1793

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BOLESŁAWCU

z dnia 20 sierpnia 2001 r.

w sprawie regulaminów wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych działających w zakresie oświaty w Gminie Miejskiej

Bolesławiec

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 30 ust. 1 i 6, art. 33 ust. 1 oraz art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 z późn. zm.), art. 12 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 19, poz. 239), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 maja 2000 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, sposobu obliczania wysokości stawki wynagrodzenia zasadniczego za jedną godzinę przeliczeniową, wykazu stanowisk oraz dodatkowych zadań i zajęć uprawniających do dodatku funkcyjnego, ogólnych warunków przyznawania dodatku motywacyjnego, wykazu trudnych i uciążliwych warunków pracy stanowiących podstawę przyznania dodatku za warunki pracy oraz szczególnych przypadków zaliczania okresów zatrudnienia i innych okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat (Dz. U. Nr 39, poz. 455 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Przyjmuje się za obowiązujące minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.

2. Do obliczenia średnich wynagrodzeń nauczycieli przyjmuje siź osoby zatrudnione na co najmniej ˝ etatu.

§ 2

Uchwala się regulaminy zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty w Gminie Miejskiej Bolesławiec:

1. Regulamin przyznawania dodatku za wysługę lat dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

3. Regulamin przyznawania dodatku funkcyjnego dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Regulamin przyznawania dodatku za warunki pracy dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

5. Regulamin wynagradzania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

6. Regulamin przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, którego treść stanowi załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

7. Regulamin przyznawania innych dodatków dla nauczycieli, którego treść stanowi załącznik nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 3

Składniki wynagrodzenia nauczycieli określone kwotowo w załączniku nr 3 pkt 4 oraz w załączniku nr 7 pkt 1.1. podlegają waloryzacji – zgodnie z procentowym wzrostem wynagrodzeń określonym w ustawie budżetowej na dany rok – począwszy od 2002 roku.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Bolesławiec.

§ 5

1. Regulaminy stanowiące załączniki od nr 1 do 7 zostały uzgodnione z organizacjami związkowymi.

2. Wszelkie zmiany w tych regulaminach podlegają ponownym uzgodnieniom.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, ze skutkiem finansowym od dnia 1 września 2001 roku.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
KAZIMIERZ SAS

 Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

REGULAMIN

przyznawania dodatku za wysługę lat dla nauczycieli

1. Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 1% wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok pracy, wypłacany w okresach miesięcznych, poczynając od czwartego roku pracy, z tym że dodatek ten nie może przekraczać 20% wynagrodzenia zasadniczego.

2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia we wszystkich zakładach pracy, w których stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, bez względu na sposób ustania stosunku pracy (zakończone okresy zatrudnienia).

3. Nauczycielowi pozostającemu jednocześnie w więcej niż w jednym stosunku pracy okresy uprawniające do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do dodatku za wysługę lat nie wlicza się okresu pracy w innym zakładzie pracy, w którym pracownik jest lub był jednocześnie zatrudniony. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy podstawowego zatrudnienia.

4. Do okresów pracy wymaganych do nabycia prawa do dodatku za wysługę lat zalicza się okresy pracy wykonywanej w wymiarze nie niższym niż połowa obowiązującego wymiaru zajęć (czasu pracy).

5. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

6. Dodatek za wysługę lat przysługuje:

6.1. Począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca.

6.2. Za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej jego stawki nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca.

7. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, na które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

8. Dodatek za wysługę lat wypłaca się z góry, w dniu wypłaty wynagrodzenia.

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

REGULAMIN

przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli

1. Środki finansowe na dodatki motywacyjne dla nauczycieli gwarantowane są corocznie w uchwale budżetowej jako procentowy wskaźnik wynagrodzenia zasadniczego.

2. Dodatek motywacyjny jest ruchomą częścią wynagrodzenia nauczycieli i przyznawany w zależności od osiąganych wyników pracy uwzględniających:

2.1. Szczególne osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.

2.2. Jakość świadczonej pracy.

2.3. Ocenę pracy.

2.4. Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły (przedszkola) oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

3. Dyrektorowi szkoły (przedszkola) i nauczycielowi może być przyznany dodatek motywacyjny w wysokości nieprzekraczającej 25% jego wynagrodzenia zasadniczego.

