1998 UCHWAŁA RADY GMINY W OLSZYNIE z dnia 5 września 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Olszyna Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Olszynie uchwala, co następuje: |
§ 1
W załączniku do uchwały nr VII/103/99 Rady Gminy w Olszynie z dnia 15 grudnia 1999 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Olszyna – Statucie Gminy Olszyna (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2000 r. Nr 10, poz. 163 z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
– lit. a) otrzymuje brzmienie:
“a) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,”,
– lit. h) otrzymuje brzmienie:
“h) edukacji publicznej,”,
“m) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony
przeciwpożarowej
i przeciwpowodziowej,”,
“p) wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
r) promocji gminy,
s) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
t) współpracy ze społecznościami lokalnymi
i regionalnymi innych państw.”.
Ҥ 8a
Organami gminy są:
§ 8b
3. Protokoły z sesji, uchwały Rady oraz protokoły komisji Rady
dotyczące wykonywania zadań publicznych, po ich zatwierdzeniu, udostępnione są do
publicznego wglądu w biurze Rady
w godzinach pracy urzędu gminy.
4. Wszelkie dokumenty Zarządu w części dotyczącej zadań publicznych są udostępniane za pośrednictwem sekretarza gminy w godzinach pracy urzędu gminy.
5. Zainteresowani z wymienionych w ust. 3 i 4 dokumentów mogą dokonywać notatek, kserokopii, wyciągów.
6. Kserokopie dokumentów są wykonywane
w siedzibie urzędu odpłatnie na koszt zainteresowanego.”.
4. W § 9 ust. 3 liczbę “20” zastępuje się liczbą “15”.
5. W § 10 pkt:
– 2) otrzymuje brzmienie:
“2) wybór i odwołanie Zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego Zarządu stanowienie i kierunkach działania Zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,”,
– 11) otrzymuje brzmienie:
“11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których
mowa w art. 8 ust. 2
i 2a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym,”,
– po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:
“12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,”,
– po pkt 15 dodaje się pkt 15a) w brzmieniu:
“15a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,”.
6. Po § 11 dodaje się § 11a w brzmieniu:
Ҥ 11a
1. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad Rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.
2. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
3. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 2, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez Radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.”.
7. W § 17:
– w ust. 1 po wyrazach “Rada powołuje” dodaje się wyrazy “ze swojego grona”,
– w ust. 2 po wyrazach “może powoływać” dodaje się wyrazy “ze swojego grona”,
– ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“3. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni niebędący jej członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.”.
8. W § 18:
– ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Rada kontroluje działalność Zarządu, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy, w tym celu powołuje komisję rewizyjną.”,
– w ust. 2 w zdaniu pierwszym po wyrazie “radni”, dodaje się wyrazy “w tym przedstawiciele wszystkich klubów,”.
9. W § 23:
– ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Zarząd liczy 3 osoby. W skład Zarządu wchodzą: Wójt,
Zastępca Wójta oraz 1 czło-
nek Zarządu.”,
– w ust. 4 po wyrazach “w administracji rządowej” dodaje się przecinek i wyrazy “z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego, z mandatem posła i senatora”.
10. W załączniku nr 3 do Statutu Gminy Olszyna
– Wykaz Gminnych Jednostek Organizacyjnych pkt 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych.”.
11. W załączniku nr 4 do Statutu Gminy Olszyna – regulamin Rady:
– w § 3 wyraz “daty” zastępuje się wyrazem “dnia”,
– w § 12 ust. 3 w zdaniu trzecim wyraz “zwykłą” zstępuje się wyrazem “bezwzględną”,
– dotychczasową treść § 34 oznacza się jako ust. 1,
– w § 34 dodaje się ust. 2, 3 i 4 w brzmieniu:
“2. Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo “ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: “Tak mi dopomóż Bóg”.
3. Radni nieobecni na pierwszej sesji Rady oraz radni, którzy uzyskali mandat w czasie trwania kadencji, składają ślubowanie na pierwszej sesji, na której są obecni.
4. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu.”.
12. W załączniku nr 5 do Statutu Gminy Olszyna – Regulamin Komisji Rady Gminy Olszyna w § 3:
– ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Rada ze swego grona powołuje komisje
w celu pomocy w wykonaniu określonych zadań.”,
– skreśla się ust. 2.
13. W załączniku nr 6 do Statutu Gminy Olszyna – Regulamin Zarządu Gminy Olszyna w § 3:
– ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Zarząd stanowią: Wójt, Zastępca Wójta
i jeden członek Zarządu.”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Olszyna.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego za wyjątkiem § 1 ust. 4, 7, 8 tiret 2, 9, 12 i 13, które mają zastosowanie do kadencji Rady następujących po kadencji, w czasie której uchwała weszła w życie.