2187 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŚWIEBODZICACH z dnia 25 października 2001 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74, zmiany: z 1996 r. Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz. 1041, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 89, poz. 971) Rada Miejska w Świebodzicach uchwala, co następuje: |
§ 1
W uchwale nr XIII/231/99 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 27
sierpnia 1999 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świebodzicach
(zmiana: uchwała nr XXVIII/488/00 z dnia
28 września 2000 r., XXXIII/532/01 z dnia 25 stycznia 2001 r.), w załączniku do
uchwały wprowadza się następujące zmiany:
“odpowiada za ochronę informacji niejawnych”,
– pkt 3 otrzymuje brzmienie “Spraw Obywatelskich i Promocji”, symbol SOP,
– skreśla się pkt 7,
– pkt 8–12 otrzymują numerację 7–11,
– dopisuje się pkt 12 o treści: “Pion ds. Ochrony Informacji Niejawnych”, symbol POIN,
– dopisuje się pkt 13 o treści: “Tajna Kancelaria”, symbol TK,
– pkt 3 otrzymuje brzmienie “Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Promocji”,
– pkt 6 otrzymuje brzmienie: “Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska”,
– skreśla się pkt 8,
– pkt 7 otrzymuje numerację 8,
– dopisuje się pkt 7 o treści: “Zastępca Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska”,
– dopisuje się pkt 13 o treści: “Pełnomocnik
ds. Ochrony Informacji Niejawnych”,
– dopisuje się pkt 14 o treści: “Kierownik Tajnej Kancelarii.”,
w zakresie inicjatyw gospodarczych:
a) zadania własne
b) zadania zlecone
– właściwym miejscowo dla danej gminy sądzie rejestrowym ze wskazaniem jego siedziby i adresu,
– wysokości opłat sądowych oraz opłat za ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, sposobie ich uiszczania wraz z określeniem rachunku bankowego właściwego sądu,
w zakresie prowadzenia ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie:
– prowadzenie ewidencji pól biwakowych i wszystkich innych obiektów (poza obiektami kategoryzowanymi przez właściwego wojewodę o zastrzeżonych ustawowo nazwach), w których są świadczone, usługi hotelarskie, oraz wydawanie stosownych zaświadczeń,
– zakładanie kart ewidencyjnych obiektów,
– prowadzenie kontroli obiektów hotelarskich, w zakresie swojej właściwości miejscowej,
w zakresie promocji i inicjatyw lokalnych:
– analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze miasta i gmin sąsiednich,
– gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz (foldery, informatory, kalendaria itp.),
– opracowywanie rocznych programów organizowania robót publicznych i interwencyjnych oraz organizowanie i nadzorowanie tych robót na terenie miasta,
– zawieranie umów o organizowanie robót publicznych i interwencyjnych z Powiatowym Urzędem Pracy oraz sporządzanie wniosków o refundację,
– prowadzenie spraw osobowych pracowników zatrudnionych przy robotach publicznych i interwencyjnych,
– współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi w mieście oraz gminami ościennymi w zakresie likwidacji oraz przeciwdziałaniu skutkom bezrobocia,
– wspieranie działań zmierzających do rozwoju podmiotów gospodarczych,
– prowadzenie “Punktu Szansy” – Ośrodka Pobudzania Inicjatyw Lokalnych,
– prowadzenia spraw związanych z tematyką Unii Europejskiej oraz współpraca z Dolnośląskim Centrum Informacji Europejskiej we Wrocławiu, Oddziałem Regionalnym w Wałbrzychu,
w zakresie ochrony środowiska:
– ochrona przyrody, w tym wprowadzenie form ochrony przyrody takich jak:
– wnioskowanie do Wojewody lub Rady Powiatu
o wprowadzenie innych form ochrony przyrody (np. zespoły przyrodniczo-krajobrazowe, parki
krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, parki gminne),
– wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i wymierzanie kar pieniężnych w przypadku usunięcia drzew bez zezwolenia,
– dokonywanie oceny stanu technicznego drzewostanu, przygotowywanie
cięć korekcyjnych
i uzupełnianie drzewostanu,
– ochrona zwierząt dzikich i domowych, w tym współpraca ze schroniskami dla bezdomnych zwierząt i prowadzenie akcji ich wyłapywania,
– wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
– prowadzenie spraw związanych z powszechną akcją deratyzacji i dezynsekcji,
– ochrona kopalin oraz zapobieganie degradacji gruntów,
– opiniowanie planów ruchu zakładów górniczych,
– ochrona powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym współpraca z organami kontrolnymi i wydającymi decyzje ustalające dopuszczalną emisję zanieczyszczeń,
– ochrona przed hałasem i wibracjami, w tym współpraca z organami kontrolnymi i wydającymi decyzje ustalające emisję dopuszczalnego hałasu i wibracji,
– ochrona wód i ziemi przed zanieczyszczeniem, w tym nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem, lub zakazanie wprowadzania ścieków do wody,
– współpraca z organami wydającymi pozwolenia wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód oraz wydawanie zezwoleń na zwykłe korzystanie z cudzej wody,
– współpraca z instytucjami w celu przeciwdziałania i likwidacji zagrożeń dla środowiska,
– nakazywanie użytkownikowi maszyny lub urządzenia technicznego wykonania czynności ograniczających uciążliwości dla środowiska,
– opiniowanie wniosków w sprawie zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych oraz sposobu postępowania z odpadami niebezpiecznymi i wytworzonymi w ilości powyżej 1000 MG,
– przyjmowanie informacji w zakresie postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne w ilości do 1000 MG,
– opracowanie gminnego planu gospodarki odpadami,
– udostępnianie zainteresowanym obywatelom informacji o środowisku oraz zamieszczanie informacji o stanie środowiska w Gminie na łamach pracy i stronach internetowych miasta,
– udostępnianie do publicznego wglądu wykazu decyzji wymagających udziału społeczeństwa w postępowaniu, mającym na celu ich wydanie,
– opracowywanie Gminnego Programu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz nadzór nad jego realizacją,
– prowadzenie spraw związanych z akcją powodziową, opracowywanie planu operacyjnego Miejskiego Komitetu Przeciwpowodziowego,
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
– zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
– opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji,
– ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
– zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej,
– kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
– okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
– opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
– szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
– współpraca ze służbami ochrony państwa,
– przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających,
Do zadań Kancelarii Tajnej należy:
– rejestrowanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczonych określoną klauzulą tajności,
– przechowywanie dokumentów odrębnie dla określonej klauzuli tajności,
– zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów oznaczonych klauzulą tajności,
– udostępnianie i wydawanie dokumentów oznaczonych klauzulą tajności osobom upoważnionym oraz egzekwowanie ich zwrotu,
– nadzór i prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,
– wykonywanie poleceń Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Świebodzicach.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Załącznik do regulaminu Urzędu Miejskiego zatwierdzony uchwałą
Rady Miejskiej
w Świebodzicach z dnia 21 października 2001 r. (poz. 2187)