2617

UCHWAŁA RADY MIASTA OLEŚNICY

z dnia 30 listopada 2001 r.

w sprawie ustalenia wzoru formularza: wykaz nieruchomości oraz deklaracja na podatek od nieruchomości na rok 2002 obowiązujących na terenie miasta Oleśnicy

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.), art. 6 ust. 6 i ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 ze zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się wzór formularza “Wykaz nieruchomości na 2002 r.” w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Ustala się wzór formularza “Deklaracja na podatek od nieruchomości na 2002 r.” w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Oleśnicy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA
RADY MIASTA
ZDZISŁAWA MARIA JAKIMIEC

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miasta Oleśnicy z dnia 30 listopada 2001 r. (poz. 2617)

 

WYKAZ NIERUCHOMOŚCI

1. ..............................................................................................................................................................

(właściciel, współwłaściciele, użytkownicy – nazwisko i imię)

..............................................................................................................................................................

(adres zamieszkania)

2. ..............................................................................................................................................................

(administrator - nazwisko i imię)

 

Podstawa
opodatkowania

w m2

Stawka

Kwota

podatku

1. Budynki mieszkalne*

a) pomieszczenia o wysokości powyżej 2,20 m

     

b) pomieszczenia o wysokości 1,40–2,20 m

     

2. Budynki pozostałe niemieszkalne

a) budynki gospodarcze murowane, szopy drewniane,
wiaty o wys. ponad 2,20 m

     

b) budynki gospodarcze murowane, szopy drewniane,
wiaty o wys. od 1,40–2,20 m

     

c) garaże o wys. powyżej 2,20 m

     

d) garaże o wys. od 1,0–2,20 m

     

3. Budynki letniskowe (murowane, altany drewniane)

     

4. Pomieszczenia związane z prowadzeniem działalności
gospodarczej**

a) pomieszczenia w bud. mieszkalnych

     

b) inne niż mieszkalne

     
5. Budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej      

6. Budynki lub pomieszczenia w budynkach zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obrotem materiałem siewnym

     

7. Grunty:

a) wykorzystywane na cele rolne

     

b) grunty związane z działalnością gosp.***

     

c) pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrownie wodne

     

d) grunty pozostałe

     

RAZEM :

     

Niniejsze dane potwierdzam własnoręcznym podpisem uprzedzony o odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 Kodeksu karnego.

............................................... Data .......................................................

(podpis podatnika)

* Za powierzchnię użytkową budynku uważa się pow. mierzoną po wewnętrznej dł. ścian na wszystkich kondygnacjach, bez klatek schodowych i szybów dźwigowych (pokoje, kuchnie, korytarze, łazienki, hale, garaże, piwnice).

** Do pomieszczeń związanych z działalnością gosp. należą: pom. produkcyjne, magazynowe, socjalne, biura, wiaty.

*** Do gruntów związanych z prowadzeniem działalności gosp. zaliczamy: grunty pod budynkami produkcyjnymi, magazynowymi, socjalnymi, hotelowymi, budowlami i urządzeniami, drogi wew., place manewrowe, place składowe oraz tereny, na których realizowane mają być zadania inwestycyjne.

Proszę wypełnić i zwrócić do Wydz. Fin. pokój 25 do dnia ..............................................................

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miasta Oleśnicy z dnia 30 listopada 2001 r. (poz. 2617)

(pieczęć nagłówkowa

podatnika)

Urząd ............................................
w .................................................
Wydział Finansowy*)

...............................................................................................................................................................

DEKLARACJA

w sprawie podatku od nieruchomości na rok 2002

Lp.

Wyszczególnienie

Podstawa

opodatkowania

Stawka

podatku

za 1 m2

Kwota

podatku

1.

Budynki mieszkalne lub ich części:

a) podlegające ubezpieczeniu ustawowemu

---------------------------------------------------------------

b) niepodlegające ubezpieczeniu
ustawowemu

wartość ubezpieczeniowa

....................................m2

----------------------------------------

powierzchnia użytkowa ..................................m2

 

-------------------

 

 

---------------------

2.

Budynki lub ich części związane z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej

powierzchnia użytkowa

....................................m2

   

3.

Pozostałe budynki lub ich części wykorzystane na inne cele niż wymienione w pkt 1 i 2

powierzchnia użytkowa

....................................m2

   

4.

Budowle związane z prowadzeniem działalności

gospodarczej

wartość ustalona dla

celów amortyzacji

..............................tys. zł

   

5.

Grunty:

a) związane z prowadzeniem działalności gospodarczej innej niż rolnicza

------------------------------------------------------------------

b) pozostałe

powierzchnia gruntów

....................................m2

-------------------------------

powierzchnia gruntów

....................................m2

   

 

  RAZEM    

*)

niepotrzebne skreślić

..............................................................

(nazwisko i imię osoby odpowiedzialnej
za prawidłowe obliczenie podatku)

...............................................

(kierownik jednostki)

.......................................................

(podpis księgowego)

Wypełnia organ podatkowy

................................................ r.

(data wpływu)

________________________________________

1. W wyniku wstępnej kontroli przypada: do przypisu zł do odpisu zł

________________________________________

 

________________________________________

2. Wprowadzone poprawki:

– przypisy objęte decyzją nr ...........................................................................................................................................

z dnia .................................. r.

– odpisy - zawiadomione pismem nr .............................................................................................................................

z dnia .................................. r.

 

.................................................................... r. .................................................................

(data) (podpis sprawdzającego)

 

3. Adnotacje księgowości:

.........................................................................................................................................................................

 

___________________________________________________________________________________________

 

 

POUCZENIE:

1. Osoby prawne oraz państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej są obowiązane:

1) składać właściwemu organowi podatkowemu deklarację na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, do dnia 15 stycznia tego roku, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tej dacie, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku: w razie zaistnienia zmian należy skorygować odpowiednią deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych zmian,

2) wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości – bez wezwania – na rachunek budżetu, właściwej gminy za poszczególne miesiące, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.

2. Organem podatkowym właściwym w sprawach podatku od nieruchomości jest wójt (burmistrz, prezydent).