1791

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA

z dnia 6 lipca 2001 r.

w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXIII/722/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem komunalnym Miasta oraz kryteriów wyboru osób,

z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 w związku z art. 7 ust. 1 pkt 7, art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami), art. 5 ust. 2 i 3, art. 28, art. 29, art. 30 i art. 35 ustawy z dnia 2 lipca 1994 r. o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 1998 r. Nr 120, poz. 787 ze zmianami) oraz § 52, § 54 ust. 1 pkt 1, § 63 ust. 2 Statutu Wrocławia, stanowiącego załącznik do uchwały nr XXVI/276/96 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 maja 1996 r. w sprawie przyjęcia Statutu Wrocławia w brzmieniu uzgodnionym przez Prezesa Rady Ministrów (Dziennik Urzędowy Województwa Wrocławskiego z 1996 r. Nr 10, poz. 106), art. 13 pkt 2 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62 z 2000 r. poz. 718) Rada Miejska Wrocławia uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XXIII/722/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2000 r. w sprawie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem komunalnym Miasta oraz kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności (t.j. Biuletyn Urzędowy Rady Miejskiej z 2001 r. Nr 3, poz. 28), wprowadza się następujące zmiany:

ROZDZIAŁ II – PODMIOTOWY ZAKRES NAJMU

1) w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“Miasto wynajmuje lokale mieszkalne wyłącznie swoim stałym mieszkańcom, tj. osobom, które są zameldowane na stałe we Wrocławiu bądź ostatnim miejscem ich stałego zameldowania było Miasto Wrocław. Nie dotyczy to lokali z czynszem wolnym, o których mowa w § 7.”,

ROZDZIAŁ III – PRZEDMIOTOWY ZAKRES NAJMU

2) w § 3:

a) w ust. 4 w zdaniu pierwszym po słowach “z zastrzeżeniem ust. 2” dodaje się “i § 16 pkt 1 uchwały”,

b) ust. 8 i ust. 9 skreśla się,

ROZDZIAŁ IV – LOKALE ZAMIENNE

3) w § 4:

a) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

“W przypadku kiedy najemca występuje o przydzielenie lokalu zamiennego większego aniżeli przewiduje norma wynikająca z art. 3 ust. 3 ustawy o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych, Miasto może wskazać taki lokal pod warunkiem wykonania remontu we własnym zakresie i na koszt najemcy.”,

b) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

“W przypadku konieczności opróżnienia budynku, w którym znajduje się lokal własnościowy, Zarząd Miasta indywidualnie podejmuje uchwałę o warunkach opróżnienia lokalu.”,

ROZDZIAŁ V – LOKALE SOCJALNE

4) w § 5:

a) w ust. 2 po słowach “jeden z poniższych warunków” dodaje się po przecinku słowa “w następującej ich hierarchii ważności”,

b) w ust. 4 słowo “Pełnomocnik” zastępuje się słowami “Zarząd Miasta”, a słowa “Społecznej Komisji Mieszkaniowej” skreśla się,

ROZDZIAŁ VI – LOKALE Z CZYNSZEM REGULOWANYM

5) w § 6:

a) w ust. 1 pkt 2 skreśla się,

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie: “Wynajęcie takiego lokalu następuje w trybie określonym w rozdziale X.”,

ROZDZIAŁ X – TRYB POSTĘPOWANIA
PRZY ZAWIERANIU UMÓW NAJMU

6) w § 11:

a) w ust. 1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu: “Wnioski złożone na więcej niż jeden rodzaj lokalu lub nieokreślające tego rodzaju nie będą rozpatrywane.”,

b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: “Zarząd Miasta sporządza projekty list osób na dany rok kalendarzowy, zawierające imiona i nazwiska osób, z którymi może być zawarta umowa najmu:

a) lokalu socjalnego,

b) lokalu z czynszem regulowanym.”,

c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: “Projekty list, o których mowa w ust. 2 sporządza się na podstawie złożonych wniosków kwalifikowanych wg załącznika nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.”,

d) w ust. 4 w zdaniu pierwszym słowa “Lista osób tworzona jest” zastępuje się słowami “Projekty list i listy osób tworzone są”,

e) ust. 6 skreśla się,

f) ust. 7 otrzymuje brzmienie: “Podstawą do opracowania listy będzie prognozowana liczba mieszkań przeznaczonych na wynajem w danym roku.”,

g) ust. 8 skreśla się,

h) ust. 9 skreśla się,

i) w ust. 12 dodaje się zdanie: “Kwalifikowanie osób ubiegających się o adaptację następuje w trybie § 11 ust. 1 i 3.”,

