1838

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY STRZEGOM

z dnia 28 sierpnia 2001 r.

w sprawie zmian w Statucie Gminy Strzegom

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 13, z 1996 r. poz. 74 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Lwówek Śląski uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy Strzegom ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego (Nr 45 z dnia 8 maja 2001 r. poz. 472) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“W celu wykonywania zadań Gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi”.

2) w § 11 dotychczasowa treść § 11 otrzymuje oznaczenie jako ust. 1.

3) w § 11 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

“Działalność organów gminy jest jawna. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesje gminy i posiedzenia jej komisji,
a także dostępu do dokumentów wynikających
z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy”.

4) w § 11 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

“Ograniczenia jawności działalności organów gminy mogą wynikać wyłącznie z ustaw, ze względu na określone w ustawach: ochronę wolności
i praw innych osób i podmiotów gospodarczych oraz ochronę porządku publicznego bezpieczeństwa lub ważnego interesu gospodarczego państwa”.

5) w § 11 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

“Organy gminy obowiązane są umożliwiać obywatelowi przeglądanie dokumentów wynikających
z wykonywania zadań publicznych, sporządzania
z nich notatek i odpisów. W prawie obywatela do przeglądania dokumentów mieści się zapoznanie
z ich treścią, przejrzenie map, planów, sporządzenie notatek jak również wykonywanie odpisów.”

6) w § 11 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

“Obywatel może żądać uwierzytelnienia odpisów dokumentów, o ile wykaże, że jest to uzasadnione ważnym interesem obywatela w uzyskaniu takiego dokumentu”.

7) w § 11 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

“Obywatel może korzystać z prawa do żądania udostępnienia dokumentów osobiście, przez swojego przedstawiciela lub przez pełnomocnika”.

8) w § 11 dodaje się ust. 7 w brzmieniu:

“Dokumenty udostępnia się do wglądu w siedzibie organu gminy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa udostępnionych dokumentów. Zakres żądanej informacji określa obywatel w pisemnym wniosku kierowanym do organu gminy”.

9) w § 11 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

“Przeglądanie dokumentów oraz sporządzanie
z nich notatek i odpisów odbywa się w obecności wyznaczonego pracownika Urzędu Miejskiego”.

10) w § 11 dodaje się ust. 9 w brzmieniu:

“Niedopuszczalne jest wynoszenie dokumentów poza siedzibę organu gminy w celu ich przeglądania”.

11) w § 11 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:

“Przepisów ust. 4 i ust. 5 nie stosuje się do dokumentów, które objęte są tajemnicą państwową lub służbową, tajemnicą skarbową, ochroną danych osobowych, a także do innych dokumentów, które organ gminy wyłączy ze względu na ważny interes państwowy”.

12) w § 12 ust.2 otrzymuje brzmienie:

“Rada składa się z 21 radnych wybranych na okres 4 lat, licząc od dnia wyborów”.

13) w § 13 ust. 3 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

“wybór i odwołanie Zarządu, ustalanie wynagrodzeń Przewodniczącego Zarządu, stanowienie
o kierunkach działania Zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”.

14) w § 13 ust. 3 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

“podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań z zakresu właściwości powiatu, województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego”.

15) w § 13 w ust. 3 w pkt 12 po przecinku dodaje się wyrazy “ podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych.

16) w § 13 w ust. 3 wyrazy “pkt 16” zastępuje się wyrazami “pkt 17”.

17) w § 13 w ust. 3 po pkt 15 dodaje się pkt 16 w brzmieniu “podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów”.

18) w § 13 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“Po upływie terminu określonego w ust. 4 sesję zwołuje Wojewódzki Komisarz Wyborczy w ciągu 21 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów dla całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 21 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady”.

19) w § 13 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

“Na wniosek Zarz1du lub co najmniej 1 ustawowego składu Rady Przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Do wniosku o zwołanie sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał. Rada może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady
i za zgodą wnioskodawcy”.

20) w § 13 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: “Przewodniczący Rady jest obowiązany na wniosek Burmistrza wprowadzić do porządku obrad najbliższej Sesji Rady projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest Zarząd Miasta, a projekt wpłynął do Rady co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady”.

