1801 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZCZAWNIE ZDROJU z dnia 31 sierpnia 2001 r. w sprawie zmian w Statucie Uzdrowiskowej Gminy Miejskiej Szczawno Zdrój Na podstawie art. 11b ust. 3, art. 18 ust. 2 pkt 1 oraz art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje: |
§ 1
W Statucie Uzdrowiskowej Gminy Miejskiej Szczawno Zdrój, stanowiącym załącznik do uchwały nr XVII/ /10/2000 Rady Miejskiej w Szczawnie Zdroju z dnia 25 lutego 2000 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu Statutu Uzdrowiskowej Gminy Miejskiej Szczawno Zdrój, po § 4 dodaje się § 4a o treści:
Ҥ 4a
1. W celu zapewnienia możliwości udziału w obradach organów Uzdrowiskowej Gminy Miejskiej Szczawno Zdrój, informacja o terminie, miejscu i projektowanym porządku obrad sesji Rady Miejskiej oraz jej komisji wywieszana jest na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
2. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły z sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji Rady,
3) protokoły z posiedzeń Zarządu,
4) rejestr uchwał Rady i uchwał Zarządu,
5) rejestr wniosków i opinii komisji Rady,
6) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
3. Dokumenty wymienione w ust. 2 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz miejscowego.
4. W celu uzyskania informacji i wglądu do dokumentów organów gminy i jej komisji, obywatel składa Przewodniczącemu Rady Miejskiej lub w sekretaria-
cie Urzędu Miasta wniosek, który powinien precyzować przedmiot sprawy, której dotyczy uzyskanie informacji.
5. Dokumenty wymienione w ust. 2 należy udostępnić w terminie do 14 dni, licząc od daty złożenia wniosku, z wyłączeniem dokumentów, które zawierają informacje podlegające ochronie na podstawie odrębnych przepisów.
6. Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępnia Przewodniczący Rady Miejskiej, a dokumenty z zakresu działania Zarządu Miasta udostępnia się w sekretariacie Urzędu w godzinach urzędowania.
7. Z dokumentów wymienionych w ust. 2 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi.
8. Realizacja uprawnień określonych w ust. 2 do 7 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miejskim, w obecności jego pracownika.
9. Uprawnienia określone w ust. 1 do 8 nie znajdują zastosowania do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej”.
§ 2
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.