7) w § 12:

a) w ust. 1 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie: “Projekty list określonych w § 11 sporządzane będą najpóźniej do 31 grudnia roku poprzedzającego rok, na który zostały sporządzone, i wywieszone będą od dnia 1 do dnia 31 stycznia roku następnego na tablicy ogłoszeń w siedzibie zarządców mieszkaniowego zasobu Miasta oraz w Urzędzie Miejskim.”,

skreśla się zdanie drugie,

b) w ust. 2 w zdaniu drugim po przecinku skreśla się słowa: “a w przypadku listy lokali zamiennych oraz zamiany lokali – czasu oczekiwania,”, a przecinek zastępuje się kropką,

c) ust. 4 otrzymuje brzmienie: “Zarząd Miasta rozpatruje zastrzeżenia w terminie do 28 lutego i tworzy listę ostateczną.”,

8) w § 13:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie: “W przypadku nie-przyjęcia przez osoby umieszczone na liście żadnej z trzech różnych ofert zawarcia umowy najmu, Zarząd Miasta może skreślić te osoby z listy.”,

b) dodaje się ust. 2a w brzmieniu: “W przypadku orzeczenia rozwodu małżonków umieszczonych na liście do realizacji, lokal mieszkalny będzie wskazany zgodnie ze złożonym wnioskiem mieszkaniowym.”,

c) ust. 3 otrzymuje brzmienie: “Przy realizacji list Zarząd Miasta bierze pod uwagę zdolność wnioskodawcy do wykonania remontu.”,

d) dodaje się ust. 3a w brzmieniu: “Umowa najmu na lokal, w którym najemca dokonał ulepszeń określonych przez Zarząd Miasta, będzie z nim zawarta po dokonaniu odbioru robót przez odpowiednie służby budowlane.”,

9) dodaje się § 13a w brzmieniu:

“Zarząd Miasta sporządza na dany rok kalendarzowy odrębne listy osób, z którymi może być zawarta umowa najmu:

1) lokalu zamiennego, w przypadku przekwalifikowania na lokal niemieszkalny,

2) zamiany lokali mieszkalnych w przypadkach określonych w § 19a ust. 1.”,

ROZDZIAŁ XI – TRYB POSTĘPOWANIA
PRZY ZAWIERANIU UMÓW NAJMU LOKALI
Z CZYNSZEM REGULOWANYM

10) Rozdział XI skreśla się w całości.

ROZDZIAŁ XII – INNE PRZYPADKI ZAWARCIA UMOWY NAJMU

11) w § 15:

a) w ust. 1 pkt 1 dodaje się lit. c w brzmieniu: “w przypadku zamiany lokali mieszkalnych, określonych § 19a ust. 3 i 4”,

b) w ust. 1 pkt 3 po słowach “przepisami prawa na” skreśla się słowo “adaptację”,

c) w ust. 1 dodaje się pkt 6 w brzmieniu: “z pełnoletnimi wychowankami Domu Dziecka lub innych placówek wychowawczych ze względu na proces ich usamodzielniania się – na lokal socjalny lub w szczególności nadający się do zasiedlenia przez gospodarstwo jednoosobowe (tak zwane kawalerki)”,

d) w ust. 2 pkt 1 po słowie “lokal” skreśla się słowa: “samodzielnie – bez najemcy”,

e) w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie: “osoby w rozumieniu art. 8 ustawy o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych zamieszkujące z najemcą co najmniej 5 lat – na wniosek najemcy, w przypadku gdy zobowiążą się do zamieszkiwania wspólnie z byłym najemcą do jego śmierci”,

12) w § 18:

a) w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie: “Zarząd Miasta może na wniosek strony zmienić umowę najmu z czynszu socjalnego na czynsz regulowany”,

b) ust. 3 skreśla się,

ROZDZIAŁ XIII – ZASADY DOKONYWANIA ZAMIAN LOKALI MIESZKALNYCH

13) § 19 otrzymuje brzmienie:

“1. Najemcy mogą dokonywać zamian wynajętych im przez Gminę lokali mieszkalnych również wtedy, gdy jeden z lokali nie należy do zasobu Gminy (np. lokal spółdzielczy) na podstawie pisemnych wniosków skierowanych do Zarządu Miasta.

