2128

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU

z dnia 27 października 2001 r.

w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w mieście

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jeleniej Górze Rada Miejska w Karpaczu uchwala, co następuje:

R o z d z i a ł 1

Postanowienia ogólne

§ 1

Uchwała określa szczegółowe wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych na obszarze miasta Karpacza, rodzaje urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i zasady ich rozmieszczania, częstotliwość, zasady i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych, prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z nieruchomości lub ich części służących do użytku publicznego, obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej oraz obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

§ 2

Ilekroć w dalszej części uchwały jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.),

2) właścicielach nieruchomości – należy przez to rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością,

3) odpadach komunalnych – należy przez to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych powstające w obiektach użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz odpady uliczne, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,

4) podmiotach uprawnionych – należy przez to rozumieć gminną jednostkę organizacyjną – Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Zakład Budżetowy w Karpaczu oraz przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie działalności na podstawie art. 7 ustawy,

5) nieczystościach ciekłych – należy przez to rozumieć ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,

6) zbiornikach bezodpływowych – należy przez to rozumieć instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania,

7) składowisku odpadów – należy przez to rozumieć obiekt budowlany w Ścięgnach-Kostrzycy przeznaczony do składowania odpadów,

8) stacji zlewnej – należy przez to rozumieć instalacje i urządzenia zlokalizowane przy oczyszczalni ścieków, służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi z miejsc gromadzenia.

R o z d z i a ł 2

Obowiązki właścicieli nieruchomości

§ 3

1. Właściciele nieruchomości położonych na terenie miasta Karpacza obowiązani są:

1) wyposażyć każdą nieruchomość w odpowiednie urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych powstających na tej nieruchomości oraz utrzymywać te urządzenia w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, a w szczególności:

a) dbać o dobry stan techniczny niepogarszający warunków właściwego korzystania z tych urządzeń przez zbierających odpady,

b) dbać o zamykanie i nieprzepełnianie tych urządzeń,

c) oczyszczać i dezynfekować urządzenia służące do zbierania odpadów,

2) utrzymywać ład, czystość i porządek na terenie nieruchomości, a w szczególności nie dopuszczać do gromadzenia odpadów poza urządzeniami do tego przeznaczonymi,

3) uprzątać błoto, śnieg, lód i inne zanieczyszczenia z chodników położonych wzdłuż nieruchomości oraz posypywać je piaskiem.

2. 1) Właściciele nieruchomości zobowiązani są przyłączyć nieruchomość do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej.

2) W przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, właściciele nieruchomości zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków.

3) Zbiorniki bezodpływowe, w których gromadzone są przejściowo nieczystości ciekłe, winny być szczelne i użytkowane w sposób uniemożliwiający przenikanie ich zawartości do wód powierzchniowych i gruntu.

4) Nieczystości ciekłe winny być usuwane przez podmioty uprawnione, na zlecenie właściciela nieruchomości, udzielone z wyprzedzeniem wykluczającym przepełnienie zbiornika bezodpływowego.

5) Przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej nie jest obowiązkowe, jeśli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków, spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.

3. Na terenie budowy wykonywanie obowiązków właściciela nieruchomości, określonych w ust. 1, należy do kierownika budowy, a ponadto należy do niego w szczególności:

1) utrzymanie ogrodzenia terenu budowy we właściwym stanie technicznym,

2) zabezpieczenie terenów przyległych, a w szczególności dróg, dojazdów, dojść i chodników przed zanieczyszczeniem ziemią, materiałami budowlanymi lub innymi substancjami używanymi na budowie,

3) usuwanie z terenu budowy odpadów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

4) zapobieganie unoszeniu w powietrze kurzu powodującego zapylanie okolicy oraz zabłoceniu przyległych ulic.

4. Właściciele nieruchomości, przy wykonywaniu obowiązków określonych w ust. 1 i 2, zobowiązani są do udokumentowania korzystania z usług wykonywanych przez podmiot uprawniony w zakresie zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, przez okazanie umowy i dowodów płacenia za takie usługi.