21) w § 13 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

“Jeżeli wybory były wynikiem referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady, pierwszą Sesję zwołuje osoba, którą prezes Rady Ministrów wyznaczył do pełnienia funkcji organów jednostki samorządu terytorialnego”.

22) w § 13 dodaje się ust. 9 w brzmieniu:

“Pierwszą Sesję nowo wybranej Rady, do czasu wyboru Przewodniczącego Rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na Sesji”.

23) w § 14 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

“W przypadku nie cierpiącym zwłoki przepisy porządkowe może wydawać Zarząd w formie uchwały”.

24) w § 14 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

“Uchwała, o której mowa w ust. 6, podlega zatwierdzeniu na najbliższej Sesji Rady. Traci ona moc w razie odmowy zatwierdzenia bądź nie przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższej Sesji Rady”.

25) w § 14 ust. 8 otrzymuje brzmienie:

“W razie nie przedstawienia do zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia uchwały, Rada określa termin utraty jej mocy obowiązującej”.

26) w § 14 wyrazy “ust. 9” zastępuje się wyrazami “ust. 10”.

27) w § 14 ust.9 otrzymuje brzmienie:

“Burmistrz przesyła przepisy porządkowe do wiadomości wójtom sąsiednich gmin i staroście powiatu, w którym leży gmina następnego dnia po ich ustanowieniu”.

28) w § 15 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

“Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad Rady. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań Wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności Przewodniczącego i nie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego, zadania Przewodniczącego wykonuje Wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem”.

29) w § 15 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: “Przewodniczący Rady jest każdorazowo zobowiązany do zawiadomienia, na takich samych zasadach jak radnych, przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej o Sesji Rady”.

30) § 17 otrzymuje brzmienie: “Jawność Sesji podlega ograniczeniom wynikającym wyłącznie z ustaw. W takim przypadku Rada obraduje przy drzwiach zamkniętych”.

31) w § 21 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “Po stwierdzeniu quorum Przewodniczący Rady przedstawia proponowany porządek obrad”.

32) w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “Przewodniczący prowadzi obrady według uchwalonego porządku. Rada może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Do zmiany porządku Sesji zwołanej w trybie określonym w § 13 ust. 6 dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy”.

33) w § 26 ust. 7 otrzymuje brzmienie: “Każdy obywatel ma prawo wglądu do protokołów z wyjątkiem utajnionej części protokołu lub całego protokołu w sprawach określonych w § 11 ust. 10”.

34) § 28 otrzymuje brzmienie: “ Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej”.

35) w § 35 ust. 2 otrzymuje brzmienie: “Członkami Komisji określonych w ust. 1 są radni wybrani przez Radę ze swojego grona”.

36) w § 35 ust. 3 otrzymuje brzmienie: “Przewodniczących Komisji wybiera Rada w głosowaniu jawnym spośród członków komisji”.

37) w § 35 ust. 5 otrzymuje brzmienie: “Komisje odbywają posiedzenia, na których rozpatrują sprawy należące do ich właściwości. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni nie będący jej członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji
i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu”.

38) w § 35 ust. 6 otrzymuje brzmienie: “W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego Rady oraz będących członkami Zarządu Miasta”.

39) w § 40 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej gminy. Radny utrzymuje stałą więź
z mieszkańcami oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłoszone przez mieszkańców gminy postulaty i przedstawia je organom gminy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców”.

40) w § 40 ust. 4 otrzymuje brzmienie: “Radny nie może pełnić funkcji kierownika gminnej jednostki organizacyjnej oraz jego zastępcy”.

41) w § 40 skreśla się ust. 6.

42) w § 40 ust. 7 otrzymuje brzmienie: “Osoba wybrana na radnego nie może wykonywać pracy
w Urzędzie Miejskim w ramach stosunku pracy oraz wykonywać funkcji kierownika lub jego zastępcy w jednostce organizacyjnej gminy. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu osoba zobowiązana jest złożyć wniosek o urlop bezpłatny w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ wyborczy”.

43) w § 40 ust. 11 otrzymuje brzmienie: “Po wygaśnięciu mandatu pracodawca przywraca radnego do pracy na tym samym lub równorzędnym stanowisku pracy z wynagrodzeniem odpowiadającym wynagrodzeniu, jakie radny otrzymywałby, gdyby nie przysługujący urlop bezpłatny. Radny zgłasza gotowość przystąpienia do pracy w terminie 7 dni od dnia wygaśnięcia mandatu”.

