3055

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W PRZEMKOWIE

z dnia 27 listopada 2001 r.

w sprawie zmian w Statucie Gminy Przemków stanowiącym załącznik do uchwały nr XVI/131/2000 Rady Miejskiej w Przemkowie z dnia 15 lutego 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Przemków

Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718,
Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 89, poz. 971) Rada Miejska w Przemkowie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy Przemków stanowiącym załącznik do uchwały nr XVI/131/2000 Rady Miejskiej w Przem-kowie z dnia 15 lutego 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Przemków (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego Nr 28, poz. 461) zmienionego uchwałą nr XVIII/149/2000 Rady Miejskiej w Przemkowie z dnia 26 kwietnia 2000 r. w sprawie zmian w Statucie Gminy Przemków (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego Nr 28, poz. 462) wprowadza się następujące zmiany:

w § 11 dodaje się ust. 8–10 w brzmieniu:

“8. Działalność organów gminy jest jawna. Jawność działania organów gminy wymienionych w ust. 2 obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesję rady gminy i posiedzenia komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy przy zachowaniu przepisów o ochronie danych osobowych oraz przepisów o ochronie informacji niejawnych.

9. Dostęp i korzystanie z dokumentów, o których mowa w ust. 8, zapewnia się poprzez:

1) publikację uchwał rady i zarządu na tablicach ogłoszeń w siedzibie gminy oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego gdy przepisy szczególne tak stanowią,

2) wgląd do dokumentów udostępnianych na pisemny wniosek zainteresowanego w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w godzinach pracy Urzędu, w obecności upoważnionego pracownika,

3) możliwość sporządzania notatek z dokumentów.

Udostępnianie dokumentów jest bezpłatne.

10. Uprawnionymi do dostępu informacji, o których mowa w ust. 8 i 9, są wszystkie osoby zainteresowane, bez potrzeby wskazania interesu prawnego bądź tylko faktycznego, chcące uzyskać informacje związane z działaniem organów gminy. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie
z ustaw.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy i Miasta Przemków.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
ADAM KEARNEY