3049 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GŁOGOWIE z dnia 20 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia “Taryfy opłat przewozu osób i bagażu w miejskiej komunikacji zbiorowej w Głogowie” Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o cenach (Dz. U. z 1998 r. Nr 27, poz. 195 z późn. zm.) oraz art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995 r. Nr 119, poz. 575 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: |
§ 1
Uchwala się “Taryfę opłat przewozu osób i bagażu w miejskiej komunikacji zbiorowej w Głogowie” w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Głogowa.
§ 3
Traci moc uchwała nr XXII/312/2000 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 7 listopada 2000 r. w sprawie ustalenia “Taryfy opłat przewozu osób i bagażu w miejskiej komunikacji zbiorowej w Głogowie”.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 20 listopada 2001 r. (poz. 3049)
Taryfa opłat
przewozu osób i bagażu w miejskiej komunikacji zbiorowej w Głogowie
obowiązująca od dnia 1 stycznia 2002 r.
Art. 1
1. Taryfa obowiązuje w przewozach osób i bagażu w miejskiej komunikacji zbiorowej na obszarze gminy miejskiej Głogów i na liniach pozamiejskich, obsługiwanych przez Komunikację Miejską Sp. z o.o. w Głogowie, zwana dalej przewoźnikiem.
2. Taryfę stosuje się łącznie z regulaminem przewozu osób i bagażu obowiązującym w Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Głogowie.
Art. 2
1. W przewozach komunikacji miejskiej obowiązują tylko bilety Komunikacji Miejskiej Spółki z o.o. w Głogowie.
2. Dwa bilety ulgowe nie zastępują biletu normalnego i nie uprawniają do przejazdu wg taryfy normalnej.
3. Bilet normalny nie zastępuje dwóch biletów ulgowych i nie uprawnia do przejazdów wg taryfy ulgowej.
Art. 3
W przewozach osób na liniach komunikacyjnych w granicach administracyjnych gminy miejskiej stosuje się następujące ceny biletów jednorazowego przejazdu:
Bilet jednorazowy: |
Cena |
normalny |
1,90 zł |
ulgowy |
0,95 zł |
Art. 4
W przewozach osób na liniach komunikacyjnych pozamiejskich stosuje się następujące ceny biletów jednorazowego przejazdu:
Za
odległość |
Cena biletu jednorazowego w zł |
|
normalnego |
ulgowego |
|
do 10 |
2,10 |
1,50 |
11–15 |
3,20 |
2,20 |
16–20 |
3,80 |
2,70 |
21–25 |
4,40 |
3,00 |
26–30 |
5,50 |
3,80 |
31–35 |
5,90 |
4,10 |
36–40 |
6,90 |
4,80 |
41–45 |
7,60 |
5,40 |
46–50 |
8,20 |
5,60 |
51–60 |
8,70 |
6,10 |
61–70 |
9,49 |
6,60 |
Art. 5
1. Cena biletu za przewóz bagażu ręcznego na wszystkich liniach komunikacyjnych wynosi:
a) w granicach administracyjnych gminy miejskiej – 1,90 zł,
b) poza granicami gminy miejskiej – 3,80 zł.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy przedmiotów stanowiących bagaż podręczny, który stosownie do odrębnych przepisów może być przewożony bezpłatnie.
Art. 6
1. Za sprzedaż w autobusie biletu jednorazowego uprawniającego do przejazdu lub przewozu bagażu pobiera się dodatkową opłatę w wysokości 0,20 zł od każdego nabytego biletu.
2. W związku z ust. 1 cena biletu jednorazowego zakupionego w autobusie wynosi:
– bilet normalny – 2,10 zł,
– bilet ulgowy – 1,15 zł.
Art. 7
1. W przewozach osób na liniach komunikacyjnych w granicach administracyjnych gminy miejskiej stosuje się następujące ceny biletów miesięcznych:
a) bilet miesięczny imienny: |
Cena w zł |
1) normalny: – na jedną linię komunikacyjną |
57,00 – 30-krotność biletu jednorazowego |
– na wszystkie linie komunikacyjne |
85,50 – 45-krotność biletu jednorazowego |
2) ulgowy: – na jedną linię komunikacyjną |
28,50 – 50% biletu normalnego |
– na wszystkie linie komunikacyjne |
42,75 – 50% biletu normalnego |
b) bilet miesięczny na okaziciela: |
Cena w zł |
1) normalny: – na jedną linię komunikacyjną |
66,50 – 35-krotność biletu jednorazowego |
– na wszystkie linie komunikacyjne |
95,00 – 50-krotność biletu jednorazowego |
2) ulgowy: – na jedną linię komunikacyjną |
33,25 – 50% biletu normalnego |
– na wszystkie linie komunikacyjne |
47,50 – 50% biletu normalnego |
2. Bilet miesięczny uprawnia do przejazdów we wszystkie dni miesiąca.
3. Bilety miesięczne imienne ważne są
wyłącznie z wpisanym pełnym imieniem i nazwiskiem. Wpisanie imienia
i nazwiska jest powinnością pasażera.
