3019 UCHWAŁA RADY GMINY SIEKIERCZYN z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie podatku od środków transportowych* Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 10 ust. 1 i 2, art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z późn. zm.) Rada Gminy Siekierczyn uchwala, co następuje: |
§ 1
Uzależnia się wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych od rodzaju środka transportowego, jego wpływu na środowisko naturalne, roku produkcji pojazdu, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, rodzaju zawieszenia i liczby osi oraz liczby miejsc do siedzenia w autobusach.
§ 2
Ustala się roczne stawki podatku od środków transportowych na rok 2002 na terenie gminy Siekierczyn w następującej wysokości:
1) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
wyprodukowane do 1991 r. od 1992 r
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 500 zł 450 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 600 zł 550 zł
c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton 750 zł 720 zł
2) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton w zależności od roku produkcji:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
|||||
Lp. |
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
||
wyprodukowane |
wyprodukowane |
|||||
do 1991 r. |
od 1992 r. |
do 1991 r. |
od 1992 r. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
dwie osie |
||||||
a) |
12 |
13 |
500 |
450 |
650 |
600 |
b) |
13 |
14 |
650 |
600 |
750 |
700 |
c) |
14 |
15 |
750 |
700 |
850 |
800 |
d) |
15 |
18 |
900 |
850 |
1.150 |
1.100 |
trzy osie |
||||||
d) |
15 |
17 |
650 |
600 |
700 |
650 |
e) |
17 |
19 |
700 |
650 |
1.000 |
950 |
______________
* Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziła częściową nieważność uchwały.
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
f) |
19 |
21 |
1.000 |
950 |
1.100 |
1.000 |
g) |
21 |
23 |
1.100 |
1.000 |
1.250 |
1.200 |
h) |
23 |
26 |
1.250 |
1.200 |
1.450 |
1.400 |
cztery osie i więcej |
||||||
g) |
23 |
25 |
1.100 |
1.000 |
1.500 |
1.400 |
h) |
25 |
27 |
1.500 |
1.400 |
1.800 |
1.700 |
i) |
27 |
29 |
1.800 |
1.700 |
2.000 |
1.900 |
j) |
29 |
32 |
2.000 |
1.900 |
2.250 |
2.150 |
3) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
wyprodukowane
do 1991 r. od 1992 r.
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 420 zł 400 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 520 zł 500 zł
c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton 620 zł 600 zł
4) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton w zależności od roku produkcji, liczby osi i rodzaju zawieszenia:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
|||||
Lp. |
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
||
wyprodukowane |
wyprodukowane |
|||||
do 1991 r. |
od 1992 r. |
do 1991 r. |
od 1992 r. |
|||
dwie osie |
||||||
a) |
12 |
18 |
450 |
400 |
750 |
650 |
b) |
18 |
25 |
750 |
650 |
900 |
800 |
c) |
25 |
31 |
900 |
800 |
1.050 |
950 |
d) |
31 |
40 |
1.245 |
1.225 |
1.700 |
1.680 |
trzy osie |
||||||
d) |
36 |
40 |
1.100 |
1.080 |
1.520 |
1.500 |
c) |
40 |
44 |
1.520 |
1.500 |
2.230 |
2.210 |
5) przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
wyprodukowane
do 1991 r. od 1992 r.
a) od 7 ton do 9 ton włącznie 230 zł 210 zł
b) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton 300 zł 280 zł
6) od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, w zależności od roku produkcji, rodzaju zawieszenia i liczby osi:
|
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
||||
Lp. |
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
||
wyprodukowane |
wyprodukowane |
|||||
do 1991 r. |
od 1992 r. |
do 1991 r. |
od 1992 r. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
jedna oś |
||||||
a) |
12 |
18 |
120 |
100 |
150 |
120 |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
b) |
18 |
25 |
180 |
160 |
300 |
280 |
c) |
25 |
28 |
300 |
280 |
510 |
490 |
dwie osie |
||||||
d) |
23 |
28 |
450 |
400 |
550 |
500 |
e) |
28 |
33 |
555 |
535 |
760 |
740 |
f) |
33 |
38 |
760 |
740 |
1.140 |
1.120 |
g) |
38 |
44 |
1.020 |
1.000 |
1.495 |
1.475 |
trzy osie |
||||||
h) |
36 |
38 |
610 |
590 |
840 |
820 |
i) |
38 |
44 |
840 |
820 |
1.130 |
1.100 |
7) od autobusów o liczbie miejsc do siedzenia:
wyprodukowane
do 1991 r. od 1992 r.
a) 15 i poniżej 30 miejsc 750 zł 700 zł
b) równej i wyższej niż 30 miejsc 1.500 zł 1.450 zł
§ 3
Zwalnia się z podatku od środków transportowych środki transportowe będące w posiadaniu gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek ochotniczej straży pożarnej funkcjonujących na terenie gminy.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Siekierczyn.
§ 5
Tracą moc uchwały:
1) nr XXX/125/2000 Rady Gminy Siekierczyn z dnia 12 grudnia 2000 r. w sprawie podatku od środków transportowych na rok 2001,
2) nr XXXIII/138/01 Rady Gminy Siekierczyn z dnia 27 lutego 2001 r. w sprawie zmiany uchwały dotyczącej podatku od środków transportowych na rok 2001.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.