Poprzez zamianę rozumie się rozwiązanie dotychczas obowiązujących umów najmu, podpisanie protokołów zdawczo-odbiorczych, zawarcie nowych umów najmu na wskazane lokale i przejęcie ich protokołem zdawczo-
-odbiorczym.

2. Najemcy składają oferty zamian do Zarządu Miasta, który prowadzi katalogi zamian. Czynności określone w niniejszym paragrafie można dokonać za pośrednictwem podmiotów niebędących jednostkami organizacyjnymi Miasta.

3. Umowa najmu na lokal uzyskany w drodze wzajemnej zamiany może być zawarta także wtedy, gdy w wyniku zamiany, na osobę będzie przypadać mniej niż 5 m2 powierzchni łącznej pokoi, pod warunkiem wyrażenia przez najemcę zgody na powyższe.

Dokonanie takiej zamiany dopuszczalne jest jedynie po spełnieniu warunków określonych w § 19 ust. 8.

4. Zarząd Miasta może proponować zamianę lokalu mieszkalnego najemcy zalegającemu z opłatami mieszkaniowymi przed wszczęciem sądowego postępowania o eksmisję, wskazując oferenta ujętego w katalogu, o którym mowa w ust. 2, który wyrówna zaległości w opłatach mieszkaniowych. Dokonanie tego typu zamian następuje po uprzednim zawarciu porozumienia dotyczącego spraw uregulowania zaległości czynszowych (przejęcie długu).

5. W przypadku realizacji eksmisji z lokalu Zarząd Miasta dokonuje zamiany lokali mieszkalnych, gdy na prowadzonych przez Zarząd wykazach ofert osób chętnych do poprawy warunków mieszkaniowych są najemcy lokali odpowiadających standardem lokalom socjalnym, dający jednocześnie rękojmię rzetelności i terminowości ponoszenia opłat mieszkaniowych. W pierwszej kolejności powinno dotyczyć to osób, które uiszczą zaległe opłaty za dany lokal mieszkalny.

6. Zamiana lokali nie może dotyczyć lokali wolnych pozostających w dyspozycji Zarządu Miasta.

7. Koszty związane z remontem lokali stanowiących przedmiot zamiany obciążają przyszłych najemców.

8. Na podstawie zgody Zarządu Miasta podmioty umowy o zamianę lokali mieszkalnych mogą zawierać między sobą umowę regulującą zasady wzajemnych rozliczeń finansowych.”,

14) dodaje się § 19a w brzmieniu:

“1. Najemcy, którzy posiadają utrudniony dostęp do swoich lokali, wynikający z warunków zdrowotnych potwierdzonych odpowiednim orzeczeniem lekarskim, mogą wnioskować o zawarcie umowy najmu na inny lokal równorzędny, w którym utrudnienie nie będzie występować.

2. Dla celów porządkowych Zarząd Miasta sporządza roczne wykazy osób, którym może dokonać zamiany w sposób opisany w ust. 1.

3. W przypadku lokali w budynkach nowo wybudowanych lub po modernizacji (kapitalnym remoncie), pierwszeństwo do wskazania tych lokali posiadają najemcy, którzy złożyli ofertę zamiany lokalu mieszkalnego w celu poprawy warunków mieszkaniowych.

4. Zarząd Miasta proponuje zamianę lokalu na inny w przypadku, gdy:

1) najemca nie przestrzega warunków umowy najmu,

2) w wyniku zamiany Miasto uzyskuje jeden pokój lub samodzielny lokal.”,

ROZDZIAŁ XIV – OCHRONA PRAW NABYTYCH W DOBREJ WIERZE

15) tworzy się § 20 w brzmieniu:

“1. Zarząd Miasta zobowiązany jest do zawarcia umów najmu z osobami, które otrzymały zapewnienie otrzymania lokalu poprzez ujęcie na listach przydziału, pod rządem poprzednio obowiązujących przepisów”.

2. Osoby, które złożyły wnioski mieszkaniowe przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały na podstawie stałego miejsca zamieszkiwania na terenie Wrocławia i wpisu do rejestru wyborców, nie tracą uprawnień do ubiegania się o lokal mieszkalny.”,

16) § 24 otrzymuje brzmienie:

“Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego”.

§ 2

1. Nowa treść załącznika nr 1 stanowi załącznik nr 1.

2. Nowa treść załącznika nr 2 stanowi załącznik nr 2.

§ 3

Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia do ogłoszenia jednolitego tekstu w Biuletynie Urzędowym Rady Miejskiej Wrocławia uchwały
nr XXIII/722/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia
6 lipca 2000 r. w sprawie zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem komunalnym Miasta oraz kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

WICEPRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
JACEK RUGIEŁ

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2001 r. (poz. 1791)

 

1. Zarząd Miasta rozpatruje wnioski o najem lokalu socjalnego należącego do mieszkaniowego zasobu Miasta na podstawie kompletnie i wiarygodnie wypełnionej ankiety weryfikacyjnej złożonej w określonym terminie, w oparciu o niżej podaną punktację.

Punktem wyjścia do oceny punktowej są dane z miejsca faktycznego zamieszkiwania, potwierdzonego meldunkiem.

Kryterium

Opis

Punktacja

Uwagi

1

2

3

4

1.

Dochody

1) W rodzinie wnioskodawcy – poniżej 85%

najniższej emerytury na osobę.

2) W gospodarstwie jednoosobowym wnio-

skodawcy – poniżej 125% najniższej eme-
rytury.

3) W rodzinie wnioskodawcy – poniżej 70%

najniższej emerytury na osobę.

4) W gospodarstwie jednoosobowym wnio-

skodawcy – poniżej 110% najniższej eme-
rytury na osobę.

5 pkt

5 pkt

 

8 pkt

8 pkt

W przypadku braku świadczenia pracy, konieczne jest zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy.

ad. 1 i 3

W ankiecie należy podać potwierdzone średnie miesięczne dochody brutto na jednego członka rodziny w okresie ostatnich 3 m-cy poprzedzających złożenie ankiety łącznie z zasiłkami, alimentami oraz innymi świadczeniami otrzymywanymi przez pracujących członków rodziny wnioskodawcy.

ad. 2 i 4

W ankiecie należy podać potwierdzone miesięczne dochody brutto, łącznie z in-nymi otrzymywanymi świadczeniami.

2.

Zamieszkiwanie na

terenie Wrocławia

1) Meldunek stały:

– przy zameldowaniu stałym wnioskodaw-

cy trwającym ponad 5 lat,

– przy zameldowaniu stałym wnioskodaw-

cy trwającym poniżej 5 lat.

2) Bez zameldowania w przyp. gdy utrata za-

meldowania we Wrocławiu nastąpiła na

podstawie decyzji administracyjnej (nie

dotyczy osób, które same dokonały wy-

meldowania).

5 pkt

 

2 pkt

2 pkt

Meldunki podlegają poświadczeniu w ankiecie przez właściwe Biuro Meldunkowe.

3.

Przegęszczenie

1) poniżej 3 m2 na osobę w miejscu zamie-

szkania

2) od 3,01 do 4,00 m2

3) od 4,01 do 5,00 m2

4) od 5,01 do 7,00 m2

10 pkt

 

8 pkt

5 pkt

2 pkt

Punkty w przypadku oddzielnego zameldowania stałego małżonków, i jednoczesnego zamieszkiwania małżonków pod jednym adresem, liczone są na podstawie potwierdzenia tego faktu przez właściwe biuro meldunkowe (zameld. czasowe) lub zarządcę pod kątem liczby osób zobowiązanych do zapłaty za media lub potwierdzenie innej jednostki (Rada Osiedla właściwa dla miejsca zamieszkania, MOPS) po przeprowadzeniu postępowania.