Art. 8
W przewozach osób na liniach komunikacyjnych zamiejskich stosuje się następujące ceny biletów miesięcznych:
Za odległość kilometrów |
Cena biletu miesięcznego w zł |
|
normalnego |
ulgowego |
|
do 10 |
69,20 |
48,40 |
11–15 |
91,20 |
63,80 |
16–20 |
113,30 |
79,30 |
21–25 |
135,30 |
94,80 |
26–30 |
157,30 |
110,10 |
31–35 |
182,50 |
127,70 |
36–40 |
204,50 |
143,20 |
41–45 |
226,50 |
158,60 |
46–50 |
248,70 |
174,10 |
51–60 |
271,00 |
189,80 |
61–70 |
292,70 |
204,90 |
Art. 9
W przewozach osób na liniach komunikacyjnych w granicach administracyjnych gminy miejskiej stosuje się następujące ceny biletów dekadowych (okresowych):
Bilet dekadowy: |
Cena w zł |
1) normalny: – na jedną dekadę (oznaczony cyfrą 1) |
28,50 – 15-krotność biletu jednorazowego |
– na dwie dekady (oznaczony cyfrą 2) |
47,50 – 25-krotność biletu jednorazowego |
2) ulgowy: – na jedną dekadę (oznaczony cyfrą 1) |
14,25 – 50% biletu normalnego |
– na dwie dekady (oznaczony cyfrą 2) |
23,75 – 50% biletu normalnego |
Art. 10
1. W przewozach osób na liniach komunikacyjnych w granicach administracyjnych gminy miejskiej stosuje się bilety dzienne:
Bilet dzienny: |
Cena w zł |
– normalny |
7,60 – 4-krotność biletu jednorazowego |
– ulgowy |
3,80 – 50% biletu normalnego |
1. Bilet dzienny ważny jest na wszystkich liniach komunikacyjnych w granicach administracyjnych miasta.
2. Bilet dzienny kasuje się tylko jeden raz podczas pierwszego przejazdu w danym dniu.
3. Bilet dzienny jest biletem o nieograniczonej ilości przejazdów.
Art. 11
Na liniach zamiejskich, cena biletu ulgowego wynosi 70% ceny biletu normalnego z zaokrągleniem cen do pełnych dziesiątek groszy.
Art. 12
1. W razie stwierdzenia przez przewoźnika lub osobę przez niego upoważnioną braku odpowiedniego dokumentu przewozowego osób (ważnego biletu) lub bagażu bądź dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, podróżny jest zobowiązany do uiszczenia należności przewozowych oraz opłaty dodatkowej.
2. Wysokość opłaty dodatkowej ustala się w następujący sposób:
a) za przejazd bez ważnego biletu jako 50-krotnośc ceny biletu jednorazowego normalnego, tj. 95,00 zł,
b) za naruszanie przepisów o zabieraniu ze sobą do środka transportowego zwierząt i rzeczy, a w szczególności:
– za zabieranie ze sobą do środka transportowego zwierząt i rzeczy, za których przewóz taryfa przewiduje opłaty – bez uiszczenia tych opłat,
– za zabieranie ze sobą do środka transportowego rzeczy wyłączonych z przewozu albo rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych – bez zachowania tych warunków jako 20-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, tj. 38,00 zł.
3. W przypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub najdalej w ciągu 7 dni od daty wystawienia dokumentu zobowiązującego do uiszczenia tej opłaty, wysokość opłat dodatkowych ustalonych w sposób określony w pkt 2 litera a i b – obniża się o 30%, tj. dla lit. a – 66,50, dla lit. b – 26,60.
4. Opłata dodatkowa za przejazd autobusem bez dokumentu uprawniającego do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu wynosi:
a) w przypadku dostarczenia dokumentu kontrolującemu uprawniającego do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu w terminie 3 dni od daty wystawienia dokumentu zobowiązującego do uiszczenia opłaty – opłatę dodatkową obniża się do kwoty 10,00 zł,
b) w przypadku dostarczenia kontrolującemu dokumentu uprawniającego do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu w terminie od 3 do 7 dni – 66,50 zł.
