2229

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ZŁOTORYI

z dnia 28 czerwca 2001 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi

Na podstawie art. 30 ust. 1, art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 i 10 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) Rada Miejska w Złotoryi uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Złotoryi, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Tracą moc uchwała nr VII/59/99 Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 11 marca 1999 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi zmieniona uchwałami Rady Miejskiej w Złotoryi: nr VIII/65/99 z dnia 25 marca 1999 r. i nr XII/104/99 z dnia 29 września 1999 r. oraz uchwała nr XXIX/270/2001 r. Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 27 lutego 2001 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi i uchwała nr XXXI/284/2001 r. Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Złotoryja.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
EUGENIUSZ POŻAR

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Złotoryi z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 2229)

regulamin organizacyjny

Urzędu Miejskiego w Złotoryi

§ 1

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1) regulaminie, należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Złotoryi,

2) Gminie, należy przez to rozumieć Gminę Miejską Złotoryja,

3) organach Gminy, należy przez to rozumieć:

a) Radę Miejską w Złotoryi,

b) Zarząd Miasta Złotoryi,

4) Urzędzie, należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Złotoryi,

5) wydziale, należy przez to rozumieć wydział, równorzędną komórkę organizacyjną lub samodzielne stanowisko pracy w Urzędzie,

6) Sekretarzu Gminy, należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza pełniącego także funkcję Sekretarza Gminy,

7) kierowniku wydziału, należy przez to rozumieć naczelnika wydziału, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, Komendanta Straży Miejskiej lub pracownika zatrudnionego na samodzielnym stanowisku pracy.

§ 2

1. Urząd Miejski w Złotoryi jest aparatem wykonawczym Zarządu Miasta.

2. Siedzibą Urzędu jest miasto Złotoryja.

§ 3

1. Urząd realizuje zadania:

1) własne Gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późniejszymi zmianami),

2) zlecone z zakresu administracji rządowej,

3) wynikające z innych ustaw szczególnych,

4) przyjęte w drodze porozumień na zasadzie art. 8 ust. 2 ustawy, o której mowa w pkt 1.

§ 4

Przy pomocy Urzędu Gmina i jej organy realizują swe zadania, związane w szczególności ze sprawami:

1) organizacyjnymi,

2) funkcjonowania Gminy i jej organów w zakresie:

a) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami i ochrony środowiska,

b) dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,

c) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię cieplną i elektryczną,

d) lokalnego transportu zbiorowego,

e) ochrony zdrowia,

f) pomocy społecznej,

g) komunalnego budownictwa mieszkaniowego,

h) oświaty,

i) kultury, w tym bibliotek komunalnych i innych placówek upowszechniania kultury,

j) kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,

k) targowisk,

l) zieleni komunalnej i zadrzewień,

m) cmentarzy komunalnych,

n) porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej,

o) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,

3) budżetu miasta,

4) programowania gospodarczego,

5) podatków i opłat lokalnych,

6) zarządu i gospodarowania mieniem komunalnym,

7) majątkowymi Gminy,

8) tworzenia, funkcjonowania, zmian i likwidacji gminnych jednostek organizacyjnych,

9) zatrudniania i zwalniania kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

10) inwestycji finansowanych z budżetu miasta,

11) obrony cywilnej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego.

§ 5

1. Organy Gminy wykonują przy pomocy Urzędu zadania związane z załatwianiem indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.

2. Burmistrz jako Przewodniczący Zarządu wykonuje przy pomocy Urzędu funkcję organu podatkowego.

§ 6

1. W strukturze organizacyjnej Urzędu funkcjonują następujące wydziały i samodzielne stanowiska:

1) Organizacyjno-Administracyjny,

2) Budżetu i Finansów,

3) Promocji Miasta,

4) Spraw Obywatelskich,

5) Rozwoju Miasta,

6) Gospodarki Komunalnej

w ramach wydziału: Referat Inwestycji Miejskich i Remontów,

7) Urząd Stanu Cywilnego,

8) Komenda Straży Miejskiej,

9) samodzielne stanowisko inspektora do spraw kadrowych,

10) samodzielne stanowisko inspektora do spraw obsługi Rady Miejskiej,

11) samodzielne stanowisko radców prawnych,

12) samodzielne stanowisko głównego specjalisty do spraw oświaty,

13) samodzielne stanowisko inspektora do spraw BHP,

14) samodzielne stanowisko informatyka,

15) samodzielne stanowisko inspektora do spraw kontaktów z mediami,

16) samodzielne stanowisko inspektora ds. obronnych i obrony cywilnej,

17) samodzielne stanowisko pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,

18) samodzielne stanowisko kierownika Kancelarii Tajnej.

2. Wydziały i samodzielne stanowiska wykonują funkcje Urzędu stosownie do ustalonych w § 27 zakresów działań.

3. Rodzaj stanowisk oraz podległość służbową jednostek organizacyjnych Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu.

§ 7

1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do:

1) pracowników Urzędu z zastrzeżeniem ust. 3 i 4,

2) kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyjątkiem ich zatrudnienia i zwalniania.

3. Zwierzchnictwo służbowe, o którym mowa w ust. 2, jest wykonywane przez Burmistrza za pośrednictwem Zastępców Burmistrza i naczelników wydziałów albo bezpośrednio w stosunku do osób na samodzielnych stanowiskach.

4. Nadzór funkcjonalny nad stanowiskiem pracy do spraw obsługi Rady Miejskiej wykonywany jest w trybie i na zasadach określonych w Regulaminie Rady Miejskiej w Złotoryi, stanowiącym załącznik nr 5 do Statutu Miasta Złotoryi.

§ 8

1. Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy dwóch zastępców, z których jeden dodatkowo pełni funkcję Sekretarza Gminy.