4. Dodatek motywacyjny przyznaje się na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy.

5. Dyrektorowi szkoły (przedszkola) – dodatek motywacyjny przyznaje Prezydent Miasta na podstawie kryteriów określonych w załączonej tabeli nr 1.

6. Nauczycielowi – dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor szkoły (przedszkola) na podstawie kryteriów określonych w załączonej tabeli nr 2.

7. Dodatki motywacyjne dla dyrektorów i nauczycieli przyznawane są w ramach środków finansowych zatwierdzonych w planach finansowych placówek.

8. Dodatek motywacyjny może otrzymać dyrektor (nauczyciel), któremu przyznano minimum 51% maksymalnej liczby punktów.

9. Informacja o liczbie przyznanych punktów jest udostępniana zainteresowanym nie później niż na 2 tygodnie przed określeniem wysokości dodatku motywacyjnego.

10. Prawo do dodatku motywacyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło jego przyznanie.

11. Dodatek motywacyjny wypłacany jest miesięcznie z góry.

Tabela nr 1

Kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego

dyrektorom (kierownikom) jednostek oświatowych

Blok

Lp.

Kryterium

Liczba

punktów

1

2

3

4

I

Szczegółowe osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze – 20 pkt

 

1a.

Skuteczność oddziaływań dydaktycznych:

  • wyniki klasyfikacji i promocji;
  • udział, sukcesy w konkursach (olimpiadach) przedmiotowych i innych na różnym szczeblu,

np.: powiatowym, wojewódzkim (okręgowym) i centralnym;

  • wyniki zewnętrznych badań poziomu nauczania;
  • wspomaganie uczniów, wychowanków w ich rozwoju (w tym: mających trudności w nauce);
  • zapewnienie pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym: nauczanie

uczniów niepełnosprawnych).

0–1

0–2

0–2

0–1

0–2

 

1b.

Skuteczność oddziaływań, wychowawczo-opiekuńczych:

  • diagnozowanie i ew. eliminowanie zachowań nagannych (agresja, uzależnienia, absencja);
  • zapewnienie w szkole poczucia bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom;
  • tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozwojowi uczniów/wychowanków (w tym: właściwe relacje między uczniami, uczniami i nauczycielami);
  • organizowanie efektywnej pomocy psychologiczno-wychowawczej (w tym: współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi pracę wychowawcą szkoły);
  • tworzenie warunków do rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów (naukowych, sportowych, artystycznych).

0–2

0–1

0–1

 

0–1

0–2

 

1c.

Preferowanie działań organizacyjnych i pedagogicznych

(w tym: innowacyjnych) tworzących indywidualny charakter szkoły:

  • opracowanie i realizowanie planu rozwoju szkoły,
  • wdrażanie autorskich programów nauczania,
  • promowanie osiągnięć edukacyjnych szkoły (placówki).

 

0–2

0–1

0–2

II

Jakość świadczonej pracy – 25 pkt

 

2a.

Wykazywanie dbałości o mienie komunalne będące w zarządzie dyrektora i gospodarne nim zarządzanie,

w tym:

– konserwacja i naprawy w wyniku przeglądów doraźnych i okresowych;

– realizacja planu remontów;

– modernizowanie bazy szkolnej (w tym: racjonalność zakupów).

 

 

0–2

0–2

0–2

 

2b.

Prowadzenie racjonalnej polityki kadrowej:

  • systematyczne (terminowe) dokonywanie oceny pracy nauczycieli;
  • inicjowanie i wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli (w tym: prowadzącego do uzyskiwania kolejnych szczebli awansu zawodowego);
  • przeciwdziałanie i rozwiązywanie problemów i konfliktów zakładowych i środowiskowych.

0–2

0–2

0–2

 

2c.

Zapewnienie wysokiego stopnia organizacji pracy szkoły:

  • respektowanie statutu placówki;
  • zapewnienie sprawnego systemu obiegu informacji (dyrektor – nauczyciele – uczniowie – rodzice);
  • wykazywanie dbałości o właściwy poziom bezpieczeństwa i higieny pracy (pracowników i uczniów);
  • zorganizowanie właściwej opieki nad uczniami (np.: żywienie, świetlica, opieka medyczna, wycieczki, zapomogi, różne formy pomocy uczniom);
  • kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy;
  • opracowanie i stosowanie systemu ewaluacji pracy szkoły (placówki).

0–1

0–2

0–2

0–3

0–2

0–3

III

Ocenę pracy – 15 pkt

 

3a.

