251

UCHWAŁA RADY GMINY BORÓW

z dnia 31 stycznia 2001 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Borów

Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1

Wprowadza się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Borów stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchyla się uchwałę nr XXVIII/250/98 Rady Gminy Borów z dnia 29 kwietnia 1998 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Borów.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Borów.

 

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

HENRYK KURIATA

 

 

 

 Załącznik do uchwały Rady Gminy Borów z dnia 31 stycznia 2001 r. (poz. 251)

 

Regulamin Organizacyjny

Urzędu Gminy Borów

 

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Borów, zwany dalej Regulaminem, określa:

1. Zakres działania i zadania Urzędu Gminy Borów.

2. Organizację Urzędu.

3. Zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów, stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Borów.

2. Radzie lub Zarządzie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Borów lub Zarząd Gminy Borów.

3. Wójcie, zastępcy Wójta, Skarbniku, Sekretarzu oraz kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Borów, Zastępcę Wójta Gminy Borów, Sekretarza Gminy Borów, Skarbnika Gminy Borów oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Borowie.

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową gminy.

2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników. Uprawnienia pracodawcy wobec pracowników Urzędu wykonuje Wójt.

3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Borów.

§ 4

1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach:

730–1530 (poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek).

2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedzielę, święta i dni dodatkowo wolne od pracy w godzinach 8oo–15oo.

R o z d z i a ł II

Zakres działania i zadania Urzędu

§ 5

1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Rady i jej komisji, Zarządu, Wójta, oraz organów gminy w jej jednostkach pomocniczych.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań spoczywających na gminie:

1) zadań własnych wynikających z ustaw,

2) zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie ustaw,

3) zadań wynikających z innych ustaw szczególnych, uchwał organów gminy, porozumień komunalnych i innych.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom gminy w wykonywaniu zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do:

podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,

2) wykonywanie – na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy.

3. Zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.

4. Przygotowanie do uchwalenia i wykonywania budżetu gminy oraz innych aktów organów gminy.

5. Realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy.

6. Zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i posiedzeń Zarządu oraz jednostek pomocniczych.

7. Prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu.

8. Wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:

1) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

2) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

3) przechowywanie akt,

4) przekazywanie akt do archiwum.

9. Realizacja obowiązków i uprawnień służących Wójtowi jako wykonującemu uprawnienia samorządowego pracodawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.

R o z d z i a ł III

Organizacja Urzędu

§ 7

W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:

1. Sekretariat.

2. Referat Planowania i Finansów, w skład którego wchodzą:

1) skarbnik gminy, kierownik referatu,

2) z-ca kierownika referatu,

3) stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,

4) stanowisko ds. księgowości podatkowej,

5) stanowisko do spraw księgowości budżetowej,

6) stanowisko do spraw księgowości budżetowej,

7) stanowisko do spraw księgowości budżetowej,

8) stanowisko do spraw księgowości budżetowej.

3. Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, w skład którego wchodzą stanowiska:

1) kierownik referatu,

2) stanowisko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,

3) konserwatorzy na stacjach uzdatniania wody (3 osoby) w Borowie, Jaksinie i Uniszowie,

4) konserwatorzy oczyszczalni ścieków w Borku Strz. (4 osoby),

5) robotnik Gminnego Składowiska Odpadów Komunalnych (1 osoba).

4. Stanowisko do spraw obsługi Rady Gminy i jej organów, działalności gospodarczej.

5. Stanowisko do spraw rolnictwa, gospodarki wodnej i ochrony środowiska.

6. Stanowisko do spraw obrotu nieruchomościami.

7. Stanowisko do spraw administracyjnych, obrony cywilnej, ochrony ppoż. i spraw związanych z obronnością kraju.

8. Stanowisko ds. budownictwa, inwestycji, dróg i komunikacji.

9. Radca Prawny.

10. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych:

a) zastępca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

11. Sprzątaczka.

12. Palacze CO – 2 osoby.

13. Gminny Komendant Ochrony Przeciwpożarowej.

14. Konserwatorzy – kierowcy OSP – 3 osoby.

15. Kierowcy autobusów dowożących uczniów do szkół – 2 osoby.

16. Pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Uzależnień.

17. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Urzędzie Gminy Borów.

18. Kierownik Kancelarii Tajnej.

§ 8

1. Referatami kierują kierownicy.

2. Referaty dzielą się na stanowiska pracy, podziału referatów na stanowiska pracy dokonuje Wójt w drodze zarządzenia wewnętrznego.

