 oraz art. 23 ust. 2 pkt 2 lit. b i c, w związku
z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 54, poz. 348 i Nr 158, poz. 1042, z 1998 r. Nr 94, poz. 594,
Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1126, z 1999 r. Nr 88, poz. 980, Nr 91, poz. 1042 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 43, poz. 489, Nr 48,
poz. 555 i Nr 103, poz. 1099) oraz w związku z art. 104 ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. – Kodeks postę
powania administracyjnego (Dz. U.
z 2000 r. Nr 98, poz. 1071)

 

 

po rozpatrzeniu wniosku

z dnia 19 lutego 2001 r.

Regionalnego Przedsiębiorstwa Usługowego “Enterm” Spółka z o.o.

z siedzibą w Kłodzku,

które posiada statystyczny numer identyfikacyjny REGON: 890552693,

zwanego w dalszej części decyzji “Przedsiębiorstwem”,

postanawiam

1) zatwierdzić taryfę dla ciepła ustaloną przez wymienione Przedsiębiorstwo, stanowiącą załącznik do niniejszej decyzji,

2) ustalić współczynnik korekcyjny Xw, określający projektowaną poprawę efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa oraz zmianę warunków prowadzenia przez to Przedsiębiorstwo działalności gospodarczej
w pierwszym roku stosowania taryfy, dla działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania ciepła w wysokości
6,62 %,

3) ustalić okres obowiązywania współczynnika korekcyjnego Xw, o którym mowa w pkt 2 niniejszej decyzji,
do 31 maja 2002 r.

UZASADNIENIE

Na podstawie art. 61 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, na wniosek Regionalnego Przedsiębiorstwa Usługowego “Enterm” Spółka z o.o. z siedzibą w Kłodzku posiadającego koncesję na wytwarzanie ciepła
nr WCC/493/1403/U/OT-6/98/JK z dnia 12 listopada 1998 r., w dniu 19 lutego 2001 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła, ustalonej przez to Przedsiębiorstwo.

Zgodnie z art. 47 ust.1 ustawy – Prawo energetyczne, przedsiębiorstwa energetyczne posiadające koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania, przesyłania i dystrybucji oraz obrotu ciepłem ustalają taryfy dla ciepła, które podlegają zatwierdzeniu przez Prezesa URE.

Natomiast w myśl art. 23 ust. 2 pkt 2 lit. b i c ustawy – Prawo energetyczne, do zakresu kompetencji Prezesa URE należy ustalanie współczynników korekcyjnych określających poprawę efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa oraz zmianę warunków prowadzenia przez to Przedsiębiorstwo działalności gospodarczej.

W trakcie postępowania administracyjnego, na postawie zgromadzonej dokumentacji ustalono, że Przedsiębiorstwo opracowało taryfę zgodnie z zasadami określonymi w art. 45 ustawy – Prawo energetyczne oraz z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 12 października 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz zasad rozliczeń w obrocie ciepłem (Dz. U. Nr 96, poz. 1053), zwanego w dalszej części “rozporządzeniem taryfowym”.

Bazowe stawki opłat skalkulowane zostały przez Przedsiębiorstwo na podstawie uzasadnionych kosztów prowadzenia działalności, zaplanowanych dla pierwszego roku stosowania taryfy na podstawie porównywalnych kosztów poniesionych przez Przedsiębiorstwo w okresie sprawozdawczym (§ 12 ust. 2 rozporządzenia taryfowego).

Współczynnik korekcyjny, o którym mowa w punkcie 2 sentencji decyzji, ustalony został adekwatnie do możliwości poprawy efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa oraz stosownie do zmiany warunków prowadzenia przez to Przedsiębiorstwo działalności koncesjonowanej w okresie stosowania taryfy.

Współczynnik korekcyjny Xw uwzględniony został w stawkach opłat ustalonych w taryfie zatwierdzonej niniejszą decyzją.

Okres obowiązywania współczynnika korekcyjnego Xw – w myśl § 28 ust. 3 rozporządzenia taryfowego – jest równoznaczny z okresem stosowania taryfy.

W tym stanie rzeczy postanowiłem orzec jak w sentencji.

POUCZENIE

  1. Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Antymonopolowego – za moim pośrednictwem, w terminie dwutygodniowym od dnia jej doręczenia (art. 30 ust. 2 i 3 ustawy
    z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne, w związku z art. 129 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, art. 479
    28 i art. 47929 Kodeksu postępowania cywilnego oraz w związku z art. 4 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych – Dz. U. Nr 160, poz. 1064).
  2. Odwołanie powinno czynić zadość wymaganiom przepisanym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonej decyzji i wartości przedmiotu sporu, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także zawierać wniosek o uchylenie albo o zmianę decyzji – w całości lub części
    (art. 479
    30 Kodeksu postępowania cywilnego).

