1850 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W PIEŃSKU z dnia 11 września 2001 r. w sprawie zmiany statutu miasta i gminy Pieńsk oraz regulaminu Rady Miejskiej w PieńskuNa podstawie art. 11B, 18 ust. 2 pkt 1) i 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) Rada Miejska w Pieńsku uchwala co, następuje: |
§ 1
1. W statucie miasta i gminy Pieńsk przyjętym uchwałą nr
XVII/147/96 Rady Miasta i Gminy Pieńsk z dnia 15 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia
statutu Miasta i Gminy Pieńsk, dodaje się “Część IV a” “Jawność działania
organów gminy”
o treści: “§ 57a.”
“1. Każdy obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady miasta i gminy oraz posiedzenia komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych.
2. Dokumenty w postaci protokołów z posiedzeń rady, zarządu i komisji podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu zgodnie ze statutem gminy.
3. Dostęp do dokumentów określonych w ust. 1 umożliwia się na pisemny wniosek złożony do Burmistrza Miasta i Gminy Pieńsk. Wydanie urzędowo potwierdzonej kserokopii dokumentu jest płatne według zasad wskazanych w ust. 8.
4. Wniosek określony w ust. 3 winien wskazywać: imię i nazwisko i
adres wnioskodawcy wraz z ewentualnym numerem telefonu, dane pozwalające na odszukanie
żądanej informacji
i sposób jej udzielenia (ustnie, na piśmie),
a nadto winien być podpisany przez wnioskodawcę. Rozszerzenie żądania informacji
wymaga złożenia nowego wniosku.
5. Burmistrz kieruje wniosek do właściwego pracownika urzędu
prowadzącego obsługę rady
i komisji lub zarządu gminy.
6. Pracownik wskazany w ust. 5 w swoim miejscu pracy udziela informacji
ustnie, na piśmie albo udostępnia dokument, zachowaniem przepisów prawa, a w
szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr
133, poz. 883 ze zm.)
i ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku
o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 ze zm.)
7. Dostęp do dokumentów wymienionych w
ust. 1 polega na umożliwieniu wnioskodawcy osobistego zapoznania się z ich treścią,
sporządzeniu notatek, odpisów i wyciągów lub kserokopii. Może mieć miejsce
wyłącznie w Urzędzie Miasta i Gminy i w asyście pracownika Urzędu.
8. Wydanie wyciągu urzędowo potwierdzonej kserokopii dokumentu podlega opłacie określonej w ustawie o opłacie skarbowej.
9. W Regulaminie Rady Miejskiej w Pieńsku stanowiącym załącznik do uchwały nr XIV/131/99 Rady Miejskiej w Pieńsku z dnia 29 grudnia 1999 roku w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Rady Miejskiej w Pieńsku:
– dodaje się § 2.1 o brzmieniu:
“Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie obrad rady i komisji rady podaje się co najmniej 5 dni przed terminem sesji i komisji do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Pieńsku i za pośrednictwem sołtysów w sposób zwyczajowo przyjęty”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta
i Gminy Pieńsk.
§ 3
Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od tego ogłoszenia.