2. Zastępcy Burmistrza wykonują zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Burmistrza.

3. Osoby wymienione w pkt 2, wykonując zadania i kompetencje w powierzonych zakresach, w tych zakresach nadzorują pracę wydziałów i osób na samodzielnych stanowiskach.

4. Zastępca Burmistrza pełniący dodatkowo funkcję Sekretarza Gminy w zakresie tej funkcji zapewnia:

– sprawne wykonywanie w gminie funkcji administracyjno-publicznych,

– sprawne funkcjonowanie Urzędu.

5. Do zadań Sekretarza Gminy należą w szczególności sprawy:

1) zgodnego z prawem działania Urzędu,

2) przestrzegania w Urzędzie instrukcji kancelaryjnej,

3) podnoszenia kwalifikacji przez pracowników Urzędu,

4) dyscypliny pracy w Urzędzie,

5) przygotowania projektów aktów prawa miejscowego,

6) publikacji aktów prawnych.

6. Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu.

7. Do zadań Skarbnika Gminy należy:

1) opracowywanie programów i prognoz finansowych dla Gminy,

2) gromadzenie zasobów pieniężnych oraz przeznaczanie ich na finansowanie zadań wynikających z funkcji Gminy,

3) wnioskowanie form organizacyjno-prawnych jednostek realizujących zadania objęte budżetem Gminy,

4) nadzorowanie polityki zatrudnienia i wynagrodzeń w komunalnych jednostkach organizacyjnych,

5) sporządzanie według obowiązującej procedury projektu budżetu Gminy i jej jednostek pomocniczych oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia,

6) realizacja budżetu Gminy,

7) nadzór nad ewidencjonowaniem mienia komunalnego i jego wartości w aspekcie powiązania z budżetem Gminy,

8) wyrażanie stanowiska w sprawach majątkowych Gminy przekraczających zakres zwykłego zarządu,

9) kontrasygnata czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych Gminy,

10) sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy,

11) kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 9

1. Gminnymi jednostkami organizacyjnymi są:

1) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,

2) Złotoryjski Ośrodek Kultury,

3) Ośrodek Sportu i Rekreacji,

4) Biblioteka Miejska,

5) Żłobek Miejski,

6) Przedszkole Miejskie nr 1,

7) Przedszkole Miejskie nr 2,

8) Szkoła Podstawowa nr 1,

9) Szkoła Podstawowa nr 2,

10) Szkoła Podstawowa nr 3,

11) Gimnazjum nr 1,

12) Gimnazjum nr 2,

13) Redakcja “Gazety Złotoryjskiej”.

2. Gmina pełni funkcję organu założycielskiego:

1) Przychodni Rejonowej w Złotoryi,

2) Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego Spół-ka z o.o.

§ 10

Stanowiskami kierowniczymi w Urzędzie są stanowiska: Burmistrza Miasta, Zastępców Burmistrza, Skarbnika, naczelników wydziałów i ich zastępców.

§ 11

1. Burmistrza podczas jego nieobecności zastępuje Zastępca Burmistrza nadzorujący wydziały techniczne, podczas nieobecności tego drugiego – Zastępca Burmistrza pełniący dodatkowo funkcję sekretarza.

2. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje Burmistrza.

§ 12

1. Urząd funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków oraz osobistej odpowiedzialności za realizację zadań.

2. Pod nadzorem Burmistrza pozostają sprawy objęte zakresem działania:

1) Sekretarza,

2) Skarbnika,

3) Wydziału Spraw Obywatelskich,

4) Urzędu Stanu Cywilnego,

5) Komendy Straży Miejskiej,

6) inspektora do spraw kadrowych,

7) radców prawnych,

8) inspektora do spraw BHP,

9) inspektora ds. kontaktów z mediami,

10) inspektora ds. obronnych i obrony cywilnej,

11) pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,

12) kierownika Kancelarii Tajnej,

13) Ochotniczej Straży Pożarnej,

14) redakcji “Gazety Złotoryjskiej”.

3. Pod nadzorem Zastępcy Burmistrza pozostają sprawy objęte zakresem działania:

1) Wydziału Rozwoju Miasta,

2) Wydziału Gospodarki Komunalnej,

3) informatyka,

4) Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółki z o.o. w Złotoryi.

4. Pod nadzorem Zastępcy Burmistrza pełniącego dodatkowo funkcję Sekretarza pozostają sprawy objęte zakresem działania:

1) Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego,

2) Wydziału Promocji Miasta,

2a) głównego specjalisty do spraw oświaty,

3) inspektora ds. obsługi Rady Miejskiej z zastrzeżeniem § 7 ust. 4,

4) gminnych jednostek organizacyjnych:

§ 13

Niezależnie od podziału zadań określonego w § 12 Burmistrz może każdą sprawę objąć swoim nadzorem lub przekazać jej nadzorowanie w inny sposób niż określony w § 12.

§ 14

Zadania wydziałów wykonywane są przez pracowników stosownie do zakresów czynności ustalonych przez Burmistrza na podstawie wniosków przedstawionych przez Sekretarza w uzgodnieniu z naczelnikami wydziałów.

§ 15

1. Jeżeli wykonanie określonego zadania wymaga współdziałania dwóch lub więcej wydziałów – wydział wiodący wyznacza Sekretarz.

2. Przepis ust. 1 ma zastosowanie również w przypadku wystąpienia między wydziałami sporu odnośnie do przedmiotu i zakresu współdziałania.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania w przypadku, gdy wydział wiodący wyznaczy Burmistrz.

4. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio do współdziałania naczelników wydziałów z kierownikami jednostek organizacyjnych określonych w § 9.

