1842 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI z dnia 30 sierpnia 2001 r. w sprawie zmian w statucie Gminy i Miasta Gryfów Śląski Na podstawie art. 3 ust. 1 art. 18 ust. 2 pkt 1 art. 40 ust. 2 pkt 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 z późn. zm.), art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych innych ustaw. (Dz. U. Nr 45, poz. 497 z 2001 r.) Rada Miejska Gminy Gryfów Śląski uchwala, co następuje: |
§ 1
W statucie Gminy Gryfów Śląski, stanowiącym załącznik do uchwały
nr XXVII/224/96 Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski z dnia 7 czerwca 1996 r. w sprawie
uchwalenia statutu Gminy i Miasta Gryfów Śląski
(Dz. Urz. Województwa Jeleniogórskiego z 1996 r.
Nr 44, poz. 840 zmienionym uchwałą Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski z dnia 28
października
nr X/84/99 wprowadza się następujące zmiany:
1) po § 11 dodaje się § 11a w brzmieniu “§ 11a.
1. Działalność organów gminy jest jawna.
2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.
3. Dostęp do dokumentów o których mowa w
pkt 2 i korzystanie z nich następuje na pisemny wniosek osoby zainteresowanej. Dokumenty
do wglądu udostępnia się w biurze rady Urzędu Gminy w dniu i godzinach przyjmowania
interesantów przez Przewodniczącego Rady i Przewodniczącego Zarządu Gminy.
Ograniczenie pra-
wa do uzyskania informacji i dostępu do dokumentów może nastąpić wyłącznie ze
względu na określoną w ustawach ochronę wolności
i praw innych osób i podmiotów gospodarczych oraz ochrony porządku publicznego i
bezpieczeństwa państwa. Ograniczenie dostępu musi wskazywać przyczynę odmowy wraz z
podaniem przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria informacji jest objęta
ochroną prawną.
4. Z dokumentów wymienionych w pkt 2 obywatele mogą sporządzić notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować. Realizacja tych uprawnień może odbywać się wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.
5. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek oraz odbitek kserograficznych z ww. dokumentów.
6. Sporządzenie odbitek kserograficznych jest wykonywane odpłatnie w
wysokości umożliwiającej pokrycie związanych z nimi kosztów. Zarządzenie ustalające
stawki wydaje burmistrz Miasta
i Gminy Gryfów Śląski.
7. Uprawnienia określone w pkt 2–6 nie znajdują zastosowania:
– w przypadku podjęcia przez Radę. Komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,
– do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.”
2) w § 36
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie “§ 36 pkt 2 Wyłączenie jawności obrad jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa,
b) skreśla się punkty od 3–6.
3) w § 38 w punkcie 2 w zdaniu trzecim wyrazy “zwykłą większością” zastępuje się “bezwzględną większością”.
4) w § 45 skreśla się pkt 2, dotychczasowy
pkt 3 staje się pkt 2.
5) w załączniku nr 5 do statutu Gminy dodaje się pkt 9 w brzmieniu “pkt 9 Biblioteka Publiczna w Gryfowie Śląskim”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy
i Miasta Gryfów Śląski.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.