2009

UCHWAŁA RADY GMINY W MIETKOWIE

z dnia 28 września 2001 r.

w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Mietków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) Rada Gminy w Mietkowie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy Mietków stanowiącym załącznik do uchwały nr XV/80/2000 Rady Gminy w Mietkowie
z dnia 28 kwietnia 2000 r. ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 20,
poz. 336 z 2000 r. w prowadza się następujące zmiany:

1) § 4 ust. 1

a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:

“ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej”,

b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

“edukacji publicznej”,

c) pkt 10 po wyrazach “kultury fizycznej” dodaje się wyrazy “i turystyki”,

d) pkt 14 otrzymuje brzmienie:

“porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej”,

e) w pkt 16 na początku dodaje się wyrazy “polityki prorodzinnej, w tym” oraz kropkę zastępuje się przecinkiem,

f) dodaje się pkt 17–20 w brzmieniu:

“17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej,

18) promocji gminy,

19) współpracy z organizacjami pozarządowymi,

20) współpracy ze społecznościami lokalnymi
i regionalnymi innych państw.”,

2) po § 5 dodaje się § 5a w brzmieniu:

“5a. Gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego”,

3) po § 7 dodaje się § 7a w brzmieniu:

“7a. 1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.”.

2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających
z wykonywana zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy
i komisji rady gminy.

3. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa załącznik nr 6,

4) w § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Referendum przeprowadza się na wniosek 10% mieszkańców uprawnionych do głosowania lub z inicjatywy rady”,

5) w § 9 skreśla się ust. 2,

6) w § 14:

a) w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Wybór i odwołanie zarządu, ustalenie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu, stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”,

b) pkt 11 otrzymuje brzmienie:

“11. Podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań o których mowa w art. 8
ust. 2 i 2a ustawy o samorządzie gminnym”,

c) po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:

“12a. Podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych”,

d) po pkt 14 dodaje się pkt 14a w brzmieniu:

“14a. Podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów”,

7) w § 15 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

a) “3. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem”,

b) ust 3 skreśla się,

8) w § 16:

w ust. 2 wyrazy “Przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Wyborczej” zastępuje się wyrazami: “Wojewódzki Komisarz Wyborczy.”,

9) w § 18:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. O sesji rady należy zawiadomić pisemnie wszystkich radnych, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, wskazując miejsce, dzień, godzinę oraz dołączając porządek obrad wraz projektami uchwał”,

b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Na wniosek zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Do wniosku o zwołanie sesji dołącza się porządek obrad i projekty uchwał”,

10) w § 22 skreśla się ust. 3 do 6,

11) w § 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Komisję Rewizyjną powołuje rada w celu kontroli zarządu, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy”,

12) w § 29 ust. 1 w zdaniu drugim po wyrazie “pracy” stawia się kropkę, pozostałe wyrazy skreśla się,

13) w § 36 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Statut jednostki pomocniczej uchwala rada po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami. Określa on organizację i zakres jej działania”,

14) w § 45 w ust. 1 wyraz “organów” zstępuje się wyrazem “komisji”,

15) w § 62 w ust. 1 i 2 wyrazy “przepisy gminne” zastępuje się wyrazami “akta prawa miejscowego”.

§ 2

W załączniku nr 3 zatytułowanym “Regulamin Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Mietkowie” § 1 otrzymuje brzmienie:

“§ 1. Komisja Rewizyjna, zwana dalej komisją, jest powołana przez radę gminy w celu kontroli działalności zarządu, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych gminy.”.

§ 3

Zmienia się załącznik nr 5, który otrzymuje brzmienie:

“Wykaz jednostek organizacyjnych gminy:

I. Jednostki budżetowe:

1. Urząd Gminy w Mietkowie.

2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mietkowie.

3. Szkoła Podstawowa w Mietkowie, której podlega organizacyjnie - Punkt Filialny w Domanicach.

4. Gimnazjum w Mietkowie.

5. Przedszkole Publiczne w Mietkowie.

6. Przedszkole Publiczne w Domanicach.

7. Zespół Ekonomiczno-Adminsitracyjny Samorządowych Placówek Oświatowych w Mietkowie.

8. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej pod nazwą Gminny Ośrodek Zdrowia w Mietkowie.

II. Zakłady budżetowe:

1. Zakład Gospodarki Komunalnej w Mietkowie”.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
JÓZEF ŻYGADŁO

Załącznik do uchwały Rady Gminy w Mietkowie z dnia 28 września 2001 r. (poz. 2009)

Załącznik nr 6 do Statutu Gminy Mietków

 

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli

z dokumentów rady gminy, komisji rady gminy i zarządu gminy