§ 16

1. Pracownik Urzędu, obowiązany do opracowania projektu dokumentu sygnowanego przez organ Gminy, powinien sporządzić ten projekt zgodnie z przepisami prawa oraz obowiązującą w Urzędzie procedurą.

2. Projekty dokumentów, o których mowa w ust. 1, wymagają uzgodnienia:

1) ze Skarbnikiem Gminy – jeżeli przedmiot dokumentu dotyczy budżetu lub może wywołać skutki finansowe w zakresie budżetu,

2) z naczelnikami wydziałów – jeżeli przedmiot dotyczy zadań tych wydziałów,

3) z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych – jeżeli przedmiot dokumentu dotyczy zadań tych jednostek,

4) z innymi podmiotami – jeżeli przedmiot dokumentu wskazuje na potrzebę uzyskania stanowiska tych podmiotów lub Burmistrz tak postanowi,

5) z radcami prawnymi na każdym etapie tworzenia projektu dokumentu, jeżeli jest to konieczne ze względu na stosowanie prawa.

§ 17

Przedkładane Burmistrzowi lub jego zastępcom projekty dokumentów do podpisu parafują na kopii naczelnicy wydziałów sporządzający projekt oraz osoby uczestniczące w uzgadnianiu projektu, określone w § 16 ust. 2.

§ 18

Zarządzenia Burmistrza i inne akty kierownictwa wewnętrznego niezwłocznie po ich podpisaniu rejestruje się w rejestrze prowadzonym przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny.

§ 19

1. Skargi i wnioski, o których mowa w dziale ósmym Kodeksu postępowania administracyjnego, rejestruje się w centralnym rejestrze prowadzonym przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny, niezależnie od ewidencji prowadzonej przez wydział właściwy do załatwienia ze względu na przedmiot skargi lub wniosku.

2. Skarga lub wniosek złożona bezpośrednio w wydziale niezwłocznie podlega bezpośredniej rejestracji w centralnym rejestrze skarg i wniosków.

§ 20

Wystąpienia pokontrolne Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej lub innych organów kontroli kierowane do organów Gminy rejestruje się w centralnym rejestrze prowadzonym przez Wydział Organizacyjno-Administracyjny.

§ 21

Dokumentację związaną z funkcjonowaniem Rady Miejskiej i jej organów, w tym jawny rejestr uchwał Rady, prowadzi stanowisko do spraw obsługi Rady.

§ 22

Wydziały przy znakowaniu spraw stosują symbole ustalone przy nazwach wydziałów w schemacie organizacyjnym stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu.

§ 23

Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa instrukcja kancelaryjna dla organów Gminy i związków międzygminnych stanowiąca załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).

§ 24

Przewodniczący Zarządu Miasta (Burmistrz) podpisuje osobiście pisma urzędowe kierowane do:

1) organów władzy ustawodawczej i ich kancelarii,

2) Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i jego Kancelarii,

3) Prezesa Rady Ministrów i jego Kancelarii,

4) ministrów i innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej i ich urzędów,

5) wojewodów i wicewojewodów,

6) innych organów samorządu terytorialnego.

Ponadto Przewodniczący Zarządu (Burmistrz) podpi-
suje:

1) odpowiedzi na interpelacje radnych,

2) odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne (inne ustalenia dotyczące przeprowadzanych kontroli),

3) zawiadomienia o sposobie załatwienia kierowanych do Zarządu Miasta lub Burmistrza skarg i wniosków, o których mowa w art. 237 § 2 i art. 247 Kodeksu postępowania administracyjnego,

4) wszelką korespondencję kierowaną do posłów i senatorów,

5) umowy o pracę,

6) zakresy czynności pracowników,

7) akty powołania osób na stanowiska kierownicze w gminnych jednostkach organizacyjnych i ich odwołania z zajmowanych stanowisk,

8) pełnomocnictwa uprawniające do występowania w procesach przed sądami w charakterze pełnomocnika procesowego,

9) zarządzenia wewnętrzne.

§ 25

Zastępcy Burmistrza, działając z jego upoważnienia, mogą podpisywać pisma urzędowe, o których mowa w § 24, jeżeli przedmiotem tych pism są sprawy pozostające pod ich nadzorem.

§ 26

Sekretarz Gminy jest uprawniony do interpretacji (wykładni) przepisów regulaminu oraz udzielania wyjaśnień dotyczących stosowania tych przepisów. W tych sprawach wyjaśnień może udzielać także radca prawny.

§ 27

1. Do zakresu działania Wydziału Organizacyjno-Admi-nistracyjnego posługującego się symbolem AO na-
leży:

1) sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu oraz sieci organizacyjnej jednostek (w tym sprawy powoływania, likwidacji, reorganizacji),

2) opracowywanie projektów statutu i regulaminów organów i jednostek Gminy,

3) sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej Zarządu i kierownictwa Urzędu,

4) analizowanie i opiniowanie projektów przejmowania przez Gminę zadań zleconych i powierzonych – po konsultacji ze Skarbnikiem opracowywanie wystąpień w tej sprawie,

5) koordynowanie prac związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych,

6) obsługa organizacyjna Urzędu, wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy,

7) organizacja obsługi interesantów,

8) organizacja obiegu dokumentów,

9) organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,

10) funkcjonowanie kancelarii i archiwum Urzędu,

11) sprawy gospodarcze Urzędu, siedziba, wyposażenie, utrzymanie, eksploatacja, funkcjonowanie,

12) sprawy pieczęci Urzędu i pracowników,

13) organizacja wyborów do organów władzy ustawodawczej, Prezydenta RP i organów samorządu terytorialnego,

14) sprawy zdrowia i opieki społecznej,

15) przeciwdziałanie patologiom społecznym,

16) zapewnienie publikacji prawa miejscowego i pełnej informacji wizualnej dla obywateli,

17) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych z zakresu wydziału,

18) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

2. Do zakresu działania Wydziału Budżetu i Finansów posługującego się symbolem FF należy:

1) opracowywanie programów i prognoz finansowych dla Gminy,

2) opracowywanie rocznych planów rzeczowo-
-finansowych, tj. projektu budżetu miasta,

3) dokonywanie bieżących i okresowych analiz, ocen oraz prognoz rozwoju miasta,

4) przedkładanie Radzie do uchwalenia projektu budżetu,

5) realizacja budżetu,

6) analiza wykorzystania budżetu, wnioskowanie w sprawach zmian w celu racjonalnego wykorzystania środków budżetowych,

7) prowadzenie spraw podatków, opłat i innych wpływów Gminy (wymiar, ewidencja, egzekucja, stosowanie ulg, kontrola),

8) prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,

9) nadzór i kontrola nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych Gminy,

10) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu,

11) prowadzenie ewidencji mienia Gminy,

12) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowo-rachunkowej,

13) współdziałanie z organami finansowymi i bankowymi,

14) sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy,

15) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o stanie zaległości podatkowej,

16) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych z zakresu wydziału,

17) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

3. Do zakresu działania Wydziału Promocji Miasta posługującego się symbolem AP należą:

1) współpraca z organizacjami międzynarodowymi,

2) sprawy kontaktów z samorządami i innymi podmiotami zagranicznymi,

3) przygotowanie opracowań i wydawanie materiałów promujących miasto,

4) współpraca ze Starostwem Powiatowym i gminami powiatu złotoryjskiego w zakresie promocji mikroregionu,

5) przygotowanie materiałów i reprezentowanie miasta na krajowych i zagranicznych imprezach promocyjnych (targi itp.),

6) współpraca w zakresie promocji z organizacjami społecznymi i gospodarczymi działającymi na terenie miasta,

7) współpraca ze związkami wyznaniowymi i kościołami w zakresie ich udziału w kształtowaniu wizji miasta,

8) obsługa delegacji zagranicznych,

9) tworzenie i nadzorowanie gminnych jednostek upowszechniania kultury,

10) współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym,

11) tworzenie i nadzorowanie gminnych jednostek upowszechniania kultury fizycznej i sportu,

12) współdziałanie z klubami sportowymi i innymi podmiotami w zakresie kultury fizycznej i sportu,

13) inspirowanie i koordynacja imprez kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych w mieście, organizowanych przez podmioty statutowo zajmujące się kulturą i kulturą fizyczną, w tym także przez szkoły podstawowe i gimnazja,

14) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych z zakresu wydziału,

15) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych,

16) wykonywanie zadań z zakresu promocji i informacji społeczno-gospodarczej przy wykorzystaniu, w szczególności, technik informatycznych.

4. Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich posługującego się symbolem BO należy:

1) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,

2) sprawy zgromadzeń, zbiórek publicznych i imprez masowych,

3) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,

4) prowadzenie spraw wojskowych,

5) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych,

6) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

5. Do zakresu działania Wydziału Rozwoju Miasta posługującego się symbolem TR należą sprawy:

1) opracowywania programów rozwoju miasta oraz koordynacja realizacji i aktualizacja – uchwalonej przez Radę Miejską – “Strategii rozwoju miasta”,

2) zlecanie opracowań urbanistycznych w granicach miasta i koordynacja ich realizacji, przygotowywanie projektów opinii do opracowań ponad lokalnych,

3) wykonywanie czynności organu administracji architektoniczno-budowlanej w zakresie powierzonym przez Starostę Złotoryjskiego,

4) ewidencjonowanie stanu mienia komunalnego – nieruchomości gruntowych,

5) ustalanie numeracji nieruchomości i prowadzenie ich rejestru,

6) przygotowywanie projektów odpowiednich dokumentów – uchwał, decyzji, umów, opinii itp. – z zakresu gospodarowania nieruchomościami komunalnymi,

7) podejmowanie działań dotyczących ochrony gruntów rolnych, leśnych oraz zabytków architektury,

8) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych z zakresu wydziału,

9) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

6. Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Komunalnej posługującego się symbolem TK należą sprawy:

1) gospodarki zasobami mieszkaniowymi Gminy,

2) gospodarki lokalami użytkowymi,

3) remontów cząstkowych dróg, ulic, mostów placów oraz organizacji ruchu drogowego,

4) inwestycji miejskich i remontów, w tym budownictwa kubaturowego, uzbrojenia terenu i budowy dróg w zakresie: przygotowania, realizacji, rozliczenia finansowego, przekazania na stan ewidencji mienia komunalnego i do użytku,

5) komunikacji miejskiej,

6) ochrony środowiska, ochrony przyrody,

7) zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i cieplną oraz oczyszczania ścieków i kanalizacji, utrzymania czystości i porządku,

8) targowisk miejskich,

9) ewidencji działalności gospodarczej,

10) czasu pracy handlu i usług, wydawania pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

11) organizowania, prowadzenia, rozliczania i nadzorowania robót publicznych i prac interwencyjnych,

12) współpracy w zakresie nadzorowania spraw z Rejonowym Przedsiębiorstwem Komunalnym Spółka z o.o. w Złotoryi,

13) ewidencjonowania stanu mienia komunalnego w zakresie:

– budynków komunalnych,

– lokali użytkowych,

– dróg i mostów,

– terenów zielonych,

– sieci i urządzeń podziemnych,

– pozostałych urządzeń mienia komunalnego,

14) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych z zakresu wydziału,

15) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

7. Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego posługującego się symbolem USC należą sprawy:

1) rejestracji stanu cywilnego,

2) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

3) inne związane z wykonywaniem zadań określonych przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz prawem o aktach stanu cywilnego,

4) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

8. Do zakresu działania Komendy Straży Miejskiej posługującej się symbolem BS należą sprawy:

1) ochrony spokoju i porządku w miejscach publicznych,

2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,

3) współdziałanie w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,

4) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów

i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie w miarę właściwości świadków zdarzenia,

5) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,

6) współpraca z innymi organizacjami i służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

7) doprowadzenie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania,

8) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzaju zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,

9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb Gminy,

10) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

9. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska do spraw kadr posługującym się symbolem BK należą sprawy:

1) gospodarowanie etatami i funduszem płac,

2) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

3) opracowywanie prognoz i sprawozdań w zakresie kadr,

4) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

10. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska do spraw obsługi Rady Miejskiej posługującego się symbolem AR należy:

1) obsługa Rady Miejskiej i komisji,

2) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

11. Do zakresu działania samodzielnych stanowisk radców prawnych posługujących się symbolem BR należy:

1) wydawanie opinii prawnych,

2) udzielanie porad prawnych,

3) opiniowanie pod względem formalnoprawnym projektów aktów prawa miejscowego i innych uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń porządkowych i aktów wewnętrznego zarządzania Burmistrza,

4) opiniowanie aktów administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

5) występowanie w postępowaniu sądowym w charakterze pełnomocnika procesowego Gminy,

6) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

12. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska głównego specjalisty do spraw oświaty posługującego się symbolem AS należy:

1) realizacja polityki edukacyjnej miasta, szczególnie w zakresie opracowywania i wdrażania koncepcji funkcjonowania szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, ich sieci i struktury,

2) organizacja, koordynacja i nadzór zespołów kierowniczych szkół i placówek oświatowych,

3) przygotowywanie do zatwierdzenia przez Zarząd Miasta projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli i ich aneksów,

4) utrzymywanie kontaktów i współdziałanie z oświatowymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie oświaty,

5) prowadzenie spraw związanych z oceną pracy oraz nagradzaniem kadry kierowniczej szkół i przedszkoli,

6) przygotowywanie na posiedzenia Zarządu Miasta i Rady Miejskiej i jej komisji materiałów dotyczących oświaty,

7) organizacja prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu oświaty,

8) współpraca ze Skarbnikiem Miasta w zakresie realizacji budżetu przez jednostki oświatowe,

9) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

13. Do zakresu obowiązków samodzielnego stanowiska inspektora do spraw bhp posługującego się symbolem BB należy:

1) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie z uwzględnieniem prawidłowej organizacji stanowisk pracy,

2) prowadzenie spraw związanych z wypadkami pracowników Urzędu w pracy i w drodze do pracy,

3) organizowanie okresowych i stanowiskowych szkoleń pracowników z zakresu bhp i ppoż.,

4) popularyzacja bezpieczeństwa pracy wśród załogi,

5) przekazywanie Burmistrzowi Miasta wszelkich informacji i uwag o występujących nieprawidłowościach i zagrożeniach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż.,

6) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

14. Do zakresu obowiązków samodzielnego stanowiska informatyka posługującego się symbolem TI należy:

1) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i wykorzystaniem sprzętu komputerowego,

2) nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania,

3) tworzenie, nadzór i eksploatacja baz danych,

4) wykonywanie czynności administratora bezpieczeństwa informacji,

5) wykonywanie zadań z ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie komputeryzacji,

6) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

15. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska inspektora do spraw kontaktów z mediami posługującego się symbolem BP należy:

1) kształtowanie wizerunku gminy w mediach poprzez przekazywanie informacji o działalności jej organów,

2) przekazywanie informacji o planach i zamierzeniach samorządu gminnego oraz o ich realizacji,

3) organizowanie, uczestniczenie i w miarę potrzeby w granicach upoważnienia prowadzenie konferencji prasowych,

4) odbywanie z dziennikarzami rozmów informacyjnych i inspirujących na tematy należące do zakresu działania organów gminy,

5) ułatwianie dziennikarzom kontaktów z osobami reprezentującymi organy gminy,

6) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

16. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska inspektora do spraw obronnych i obrony cywilnej posługującego się symbolem BC należy:

1) planowanie, przygotowywanie i realizacja zadań z zakresu spraw obronnych Urzędu i jednostek podległych,

2) planowanie, przygotowywanie i realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej,

3) prowadzenie magazynu obrony cywilnej,

4) przygotowywanie i realizacja zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym,

5) współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań wspólnych i współzależnych.

17. Do zakresu działania pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych posługującego się symbolem BW należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2) zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej,

3) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,

4) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,

5) opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,

6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

18. Do zakresu obowiązków kierownika Kancelarii Tajnej posługującego się symbolem WKT należy:

1) rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentów objętych klauzulą “poufne” i “zastrzeżone”,

2) wydawanie i udostępnianie takich dokumentów uprawnionym osobom.

§ 28

Wszystkie wydziały, samodzielne stanowiska pracy i gminne jednostki organizacyjne podległe Radzie Miejskiej w Złotoryi współdziałają w zakresie obrony cywilnej, spraw obronnych i zarządzania kryzysowego.

§ 29

Ustala się schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego w Złotoryi, stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu.

§ 30

Zasady i tryb funkcjonowania Urzędu określa regulamin pracy wprowadzony na podstawie Kodeksu pracy i niniejszego regulaminu organizacyjnego, będący załącznikiem nr 2 do regulaminu.

§ 31

Integralną część regulaminu stanowią następujące załączniki:

– organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym skarg i wniosków, stanowiący załącznik nr 3 do regulaminu,

– zabezpieczenie budynków Urzędu, stanowiący załącznik nr 4 do regulaminu.

Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi (poz. 2229)

Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi (poz. 2229)

REGULAMIN PRACY

Urzędu Miejskiego w Złotoryi

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin pracy ustala porządek wewnętrzny w Urzędzie Miejskim w Złotoryi oraz określa związane z procesem pracy obowiązki pracodawcy i pracowników.

§ 2

Przepisy regulaminu obowiązują wszystkich pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim bez względu na rodzaj pracy, zajmowane stanowisko i wymiar czasu pracy.

§ 3

Regulamin pracy powinien być dostarczony każdemu pracownikowi, względnie wywieszony w ogólnie dostępnych miejscach Urzędu.

W szczególności winien być udostępniony każdemu nowo przyjętemu do pracy pracownikowi.

§ 4

Każdy pracownik Urzędu zobowiązany jest znać regulamin pracy oraz przestrzegać jego postanowień.

R o z d z i a ł II

Obowiązki pracodawcy

§ 5

Czynności prawnych w zakresie zawierania i rozwiązywania umowy o pracę z pracownikami Urzędu Miejskiego dokonuje Burmistrz Miasta w trybie i na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych oraz w dziale II Kodeksu pracy.

§ 6

Umowę o pracę zawiera się na piśmie z wyraźnym określeniem rodzaju umowy, terminu rozpoczęcia pracy, stanowiska oraz wynagrodzenia za pracę.

§ 7

Pracodawca zobowiązany jest w szczególności:

1. Zatrudnić pracownika zgodnie z zawartą umową o pracę oraz określić jego zakres obowiązków, sposób wykonywania pracy i podstawowych uprawnień.

2. Zapewnić pracownikowi pełne wykorzystanie czasu pracy poprzez właściwą organizację pracy.

3. Zapewnić prawidłowe i terminowe wypłacanie wynagrodzenia za pracę.

4. Umożliwić pracownikowi podnoszenie kwalifikacji zawodowych przy wykorzystaniu jego uzdolnień i przydatności na stanowisku pracy.

5. Zapewnić pracownikowi bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić systematyczne szkolenia w zakresie BHP oraz ochrony przeciwpożarowej. Przyjęcie do wiadomości regulaminu ochrony ppoż. pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem.

6. Zaopatrzyć pracowników w należną im odzież roboczą i ochronną oraz potrzebne materiały.

7. Wydzielić oraz zabezpieczyć odpowiednie pomieszczenie do przechowywania odzieży itp.

8. Przydzielić pracownikowi środki czystości wg obowiązujących przepisów.

9. Zapewnić pracownikowi możliwości przeprowadzenia okresowych badań lekarskich.

10. Stworzyć odpowiednie warunki socjalno-bytowe.

11. Oddziaływać na właściwe kształtowanie się stosunków międzyludzkich.

12. Wydać pracownikowi świadectwo pracy.

§ 8

Wynagrodzenie za pracę płatne miesięcznie wypłaca się z dołu w ostatnim dniu miesiąca, w którym pracownik świadczył pracę.

Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem ustawowo wolnym od pracy, wówczas wynagrodzenie za pracę powinno być wypłacone w dniu poprzednim.

§ 9

Wypłata wynagrodzeń odbywa się w kasie Urzędu Miejskiego lub przekazywana jest na konto osobiste, po uprzedniej zgodzie pracownika wyrażonej na piśmie.

R o z d z i a ł III

Obowiązki pracownika

§ 10

Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należą w szczególności:

1. Przestrzeganie prawa.

2. Przestrzeganie ustalonego w Urzędzie porządku i czasu pracy.

3. Efektywne wykorzystywanie czasu pracy i rzetelne, sumienne, sprawne i bezstronne wykonywanie zadań Urzędu.

4. Staranne i terminowe wykonywanie poleceń przełożonych.

5. Przestrzeganie przepisów BHP oraz przeciwpożarowych.

6. Ochrona mienia zakładu pracy przed kradzieżą, zniszczeniem, pożarem itp. oraz przejawianie troski o właściwe jego wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem. Pracownik ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić przełożonego o stwierdzonych uchybieniach w tym zakresie.

7. Zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi, współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.

8. Przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach oraz zasad współżycia społecznego.

9. Informowanie organów, instytucji i osób fizycznych oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu Urzędu, jeżeli prawo tego nie zabrania.

10. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz doskonalenie umiejętności pracy.

11. Zachowanie się z godnością w miejscu pracy
i poza nim.

§ 11

Pracownik ponosi materialną odpowiedzialność za szkodę, jaką wyrządził Urzędowi wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych.

§ 12

Pracownik, któremu powierzono z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia pieniądze, papiery wartościowe, narzędzia pracy lub podobne przedmioty oraz odzież ochronną i sprzęt ochrony osobistej, odpowiada za szkodę w tym mieniu w pełnej wartości, pomniejszonej o stopień amortyzacji (w odniesieniu do urządzeń pracy).

§ 13

W przypadku stwierdzenia niebezpieczeństwa zagrażającego pracującym, uszkodzenia w urządzeniach pracownik obowiązany jest ostrzec bezpośrednio zagrożonych oraz zawiadomić przełożonego.

§ 14

Pracownik jest obowiązany poddawać się obowiązkowym badaniom lekarskim oraz brać udział w szkoleniach z zakresu BHP i ppoż.

§ 15

Pracownik samorządowy nie może wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z jego obowiązkami albo mogły wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

§ 16

Po zakończonej pracy pracownik jest zobowiązany do zabezpieczenia miejsca pracy, dokumentów służbowych i pomieszczeń przez zamknięcie szaf, biurek, okien i drzwi.