§ 9

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.

R o z d z i a ł IV

Zasady funkcjonowania Urzędu

§ 10

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

1) praworządności,

2) służebności wobec społeczności lokalnej,

3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,

4) jednoosobowego kierownictwa,

5) kontroli wewnętrznej,

6) podziału zadań między kierownictwo Urzędu i poszczególne stanowiska pracy,

7) wzajemnego współdziałania.

§ 11

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 12

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy, oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

§ 13

1. Jednoosobowe kierownictwo opiera się na zasadach wydawania poleceń oraz na zasadach jednolitości i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą przed Wójtem odpowiedzialność za realizację swoich zadań.

3. Kierownicy poszczególnych referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatu i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem, są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nad nimi nadzór.

§ 14

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.

2. Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 2 do regulaminu.

§ 15

Szczegółowe zasady podpisywania pism w Urzędzie określa załącznik nr 3 do regulaminu.

§ 16

Referaty są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi stanowiskami pracy Urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.

R o z d z i a ł V

Zakresy zadań Wójta, Zastępcy Wójta,

Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy

§ 17

Do zakresu zadań Wójta należy:

1. Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz.

2. Podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności.

3. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych z wyłączeniem zatrudnienia i zwalniania należących do kompetencji Zarządu.

4. Zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników.

5. Organizowanie i kierowanie pracą Zarządu Gminy.

6. Nadzorowanie realizacji budżetu gminy.

7. Wykonywanie zadań terenowego organu obrony cywilnej (szefa Obrony Cywilnej Gminy Borów).

8. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

9. Podejmowanie czynności należących do kompetencji Zarządu, w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego za wyjątkiem wydawania w tym zakresie przepisów porządkowych.

10. Wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminu, np.: instrukcję obiegu dokumentów, regulamin funduszu nagród, świadczeń socjalnych.

11. Występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie wyboru Zastępcy, powoływania i odwoływania Sekretarza i Skarbnika.

12. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa oraz uchwały Rady i Zarządu.

§ 18

Do zadań Zastępcy Wójta należy:

1. Sprawowanie funkcji Wójta w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przez Wójta swoich obowiązków.

2. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i nadzór nad działalnością oświaty na terenie gminy.

3. Nadzór nad działalnością służby zdrowia, gminnej biblioteki publicznej i stanowiskiem ds. rolnictwa i leśnictwa.

4. Wykonuje inne zadania powierzone przez Wójta (na polecenie lub z upoważnienia Wójta).

§ 19

Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu Gminy, a w szczególności:

1. W uzgodnieniu z Wójtem dokonuje szczegółowego podziału czynności pomiędzy poszczególnych pracowników.

2. Sprawuje obsługę techniczno-biurową Zarządu.

3. Prowadzi sprawy kadrowe pracowników samorządowych.

4. Nadzoruje przygotowania projektów uchwał Zarządu.

5. Zapewnienia udział przedstawiciela Zarządu na zebraniach wiejskich.

6. Przedkłada Wójtowi propozycje dotyczące usprawnienia pracy Urzędu.

7. Sprawuje nadzór nad czasem pracy pracowników samorządowych.

8. Prowadzi sprawy związane z doskonaleniem kadr.

9. Współpracuje z Radą Gminy w zakresie właściwego przygotowania materiałów pod obrady sesji.

10. Przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków.

11. Odpowiada za należyte zabezpieczenie majątku gminy, nadzór nad właściwą eksploatacją majątku, zabezpieczeniem przed kradzieżą i włamaniem.

12. Uczestniczy w pracach przygotowywania projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji.

13. Wykonuje inne zadania na polecenie Wójta lub z jego upoważnienia.

§ 20

Do zadań Skarbnika Gminy należy:

Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych i gospodarstw pomocniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 174 ze zmianami).