5. Za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy autobusu bez uzasadnienia, podróżny obowiązany jest uiścić opłatę dodatkową ustaloną jako 150-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, tj. 285,00 zł.
Art. 13
1. Do korzystania z ulgowych przejazdów ustanowionych w drodze ustawy uprawnieni są:
a) studenci szkół wyższych,
b) kombatanci,
c) młodzież dotknięta inwalidztwem i niepełnosprawna.
2. Do korzystania z ulgowych przejazdów ustanowionych przez gminę miejską uprawnieni są:
a) dzieci w wieku od 4 do 7 lat,
b) uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia,
c) emeryci i renciści niepozostający w stosunku pracy powodującym zawieszenie świadczeń emerytalnych lub rentowych oraz małżonkowie, na których emeryci i renciści otrzymują dodatki rodzinne przed ukończeniem 70 roku życia.
Art. 14
1. Dokumentem stwierdzającym prawo do korzystania z ulgowych przejazdów w przypadku osób określonych:
a) w art. 13 ust. 1 pkt a, b, c – odpowiednia legitymacja,
b) w art. 13 ust. 2 pkt c – dowód (odcinek) należnej emerytury lub renty z bieżącego lub poprzedniego miesiąca, a w przypadku małżonka, na którego emeryt lub rencista otrzymuje dodatek rodzinny – dowód (odcinek) należnej emerytury lub renty uprawnionego małżonka, lub inny odpowiedni dokument.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny odpowiadać wszystkim wymogom przewidywanym w przepisach szczególnych.
3. Jeśli określony dokument nie zapewnia
możliwości ustalenia tożsamości osoby, wymagany jest także dowód osobisty lub inny
dokument umożliwiający ustalenie tożsamości. Dowód taki jest wymagany również
w przypadku wątpliwości co do wieku dziecka (art. 13 ust. 2 pkt a).
Art. 15
1. Do korzystania z bezpłatnych przejazdów uprawnieni są:
a) posłowie i senatorowie Rzeczypospolitej Polskiej,
b) dzieci do ukończenia 4 roku życia,
c) pracownicy przedsiębiorstw komunikacji miejskiej oraz członkowie ich rodzin pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,
d) inwalidzi wojenni i wojskowi,
e) inwalidzi zaliczani do I grupy inwalidzkiej oraz ich przewodnicy,
f) ociemniali i ich przewodnicy,
g) osoby, które ukończyły 70 lat życia,
h) żołnierze służby czynnej do stopnia starszego kaprala włącznie,
i) dzieci i młodzież dotknięta inwalidztwem lub niepełnosprawna oraz ich rodzic lub opiekun, uprawnienie to obejmuje wyłącznie przejazd z miejsca zamieszkania lub stałego pobytu do przedszkola, szkoły, ośrodka leczniczego.
2. Dokumentem stwierdzającym prawo do korzystania z bezpłatnych przejazdów jest odpowiednia legitymacja.
3. Przepis art. 15 ust. 1 pkt c dotyczy pracowników przedsiębiorstw komunikacji miejskich, które zrzeszone są w Krajowej Izbie Gospodarczej Komunikacji Miejskich.
Art. 16
Przy wykonywaniu kontroli przewozów, przewoźnik może korzystać z pomocy kontrolerów ruchu lub firm kontrolerskich zaopatrzonych w odpowiednie legitymacje.
Art. 17
1. Linie komunikacyjne są to trasy wyznaczone dla odpowiedniej regularnej miejskiej komunikacji autobusowej.
2. Liniami komunikacyjnymi zamiejskimi (międzymiastowymi) są linie komunikacyjne o trasach wybiegających poza granice administracyjne gminy miejskiej. Miejscem oznaczającym taką granicę dla określonej linii komunikacyjnej jest – w zależności od kierunku jazdy – ostatni bądź pierwszy przystanek autobusowy położony na terenie miasta najbliżej granicy administracyjnej miasta.
Art. 18
W przewozach osób i bagażu na liniach komunikacyjnych specjalnych i sezonowych, ceny biletów jednorazowego przejazdu (przewozu bagażu) ustala przewoźnik z zachowaniem zasady rentowności na takich liniach.
Art. 19
W celach marketingowych i konkurencji, przewoźnik może zastosować czasowe obniżenie ceny biletu na określonej linii komunikacyjnej.