R o z d z i a ł 3

Wymagania w zakresie utrzymania czystości

i porządku na nieruchomościach i terenach

komunalnych użytku publicznego

§ 4

1. Wymagania dotyczące nieruchomości niezabudowanych oraz zabudowanych budynkami mieszkalnymi, budynkami zamieszkania zbiorowego lub budynkami użyteczności publicznej:

1) nieruchomość winna być utrzymywana w czystości i porządku poprzez zapobieganie zanieczyszczaniu terenów odkrytych i systematyczne zbieranie odpadów, zamiatanie, zmywanie lub inne zabiegi usuwania zanieczyszczeń,

2) zieleń znajdująca się na terenie nieruchomości winna być właściwie pielęgnowana, w szczególności poprzez usuwanie chwastów i opadłych liści, koszenie, usuwanie zbędnych części roślin,

3) odpady roślinne winny być unieszkodliwiane w szczególności przez kompostowanie lub selektywnie oddawane do kompostowania,

4) place postojowe i inne obiekty budowlane winny być utrzymane w dobrym stanie technicznym,

5) zabrania się niszczenia elewacji budynków, ogrodzeń i innych podobnych obiektów stanowiących własność komunalną poprzez naklejanie plakatów, reklam, pisanie haseł bądź wykonywanie rysunków. Plakaty, reklamy, nekrologi itp. powinny być umieszczane na odpowiednich tablicach lub słupach ogłoszeniowych albo w gablotach. Napisy i wizerunki obrażające dobre obyczaje winny być niezwłocznie usunięte.

2. Wymagania dotyczące terenów służących komunikacji publicznej:

1) przystanki komunikacji publicznej i place postojowe winny być utrzymywane w czystości i porządku poprzez zapobieganie ich zanieczyszczeniu, systematycznie uprzątane z błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń, a w zimie posypywane piaskiem,

2) wiaty przystankowe winny być w pełnej sprawności technicznej.

3. Wymagania dotyczące chodników:

1) chodniki na całej powierzchni winny być utrzymane w czystości przez zapobieganie zanieczyszczeniu i systematycznie, na bieżąco, uprzątane,

2) w okresie zimy cała powierzchnia chodników winna być uprzątnięta z błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń oraz posypana piaskiem,

3) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej należy do obowiązków zarządu drogi.

4. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości, na których znajdują się tereny lub obiekty służące do użytku publicznego, do ustawienia na tych terenach lub przy tych obiektach znormalizowanych koszy na odpady. Systematyczne ich opróżnianie należy do obowiązku właściciela nieruchomości.

R o z d z i a ł 4

Urządzenia do zbierania odpadów komunalnych

na terenie nieruchomości i na drogach publicznych

oraz zasady ich rozmieszczania

§ 5

1. Na każdej nieruchomości zabudowanej budynkami mieszkalnymi, budynkami zamieszkania zbiorowego lub obiektami użyteczności publicznej i obsługi ludności należy urządzić miejsce gromadzenia stałych odpadów komunalnych, wyposażone w pojemniki dostosowane do ręcznego lub mechanicznego ich opróżniania przez podmiot uprawniony.

2. Miejsce to winno być zlokalizowane w granicach nieruchomości, tak aby zapewniało łatwy dostęp zarówno dla użytkowników nieruchomości, jak i dla pracowników podmiotu uprawnionego, powinno być o równej powierzchni, w miarę możliwości utwardzonej, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota. Miejsce ustawienia pojemników właściciel nieruchomości jest obowiązany utrzymywać w czystości.

3. W przypadku braku możliwości zlokalizowania miejsca ustawienia pojemników zapewniającego łatwy dojazd samochodu pojemniki mogą być ustawione w miejscu poza nieruchomością, po uzyskaniu zgody właściciela tego terenu.

4. Koszty przygotowania i utrzymania miejsca ustawienia pojemników ponosi właściciel nieruchomości.

5. Odpady komunalne należy gromadzić jedynie w zamkniętych i szczelnych pojemnikach lub kontenerach, a także w koszach ulicznych, wyłącznie do tego celu przeznaczonych.

6. W sytuacjach wyjątkowo krótkotrwałego zwiększenia ilości odpadów komunalnych dozwolone jest gromadzenie ich w szczelnych, zamkniętych workach foliowych.

7. Doboru rodzaju pojemników, o których mowa w ust. 5, dokonuje właściciel nieruchomości w uzgodnieniu z podmiotem uprawnionym, któremu zlecił wywóz odpadów komunalnych, albo powierza temu podmiotowi wyposażenie nieruchomości w odpowiednie pojemniki.