Ustalając liczbę punktów przyznawanych nauczycielowi w tym bloku, bierze się pod uwagę ocenę pracy ustaloną nie rzadziej niż raz na 5 lat:

– wyróżniająca: 15 pkt,

– dobra: 10 pkt,

– negatywna: 0 pkt.

 

 

0–15

cd. tabeli

1

2

3

4

IV

Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych

szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym – 40 pkt

 

4a.

Rzetelne zaplanowanie budżetu (planu rzeczowo-finansowego) szkoły.

0–3

 

4b.

Racjonalne dysponowanie przyznanymi szkole środkami określonymi w planie finansowo-
-rzeczowym.

0–3

 

4c.

Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych i świadczeń na rzecz szkoły (w ramach obowiązujących przepisów).

0–3

 

4d.

Organizowanie współpracy między szkołami.

0–2

 

4e.

Współpraca z instytucjami oświatowymi (stowarzyszenia, fundacje) w celu podnoszenia jakości oferty dydaktyczno-wychowawczej.

Współpraca transgraniczna.

0–2

 

4f.

Realizowanie założeń polityki oświatowej organu prowadzącego, a w szczególności:

  • respektowanie postanowień, decyzji, uchwał organu;
  • wypełnianie dodatkowych zadań zlecanych przez organ prowadzący;
  • przestrzeganie ustalonych procedur i terminów;

(np.: – tworzenie arkusza organizacji pracy szkoły,

– wprowadzanie aneksów,

– sporządzanie sprawozdań budżetowych i statystycznych);

  • terminowość i rzetelność w realizacji wytycznych Wydziału.

0–3

0–3

0–2

0–2

0–2

0–3

 

4g.

Prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego.

0–2

 

4h.

Przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania, promowania i przeprowadzania egzaminów;

Diagnozowanie poziomu nauczania i postępu (przyrostu wiedzy i umiejętności);

Ewaluacja systemu kształcenia.

0–2

0–2

0–2

 

4i.

Organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym własnego;

Inicjowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli zgodnego z zapotrzebowaniem placówki.

0–2

0–2

Tabela nr 2

KRYTERIA USTALANIA WYSOKOŚCI DODATKU

MOTYWACYJNEGO DLA NAUCZYCIELI

(SYSTEM PUNKTOWY)

Blok

Lp.

Kryterium

Liczba

punktów

1

2

3

4

I

Szczegółowe osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze – 15 pkt

 

1.

Praca z wychowankiem, uczniem zdolnym: ukierunkowanie służące pogłębieniu zagadnień przedmiotowych (dodatkowe prace, zadania, zróżnicowane formy sprawdzenia osiągnięć tych uczniów).

 

0–3

 

2.

Praca z wychowankiem, uczniem mającym trudności: formy pomocy i rodzaj udzielanych porad (w czasie pozalekcyjnym).

0–3

 

3.

Osiągane postępy nauczania ustalone na podstawie badań narzędziami pomiaru dydaktycznego lub sprawdzianami opracowanymi w zespole przedmiotowym.

0–3

 

4.

Doprowadzenie ucznia (wychowanka) do sukcesów naukowych, sportowych, artystycznych w skali szkolnej (dotyczy wyłącznie przedszkoli i nauczania zintegrowanego), międzyszkolnej (olimpiady, konkursy, rozgrywki, zawody, koncerty).

 

0–3

 

5.

Udokumentowanie osiągnięcia w pracy z wychowankami, uczniem: osiągnięcie sukcesów przez ucznia w skali powiatu, województwa (okręgu) i kraju (etap centralny).

0–3

II

Jakość świadczonej pracy – 25 pkt

 

6.

Planowanie pracy:

– rozkłady materiału nauczania,

– plan wychowawczy klasy uwzględniający program wychowawczy szkoły (placówki).

0–3

0–3

 

7.

Organizacja procesu lekcyjnego, dobór metod i środków dydaktycznych (np. na podstawie hospitacji, ankietowania itd.).

0–3

 

8.

Ocenianie osiągnięć uczniów zgodnie z WSO; analiza wyników uczenia się uczniów (wspólnie z rodzicami i uczniami) w celu właściwego zaplanowania dalszych działań edukacyjnych ucznia; stosowanie pomiaru dydaktycznego.

 

0–3

cd. tabeli

1

2

3

4

 

9.

Przeprowadzenie ewaluacji procesu nauczania i uczenia się (zbieranie informacji zwrotnej od uczniów).

