2980 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY LWÓWEK ŚLĄSKI z dnia 4 grudnia 2001 r. w sprawie podatków od środków transportowych
na obszarze Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 10 ust. 1 i 2, art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Lwówek Śląski uchwala: |
§ 1
Wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych na obszarze gminy i miasta Lwówek Śląski uzależniona jest od rodzaju środka transportowego, roku produkcji pojazdu, masy całkowitej pojazdu, rodzaju zawieszenia i liczby miejsc do siedzenia w autobusach.
§ 2
Roczne stawki podatku od środków transportowych ustala się jak niżej:
1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowane od 1985 roku włącznie:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 519 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 770 zł
c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton – 1.020 zł
2. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowane do 1985 roku, o których mowa w § 2 pkt 1 litery a, b, c, zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
3. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton wyprodukowane od 1985 roku włącznie:
Lp. |
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
|
Dwie osie |
||||
a) |
12 |
13 |
1.530 zł |
1.700 zł |
b) |
13 |
14 |
1.710 zł |
1.900 zł |
c) |
14 |
15 |
1.728 zł |
1.920 zł |
d) |
15 |
18 |
1.836 zł |
2.040 zł |
Trzy osie |
||||
e) |
15 |
17 |
1.700 zł |
1.890 zł |
f) |
17 |
19 |
1.719 zł |
1.910 zł |
g) |
19 |
21 |
1.773 zł |
1.970 zł |
h) |
21 |
23 |
1.827 zł |
2.030 zł |
i) |
23 |
25 |
1.845 zł |
2.050 zł |
j) |
25 |
26 |
1.845 zł |
2.050 zł |
Cztery i więcej osi |
||||
k) |
23 |
25 |
1.782 zł |
1.980 zł |
l) |
25 |
27 |
1.845 zł |
2.050 zł |
ł) |
27 |
29 |
1.890 zł |
2.100 zł |
m) |
29 |
31 |
1.958 zł |
2.175 zł |
n) |
31 |
32 |
1.958 zł |
2.175 zł |
4. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton wyprodukowane do 1985 roku, o których mowa w § 2 pkt 3 litery od a do n, zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
5. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowane od 1985 roku włącznie:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 536 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 876 zł
c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton – 1.290 zł
6. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowane do 1985 roku, o których mowa w § 2 pkt 5 litery a, b, c, zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
7. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton wyprodukowane od 1985 roku włącznie, w zależności od liczby osi i rodzaju zawieszenia:
Lp. |
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy+ przyczepa (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Dwie osie |
||||
a) |
12 |
18 |
1.300 zł |
1.400 zł |
b) |
18 |
25 |
1.350 zł |
1.500 zł |
c) |
25 |
31 |
1.440 zł |
1.600 zł |
d) |
31 |
40 |
1.512 zł |
1.680 zł |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Trzy osie |
||||
e) |
36 |
40 |
1.620 zł |
1.680 zł |
f) |
40 |
44 |
2.210 zł |
2.250 zł |
8. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton wyprodukowane do 1985 roku w zależności od liczby osi i rodzaju zawieszenia, o których mowa w § 2 pkt 7 litery a, b, c, d, e (bez f), zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
9. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, wyprodukowane od 1985 roku włącznie:
a) od 7 ton do 9 tony włącznie – 570 zł
b) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton – 710 zł
10. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, wyprodukowane do 1985 roku, o których mowa w § 2 pkt 9 litery a i b, zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
11. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, wyprodukowane od 1985 roku włącznie, w zależności od rodzaju zawieszenia i liczby osi:
Lp. |
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy +naczepa, ciągnik balastowy+ przyczepa (w tonach) |
Roczna stawka podatku w złotych |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia |
|
Jedna oś |
||||
a) |
12 |
18 |
720 zł |
800 zł |
b) |
18 |
25 |
900 zł |
1.000 zł |
c) |
25 |
28 |
990 zł |
1.100 zł |
Dwie osie |
||||
d) |
23 |
28 |
900 zł |
1.000 zł |
e) |
28 |
33 |
1.080 zł |
1.200 zł |
f) |
33 |
38 |
1.188 zł |
1.320 zł |
g) |
38 |
44 |
1.485 zł |
1.650 zł |
Trzy osie |
||||
h) |
36 |
38 |
1.250 zł |
1.330 zł |
i) |
38 |
44 |
1.510 zł |
1.680 zł |
12. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, wyprodukowane do 1985 roku, w zależności od rodzaju zawieszenia i liczby osi, przy zastosowaniu tabeli “liczby osi i dopuszczalnej masie całkowitej (w tonach)” jak w § 2 pkt 11 lit. od a do i, zwiększa się stawki odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
13. Autobusy o liczbie miejsc do siedzenia, wyprodukowane od 1985 roku włącznie:
a) do 15 miejsc – 775 zł
b) powyżej 15 do mniej 30 – 1.320 zł
c) równej i wyższej niż 30 – 1.550 zł
14. Autobusy o liczbie miejsc do siedzenia, wyprodukowane do 1985 roku, jak w § 2 pkt 13 lit. od a do c, zwiększa się stawkę odpowiednio o 5%, zaokrąglając do pełnych złotych.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy i Miasta Lwówek Śląski.
§ 4
Uchyla się uchwałę nr XLV/373/01 Rady Miejskiej Gminy Lwówek Śląski z dnia 20 listopada 2001 roku w sprawie podatków od środków transportowych na obszarze miasta i gminy Lwówek Śląski na 2002 rok.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i ma zastosowanie do ustalenia podatku od środków transportowych na 2002 rok i z tym dniem traci moc uchwała nr XXXIII/267/2000 Rady Miejskiej Gminy Lwówek Śląski z dnia 19 grudnia 2000 r.