44) w § 40 dodaje się ust. 12 w brzmieniu: “W przypadku radnego wykonującego funkcję kierownika lub jego zastępcy w jednostce organizacyjnej, przejętej lub utworzonej przez gminę w czasie kadencji, wniosek o urlop bezpłatny należy złożyć w terminie 6 miesięcy od dnia przejęcia lub utworzenia tej jednostki”.

45) w § 40 dodaje się ust. 13 w brzmieniu: Przepisy ust. 7–8, 10, 12 stosuje się odpowiednio w przypadku obsadzenia mandatu Rady w drodze uchwały Rady podjętej na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. Nr 95, poz. 602 z późn. zm.).

46) § 41 otrzymuje brzmienie: “Zarząd Miasta oraz Burmistrz nie może powierzyć radnemu gminy, w której radny uzyskał mandat, wykonywania pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej”.

47) § 44 ust. 2 otrzymuje brzmienie: “Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo “ślubuję”. Ślubowanie może być złożone
z dodaniem zdania “Tak mi dopomóż Bóg”.

48) w § 44 dodaje się ust. 4 w brzmieniu: “Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu”.

49) w § 44 dodaje się ust. 5 w brzmieniu: “Radny w związku z wykonywaniem mandatu korzysta
z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych”.

50) w § 44 dodaje się ust. 6 w brzmieniu: “Radny lub członek Zarządu nie może brać udziału w głosowaniu w Radzie, w Zarządzie ani w Komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego”.

51) w § 44 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: “Radny jest obowiązany brać udział w pracach Rady i jej Komisji oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany”.

52) w § 44 dodaje się ust. 8 w brzmieniu: “Mandatu radnego gminy nie można łączyć z:

1) mandatem posła lub senatora,

2) wykonywaniem funkcji wojewody lub wicewojewody,

3) członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego”.

53) w § 50 skreśla się ust. 3.

54) w § 55 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “Rada wybiera Zarząd w liczbie od 3 do 5 osób spośród radnych lub spoza składu Rady w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ”.

55) w § 55 ust. 2 otrzymuje brzmienie: “W skład Zarządu wchodzi: Burmistrz, Zastępca Burmistrza oraz trzech członków. Burmistrz i Zastępca Burmistrza są pracownikami samorządowymi. Pozostali członkowie Zarządu nie są pracownikami samorządowymi”.

56) w § 55 ust.7 otrzymuje brzmienie: “Członkostwa w Zarządzie nie można łączyć z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej,
a także z mandatem posła i senatora”.

57) w § 55 ust. 8 otrzymuje brzmienie:

“Rada może odwołać Burmistrza z innej przyczyny niż nie udzielenie absolutorium jedynie na wniosek co najmniej 1 ustawowego sk3adu Rady. Wniosek wymaga formy pisemnej i uzasadnienia przyczyny odwo3ania oraz podlega zaopiniowaniu przez komisję rewizyjną”.

58) w § 55 ust. 9 otrzymuje brzmienie:

“Odwołanie Burmistrza następuje większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym. Głosowanie w sprawie odwołania Rada przeprowadza po zapoznaniu się
z opinią komisji rewizyjnej na następnej sesji po tej, na której zgłoszono wniosek o odwołanie, jednak nie wcześniej niż po upływie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia wniosku”.

59) w § 55 ust. 10 otrzymuje brzmienie:

“Jeżeli wniosek o odwołanie Burmistrza nie uzyskał wymaganej większości głosów, kolejny wniosek o odwołanie może być zgłoszony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od poprzedniego głosowania, z zachowaniem trybu przewidzianego w ust. 8 i 9”.

60) w § 55 ust. 11 otrzymuje brzmienie:

“Rada może na uzasadniony wniosek Burmistrza odwołać poszczególnych członków Zarządu zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym”.

61) w § 55 ust. 12 otrzymuje brzmienie:

“Odwołanie Burmistrza albo złożenie przez niego rezygnacji, jest odpowiednio, równoznaczne
z odwołaniem całego Zarządu albo złożeniem rezygnacji przez cały Zarząd”.