Stan przegęszczenia powinien mieć miejsce w okresie co najmniej 12 m-cy przed złożeniem wniosku.

W przypadku osobnego zamieszkiwania małżonków uzyskaną punktację za metraż liczy się z każdego miejsca zamieszkania, dzieląc ją na pół.

4.

Wychowankowie domów dziecka
i innych placówek oświatowo-
-wychowawczych

1) Wychowankowie, jeśli nie posiadają lub
nie

posiadały tytułu prawnego do lokalu mie-

szkalnego.

2) Wychowankowie opuszczający placówkę

w roku złożenia wniosku.

10 pkt

 

15 pkt

Punktacja nie podlega sumowaniu.

cd. tabeli

1

2

3

4

5.

Osoby opuszczające zakłady karne

1) Osoby bezdomne, jeśli nie posiadają lub

nie posiadały tytułu prawnego do lokalu

mieszkalnego, które złożyły wniosek

w okresie do dwóch lat od chwili opusz-

czenia zakładu karnego.

2 pkt

Punktacji podlegają osoby posiadające zaświadczenie o miejscu i okresie odbywania kary pozbawienia wolności.

6.

Stosunki społ.

w miejscu

zamieszkania,

warunki zdrowotne wnioskodawcy

1) Członkowie rodzin patologicznych, w któ-

rych dalsze przebywanie zagraża ich ży-

ciu i zdrowiu.

 

 

2) Zamieszkujący wspólnie z osobami nie-

pełnosprawnymi (np. poruszającymi się na

wózku inwalidzkim, niewidomymi, głucho-

niemymi).

3) Wnioskodawca i członkowie jego rodziny

będący osobami niepełnosprawnymi (np.

poruszającymi się na wózku inwalidzkim,

niewidomymi, głuchoniemymi) lub wycho-

wujący dzieci specjalnej troski.

5 pkt

 

 

 

 

3 pkt

 

 

 

6 pkt

ad. 1

Punktacji podlegają osoby posiadające Niebieską Kartę lub potwierdzenie MOPS-u, Rady Osiedla właściwej dla miejsca mieszkania, dzielnicowego, Straży Miejskiej.

ad. 2 i ad. 3

Wymagane zaświadczenie lekarskie potwierdzające stan zdrowia.

Punktacja jest naliczana w przypadku stałego zamieszkiwania w danym lokalu.

W przypadku dziecka specjalnej troski wymagane jest odpowiednie orzeczenie lekarskie i decyzja o przyznanym zasiłku pielęgnacyjnym na dziecko specjalnej troski.

7.

Okres oczekiwania

1) Pełne 5 lat.

2) Każdy następny rok.

3) Poniżej 5 lat.

7 pkt

+ 1 pkt

1 pkt za

każdy rok

oczekiwania

Punktację nalicza się tylko w przypadku zachowania aktywności (odpowiedź na korespondencję, uaktualnianie danych poprzez złożenie wypełnionej ankiety weryfikacyjnej, bądź stosownego oświadczenia – zgodnie z uchwałą) w ocenianym okresie.

8.

Stan rodzinny

1) Za każde dziecko w rodzinie wnioskodaw-

cy w wieku do 18 lat, a w przypadku

dzieci uczących się – w wieku do 25 lat.

2) Faktyczne zamieszkiwanie z byłym mał-

żonkiem.

3) Małżeństwa z 5-letnim (i powyżej) stażem,

wychowujące dzieci w wieku szkolnym,

zameldowane i zamieszkujące od chwili

zawarcia związku małżeńskiego razem

w warunkach przegęszczenia poniżej 5 m2

na osobę.

2 pkt

 

 

2 pkt

 

6 pkt

 

9.

Warunki
mieszkaniowe

1) Zły stan techniczny lokalu, w którym za-

mieszkuje wnioskodawca z rodziną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Wspólne użytkowanie lokalu z innym,

obcym dla rodziny wnioskodawcy najem

cą.

5 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 pkt

Zarządca bądź właściciel, dysponent winien potwierdzić zły stan techniczny lokalu z wyszczególnieniem stosowanych obniżek czynszu z tego tytułu.

