2957

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU

z dnia 29 listopada 2001 r.

w sprawie ustalenia podatku od posiadania psów na obszarze miasta Karpacz w 2002 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.) oraz art. 13 i 14 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z 1991 r. z późn. zm.) Rada Miejska w Karpaczu uchwala, co następuje:

§ 1

Obowiązek podatkowy ciąży na osobach fizycznych zamieszkałych lub posiadających siedzibę na terenie miasta Karpacz, będących właścicielami psów.

1. Wysokość stawki podatkowej wynosi od każdego psa 37,00 zł rocznie.

2. Podatek powyższy należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Karpaczu bądź na konto w BZ WBK SA I Oddział Jelenia Góra nr 15 1090 1926 0000 0005 1408 5023.

§ 2

Dla emerytów i rencistów posiadających psy, którzy prowadzą samodzielne gospodarstwo domowe, obniża się należną stawkę podatku od posiadania psów o 90%.

§ 3

Podatek od posiadania psa płatny jest jednorazowo, w terminie do 30 kwietnia danego roku.

§ 4

Obowiązek podatkowy od nowo nabytego psa, który został nabyty po dniu 30 kwietnia, powstaje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym pies został nabyty, i jest płatny w terminie do 15 danego miesiąca.

§ 5

Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

§ 6

O wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość płaconego przez podatnika podatku od posiadania psów podatnik jest obowiązany zawiadomić organ podatkowy w terminie 14 dni od zaistnienia zmiany.

§ 7

Nieuiszczenie podatku w terminie podlega ściągnięciu w trybie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

§ 8

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 9

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i ma zastosowanie do podatku od posiadania psów na obszarze miasta Karpacz na 2002 r.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MAREK SZULTIS