62) w § 55 ust. 13 otrzymuje brzmienie:

“W przypadku złożenia rezygnacji przez Burmistrza jej przyjęcie następuje zwykłą większością głosów. Rada na najbliższej sesji podejmuje uchwałę
o przyjęciu rezygnacji całego Zarządu”.

63) w § 55 ust. 14 otrzymuje brzmienie:

“Nie podjęcie uchwały, o której mowa w ust. 13, jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym odbyła się sesja Rady, o której mowa w ust. 13”.

64) w § 55 ust. 15 otrzymuje brzmienie:

“W przypadku odwołania albo rezygnacji całego Zarządu Rada dokonuje wyboru nowego Zarządu, w ciągu 3 miesięcy od dnia odwołania albo od dnia przyjęcia rezygnacji z uwzględnieniem zasad określonych w ust. 1–5”.

65) w § 55 ust. 16 otrzymuje brzmienie:

“W przypadku złożenia rezygnacji z członkostwa w Zarządzie przez członka nie będącego jego Przewodniczącym Rada podejmuje uchwałę o przyjęciu rezygnacji i zwolnieniu z pełnienia obowiązków członka Zarządu zwykłą większością głosów, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji”.

66) w § 55 dodaje się ust. 17 w brzmieniu:

“Nie podjęcie przez Radę uchwały w terminie,
o którym mowa w ust. 16, jest równoznaczne
z przyjęciem rezygnacji z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała”.

67) w § 55 dodaje się ust. 18 w brzmieniu:

“Odwołany Zarząd lub jego poszczególni członkowie pełnią dotychczasowe obowiązki do czasu wyboru nowego Zarządu lub poszczególnych jego członków. Rada może zwolnić członka Zarządu
z tego obowiązku”.

68) w § 55 dodaje się ust. 19 w brzmieniu:

“Przepis ust. 18 zdanie pierwsze stosuje się odpowiednio w przypadku złożenia rezygnacji przez cały Zarząd”.

69) w § 55 dodaje się ust. 20 w brzmieniu:

“Po upływie kadencji Rady Zarząd działa do dnia wyboru nowego Zarządu”.

70) w § 56 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“Do zadań Zarządu należy w szczególności:

1) opracowywanie i przedstawianie Radzie wszy-
stkich spraw, o których stanowi Rada oraz przygotowywanie projektów uchwał w tych sprawach,

2) przedkładanie wniosków o zwołanie sesji Rady,

3) wykonywanie uchwał Rady i zadań gminy określonych przepisami prawa,

4) określenie sposobu wykonywania uchwał,

5) gospodarowanie mieniem komunalnym,

6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

7) przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, a także inicjatywa w sprawie zgłaszania zmian w budżecie gminy,

8) opracowanie informacji o stanie mienia komunalnego,

9) wykonywanie budżetu,

10) zaciąganie zobowiązań do wysokości ustalonej przez Radę w celu wykonania uchwał Rady i swych ustawowych kompetencji”,

11) wyrażanie zgody bez której, Rada nie może wprowadzić w projekcie budżetu gminy zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów,

12) dokonywanie wydatków budżetowych,

13) dysponowanie rezerwami budżetu gminy,

14) blokowanie środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą,

15) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,

16) emitowania papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,

17) rozstrzyganie o wystąpieniu na drogę sądową w sprawach związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym,

18) podejmowanie uchwał w przedmiocie zaskarżenia do Naczelnego Sądu Administracyjnego rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących uchwał Zarządu,

19) powoływanie komisji przetargowej dokonującej wyboru oferty w postępowaniu o zamówienia publiczne,

20) udzielanie pełnomocnictwa kierownikom gmin-
nych jednostek organizacyjnych Gminy nie posiadających osobowości prawnej do zarządzania mieniem tych jednostek oraz wyrażanie zgody kierownikom tych jednostek na czynności przekraczające zakres pełnomocnictwa,

21) prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej Gminy,

22) wydawanie uchwał porządkowych nie cierpiących zwłoki. Uchwała taka wymaga zatwierdzenia na najbliższej Sesji Rady.