Ponadto Skarbnik Gminy:

1. Nadzoruje i kontroluje realizację budżetu gminy.

2. Kieruje pracą Referatu Finansów i Planowania.

3. Kontrasygnuje czynności prawne mogące spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.

4. Współdziała w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej.

5. Przekazuje pracownikom samorządowym wytyczne do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego.

6. Dokonuje kontroli finansowej, w tym celu przygotowuje i organizuje obieg dokumentów finansowych.

7. Informuje Radę Gminy o odmowie złożenia kontrasygnaty względnie sytuacji, która taką odmowę mogła spowodować.

8. Prowadzi rozliczenia finansowe z sołectwami.

9. Dokonuje analizy budżetu i bieżąco informuje Zarząd o jego realizacji.

10. Wykonuje inne zadania zgodnie z przepisami prawa oraz zadania wynikające z poleceń lub upoważnienia Wójta.

R o z d z i a ł VI

Podział zadań pomiędzy referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy

§ 21

1. Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby gminy a w szczególności:

1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji i postanowień administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

2) pomoc Radzie Gminy właściwym rzeczowo komisjom Rady, Zarządowi i jednostkom pomocniczym w wykonywaniu zadań,

3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy,

4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,

5) współdziałanie z Sekretarzem w zakresie doskonalenia zawodowego pracowników referatu, stanowiska pracy,

6) przechowywanie akt,

7) stosowanie obowiązującego jednolitego wykazu akt,

8) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,

9) prowadzenie rejestru przyjmowanych przez dany referat, stanowisko, podań kierowanych przez obywateli do innych organów,

10) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do danego referatu lub stanowiska,

11) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta,

12) usprawnianie własnej organizacji pracy, metod i form pracy.

2. Ogólne obowiązki kierowników referatów jako przełożonych służbowych określa Regulamin Pracy Urzędu.

3. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 10 marca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 119, poz. 773 z 1998 r. ze zmianami).

§ 22

Do zadań Referatu Finansów i Planowania należy:

1. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Zarządu.

2. Zapewnienie obsługi finansowo-księgowej urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy nieprowadzących samodzielnie księgowości.

3. Naliczanie wysokości podatków i opłat lokalnych i prowadzenie kontroli w tym zakresie.

4. Prowadzenie spraw funduszy celowych.

5. Nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie podmiotów prowadzących samodzielnie księgowość w ramach wykonywania budżetu gminy.

6. Współpraca z Izbami Obrachunkowymi oraz Urzędami Skarbowymi.

7. Opracowywanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego.

8. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

9. Zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi.

10. Rozliczanie inwentaryzacji.

11. Dokonywanie wyceny aktywów i pasywów, ustalenie wyniku finansowego.

12. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

13. Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów.

14. Gromadzenie, przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu.

15. Przygotowywanie aktów administracyjnych dot. podatków i opłat.

16. Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego.

17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 23

Do zakresu Referatu Gospodarki Komunalnej należy:

1. Prowadzenie naliczeń w zasobach mieszkaniowych (czynsz, ścieki, śmieci, remonty, oświetlenia klatek schodowych, obsługa kominiarska, wywóz nieczystości stałych i płynnych, zakup i rozliczanie opału do kotłowni budynków stanowiących własność gminy).

2. Naliczanie czynszu w lokalach użytkowych (wystawianie faktur VAT), rozliczenia przeprowadzanych remontów, organizowanie przetargów na dzierżawę lokali użytkowych.

3. Rozliczanie oświetlenia dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich, zlecenia na wykonywanie drobnych napraw oświetlenia, zgłaszanie do Zakładu Energetycznego awarii (lamp nieświecących).

4. Rozliczenia oświetlenia świetlic, wystawianie faktur za wynajem świetlic, remonty świetlic wiejskich, zakupy materiałów do świetlic, rozliczenia materiałowe.

5. Prowadzenie ewidencji pochówku na cmentarzu komunalnym w Zielenica (ewidencja zmarłych, ekshumacje, przenoszenie zmarłych), proponowanie wysokości opłat za miejsce na cmentarzu, utrzymanie cmentarza.

6. Przygotowywanie dokumentacji w zakresie opłaty targowej.

7. Przygotowanie niezbędnych ogłoszeń.

8. Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony ppoż. Urzędu Gminy.

9. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 24

Do zadań pracownika sekretariatu Urzędu Gminy należy:

1. Obsługa sekretariatu Urzędu Gminy.

2. Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji.

3. Prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do urzędu.

4. Prowadzenie gospodarki w zakresie pieczęci urzędowych.

5. Obsługa centrali telefonicznej, radiotelefonu i faksu.

6. Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników.

