3078

UCHWAŁA RADY GMINY W PLATERÓWCE

z dnia 22 listopada 2001 r.

w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Platerówka.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Platerówce uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy Platerówka uchwalonym uchwałą nr XX/120/01 z dnia 29 czerwca 2001 r. wprowadza się następujące zmiany:

1. Skreśla się § 9.

2. W § 11 skreśla się ust. 3.

3. W § 19 w ust. 2 skreśla się pkt 19.

4. § 20 otrzymuje brzmienie:

“1. Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.

2. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący.

3. Funkcji, o których mowa w ust. 1, nie można łączyć z funkcją członka zarządu.

4. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady w trybie określonym w ust. 1.

5. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.

6. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przy-jęciem rezygnacji przez radę gminy z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.

5. Skreśla się § 21.

6. W § 23 skreśla się wyraz “rady”.

7. W § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Radny może być członkiem tylko jednej komisji stałej.”.

8. W § 25 skreśla się pkt e.

9. W § 28 skreśla się ust. 4.

10. Skreśla się dział VII statutu pt. “Uprawnienia i obowiązki radnego” obejmujący paragrafy 31, 32 i 33.

11. W § 35 w ust. 6 skreśla się zdanie drugie zaczynające się od wyrazów “Nazwiska radnych...”.

12. W § 35 w ust. 10 zmienia się liczbę po słowach “w pkt 6” na 7.

13. W § 36 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“Przed otwarciem posiedzenia radni zobowiązani są podpisać listę obecności”.

14. Skreśla się § 37.

15. § 38 otrzymuje brzmienie:

“1. Obrady sesji prowadzi przewodniczący.

Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczą-
cego.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący.”

16. W § 39 skreśla się ust. 5.

17. W § 40 ust. 1 wyrazy “zastępcę przewodniczącego” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczącego”.

18. W § 45 ust. 4 skreśla się wyrazy “na stanowisku ds. organizacyjnych lub”.

19. W § 45 w ust. 5 skreśla się w zdaniu drugim “i na stanowisku ds. organizacyjnych”.

20. W § 51 skreśla się ust. 1.

21. Skreśla się § 54.

22. Skreśla się § 59.

23. Tytuł działu XII otrzymuje brzmienie:

ORGAN WYKONAWCZY GMINY

24. § 74 otrzymuje brzmienie:

“Z każdego posiedzenia zarządu sporządza się protokół.”.

25. W § 77 skreśla się ust. 3.

26. W § 79:

ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. W imieniu rady stosunek pracy z wójtem nawiązuje przewodniczący rady, natomiast z za-stępcą wójta – wójt, jako przewodniczący zarządu.”.

ust. 3 skreśla się,

w ust. 5 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

“7) kierownik USC”.

27. Skreśla się § 80.

28. Skreśla się § 92.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
JÓZEF BRUKOWSKI