3078 UCHWAŁA RADY GMINY W PLATERÓWCE z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Platerówka. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Platerówce uchwala, co następuje: |
§ 1
W Statucie Gminy Platerówka uchwalonym uchwałą nr XX/120/01 z dnia 29 czerwca 2001 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. Skreśla się § 9.
2. W § 11 skreśla się ust. 3.
3. W § 19 w ust. 2 skreśla się pkt 19.
4. § 20 otrzymuje brzmienie:
“1. Rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
2. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący.
3. Funkcji, o których mowa w ust. 1, nie można łączyć z funkcją członka zarządu.
4. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady w trybie określonym w ust. 1.
5. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
6. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przy-jęciem rezygnacji przez radę gminy z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.
5. Skreśla się § 21.
6. W § 23 skreśla się wyraz “rady”.
7. W § 24 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Radny może być członkiem tylko jednej komisji stałej.”.
8. W § 25 skreśla się pkt e.
9. W § 28 skreśla się ust. 4.
10. Skreśla się dział VII statutu pt. “Uprawnienia i obowiązki radnego” obejmujący paragrafy 31, 32 i 33.
11. W § 35 w ust. 6 skreśla się zdanie drugie zaczynające się od wyrazów “Nazwiska radnych...”.
12. W § 35 w ust. 10 zmienia się liczbę po słowach “w pkt 6” na 7.
13. W § 36 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“Przed otwarciem posiedzenia radni zobowiązani są podpisać listę obecności”.
14. Skreśla się § 37.
15. § 38 otrzymuje brzmienie:
“1. Obrady sesji prowadzi przewodniczący.
Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania
swoich zadań wiceprzewodniczą-
cego.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący.”
16. W § 39 skreśla się ust. 5.
17. W § 40 ust. 1 wyrazy “zastępcę przewodniczącego” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczącego”.
18. W § 45 ust. 4 skreśla się wyrazy “na stanowisku ds. organizacyjnych lub”.
19. W § 45 w ust. 5 skreśla się w zdaniu drugim “i na stanowisku ds. organizacyjnych”.
20. W § 51 skreśla się ust. 1.
21. Skreśla się § 54.
22. Skreśla się § 59.
23. Tytuł działu XII otrzymuje brzmienie:
ORGAN WYKONAWCZY GMINY
24. § 74 otrzymuje brzmienie:
“Z każdego posiedzenia zarządu sporządza się protokół.”.
25. W § 77 skreśla się ust. 3.
26. W § 79:
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. W imieniu rady stosunek pracy z wójtem nawiązuje przewodniczący rady, natomiast z za-stępcą wójta – wójt, jako przewodniczący zarządu.”.
ust. 3 skreśla się,
w ust. 5 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
“7) kierownik USC”.
27. Skreśla się § 80.
28. Skreśla się § 92.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.