2818 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JEDLINIE ZDROJU z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie podatków i opłat lokalnych na terenie gminy Jedlina Zdrój w 2002 roku* Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz na podstawie art. 5, art. 14 pkt 1 i 2, art. 15, art. 18 i art. 19, art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z późn. zm.) Rada Miejska w Jedlinie Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
Określa się następujące stawki podatku od nieruchomości:
1) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części – 0,49 zł
2) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części związanych z działalnością gospodarczą inną niż rolnicza lub leśna, z wyjątkiem budynków lub ich części przydzielonych na potrzeby bytowe osób zajmujących lokale mieszkalne, oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 16,67 zł
3) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 7,84 zł
4) od 1 m2 powierzchni użytkowej pozostałych budynków lub ich części z wyjątkiem budynków gospodarczych (szopy, komórki itp. i garaży) – 5,62 zł
5) od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków gospodarczych (szopy, komórki itp.) i garaży – 3,28 zł
_____________
* Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziła częściową nieważność uchwały.
6) od budowli – 2% wartości,
7) od 1 m2 powierzchni gruntów związanych z działalnością gospodarczą inną niż działalność rolnicza lub leśna z wyjątkiem związanych z budynkami mieszkalnymi – 0,60 zł
8) od gruntów:
a) będących użytkami rolnymi niewchodzącymi w skład gospodarstw rolnych w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym wykorzystywanych na cele rolnicze – od 1 m2 powierzchni – 0,06 zł
b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrowni wodnych – od 1 ha powierzchni (10.000 m2) – 3,28 zł
c) pozostałych – od 1 m2 powierzchni – 0,09 zł
§ 2
1. Ustala się stawkę podatku od posiadania psów w wysokości:
a) za pierwszego psa – 20,00 zł
b) za drugiego i każdego następnego psa – 25,00 zł
2. Podatek określony w ust. 1 uiszcza się jednorazowo bez wezwań w terminie do dnia 31 maja roku podatkowego w kasie Urzędu Miejskiego.
§ 3
1. Ustala się dzienną stawkę opłaty targowej przy sprzedaży poza lokalami handlowymi w zależności od rodzaju i miejsca tej sprzedaży w następującej wysokości:
Lp. |
Rodzaj sprzedaży |
Miejsce sprzedaży |
|
miasto |
targowisko miejskie |
||
1. |
przy sprzedaży z samochodu, przyczepy o ładowności powyżej 1 tony |
16,20 zł |
9,20 zł |
2. |
przy sprzedaży z samochodu, przyczepy o ładowności do 1 tony |
9,20 zł |
6,90 zł |
3. |
przy sprzedaży z wózka, stolika itp. |
6,90 zł |
4,60 zł |
4. |
przy sprzedaży z ręki, torby, kosza, wiadra itp. |
4,60 zł |
4,60 zł |
2. Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa. Inkasentami opłaty targowej są osoby fizyczne, zobowiązane do pobrania opłaty i wpłacenia jej do kasy gminy. Powierzenie obowiązków inkasenta następuje na podstawie umowy.
3. Ustala się wynagrodzenie inkasentów za inkaso w wysokości 30% pobranych kwot.
4. Zwalnia się od opłaty targowej mieszkańców Jedliny Zdroju przy sprzedaży detalicznej warzyw, kwiatów i owoców pochodzących z ogródków działkowych i przydomowych, sprzedawanych przez ich właścicieli.
5. Handel w miejscach realizacji imprez takich jak festiwale, targi, kiermasze, zawody sportowe itp. odbywa się za zgodą Burmistrza Miasta.
Stawki opłaty targowej określone w § 3 ust. 1 (miejsce sprzedaży – miasto podwyższa się o 200%).
§ 4
1. Ustala się opłatę administracyjną za następujące czynności:
a) od wpisu do ewidencji działalności gospodarczej – 110 zł
b) od zmian wpisu do ewidencji działalności gospodarczej – 60 zł
2. Opłat dokonuje się za pokwitowaniem w kasie Urzędu Miejskiego.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Jedlinie Zdroju.
§ 6
Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego i w miejscach publicznych na terenie gminy.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2002 r.