Klucze do pomieszczeń przechowuje się w sekretariacie w miejscu do tego wyznaczonym.

§ 17

Na stanowisku pracy pracownik winien zachować czystość i porządek.

§ 18

Pracownika podejmującego pracę w stanie wskazującym na spożycie alkoholu przełożony odsuwa od pracy z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawa.

§ 19

Pracownik może w czasie pracy opuścić stanowisko pracy jedynie po otrzymaniu zezwolenia od przełożonego.

R o z d z i a ł IV

Czas pracy

§ 20

Za czas pracy uważa się liczbę godzin, przez którą pracownik obowiązany jest pozostać w Urzędzie lub poza nim do dyspozycji kierownika Urzędu.

§ 21

1. Czas pracy w urzędzie wynosi 8 godzin dziennie, 40 godz. tygodniowo.

2. W okresie od 1 kwietnia 2001 r. do 31 grudnia 2002 r. do czasu pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi stosuje się przepisy art. 2 ust. 1–3 ustawy z dnia 1 marca 2001 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy.

§ 22

Pracownicy samorządowi rozpoczynają i kończą pracę w Urzędzie w godzinach określonych w zarządzeniu wewnętrznym Burmistrza Miasta.

W indywidualnych przypadkach, na uzasadniony wniosek pracownika, Burmistrz Miasta może ustalić inne godziny rozpoczynania i kończenia pracy, jeżeli nie przyniesie to szkody w pracy Urzędu.

§ 23

Godzina rozpoczęcia pracy określona w Zarządzeniu Burmistrza Miasta oznacza gotowość pracownika do wykonywania pracy na stanowisku lub miejscu wskazanym.

§ 24

Przybycie do pracy i gotowość świadczenia pracy pracownik zobowiązany jest potwierdzić własnoręcznym podpisem na liście obecności.

§ 25

Listę obecności prowadzi inspektor ds. kadr.

§ 26

Pracownikowi nie wolno opuszczać miejsca pracy bez zezwolenia przełożonego.

§ 27

W ciągu dnia pracownikowi przysługuje płatna 15-minutowa przerwa na spożycie posiłku.

§ 28

Poza godzinami pracy pracownik może przebywać w Urzędzie tylko na polecenie lub za zgodą Burmistrza Miasta lub Sekretarza Miasta.

§ 29

Praca wykonywana ponad normy czasu ustalonego przepisami stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.

Praca w godzinach nadliczbowych następuje na polecenie Burmistrza lub Sekretarza, wyrażone na piśmie.

§ 30

Kobiety w ciąży nie wolno zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej.

Kobiety w ciąży nie wolno bez jej zgody delegować poza stałe miejsce pracy.

Kobiety opiekującej się dzieckiem w wieku 4 lat nie wolno bez jej zgody zatrudniać w godz. nadliczbowych ani w porze nocnej, jak również delegować poza stałe miejsce pracy.

§ 31

W razie konieczności załatwienia ważnych spraw osobistych lub innych wymagających opuszczenia Urzędu pracownik zobowiązany jest po uzyskaniu zezwolenia przełożonego wpisać do książki wyjść godzinę wyjścia i powrotu.

R o z d z i a ł V

Zasady usprawiedliwienia nieobecności w pracy
i spóźnień do pracy oraz zwolnienia z pracy

§ 32

1. Jeżeli pracownik samorządowy z przyczyn od niego niezależnych albo w przypadkach zasługujących na usprawiedliwienie jest nieobecny w pracy, zobowiązany jest do usprawiedliwienia tej nieobecności niezwłocznie Sekretarzowi Miasta.

2. O niemożliwości stawienia się do pracy z przyczyny z góry wiadomej pracownik powinien uprzedzić zakład pracy.

3. W razie niestawienia się do pracy, poza przypadkami określonymi w ust. 1, pracownik jest obowiązany zawiadomić zakład pracy o przyczynie nieobecności i przewidywanym czasie jej trwania pierwszego dnia nieobecności w pracy, nie później jednak niż w dniu następnym osobiście, przez inne osoby lub przez pocztę.

W tym przypadku za datę zawiadomienia uważa się datę stempla pocztowego.

4. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 3, jest usprawiedliwione, jeżeli pracownik ze względu na szczególne okoliczności nie mógł zawiadomić o przyczynie nieobecności.

§ 33

Czas pracy powinien być w pełni wykorzystany na pracę zawodową. Załatwianie spraw społecznych, osobistych i innych niezwiązanych z pracą zawodową powinno odbywać się w czasie wolnym od pracy.

Załatwianie takich spraw w czasie godzin pracy jest dopuszczalne tylko w razie konieczności.

Wyjścia w sprawach osobistych podlegają odpracowaniu.

§ 34

Pracodawca jest zobowiązany zwolnić pracownika od pracy na czas obejmujący:

1) 2 dni – w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma lub macochy,

2) 1 dzień – w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego siostry, brata, teściowej, teścia, babci, dziadka, a także innej osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

R o z d z i a ł VI

Urlopy wypoczynkowe

§ 35

Pracownicy Urzędu realizują swoje prawo do całorocznego płatnego urlopu wypoczynkowego na podstawie planu urlopów, ustalonego przez Burmistrza po zasięgnięciu opinii Zakładowej Organizacji Związkowej, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczności zapewnienia normalnego toku pracy Urzędu.

§ 36

Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników.

§ 37

Uzyskanie prawa urlopu, jego wymiar, przesunięcie terminu oraz odwołanie pracownika z urlopu regulują przepisy Kodeksu pracy (Dział VII, Rozdz. I).