Odwołanie należy przesłać na adres Południowo-zachodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 13, 50-048 Wrocław.

  1. Stosownie do art. 47 ust. 3, w związku z art. 31 ust. 4 ustawy – Prawo energetyczne, taryfa zostanie skierowana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
  2. Stosownie do art. 47 ust. 4 ustawy – Prawo energetyczne, taryfa może zacząć obowiązywać nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

Z upoważnienia Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

URZĄD REGULACJI ENERGETYKI

POŁUDNIOWO-ZACHODNI ODDZIAŁ TERENOWY

z siedzibą we Wrocławiu

DYREKTOR

WINCENTY RĘKAS

 

 

Regionalne Przedsiębiorstwo Usługowe “ENTERM” Sp. z o.o.

w Kłodzku

 

TARYFA

DLA CIEPŁA

Niniejsza taryfa stanowi załącznikdo decyzji Prezesa URE

z dnia 19 marca 2001 r. nr OWR-820/1403-A/7/2001/I/DT

1. Pojęcia stosowane w taryfie

ustawa – ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. Nr 54, poz. 348 i Nr 158,
poz. 1042, z 1998 r. Nr 94, poz. 594, Nr 106,
poz. 668 i Nr 162, poz. 1126, z 1999 r. Nr 88,
poz. 980, Nr 91, poz. 1042 i Nr 110, poz. 1255 oraz
z 2000 r. Nr 43, poz. 489, Nr 48, poz. 555 i nr 103, poz. 1099),

rozporządzenie taryfowe – rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 12 października 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz zasad rozliczeń w obrocie ciepłem (Dz. U. Nr 96, poz. 1053),

rozporządzenie przyłączeniowe – rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 11 sierpnia 2000 r. w sprawie szczegółowych warunków przyłączenia podmiotów do sieci ciepłowniczych, obrotu ciepłem, świadczenia usług przesyłowych, ruchu sieciowego i eksploatacji sieci oraz standardów jakościowych obsługi odbiorców (Dz. U. Nr 72, poz. 845),

taryfa – zbiór stawek opłat oraz warunków ich stosowania, opracowany przez sprzedawcę i wprowadzany jako obowiązujący dla określonych w nim odbiorców
w trybie określonym ustawą,

przedsiębiorstwo energetyczne, sprzedawca – Regionalne Przedsiębiorstwo Usługowe “ENTERM” Sp.
z o.o. z siedzibą w Kłodzku, prowadzące działalność
w zakresie wytwarzania ciepła,

odbiorca – każdy, kto otrzymuje lub pobiera ciepło na podstawie umowy ze sprzedawcą,

źródło ciepła – połączone ze sobą urządzenia lub instalacje służące do wytwarzania ciepła,

lokalne źródło ciepła – zlokalizowane w obiekcie źródło ciepła, które bezpośrednio zasila instalacje odbiorcze
w tym obiekcie, dla których zamówiona moc cieplna nie przekracza 0,2 MW,

obiekt – budowla lub budynek wraz z instalacjami odbiorczymi,

układ pomiarowo-rozliczeniowy dopuszczony do stosowania zespół urządzeń służących do pomiaru ilości i parametrów nośnika ciepła, których wskazania stanowią podstawę do obliczenia należności z tytułu dostarczania ciepła,

zamówiona moc cieplna – ustalona przez odbiorcę największa moc cieplna, jaka w ciągu roku występuje w danym obiekcie dla warunków obliczeniowych, która powinna uwzględniać moc cieplną niezbędną dla:

a) pokrycia strat ciepła w obiekcie, zapewniająca utrzymanie normatywnej temperatury i wymiany powietrza w pomieszczeniach znajdujących się
w tym obiekcie,

b) zapewnienia utrzymania normatywnej temperatury ciepłej wody w punktach czerpalnych znajdujących się w tym obiekcie,

c) zapewnienia prawidłowej pracy innych urządzeń lub instalacji, zgodnie z określonymi dla nich warunkami technicznymi i wymaganiami technologicznymi,

warunki obliczeniowe – obliczeniowa temperatura powietrza atmosferycznego określona dla strefy klimatycznej, w której zlokalizowane są obiekty, do których jest dostarczane ciepło,

nielegalne pobieranie ciepła – pobieranie ciepła bez zawarcia umowy z przedsiębiorstwem energetycznym lub niezgodnie z umową.

