1945

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY TRZEBNICA

z dnia 30 sierpnia 2001 r.

w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/189/96 Rady Miasta i Gminy Trzebnica z dnia 14 listopada 1996 roku w sprawie uchwalenia Statutu Miasta i Gminy Trzebnica

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 i 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Trzebnica uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Miasta i Gminy Trzebnica wprowadza się następujące zmiany:

1. Dodaje się § 5a o następującej treści:

1) Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw;

2) Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady;

3) Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa załącznik nr 3 do niniejszego statutu.

2. Skreśla się § 67 ust. 2.

3. § 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

“Wybór i odwołanie zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu, stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”.

4. W § 37 ust. 4 zdanie drugie skreśla się i dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

“Rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Trzebnica.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIASTA I GMINY
CZESŁAW CZTERNASTEK

Załącznik nr 3 do Statutu Miasta i Gminy Trzebnica (poz. 1945)

§ 1

1. Każdemu przysługuje prawo dostępu i korzystania z dokumentów.

2. Dostęp i korzystanie z dokumentów jest indywidualne.

3. Uprawnionymi do dostępu są wszystkie osoby zainteresowane. Osoby te nie muszą wykazać interesu prawnego bądź faktycznego w dostępie lub korzystaniu z dokumentów.

§ 2

1. Dostęp i korzystanie z dokumentów obejmuje w szczególności:

1) wgląd do dokumentów,

2) sporządzanie odpisów i wyciągów.

§ 3

1. Dostęp i korzystanie z dokumentów w sprawach dotyczących interesu strony w postępowaniu administracyjnym regulują przepisy szczególne.

2. Organy gminy udostępniają i stwarzają warunki do skorzystania z dokumentów, z wyłączeniem informacji niejawnych w rozumieniu ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.) lub objętych ochroną na podstawie innych ustaw, a w szczególności objętych tajemnicą skarbową, bankową, statystyczną, ochrony danych osobowych, informacji mogących naruszać prywatność osób fizycznych lub tajemnicę przedsiębiorcy.

§ 4

Dostęp i korzystanie z dokumentów następuje na zasadach określonych w niniejszym załączniku do statutu, o ile przepisy szczególnie nie stanowią inaczej.

§ 5

Udostępnienie dokumentów następuje w drodze pisemnego wniosku zainteresowanego. We wniosku powinny być wskazane dokumenty, których udostępnienia żąda wnioskodawca.

§ 6

1. Organy udostępniające dokumenty powinny prowadzić rejestry spraw związanych z udostępnieniem dokumentów.

2. Rejestr powinien zawierać w szczególności dane określające:

1) od kogo pochodzą dokumenty,

2) kto je udostępnia,

3) kiedy to następuje,

4) na kogo wniosek udostępniono,

5) wskazanie, jaką decyzję podjęto co do udostępnienia.

§ 7

1. Udostępnianie dokumentu następuje w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, w formie i postaci zgodnej z wnioskiem.

2. W przypadku gdy dokument nie może być udostępniony w formie i postaci lub terminie określonym

w ust. 1, należy podać przyczynę i wskazać w jakiej formie lub postaci, lub terminie może być udostępniony.

§ 8

Burmistrz lub działający z jego upoważnienia zastępca udostępnia dokumenty i podejmuje decyzje o odmowie udostępnienia i korzystania z dokumentów.

§ 9

W przypadku odmowy udostępnienia lub skorzystania z dokumentów należy podać podstawę i zakres takiej odmowy oraz wskazać organ czy osobę, która takiej odmowy dokonała, i o ile jest to możliwe osobę, na której wniosek odmowę dokonano.

§ 10

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym załączniku do statutu mają zastosowanie przepisy kpa.