8. Odpady remontowe, poza granicami placu budowy, należy gromadzić w osobnych pojemnikach. Zabrania się gromadzenia gruzu budowlanego i innych odpadów, powstających podczas remontów budowlanych, w miejscach do tego nieprzystosowanych.

§ 6

1. Na drogach publicznych i na innych terenach intensywnego ruchu pieszego lub zgromadzeń oraz na przystankach komunikacyjnych należy instalować niepalne kosze uliczne do gromadzenia drobnych odpadów.

2. Obowiązek instalowania koszy ulicznych na drogach publicznych, pozbywanie się zgromadzonych w nich odpadów oraz utrzymanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym ciąży na zarządcy drogi, a na innych nieruchomościach na ich właścicielu. Placówki handlowe, gastronomiczne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą mają obowiązek zapewnić dodatkowe pojemniki w liczbie zapewniającej utrzymanie czystości.

3. Uprzątnięty z chodników śnieg i lód należy gromadzić w pryzmy obok jezdni lub na skraju chodnika od strony jezdni, z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji lub innych urządzeń odwadniających.

4. Pryzmy śniegu i lodu uprzątniętego z przystanków komunikacyjnych należy układać przy jezdni poza terenem przystanku, w sposób nieutrudniający zatrzymywania pojazdów i ruchu pasażerów.

5. Liście i rośliny z oczyszczania chodników należy gromadzić do worków foliowych, o których mowa w § 5 ust. 6, zawiązanych i ustawionych przy pojemnikach na odpady komunalne.

R o z d z i a ł 5

Zasady pozbywania się odpadów komunalnych

i nieczystości ciekłych z nieruchomości i innych

terenów publicznych

§ 7

1. Pozbywanie się odpadów komunalnych z nieruchomości o zabudowie wielorodzinnej lub zabudowanych budynkami użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego winno odbywać się z częstotliwością nie mniejszą niż raz w tygodniu, a z innych nieruchomości z częstotliwością nie mniejszą niż raz w tygodniu w okresie letnim i raz na dwa tygodnie w okresie zimowym.

2. Pozbywanie się nieczystości ciekłych z nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe winno odbywać się z częstotliwością zapewniającą prawidłowość ich użytkowania określoną w § 3 ust. 2 pkt 3 i 4.

Zawartość zbiorników należy wywozić do stacji zlewnej przy oczyszczalni ścieków. Niedopuszczalne jest wylewanie zawartości zbiorników w innych miejscach.

3. Pozbywanie się z nieruchomości wielkogabarytowych odpadów komunalnych winno odbywać się okresowo, zgodnie z harmonogramem ogłoszonym przez podmiot uprawniony lub na zlecenie właściciela (zarządcę) nieruchomości.

4. Pozbywanie się odpadów gromadzonych w koszach ulicznych winno odbywać się w miarę ich zapełniania, nie rzadziej niż raz na tydzień w okresie letnim.

5. Odpady powstałe w związku ze zgromadzeniami należy usuwać niezwłocznie po ich zakończeniu.

6. W okresie jesiennym podczas intensywnego opadania liści usuwa się je z częstotliwością niedopuszczającą do ich zalegania przez czas dłuższy niż jedną dobę.

7. Pozbywanie się pryzm śniegu i lodu uprzątniętego z chodników i przystanków komunikacyjnych odbywa się w miarę potrzeb.

8. Pozbywanie się odpadów remontowych winno odbywać się niezwłocznie po zapełnieniu kontenera.

9. Koszty usunięcia wraków samochodowych, odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu budowlanego ponoszą właściciele tych odpadów.

§ 8

Usuwanie odpadów z nieruchomości na terenie miasta winno odbywać się wyłącznie w godzinach od 6.00 do 20.00.

§ 9

1. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości winno odbywać się bezpośrednio do zamkniętego nadwozia pojazdu specjalistycznego (śmieciarki) lub wraz z zamkniętym pojemnikiem (kontenerem), w sposób zapobiegający rozpraszaniu tych odpadów w trakcie odbioru i transportu. Rozproszone odpady podczas odbioru i transportu niezwłocznie winien uprzątnąć podmiot uprawniony do odbioru odpadów.

2. Dopuszcza się, w uzasadnionych przypadkach, odbiór odpadów komunalnych, gruzu, żużla, popiołu i odpadów wielkogabarytowych samochodem skrzyniowym, pod warunkiem zabezpieczenia ładunku przed rozprzestrzenianiem się odpadów.

3. Zabrania się umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych gorącego żużla i popiołu oraz śniegu i lodu, a także odpadów niebezpiecznych lub innych niż komunalne.

4. Zabrania się spalania zarówno w pojemnikach, jak i na terenie otwartym jakichkolwiek odpadów komunalnych, a także odpadów roślinnych i liści.

§ 10

Podmiot uprawniony do odbioru odpadów ma prawo odmowy usunięcia z nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych z odpadami niebezpiecznymi lub niedozwolonymi do składowania na wysypisku odpadów.

§ 11

Selektywna zbiórka odpadów komunalnych prowadzona będzie w ramach wdrożenia programu “Segregacji odpadów komunalnych”, opracowywanego przez Związek Gmin Karkonoskich z siedzibą w Bukowcu. Program ten zapewnia ustawienie w wyznaczonych miejscach pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, regularny i nieuciążliwy dla środowiska ich wywóz oraz dalszą gospodarkę odpadami.

§ 12

Ustawienie na nieruchomości pojemników do selektywnej zbiórki odpadów użytecznych (makulatury, szkła, plastiku itp.) może nastąpić za zgodą właściciela nieruchomości.

§ 13

W przypadku gdy właściciele nieruchomości, o których mowa w § 3, nie udokumentują korzystania z usług podmiotu uprawnionego w zakresie usuwania odpadów lub korzystania we własnym zakresie ze składowiska odpadów, Burmistrz Karpacza zleci wykonywanie wywozu nieczystości podmiotowi uprawnionemu, za opłatą w wysokości równej iloczynowi wskaźnika 1,8 m3 rocznie x liczba zamieszkałych osób x podwójna stawka opłaty stosowana aktualnie przez podmiot uprawniony, działający na terenie miasta. W przypadku właścicieli lokali użytkowych i osób prowadzących działalność gospodarczą ilość odpadów komunalnych obliczana będzie wg wskaźnika 0,50 m3 z 1 m2 powierzchni użytkowej rocznie.

14

Harmonogram wywozu odpadów komunalnych z poszczególnych ulic miasta, w poszczególne dni tygodnia, uwzględniający wymagania, o których mowa w § 7 ust. 1, ustala Zarząd Miasta Karpacza.

R o z d z i a ł 6

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 15

1. Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów i innych zwierząt domowych są zobowiązane do:

a) sprawowania właściwej opieki nad zwierzętami i nieporzucania ich, w tym w szczególności niepozostawiania ich bez nadzoru, jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym bądź na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się zwierzęcia z niego,

b) zaopatrzenie psa w znaczek rejestracyjny oraz poddawanie go jeden raz do roku szczepieniu ochronnemu przeciw wściekliźnie,

c) zapobiegania zbędnemu rozmnażaniu się psów i kotów,

d) niedopuszczania do zakłócania ciszy i spokoju przez psy (przez uporczywe szczekanie).

2. Zakazuje się szczucia psów lub doprowadzania ich do stanu, w którym pies może stać się niebezpieczny dla człowieka lub innego zwierzęcia.

1. Właściciele nieruchomości, szczególnie w zabudowie wielorodzinnej, winni podejmować niezbędne działania w celu ograniczenia populacji kotów wolno bytujących poprzez dodawanie do pokarmów środków antykoncepcyjnych oraz wybieraniu ślepych miotów dla ich humanitarnego uśpienia.

§ 16

1. Na tereny użytku publicznego psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy i w kagańcu. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a właściciel (opiekun) ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

2. Przewożenie zwierząt środkami komunikacji publicznej jest możliwe tylko na zasadach ustalonych przez przewoźnika.

3. W przypadku odpowiedniego oznakowania przez właściciela nieruchomości zakazuje się wprowadzania psów lub innych zwierząt do obiektów użytku publicznego, placówek handlowych lub gastronomicznych.

§ 17

1. Właściciele zwierząt domowych są zobowiązani do usunięcia spowodowanych przez nie zanieczyszczeń na klatkach schodowych lub w innych pomieszczeniach budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej, a także na terenach użytku publicznego, takich jak ulice, chodniki, parki, skwery, zieleńce itp.

2. Zakazuje się wprowadzania psów do piaskownic i innych urządzeń służących do zabawy dla dzieci.

R o z d z i a ł 7

Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich

na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 18

Wprowadza się całkowity zakaz chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich (bydła, koni, trzody, drobiu oraz zwierząt futerkowych i innych) na następujących ulicach miasta niezwiązanych z produkcją rolną: Wielkopolska, Kowarska, Konstytucji 3 Maja, Karkonoska, Obrońców Pokoju, Nadrzeczna, Zagajnik, Sadowa, Kolejowa, Na Śnieżkę, Saneczkowa, Pusta, Linowa, Strażacka, Olimpijska, Turystyczna, Świerkowa, Armii Krajowej, Żeromskiego, Słowackiego, Gimnazjalna, Piastowska, Mickiewicza, Rybacka, Poprzeczna, Wąska, Stroma, Krótka, Przechodnia, Sanatoryjna, Kolorowa, Ogrodnicza, Wolna, Parkowa, Nad Łomnicą, Kopernika, Kościelna, Dolna, Skośna.

§ 19

Na pozostałych terenach o luźnej zabudowie trzymanie zwierząt gospodarskich jest możliwe pod warunkiem, że jest ich niewielka liczba oraz że:

a) powstające w związku z hodowlą odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane w sposób zgodny z prawem, w tym zwłaszcza z wymaganiami niniejszej ustawy, i nie będą powodowały zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i gruntowych,

b) hodowla nie będzie powodowała dla innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak hałas czy odór,

c) przestrzegane będą obowiązujące przepisy sanitarno-epidemiologiczne.

R o z d z i a ł 8

Zasady postępowania ze zwłokami zwierząt

§ 20

1. Zwłoki zwierzęce i ich części, jeżeli nie zachodzi podejrzenie o chorobę zakaźną, należy dostarczyć niezwłocznie do wyznaczonego miejsca ich składowania.

2. Miejsce, o którym mowa w ust. 1, wskazuje Powiatowy Lekarz Weterynarii w Jeleniej Górze, który określa jednocześnie związane z tym warunki.

3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, ciąży na posiadaczu zwłok, a jeżeli posiadacza takiego nie można ustalić – na podmiocie uprawnionym.

2. Postępowanie ze zwłokami zwierząt podejrzanych o chorobę zakaźną należy uzgadniać z właściwymi w tym zakresie służbami weterynaryjnymi.

R o z d z i a ł 9

Obowiązki gminnej jednostki organizacyjnej
lub przedsiębiorców posiadających zezwolenie
na prowadzenie działalności w zakresie zbierania
i transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników
bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

§ 21

1. Udzielanie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na usuwaniu, wykorzystaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych oraz opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych odbywa się na zasadach określonych w rozdziale 4 ustawy.

2. Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Karpaczu jako gminna jednostka organizacyjna prowadząca działalność, o której mowa w ust. 1, winna spełniać warunki wymagane przy udzielaniu zezwolenia.

§ 22

1. W przypadku niemożliwości terminowego wykonania usługi z uwagi na złe warunki atmosferyczne lub inne uzasadnione okoliczności wykonawca usług jest zobowiązany do wywiezienia odpadów natychmiast po ustaniu przyczyn uniemożliwiających wykonanie usługi.

2. O okolicznościach, o których mowa w ust. 1, oraz dokładnym terminie wykonania usługi wykonawca powiadomi burmistrza miasta oraz właścicieli nieruchomości, dla których świadczy przedmiotowe usługi.

§ 23

Likwidacja dzikich wysypisk na terenach administrowanych przez miasto odbywać się będzie odpłatnie, na podstawie pisemnego zlecenia Zarządu Miasta Karpacza.

R o z d z i a ł 10

Deratyzacja

§ 24

1. Obowiązkową deratyzacją objęty jest obszar całego miasta. Należy ją przeprowadzać wg potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz do roku.

2. Obowiązek przeprowadzenia deratyzacji ciąży na właścicielach nieruchomości.

R o z d z i a ł 11

Postanowienia końcowe

§ 25

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 26

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 27

Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc uchwały:

– nr XXXIX/286/01 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 26 lipca 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w mieście,

– nr XL/303/01 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 24 sierpnia 2001 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/286/01 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 26 lipca 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w mieście.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MAREK SZULTIS