1881

UCHWAŁA RADY GMINY W KŁODZKU

z dnia 7 września 2001 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Kłodzko

Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 1, art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 ze zmianami) Rada Gminy Kłodzko uchwala, co następuje:

§ 1

Wprowadza się zmiany do Statutu Gminy Kłodzko określone w załączniku nr 1 do uchwały.

§ 2

  1. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Kłodzko.
  2. Zobowiązuje się Zarząd Gminy do opracowania tekstu jednolitego Statutu Gminy Kłodzko.

§ 3

  1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
  2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, z wyjątkiem punktu 4 i 5 załącznika, które wchodzą w życie po upływie tej kadencji.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
RYSZARD JASTRZĘBSKI

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Kłodzko z dnia 7 września 2001 r. (poz. 1881)

  1. Po § 10 dopisuje się § 10a o treści:

“1. Działalność organów gminy jest jawna. Zasada ta może być ograniczona wyłącznie przez inne ustawy.

2. Ustala się następujące zasady dostępu do dokumentów organów gminy i komisji rady gminy:

  1. każdy ma prawo wglądu w dokumenty
    z prac organów gminy i komisji rady gminy wynikających z wykonywania zadań publicznych oraz sporządzania z nich notatek
    i odpisów,
  2. biuro rady oraz sekretarz Urzędu Gminy są zobowiązani zapewnić warunki techniczne do wykonywania ww. czynności w pomieszczeniach, w których przechowywane są dokumenty,
  3. protokoły z sesji oraz posiedzeń zarządu
    i komisji udostępniane są do wglądu nieodpłatnie na pisemny wniosek zainteresowanego,
  4. za sporządzenie kserokopii dokumentów ustala się opłatę w kwocie 1,00 zł za jedną stronę. Ww. kwotę należy wpłacić w kasie Urzędu Gminy w Kłodzku.

3. Mieszkańcy powiadamiani są o terminach posiedzeń komisji i przedmiocie ich obrad w formie ogłoszenia wywieszanego na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy na 5 dni przed terminem posiedzenia.”.

  1. W § 13 pkt 2 pierwsze zdanie otrzymuje brzmienie:
  2. “Przewodniczący organizuje pracę Rady oraz prowadzi obrady Rady, a w szczególności:”.

  3. W § 19 pkt 1 w zdaniu drugim przed słowami “projekty uchwał” dopisuje się słowa “i porządek obrad”.
  4. W § 44 skreśla się zdanie drugie.
  5. W § 61 pkt 1 słowo “siedmioosobowy” zastępuje się słowem “trzyosobowy” a słowa “pięciu członków Zarządu” słowami “jeden członek zarządu”.
  6. W § 65 po punkcie 3 dopisuje się punkt 3a i 3b następującej treści:

“3a) z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego,

 3b) z mandatem posła i senatora”.