2. Zakres działalności związanej z zaopatrzeniem

w ciepło

Regionalne Przedsiębiorstwo Usługowe “ENTERM” Sp. z o.o. z siedzibą w Kłodzku prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła na terenie miasta Kłodzka.

Działalność prowadzona jest na podstawie udzielonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki koncesji na wytwarzanie ciepła nr WCC/493/1403/U/OT-6/98/JK z dnia 12 listopada 1998 r.

3. Podział odbiorców na grupy taryfowe

Na podstawie § 10 rozporządzenia taryfowego w niniejszej taryfie wyodrębnia się następujące grupy odbiorców ciepła:

Grupa A – odbiorcy, do których ciepło dostarczane jest z opomiarowanego źródła ciepła przy ul. Łukasińskiego 2–10 o mocy zamówionej poniżej 1 MW, opalanego paliwem stałym,

Grupa B – odbiorcy, do których ciepło dostarczane jest z nieopomiarownych lokalnych źródeł ciepła opalanych paliwem stałym,

Grupa C – odbiorcy, do których ciepło dostarczane jest z nieopomiarownych lokalnych źródeł ciepła opalanych gazem.

4. Rodzaje oraz wysokość stawek opłat

Stawki opłat dla Grupy A

Wyszczególnienie

Jednostki

Wysokość stawek opłat

netto

brutto

Stawka opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną

zł/MW

8.108,15

9.891,94

Stawka opłaty za ciepło

zł/GJ

37,00

45,14

 

Stawki opłat dla Grupy B

Wyszczególnienie

Jednostki

Wysokość stawek opłat

netto

brutto

Stawka opłaty miesięcznej

zł/m2

0,93

1,13

Stawka opłaty sezonowej

zł/m2

3,72

4,54

 

Stawki opłat dla Grupy C

Wyszczególnienie

Jednostki

Wysokość stawek opłat

netto

brutto

Stawka opłaty miesięcznej

zł/m2

0,92

1,12

Stawka opłaty sezonowej

zł/m2

3,70

4,51

 

5. Sposób obliczania opłat

Miesięczna rata opłaty za zamówioną moc cieplną – pobierana w każdym miesiącu, stanowi iloczyn zamówionej mocy cieplnej i stawki opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną dla danej grupy taryfowej.

Opłata za ciepło – pobierana za każdy miesiąc, w którym nastąpił pobór ciepła, stanowi iloczyn ilości dostarczonego ciepła, ustalonej na podstawie odczytów wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego, i stawki opłaty za ciepło dla danej grupy taryfowej.

Opłata miesięczna – pobierana w każdym miesiącu, stanowi iloczyn stawki opłaty miesięcznej dla danego rodzaju lokalnych źródeł ciepła i powierzchni lokali
w obiektach odbiorcy.

Opłata sezonowa – pobierana przez 7 miesięcy sezonu grzewczego, stanowi iloczyn stawki opłaty sezonowej dla danego rodzaju lokalnych źródeł ciepła i powierzchni lokali w obiektach odbiorcy.

6. Warunki stosowania stawek opłat

Ustalone w taryfie stawki opłat obowiązują przy zachowaniu standardów jakościowych obsługi odbiorców określonych w rozdziale 6 rozporządzenia przyłączeniowego.

W przypadkach:

– uszkodzenia lub stwierdzenia nieprawidłowych wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego,

– niedotrzymywania przez przedsiębiorstwo energetyczne standardów jakościowych obsługi odbiorców,

– niedotrzymania przez strony warunków umowy sprzedaży ciepła,

– nielegalnego pobierania ciepła,

– udzielania bonifikat i naliczania upustów przysługujących odbiorcy,

stosuje się odpowiednio postanowienia określone
w rozdziale 4 rozporządzenia taryfowego.

7. Wprowadzanie stawek opłat

Taryfa, po zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zostaje skierowana do ogłoszenia
w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i może obowiązywać nie wcześniej niż po upływie
14 dni od dnia jej publikacji.

Wszyscy odbiorcy będą powiadamiani pisemnie
o wprowadzaniu nowych stawek opłat z wyprzedzeniem co najmniej 1
4 dni od daty planowanego ich wprowadzenia.

 

 

PREZES ZARZĄDU

ZYGMUNT JAKUBCZYK