R o z d z i a ł VII

Kary za naruszenie porządku
i dyscypliny pracy

§ 38

Za nieprzestrzeganie przez pracowników ustalonego porządku regulaminu pracy, przepisów BHP oraz przepisów ppoż. stosuje się:

1) karę upomnienia,

2) karę nagany.

§ 39

Za nieprzestrzeganie przepisów BHP oraz ppoż. opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywanie alkoholu w czasie pracy można stosować również karę pie-
niężną.

Kara pieniężna za jedno przekroczenie, jak i za każdy dzień nieusprawiedliwionej nieobecności nie może być wyższa od jednodniowego wynagrodzenia pracownika, a łącznie kary pieniężne nie mogą przewyższać dziesiątej części wynagrodzenia przypadającego do wypłaty, po dokonaniu potrąceń, zaliczek pieniężnych oraz sum egzekwowanych na mocy tytułu wykonawczego.

§ 40

1. Kara nie może być zastosowana po upływie 2 tygodni od powzięcia wiadomości o naruszeniu obowiązku pracowniczego i po upływie 3 miesięcy od dopuszczenia się tego naruszenia.

2. Kara może być zastosowana tylko po uprzednim wysłuchaniu pracownika.

§ 41

Decyzję o ukaraniu pracownika podejmuje Burmistrz Miasta, a o ukaraniu zawiadamia się pracownika na piśmie, wskazując rodzaj naruszenia obowiązków pracowniczych i datę dopuszczenia się tego naruszenia oraz informację o prawie zgłoszenia sprzeciwu.

§ 42

Pracownik może w ciągu 7 dni od zawiadomienia go o ukaraniu wnieść sprzeciw.

O uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu decyduje Burmistrz Miasta. Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu
14 dni od daty wniesienia jest równoznaczne z jego uwzględnieniem.

§ 43

Karę uważa się za niebyłą, a odpis zawiadomienia o ukaraniu usuwa się z akt osobowych pracownika po roku nienagannej pracy.

Na wniosek przełożonego lub z własnej inicjatywy Burmistrz Miasta może uznać karę za niebyłą przed upływem tego terminu.

 

R o z d z i a ł VIII

Skargi i wnioski

§ 44

W każdym tygodniu we wtorki i piątki w godzinach od 9oo do 10oo Burmistrz Miasta, a w razie nieobecności Sekretarz Miasta, przyjmuje pracowników w sprawach skarg i wniosków.

R o z d z i a ł IX

Przepis końcowy

§ 45

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu pracy.

Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi (poz. 2229)

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania

i załatwiania indywidualnych spraw obywateli,

w tym skarg i wniosków

 

§ 1

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w przepisach szczegółowych.

2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierujących się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy Urzędu zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań pracowników Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków, sprawuje Sekretarz Urzędu.

5. Sekretarz Urzędu dokonuje okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli.

§ 2

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu ewidencjonowane są w spisach i rejestrach spraw.

3. Odpowiedzialnym za prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza jest Sekretarz Urzędu.

§ 3

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

a) udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danych spraw i wyjaśniania treści obowiązujących przepisów;

b) rozstrzygnięcia sprawy – w miarę możliwości – niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach – w terminach ustalonych w przepisach;

c) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy;

d) powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności;

e) informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych decyzji.

2. Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub telegraficznej (faks).

§ 4

1. Burmistrz i Zastępcy Burmistrza przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonych dniach tygodnia w określonych godzinach.

2. Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w spra-wach skarg i wniosków każdego dnia w godzinach urzędowania.

3. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokoły lub rejestry.

Załącznik nr 4 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Złotoryi (poz. 2229)

 

Zabezpieczenie budynków urzędu

 

§ 1

Do przebywania w pomieszczeniach Urzędu po godzinach urzędowania bez zezwolenia mają prawo Burmistrz, jego Zastępcy, Skarbnik, Przewodniczący Rady Miejskiej.

§ 2

Prawo przebywania w budynku Urzędu poza osobami wymienionymi w § 1 wymaga zezwolenia Burmistrza.

§ 3

Przebywanie pracowników w gmachu Urzędu wykonujących pracę poza godzinami urzędowania regulują odrębne przepisy porządkowe.

§ 4

Za zabezpieczenie pomieszczenia biurowego, w którym odbywa się narada, posiedzenie czy szkolenie poza godzinami urzędowania, odpowiada pracownik Urzędu obsługujący dane spotkanie.

§ 5

Prawo do dysponowania kluczami posiadają:

1. Budynek przy ul. Orląt Lwowskich 1:

a) do drzwi wejściowych – Burmistrz, Zastępcy Burmistrza, Przewodniczący Rady Miejskiej, wyznaczony funkcjonariusz Straży Miejskiej, wyznaczony pracownik obsługi,

b) do pomieszczeń gospodarczych dla obsługi – wyznaczeni pracownicy obsługi,

c) do magazynu OC i rejonowego ośrodka analizy skażeń – pracownik prowadzący sprawy obrony cywilnej,

d) do archiwum zakładowego – pracownik odpowiedzialny za prowadzenie archiwum,

e) do magazynu materiałów biurowych – pracownik administracyjny,

f) do Kancelarii Tajnej – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

g) do składnicy kart osobowych mieszkańców miasta – wyznaczony pracownik ds. ewidencji ludności,

h) do strychu – pracownik ds. administracyjnych,

i) do magazynu tablic rejestracyjnych pojazdów – pracownik ds. komunikacji.

2. Budynek USC przy pl. Reymonta – do drzwi wejściowych i pomieszczeń biurowych – kierownik USC i pracownik obsługi.

§ 6

Duplikaty kluczy do wszystkich pomieszczeń budynków Urzędu przechowywane są w zapieczętowanej gablocie w sekretariacie.

Dysponentem klucza do gabloty jest Sekretarz Urzędu.