2135 UCHWAŁA RADY GMINY W KAMIEŃCU ZĄBKOWICKIM z dnia 14 września 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Kamieniec Ząbkowicki Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim uchwala, co następuje: |
§ 1
W uchwale nr XIX/133/96 Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 30 października 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Kamieniec Ząbkowicki wprowadza się następujące zmiany:
1. § 29 statutu Gminy otrzymuje brzmienie:
Ҥ 29
1. Posiedzenia Komisji zwołuje i ustala porządek obrad Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca.
2. Informacja o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Komisji Rady Gminy wywieszana jest na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
3. Przewodniczący Komisji może udzielić głosu osobie niebędącej członkiem Komisji.”.
2. Wprowadza się załącznik nr 2a określający zasady dostępu i korzystania obywateli z dokumentów Rady Gminy i jej organów, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim z dnia 14 września 2001 r. (poz. 2135)
ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA PRZEZ OBYWATELI Z DOKUMENTÓW
RADY GMINY I JEJ ORGANÓW
§ 1
1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły z sesji Rady Gminy i posiedzeń jej organów,
2) rejestr uchwał Rady Gminy i Zarządu Gminy,
3) rejestr wniosków i opinii komisji Rady Gminy,
4) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
2. Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.
§ 2
1. Dokumenty z zakresu Rady i jej organów udostępnia się w biurze Rady w dniach i godzinach pracy Urzędu Gminy.
2. Udostępnienie dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 następuje po złożeniu pisemnego wniosku, którego wzór jest ogólnie dostępny w Urzędzie Gminy.
3. Decyzję o udostępnieniu dokumentów podejmuje kierownik Urzędu Gminy lub wyznaczona przez niego osoba.
§ 3
1. Z dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy, wyciągi, fotografować je lub kopiować.
2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu.
§ 4
1. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów i wyciągów, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.
2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1, są wykonywane odpłatnie.
3. Odpłatność za czynności określone w ust. 1 wynosi:
1) za uwierzytelnienie odpisu i wyciągu 5 zł za każdą stronę,
2) za uwierzytelnienie fotografii 4 zł,
3) za sporządzenie odbitki kserograficznej 7 zł za każdą stronę.
§ 5
Uprawnienia określone w § od 1–4 nie mają zastosowania:
1. W przypadku podjęcia przez Radę, komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności.
2. Do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej.