2083

UCHWAŁA RADY GMINY I MIASTA NOWOGRODZIEC

z dnia 11 października 2001 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy i Miasta Nowogrodziec

Na podstawie art. 11b, art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 22 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1996 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) Rada Gminy i Miasta Nowogrodziec uchwala, co nastepuje:

§ 1

W Statucie Gminy i Miasta Nowogrodziec przyjętym uchwałą nr XXXII/354/97 Rady Gminy i Miasta Nowogrodziec z dnia 29 grudnia 1997 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy i Miasta Nowogrodziec dokonuje się poniższych zmian:

1) dodaje się rozdział IIIa “Jawność działania organów gminy” o treści:

Ҥ 31.1.

1. Każdy obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych.

1.1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:

a) protokoły z sesji,

b) protokoły z posiedzeń komisji rady, w tym komisji rewizyjnej,

c) protokoły z posiedzeń zarządu,

d) rejestr uchwał rady i uchwał zarządu,

e) rejestr wniosków i opinii komisji rady,

f) rejestr interpelacji i wniosków radnych.

1.2. Dokumenty wymienione w ust. 1.1. podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.

1.3. Dostęp do dokumentów określonych w ust. 1 umożliwia się na pisemny wniosek złożony do Burmistrza Gminy i Miasta Nowogrodziec.

1.4. Wniosek winien wskazać imię, nazwisko i adres wnioskodawcy wraz z ewentualnym numerem telefonu, dane pozwalające na odszukanie żądanej informacji i sposób jej udzielenia (ustnie, na piśmie), a nadto winien być podpisany przez wnioskodawcę. Rozszerzenie żądania informacji wymaga złożenia nowego wniosku.

1.5. Burmistrz kieruje wniosek do właściwego pracownika urzędu prowadzącego: obsługę rady i komisji lub zarządu gminy.

1.6. Pracownik wskazany w ust. 1.5. w swoim miejscu pracy udostępnia dokument w zakresie objętym wnioskiem. Nie podlegają udostępnieniu obywatelom, w tym radnym, dokumenty, które zawierają w swej treści informacje objęte ochroną ustawową, a w szczególności: informacje niejawne, dane osobowe, tajemnicę skarbową, tajemnicę handlową lub informacje, których ujawnienie mogłoby spowodować naruszenie dóbr osobistych.

1.7. Dostęp do dokumentów określonych w ust. 1.1. polega na umożliwieniu wnioskodawcy osobistego zapoznania się z jego treścią na wydruku komputerowym, sporządzeniu notatek, odpisów i wyciągów lub kserokopii. Może mieć miejsce wyłącznie w urzędzie gminy i w obecności pracownika urzędu.

1.8. Za urzędowe potwierdzenie kserokopii wydanego dokumentu wnosi się opłatę skarbową określoną przepisami powszechnie obowiązującymi.

1.9. Za wykonanie kserokopii dokumentu pobiera się opłatę obowiązującą w urzędzie za kserowanie.

1.10. Burmistrz GiM określi sposób sporządzania protokołów z posiedzeń organów gminy i komisji rady zapewniający wyłączenie spraw indywidualnych mieszkańców oraz spraw, których ograniczenie jawności wynika z ustaw”,

2) w regulaminie Rady Gminy i Miasta Nowogrodziec stanowiącym załącznik nr 8 do ww. statutu:

– § 7 pkt 6 otrzymuje brzmienie: “Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie obrad rady podaje się co najmniej 5 dni przed terminem sesji do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w Nowogrodźcu i za pośrednictwem sołtysów w sposób zwyczajowo przyjęty”,

– w § 36 dodaje się pkt 9 o treści: “Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie obrad komisji rady podaje się co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia komisji do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w Nowogrodźcu i za pośrednictwem sołtysów w sposób zwyczajowo przyjęty”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy i Miasta Nowogrodziec.

§ 3

Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od tego ogłoszenia.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY I MIASTA
TADEUSZ BURDYNA