3107 POROZUMIENIE z dnia 26 listopada 2001 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim Ryszardem Nawratem a Zarządem Miasta i Gminy Syców reprezentowanym przez: Burmistrza Stanisława Czajkę w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o paszportach (Dz. U. z 1991 r. Nr 2, poz. 5, zm. Dz. U. z 1997 r. Nr 114, poz. 739) Na podstawie art. 15 pkt 2 oraz art. 33 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872) Wojewoda Dolnośląski zwany dalej “Wojewodą” oraz Burmistrz Miasta i Gminy zwany dalej “Burmistrzem” zawierają porozumienie następującej treści: |
§ 1
1. Celem zapewnienia obsługi mieszkańców miasta i gminy Syców oraz miasta i gminy Międzybórz w zakresie załatwiania spraw paszportowych Wojewoda powierza nieodpłatnie Burmistrzowi prowadzenie następujących spraw, wynikających z realizacji powołanej wyżej ustawy o paszportach oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych:
- przyjmowanie podań o wydanie paszportu (na kwestionariuszach Pz-70),
- prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków o wydanie paszportów,
- wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów,
- prowadzenie ewidencji wydanych wnioskodawcom paszportów,
- odbieranie od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu karnego i art. 86 Kodeksu postępowania administracyjnego,
- stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim.
2. Powierzenie prowadzenia wyżej wymienionych spraw nie obejmuje wydawania decyzji administracyjnych.
§ 2
Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 ust. 1 w stosunku do osób zameldowanych na terenie miasta i gminy Syców i Międzybórz na pobyt stały.
§ 3
1. Burmistrz odpowiada za zgodne z prawem prowadzenie spraw, o których mowa w § 1 w ust. 1, oraz sprawną organizację ich załatwiania.
2. Burmistrz zapewnia właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i przechowywanie dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1.
§ 4
1. Wojewoda zapewnia dystrybucję paszportów do Starostwa Powiatu w Oleśnicy.
2. Dystrybucję wniosków i odbiór paszportów ze Starostwa Powiatu zapewnia Burmistrz.
§ 5
1. Wojewoda sprawuje nadzór i kontrolę nad realizacją zadań objętych niniejszym porozumieniem na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności na zasadach i w sposób określony w art. 15 pkt 2 ustawy o administracji rządowej w województwie. Zadania Wojewody w tym zakresie wykonuje Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, któremu przysługują uprawnienia do:
- wydawania zaleceń pokontrolnych,
- wydawania wiążących wytycznych określających kierunki i zasady realizacji zadań powierzonych porozumieniem.
2. Burmistrz zobowiązuje się do respektowania zaleceń i wytycznych
wynikających z funkcji nadzorczych
i kontrolnych Wojewody.
§ 6
1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nie określony.
2. Każda ze stron może rozwiązać porozumienie w formie pisemnej z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
3. Wojewoda może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym w przypadku:
- naruszenia prawa przy realizacji zadań objętych porozumieniem,
- nierespektowania zaleceń pokontrolnych bądź wydanych wytycznych.
§ 7
Porozumienie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Burmistrz |
Wojewoda Dolnośląski |
stanisław czajkA |
Ryszard Nawrat |