0–2

 

10.

Troska o klasy i pracownie, wkład pracy w jej urządzenie, wzbogacenie w pomoce dydaktyczne.

0–3

 

11.

Przestrzeganie dyscypliny pracy (punktualność, rzetelne pełnienie dyżurów).

0–2

 

12.

Realizacja zarządzeń dyrektora szkoły (m.in. właściwy przepływ informacji między nauczycielem – uczniem – rodzicem).

0–2

 

13.

Innowacyjność w działaniu pedagogicznym.

0–3

 

14.

Upowszechnianie osiągnięć nauczyciela, a tym samym prezentowanie dorobku szkoły w środowisku.

0–3

III

Ocenę pracy – 15 pkt

 

15.

Ustalając liczbę punktów przyznawanych nauczycielowi w tym bloku, bierze się pod uwagę ocenę pracy ustaloną nie rzadziej niż raz na 5 lat;

– wyróżniająca: 10 pkt,

– dobra: 5 pkt,

– negatywna: 0 pkt.

 

 

0–15

IV

Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych

szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym – 45 pkt

 

16.

Realizacja programu wychowawczego szkoły, a także zamierzeń ujętych w planie wychowawczym klasy – imprezy klasowe, wycieczki, zielone szkoły, wyjścia do kina, teatru, muzeum, udział klasy w życiu szkoły (czas poświęcony wychowankom poza lekcjami).

 

0–3

 

17.

Współpraca z rodzicami:

– rozpoznawanie warunków rodzinnych uczniów, rozwiązywanie konfliktów,

– pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą (placówką), włączanie rodziców w tworzenie

autonomii i “charakteru” szkoły otwartej.

0–2

0–1

 

18.

Opieka nad organizacjami i klubami w placówkach oświatowych.

0–3

 

19.

Systematyczne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego:

– aktualizacja swojej wiedzy z przedmiotu (warsztaty, kursy, studia podyplomowe);

– szkolne i wyjazdowe warsztaty, kursy, studia podyplomowe – inne.

0–2

0–2

 

20.

Praca w stałych zespołach lub komisjach rady pedagogicznej (zgodnie z regulaminem).

0–3

 

21.

Dodatkowe funkcje pełnione przez nauczycieli:

– przewodniczący zespołu przedmiotowego;

– opiekun samorządu;

– lider WDN;

– inne.

0–4

0–4

0–4

0–4

 

22.

Organizacja imprez szkolnych i miejskich: konkursów, spotkań itp. (wychodzenie ze swoją działalnością poza środowisko szkolne).

0–3

 

23.

Dzielenie się doświadczeniem zawodowym z innymi:

– opieka nad praktykantem (studentem);

– prowadzenie lekcji koleżeńskich.

0–2

0–2

 

24.

Dodatkowe czynności zlecane doraźnie przez dyrektora szkoły, np. inwentaryzacja, praca podczas wakacji itp.

0–3

 

25.

Aktywny udział w pracach rady pedagogicznej: obecności, przygotowanie materiałów, prowadzenie warsztatów szkoleniowych itp.

0–3

 Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

REGULAMIN

przyznawania dodatku funkcyjnego dla nauczycieli

1. Nauczycielom, którym powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości określonej w tabeli, z zastrzeżeniem pkt 4.

2. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora ustala Prezydent Miasta w granicach stawek określonych tabelą, uwzględniając m.in. wielkość szkoły, jej warunki organizacyjne, złożoność zadań wynikających z funkcji kierowniczej, liczbę stanowisk kierowniczych w szkole, wyniki pracy szkoły.

3. Wysokość dodatków funkcyjnych dla wicedyrektorów, innych stanowisk kierowniczych, jak również osób wymienionych w pkt 4 przyznaje dyrektor szkoły według ustalonych przez siebie kryteriów w granicach określonych stawek.

4. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi z tytułu wykonywania zadań:

4.1. Opiekuna stażu w wysokości:

– 30,– zł miesięcznie od osoby.

4.2. Wychowawstwa klasy w wysokości:

– 40,– zł miesięcznie w przedszkolach,

– 35,– zł miesięcznie w szkołach.

4.3. Doradcy metodycznego w wysokości:

– do 270,– zł miesięcznie.

5. Nauczycielowi przysługuje jeden wyższy dodatek funkcyjny z zastrzeżeniem pkt 4 w razie zbiegu tytułów do dwóch lub więcej dodatków funkcyjnych.

6. Prawo do dodatku funkcyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie stanowiska kierowniczego, jeżeli powierzenie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

7. Nauczyciel, któremu powierzono stanowisko kierownicze na czas określony, traci prawo do dodatku funkcyjnego z upływem tego okresu, a w razie wcześniejszego odwołania – z końcem miesiąca, w którym nastąpiło odwołanie – jeśli odwołanie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

8. Dodatek funkcyjny przysługuje wicedyrektorowi szkoły w stawce ustalonej dla dyrektora szkoły od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po trzech miesiącach zastępstwa.

9. Dodatek funkcyjny, o którym mowa w pkt 4, nie przysługuje za czas nieprzerwanej nieobecności nauczyciela w pracy trwającej powyżej 1 miesiąca.

10. Dodatek funkcyjny, o którym mowa w pkt 4.1. i 4.2. przysługuje nauczycielowi, któremu dyrektor powierzył wykonywanie zadania w zastępstwie za nieobecnego nauczyciela, jeżeli pełnił on zastępstwo powyżej 1 miesiąca.

11. Wynagrodzenie określone w pkt 4.1. i pkt 4.2. wypłaca się miesięcznie z dołu, natomiast dodatki określone w pkt 1 i pkt 4.3. wypłaca się z góry.

Załącznik do regulaminu przyznawania dodatku funkcyjnego

Tabela dodatków funkcyjnych

Lp.

Stanowisko

Miesięcznie w zł

od

do

1.

Przedszkola

  • Dyrektor przedszkola
  • Wicedyrektor przedszkola

180

100

400

250

2.

Szkoły:

  • Dyrektor szkoły liczącej do 8 oddziałów
  • Dyrektor szkoły liczącej od 9 do 16 oddziałów
  • Dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddz.
  • Wicedyrektor szkoły

180

200

290

180

500

600

750

500

Załącznik nr 4 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

 

REGULAMIN

przyznawania dodatków za warunki pracy dla nauczycieli

1. Nauczycielom i wychowawcom przysługuje dodatek za trudne warunki pracy w przypadku, gdy:

1.1. Prowadzą zajęcia dydaktyczne i wychowawcze w klasach i oddziałach integracyjnych w wysokości do 10% wynagrodzenia zasadniczego.

1.2. Prowadzą zajęcia dydaktyczne w szkołach (klasach) przysposabiających do pracy zawodowej w wysokości do 5% wynagrodzenia zasadniczego.

1.3. Prowadzą nauczanie indywidualne dzieci zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego w wysokości do 20% wynagrodzenia zasadniczego.

1.4. Prowadzą zajęcia w klasach łączonych szkoły podstawowej w wysokości do 25% stawki godzinowej przypadającej za każdą przeprowadzoną lekcję.

Przy czym określenie “klasy łączenie” należy rozumieć jako prowadzenie zajęć w grupie międzyklasowej o różnym programie nauczania.

2. Dodatki za trudne warunki pracy przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych warunkach pozostają do obowiązującego wymiaru godzin.

3. Nauczycielom za pracę wykonywaną przy użyciu elektronicznych monitorów ekranowych z tytułu pracy w warunkach uciążliwych przysługuje dodatek w wysokości od 20 zł do 40 zł miesięcznie.

3.1. Przy ustalaniu wysokości dodatku w określonych wyżej granicach należy uwzględnić liczbę godzin przepracowanych przez nauczyciela ponad minimalną miesięczną liczbę godzin warunkującą nabycie prawa do dodatku.

3.2. Określa się minimalną miesięczną liczbę godzin w wymiarze: 36.

3.3. Szczegółowe zasady przyznawania dodatku, o którym mowa w pkt 3, ustala dyrektor szkoły.

4. Dodatki określone w pkt 1.1.÷1.3. wypłaca się z góry w terminie wypłaty wynagrodzenia, natomiast dodatki określone w pkt 1.4. i 3 wypłaca się z dołu.

Załącznik nr 5 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

 

REGULAMIN

wynagradzania za godziny ponadwymiarowe

i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli

 

1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatku za warunki pracy.

2. Przez godziny ponadwymiarowe rozumie się godziny określone w arkuszu organizacyjnym placówki oświatowej wynikające z przydziału czynności nauczyciela w danym roku szkolnym, realizowane poza godzinami obowiązkowego wymiaru zajęć.

3. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową i za jedną godzinę doraźnego zastępstwa przydzielonego nauczycielowi ustala się, dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkami za trudne i uciążliwe warunki pracy oraz za warunki szkodliwe dla zdrowia, jeżeli praca w godzinach ponadywmiarowych odbywa się w takich warunkach) przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

4. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w pkt 2, 3 i 4, uzyskuje się, mnożąc tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.

5. Wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych wypłacane są, gdy faktyczna liczba przepracowanych w danym tygodniu godzin dydaktycznych przekracza tygodniowe pensum.

6. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela, oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar zajęć określony w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, jak również w uchwale
nr 113/99 Zarządu Miasta Bolesławiec z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie tygodniowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, pomniejszony o 1/5 tego wymiaru lub 1/4 dla nauczycieli z ustalonym czterodniowym tygodniem pracy za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo wolny od pracy.

Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu, nie może być jednak większa niż liczba przydzielonych w planie organizacyjnym.

7. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłaca się z dołu.

Załącznik nr 6 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

REGULAMIN

przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród

dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze

 

1. Środki na nagrody ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli stanowią 1% – zatwierdzonego w planach finansowych – rocznego osobowego funduszu wynagrodzeń.

2. Ustala się następujący podział specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-
-wychowawcze:

2.1. 30% tego funduszu na nagrody Prezydenta Miasta.

2.2. 70% tego funduszu na nagrody dyrektora.

3. Szczegółowe zasady przyznawania nagród oraz tryb składania wniosków określają:

3.1. Regulamin przyznawania nagród Prezydenta Miasta Bolesławiec dla nauczycieli szkół i przedszkoli.

3.2. Regulaminy przyznawania nagród dyrektora ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli przyjęte w każdej placówce oświatowej.

4. Odpis na specjalny fundusz nagród dokonuje się na dany rok budżetowy w każdej placówce oświatowej.

5. O wysokości odpisu na specjalny fundusz nagród dla nauczycieli związki zawodowe będą informowane niezwłocznie po zatwierdzeniu budżetów placówek oświatowych na dany rok kalendarzowy.

6. Nagrody dyrektora i prezydenta mogą być przyznawane nie częściej niż raz na dwa lata w przypadku tej samej kategorii.

7. Przyznane przez organy wymienione w punkcie 2 nagrody wręczane są w Dniu Edukacji Narodowej.

 

Załącznik nr 7 do uchwały Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 20 sierpnia 2001 r. (poz. 1793)

REGULAMIN

przyznawania innych dodatków dla nauczycieli

 

1. Inny dodatek może przysługiwać nauczycielowi z tytułu:

1.1. Analizy i oceny pisemnych prac i zajęć uczniowskich z języka polskiego począwszy od czwartej klasy szkoły podstawowej w wysokości:

  • 30 zł miesięcznie w szkołach podstawowych,
  • 40 zł miesięcznie w gimnazjach.

1.2. Sprawowania opieki nad dziećmi wyjeżdżającymi do innych miejscowości w ramach “zielonych szkół” – jak za 10 godzin ponadwymiarowych tygodniowo.

2. Wynagrodzenie przewidziane w pkt 1.1. przysługuje nauczycielowi, jeżeli realizuje zajęcia w obowiązkowym wymiarze. W razie realizowania tych zajęć w niepełnym wymiarze lub ponad obowiązkowy wymiar w ramach godzin ponadwymiarowych przydzielonych w planie organizacyjnym szkoły, wynagrodzenie przysługuje w stosunku proporcjonalnym do realizowanego przez nauczyciela wymiaru godzin z języka polskiego.

3. Nauczycielom, którym dyrektor zlecił prowadzenie zajęć dydaktycznych lub opiekuńczo-wychowawczych w dniu wolnym od pracy, przysługuje odrębne wynagrodzenie za efektywnie przepracowane godziny ponadwymiarowe, nie więcej niż za 4 godziny.

4. Wynagrodzenie przewidziane w pkt 3 przysługuje nauczycielowi, jeżeli:

  • nie może otrzymać za ten dzień innego dnia wolnego,
  • zajęcia nie mogły być zorganizowane po lekcjach w dniu pracy placówki,
  • zajęcia odbywają się poza placówką,
  • zajęcia zostaną odpowiednio udokumentowane.

5. Wynagrodzenie określone w pkt 1 i pkt 3 wypłaca się miesięcznie z dołu.