2000 UCHWAŁA RADY GMINY LUBAŃ z dnia 27 września 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Lubań Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity – Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.) Rada Gminy Lubań uchwala, co następuje: |
§ 1
W uchwale nr XII/89/95 Rady Gminy Lubań z dnia
28 grudnia 1995 roku w sprawie przyjęcia Statutu Gminy Lubań ogłoszonej w Dzienniku
Urzędowym Województwa Jeleniogórskiego Nr 30, poz. 52 z dnia 14 sierpnia 1996 r.
(zmiana: uchwała nr II/3/98 Rady Gminy Lubań z dnia 30 listopada 1998 roku) wprowadza
się następujące zmiany:
1) po § 10 dodaje się § 10a w brzmieniu:
“§ 10a. 1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia
jawności mogą wynikać wyłącznie
z ustaw.
2. Jawność działania organów gminy obejmuje
w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i
posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania
zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń rady gminy, zarządu gminy oraz komisji
rady gminy.
3. Dostęp obywateli do dokumentów wynikających
z wykonywania zadań publicznych odbywa się
w Urzędzie Gminy Lubań i polega na ich przeglądaniu oraz sporządzaniu z nich odpisów
i notatek. Dokumenty te są udostępniane po uprzednim złożeniu przez obywatela wniosku
o udostępnienie dokumentów.
4. W przypadku dokumentów, które nie mogą być udostępnione do przeglądania ze względu na treści objęte ochroną prawną, na wniosek obywatela Wójt Gminy Lubań sporządza i wydaje uwierzytelnione odpisy z tych dokumentów lub odmawia ich wydania, gdy całość treści dokumentów objętych jest ochroną prawną.”;
2) § 18 otrzymuje brzmienie:
“§ 18. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie
pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania
swoich zadań wiceprzewodniczącego.
W przypadku nieobecności przewodniczącego i nie-wyznaczenia wiceprzewodniczącego,
zadania prze-wodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.”;
3) skreśla się § 39;
4) w § 48 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Organem wykonawczym gminy jest zarząd gminy. Zarząd gminy liczy 3 osoby.”;
5) w § 60 skreśla się ust. 1;
6) w załączniku nr 2 Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych Gminy
Lubań skreśla się pkt 5 i pkt 8
i dodaje pkt 10 w brzmieniu:
“10. Gimnazjum Publiczne w Pisarzowicach.”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Lubań.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, z tym że § 48 ust. 1 do końca obecnej kadencji rady gminy ma zastosowanie w brzmieniu dotychczasowym.