1933 UCHWAŁA RADY GMINY W WĄDROŻU WIELKIM z dnia 27 września 2001 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Gminy Wądroże Wielkie Na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz.306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz. 1041, z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy w Wądrożu Wielkim uchwala, co następuje: |
§ 1
W Statucie Gminy Wądroże Wielkie stanowiącym załącznik do uchwały Rady Gminy w Wądrożu Wielkim nr XXVII/121/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie Statutu Gminy Wądroże Wielkie (Dziennik Urzędowy Woj. Legnickiego Nr 69, poz. 497) zmienionej uchwałami: nr XXX/137/97 z dnia 24 lutego 1997 r., nr XXXVI/173/97 z dnia 30 grudnia 1997 r., nr XLII/197/98 z dnia 1 czerwca 1998 r., nr XLIII/ /199/98 z dnia 6 czerwca 1998 r., nr X/49/99 z dnia 22 czerwca 1999 r., nr XVII/92/2000 z dnia 28 kwietnia 2000 r. i nr XX/99/2000 z dnia 31 sierpnia 2000 r. wprowadza się następujące zmiany: po rozdziale IV dodaje się rozdział IVa w brzmieniu:
“Rozdział IVa – Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów rady, zarządu i komisji.
§ 47a
1. Uprawnionymi do dostępu do informacji są wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem informacji związanych z działaniem rady, zarządu i komisji.
2. Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.
3. W przypadku informacji udzielanej na pisemny wniosek sprawa winna być załatwiona nie później niż w ciągu miesiąca od dnia otrzymania wniosku z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Termin, o którym mowa w ust. 3, może ulec przedłużeniu do dwóch miesięcy ze względu na stopień skomplikowania sprawy, w tym przypadku przepisy art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku odmowy udostępnienia informacji lub dostępu do dokumentu ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
§ 47b
1. Udostępnieniu podlegają następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły z sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji rady,
3) protokoły z posiedzeń zarządu,
4) rejestr uchwał rady,
5) rejestr postanowień zarządu,
6) rejestr wniosków komisji rady,
7) rejestr interpelacji i wniosków rady.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 47c
1. Z dokumentów wymienionych w § 47b ust. 1 zainteresowani mogą sporządzać notatki, odpisy, fotografować je lub kopiować.
2. Dokumenty z zakresu działania rady i komisji udostępnia się w biurze rady, a dokumenty z zakresu działania zarządu udostępnia się w Referacie Organizacyjnym Urzędu Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.
3. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.
§ 47d
Zainteresowani mogą żądać za odpłatnością uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów określonych w § 47b ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.
§ 47e
Uprawnienia określone w § 47a – 47d nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku podjęcia przez radę, komisję lub zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,
2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.