71) w § 57 w ust. 1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:

“Informacje o terminie posiedzenia Zarządu podaje się do wiadomości mieszkańców poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego”.

72) w § 57 w ust. 11 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

“określenie informacji stanowiących tajemnicę ustawowo chronioną”.

73) w § 59 ust. 3 w pkt 7 po przecinku dodaje się wyrazy “o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej”.

74) w § 60 w ust. 1 dodaje się zdanie trzecie w brzmieniu:

“Uchwałę w sprawie absolutorium Rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady”.

75) w § 60 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Uchwała Rady w sprawie nie udzielenia Zarządowi absolutorium jest równoznaczna ze złożeniem wniosku o odwołanie Zarządu, chyba że po zakończeniu roku budżetowego Zarząd został odwołany z innej przyczyny. Odrzucenie w głosowaniu uchwały o udzieleniu absolutorium jest jednoznaczne z przyjęciem uchwały o nie udzieleniu absolutorium”.

76) w § 60 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“Rada rozpoznaje sprawę odwołania Zarządu
z przyczyny określonej w ust. 2 na sesji zwołanej nie wcześniej niż po upływie 14 dni od podjęcia uchwały w sprawie nie udzielenia Zarządowi absolutorium. Po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej oraz z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie uchwały Rady o nie udzieleniu absolutorium i po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu Rada może odwołać Zarząd większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym”.

77) w § 66 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“Wynagrodzenie dla Burmistrza ustala Rada”.

78) w § 66 skreśla się “ust. 6”.

79) w § 66 wyrazy “ust. 7 i 8” zastępuje się wyrazami “ust. 6 i 7”.

80) w § 72 ust.1 otrzymuje brzmienie:

“Rada uchwala dla każdej jednostki pomocniczej odrębny statut określający w szczególności:

1) nazwę i obszar jednostki pomocniczej,

2) zasady i tryb wyborów organów jednostki pomocniczej,

3) organizację i zadania organów jednostki pomocniczej,

4) zakres zadań przekazanych jednostce przez gminę oraz sposób ich realizacji,

5) zakres i formy kontroli oraz nadzoru Rady nad działalnością organów jednostki pomocniczej. Ponadto Rada określa zakres przydzielonego jednostce pomocniczej mienia komunalnego
i uprawnień dotyczących rozporządzania tym majątkiem oraz uprawnień tych jednostek do prowadzenia gospodarki finansowej w ramach budżetu Gminy”.

81) w załączniku Nr 4 do Statutu Gminy Strzegom Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej w § 2 ust. 1, 2, 3 otrzymuje brzmienie:

ust. 1 “Zadaniem Komisji jest kontrola działalności Zarządu Miasta zwanego dalej Zarządem, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych Gminy”.

ust. 2 “Celem działań kontrolnych jest dostarczenie Radzie informacji niezbędnych dla oceny działalności Zarządu, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych, zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w działalności kontrolowanych jednostek oraz pomoc w usuwaniu tych zjawisk”.

ust. 3 “Komisja bada i ocenia na polecenia Rady, materiały z kontroli działalności Zarządu, jednostek organizacyjnych Gminy oraz jednostek pomocniczych, dokonywanych przez inne podmioty. Powyższe dotyczy także materiałów z kontroli zewnętrznej”.

82) w załączniku nr 4 do Statutu Gminy Strzegom Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej skreśla się
§ 14.

83) w załączniku nr 4 Do Statutu Gminy Strzegom Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej wyrazy § 15
i § 16 zastępuje się wyrazami § 14 i § 15.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta w Strzegomiu.

§ 3

1. Do końca kadencji organów stanowiących Gminy Strzegom, w czasie której weszła w życie ustawa
z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym,
o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 45, poz. 497) następujące przepisy Statutu Gminy Strzegom mają zastosowanie w brzmieniu dotychczasowym:

§ 12 ust. 2, § 35 ust. 2, § 35 ust. 6, § 40 ust. 4, 6, 7, § 50 ust. 3, § 55 ust. 1, 2, 7.

2. § 44 ust. 8 ma zastosowanie do kadencji następującej po kadencji, w czasie której weszła w życie ustawa wymieniona w § 3 ust. 1 uchwały.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
Marek KOLANO