2617 UCHWAŁA RADY MIASTA OLEŚNICY z dnia 30 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wzoru formularza: wykaz nieruchomości oraz deklaracja na podatek od nieruchomości na rok 2002 obowiązujących na terenie miasta Oleśnicy Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.), art. 6 ust. 6 i ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 ze zm.) Rada Miasta uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Ustala się wzór formularza “Wykaz nieruchomości na 2002 r.” w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się wzór formularza “Deklaracja na podatek od nieruchomości na 2002 r.” w brzmieniu określonym w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Oleśnicy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miasta Oleśnicy z dnia 30 listopada 2001 r. (poz. 2617)
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI
1. ..............................................................................................................................................................
(właściciel, współwłaściciele, użytkownicy – nazwisko i imię)
..............................................................................................................................................................
(adres zamieszkania)
2. ..............................................................................................................................................................
(administrator - nazwisko i imię)
Podstawa w m2 |
Stawka |
Kwota podatku |
|
1. Budynki mieszkalne* a) pomieszczenia o wysokości powyżej 2,20 m |
|||
b) pomieszczenia o wysokości 1,40–2,20 m |
|||
2. Budynki pozostałe niemieszkalne a) budynki gospodarcze murowane, szopy drewniane, |
|||
b) budynki gospodarcze murowane, szopy drewniane, |
|||
c) garaże o wys. powyżej 2,20 m |
|||
d) garaże o wys. od 1,0–2,20 m |
|||
3. Budynki letniskowe (murowane, altany drewniane) |
|||
4. Pomieszczenia związane z prowadzeniem działalności a) pomieszczenia w bud. mieszkalnych |
|||
b) inne niż mieszkalne |
|||
5. Budowle związane z prowadzeniem działalności gospodarczej | |||
6. Budynki lub pomieszczenia w budynkach zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obrotem materiałem siewnym |
|||
7. Grunty: a) wykorzystywane na cele rolne |
|||
b) grunty związane z działalnością gosp.*** |
|||
c) pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne, retencyjne lub elektrownie wodne |
|||
d) grunty pozostałe |
|||
RAZEM : |
Niniejsze dane potwierdzam własnoręcznym podpisem uprzedzony o odpowiedzialności karnej z art. 233 § 1 Kodeksu karnego.
............................................... Data .......................................................
(podpis podatnika)
* Za powierzchnię użytkową budynku uważa się pow. mierzoną po wewnętrznej dł. ścian na wszystkich kondygnacjach, bez klatek schodowych i szybów dźwigowych (pokoje, kuchnie, korytarze, łazienki, hale, garaże, piwnice).
** Do pomieszczeń związanych z działalnością gosp. należą: pom. produkcyjne, magazynowe, socjalne, biura, wiaty.
*** Do gruntów związanych z prowadzeniem działalności gosp. zaliczamy: grunty pod budynkami produkcyjnymi, magazynowymi, socjalnymi, hotelowymi, budowlami i urządzeniami, drogi wew., place manewrowe, place składowe oraz tereny, na których realizowane mają być zadania inwestycyjne.
Proszę wypełnić i zwrócić do Wydz. Fin. pokój 25 do dnia ..............................................................
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miasta Oleśnicy z dnia 30 listopada 2001 r. (poz. 2617)
(pieczęć nagłówkowa podatnika) |
Urząd
............................................ ............................................................................................................................................................... |
DEKLARACJA
w sprawie podatku od nieruchomości na rok 2002
Lp. |
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku za 1 m2 |
Kwota podatku |
1. |
Budynki mieszkalne lub ich części: a) podlegające ubezpieczeniu ustawowemu --------------------------------------------------------------- b) niepodlegające ubezpieczeniu |
wartość ubezpieczeniowa ....................................m2 ---------------------------------------- powierzchnia użytkowa ..................................m2 |
------------------- |
--------------------- |
2. |
Budynki lub ich części związane z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej | powierzchnia użytkowa ....................................m2 |
||
3. |
Pozostałe budynki lub ich części wykorzystane na inne cele niż wymienione w pkt 1 i 2 | powierzchnia użytkowa ....................................m2 |
||
4. |
Budowle związane z prowadzeniem
działalności gospodarczej |
wartość ustalona dla celów amortyzacji ..............................tys. zł |
||
5. |
Grunty: a) związane z prowadzeniem działalności gospodarczej innej niż rolnicza ------------------------------------------------------------------ b) pozostałe |
powierzchnia gruntów ....................................m2 ------------------------------- powierzchnia gruntów ....................................m2 |
||
RAZEM |
*)
niepotrzebne skreślić
.............................................................. (nazwisko i imię osoby odpowiedzialnej |
............................................... (kierownik jednostki) |
....................................................... (podpis księgowego) |
Wypełnia organ podatkowy
................................................ r.
(data wpływu)
________________________________________
1. W wyniku wstępnej kontroli przypada: do przypisu zł do odpisu zł
________________________________________
________________________________________
2. Wprowadzone poprawki:
– przypisy objęte decyzją nr
...........................................................................................................................................
z dnia .................................. r.
– odpisy - zawiadomione pismem nr
.............................................................................................................................
z dnia .................................. r.
.................................................................... r. .................................................................
(data) (podpis sprawdzającego)
3. Adnotacje księgowości:
.........................................................................................................................................................................
___________________________________________________________________________________________
POUCZENIE:
1. Osoby prawne oraz państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej są obowiązane:
1) składać właściwemu organowi podatkowemu deklarację na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, do dnia 15 stycznia tego roku, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tej dacie, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku: w razie zaistnienia zmian należy skorygować odpowiednią deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych zmian,
2) wpłacać obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości – bez wezwania – na rachunek budżetu, właściwej gminy za poszczególne miesiące, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.
2. Organem podatkowym właściwym w sprawach podatku od nieruchomości jest wójt (burmistrz, prezydent).