7. Dokonywanie prenumeraty czasopism i dzienników urzędowych.

8. Prowadzenie rejestrów umów, zleceń i porozumień.

9. Prowadzenie archiwum zakładowego.

10. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 25

Do zadań stanowiska ds. obsługi Rady Gminy należy:

1. Zapewnienie obsługi techniczno-administracyjnej Rady i jej komisji.

2. Przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i prowadzenie ich rejestru.

3. Protokołowanie sesji Rady Gminy i posiedzeń komisji.

4. Przygotowywanie materiałów dla Rady i komisji.

5. Przyjmowanie wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych.

6. Organizowanie szkoleń radnych i członków komisji.

7. Organizowanie zebrań dotyczących wyborów sołtysów.

8. Organizowanie i wykonywanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów.

9. Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.

10. Prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na sprzedaż alkoholu.

11. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 26

Do zadań stanowiska ds. administracyjnych, obrony cywilnej, ochrony ppoż. i spraw związanych z obronnością kraju należy:

1. Kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej.

2. Prowadzenie spraw Szefa Obrony Cywilnej.

3. Nadzór nad działalnością Ochotniczych Straży Pożarnych, współdziałanie z Gminnym Komendantem Ochotniczych Straży Pożarnych w zakresie realizacji zadań ochrony ppoż. na terenie gminy.

4. Współdziałanie z organami wojskowymi, prowadzenie spraw związanych z obronnością kraju.

5. Prowadzenie spraw związanych z Akcją Kurierską.

6. Prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony.

7. Wzywanie do rejestracji przedpoborowych, poborowych i egzekwowanie ich stawiania się przed komisją poborowa i lekarską.

8. Zaopatrywanie pracowników Urzędu Gminy w materiały biurowe, sprzęt biurowy – zakupy, naprawa.

9. Administrowanie budynkiem Urzędu Gminy.

10. Przygotowanie decyzji w sprawie świadczeń osobistych i rzeczowych.

11. Koordynowanie prac kierowców autobusów, karty drogowe, rozliczenia.

12. Przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na dostawę opału do budynku UG i jednostek organizacyjnych gminy.

13. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 27

Do zadań stanowiska ds. budownictwa, dróg i komunikacji należy:

1. Sprawy z dziedziny prawa budowlanego, a w szcze-gólności:

1) przygotowywanie projektów uchwał do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

2) przygotowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, określając granice obszaru objętego planem, przedmiot i zasięg jego ustaleń,

3) przyjmowanie wniosków do sporządzanych planów zagospodarowania przestrzennego,

4) ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

2. Sprawy związane z budową i konserwacją dróg gminnych, ulic, mostów i placów oraz nad ich eksploatacją.

3. Wydawanie zezwoleń na użytkowanie pasa drogowego dróg gminnych.

4. Wnioskowanie w sprawie zaliczania dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych kategorii.

5. Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów oraz numerów porządkowych nieruchomości.

6. Przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

7. Koordynacja spraw związanych z zamówieniami publicznymi.

8. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 28

Do zadań Pełnomocnika Wójta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Uzależnień w Borowie należy:

1. Opracowywanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Opracowywanie i realizacja zadań zleconych przez Pełnomocnika Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Pełnomocnika Wojewody Dolnośląskiego.

3. Kierowanie i prowadzenie gminnego punktu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez organizowanie fachowego doradztwa i banku informacji dla instytucji i dla osób rodzin, zakładów pracy zainteresowanym podjęciem leczenia przez uzależnionych.

4. Przygotowywanie okresowych sprawozdań w zakresie gminnego programu profilaktyki i rozwiązań problemów alkoholowych.

5. Współdziałanie i koordynacja działalności organów samorządowych, instytucji i stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w tym zakresie.

6. Opiniowanie projektów rozstrzygnięć dotyczących problematyki alkoholowej na terenie gminy.

7. Współpraca z lokalnymi mass mediami.

8. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 29

Do zadań stanowiska do spraw rolnictwa, gospodarki wodnej i ochrony środowiska należy prowadzenie zadań z zakresu:

1. Łowiectwa.

2. Zwalczania chorób zwierzęcych.

3. Ochrony środowiska w tym zezwoleń na usuwanie drzew i ogławianie.

4. Wydawania z upoważnienia uprawnionych organów decyzji rolniczego wykorzystania gruntów.

5. Nasiennictwa – współpraca z inspekcją nasienną w zakresie zapewnienia wymogów sanitarnych i przestrzennych plantacji.

6. Ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym, sprawy związane z wyłączaniem gruntów na cele nierolnicze.

7. Rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i użyźniania innych gruntów.

8. Zaspokajania zbiorowych potrzeb w zakresie ochrony środowiska i zadrzewień.

9. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 30

Do stanowiska do spraw obrotu nieruchomościami należy:

1. Gospodarka gruntami i wywłaszczanie nieruchomości.

2. Zarządzanie zasobami komunalnymi.

3. Dokonywanie sprzedaży komunalnych zasobów mieszkaniowych.

4. Wydawanie decyzji o:

5. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 31

Do stanowiska Radcy Prawnego należy:

1. Obsługa prawna Urzędu.

2. Zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa.

3. Wypełnianie obowiązków wynikających z ustawy o radcach prawnych.

§ 32

Do stanowiska Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należy:

1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych:

1) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorczych,

5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

6) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach, możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,

7) wskazywanie kandydatów na opiekuna prawnego.

2. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

3. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

§ 33

Do zadań Gminnego Komendanta Ochrony Przeciwpożarowej należy:

Koordynowanie funkcjonowania Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie gminy Borów oraz ratownictwa gaśniczego na obszarze gminy.

§ 34

Do zadań konserwatorów i kierowców Ochotniczych Straży Pożarnych należy:

1. Bieżąca konserwacja pojazdu i sprzętu będącego na wyposażeniu Ochotniczej Straży Pożarnej.

2. Dbałość o budynki OSP.

§ 35

Do zadań kierowców autobusów dowożących uczniów do szkół należy:

1. Dowożenie uczniów do szkół.

2. Bieżąca konserwacja autobusu.

3. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.

R o z d z i a ł VII

Postanowienia końcowe

§ 36

Załączniki 1, 2 i 3 do regulaminu stanowią jego integralną część.

§ 37

Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.

§ 38

Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia na tablicy ogłoszeń. (Rozstrzygnięciem Nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN II.0911-6/8/00 z dnia 26 lutego 2001 r. stwierdzono nieważność § 38).

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Borów (poz. 251)

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Borów (poz. 251)

Kontrola wewnętrzna

1. Do przeprowadzenia kontroli upoważnieni są:

2. Ustalenie pkt 1 nie zwalniają od stałego przeprowadzania samokontroli.

3. Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez daną osobę lub dział względnie określonych spraw, a także jednej sprawy i może dotyczyć:

a) sposobu prowadzenia i przechowywania akt zarówno w biurku jak i w szafie,

b) sprawy bieżącej z kwartału, roku bieżącego lub ubiegłego, a jeśli to jest konieczne z lat ubiegłych.

4. Dokumentacja u pracownika winna być tak prowadzona, aby bez zwłoki mógł on okazać teczkę, w której znajdować się powinna wskazana korespondencja lub sprawa.

5. Z kontroli sporządza się protokół wskazując w nim prawidłowości jak i nieprawidłowości. Protokół winien być zakończony wnioskami. Sporządza się go w 3 egzemplarzach, z których jeden egzemplarz otrzymuje osoba kontrolowana, przełożony, a jeden egzemplarz pozostaje w aktach kontrolującego. Protokoły z kontroli przekazuje się za pokwitowaniem.

6. O wynikach kontroli niezwłocznie powiadamia się ten organ lub osobę, której kontrolujący lub kontrolowany podlega.

7. Kontrole zlecone przez Radę Gminy lub jej komisje oraz przez inne upoważnione osoby (pkt 1) są jawne. Oznacza to, że kontrolowany jest uprzedzany o dacie i temacie kontroli ustnie lub pisemnie.

 

 

Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Borów (poz. 251)

Zasady podpisywania pism

§ 1

Wójt podpisuje:

1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne;

2) pisma związane z reprezentowaniem gminy na zewnątrz;

3) pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie bieżącej działalności gminy;

4) odpowiedzi na skargi i wnioski;

5) decyzje z zakresu administracji publicznej podejmowane przez Zarząd;

6) pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu;

7) pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy;

8) pełnomocnictwa do reprezentowania gminy przed sądami i organami administracji;

9) odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;

10) pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych;

11) inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.

§ 2

Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, niezastrzeżone do podpisu Wójta.

§ 3

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępca podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań.

§ 4

Kierownicy referatów podpisują:

1) pisma związane z zakresem działania referatu, nie- zastrzeżone do podpisu Wójta;

2) decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach, do załatwienia których zostali upoważnieni przez Wójta;

3) pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej referatów i zakresu zadań dla poszczególnych referatów lub stanowisk.

§ 5

Kierownicy referatów określają rodzaje pism, do podpisywania których upoważnieni są ich zastępcy lub inni pracownicy.

§ 6

Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.