Lokalem w złym stanie technicznym jest lokal położony w budynku przeznaczonych do kapitalnego remontu lub śmierci technicznej, lokal w którym występuje wilgoć i grzyb oraz w którym stosowana jest obniżka czynszu ze względu na zły stan techniczny.

Oceniana jest sytuacja mająca miejsce 12 m-cy od daty dokonywania oceny punktowej.

ad. 2

Wspólne użytkowanie oznacza korzystanie ze wspólnych części w obrębie danego lokalu – kuchni, przedpokoju itp. – naliczenie punktacji wymaga potwierdzenia przez zarządcę, właściciela budynku prywatnego, dysponenta.

cd. tabeli

1

2

3

4

10.

Bezdomność –

w rozumieniu ustawy o pomocy społecznej

Przebywanie w schroniskach lub innych miejscach niebędących lokalami mieszkalnymi

1) osoby samotne

2) z dziećmi

 

 

8 pkt

10 pkt

Wymagane jest pisemne poświadczenie tego faktu przez kierownika schroniska. Zamieszkiwanie w innych miejscach nie- będących lokalami mieszkalnymi, powinno być potwierdzone przez zarządcę obiektu, dysponenta bądź dzielnicowego.

Punktację nalicza się, jeśli wnioskodawca sam nie dokonał wymeldowania się z miejsca zamieszkiwania.

11.

Bierność

wnioskodawcy

1) Odmowa podpisania umowy najmu po

wskazaniu trzech różnych lokali.

– 10 pkt

 

12.

Sposób korzystania z dotychczasowego lokalu

1) Zaległości czynszowe

ponad 3-miesięczne.

 

2) Dewastacja lokalu i zakłócanie porządku

domowego przez wnioskodawcę z rodzi-

ną.

3) Samowolne zajęcie lokalu.

 

 

 

4) Sprzedanie posiadanego wcześniej miesz-

kania, domu bądź scedowanie praw na

dzieci lub innych członków rodziny.

– 5 pkt

 

 

– 10 pkt

 

 

– 15 pkt

 

 

 

– 15 pkt

ad. 1

Wszystkie dorosłe osoby zamieszkujące w lokalu odpowiadają solidarnie wraz z najemcą za zapłatę czynszu.

ad. 2

Punktacja naliczana jest na podstawie informacji zarządcy, dysponenta, właściciela lokalu.

ad. 3

Punktacja naliczana jest na podstawie informacji zarządcy.

Każdy zapis “–“ (minus) oznacza punkty ujemne.

ad. 4

Dokumenty z przeprowadzonego postępowania oraz oświadczenie strony indywidualnie dla każdej sytuacji rozpatruje Komisja Mieszkaniowa.

UWAGI:

1. Rozpatrywane i kwalifikowane będą wnioski, do których dołączono kompletnie wypełnioną ankietę bądź stosowne oświadczenie wnioskodawcy.

Naliczenie punktacji za podane kryteria następować będzie na podstawie dostarczonej dokumentacji przez zainteresowaną osobę.

2. W przypadku stwierdzenia przez komisje rozpatrujące wnioski zamieszczenia w ankiecie nieprawdziwych informacji (celem uzyskania określonej liczby punktów), nastąpi skreślenie wnioskodawcy z listy wnioskodawców, a kolejny wniosek traktowany będzie jak złożony po raz pierwszy.

3. Listę osób zakwalifikowanych do zawarcia umów najmu lokali komunalnych sporządzane są w oparciu o zgromadzoną do dnia 31 października dokumentację.

 

 Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2001 r. (poz. 1791)

 

1. Zarząd Miasta rozpatruje wnioski o najem lokalu z czynszem regulowanym należącego do mieszkaniowego zasobu Miasta na podstawie kompletnie i wiarygodnie wypełnionej ankiety weryfikacyjnej złożonej w określonym terminie, w oparciu o niżej podaną punktację.

Punktem wyjścia do oceny punktowej są dane z miejsca faktycznego zamieszkiwania, potwierdzonego meldunkiem.

Kryterium

Opis

Punktacja

Uwagi

1

2

3

4

1.

Zamieszkiwanie na terenie Wrocławia

1) Meldunek stały:

– przy zameldowaniu stałym

wnioskodawcy trwającym

ponad 5 lat,

– przy zameldowaniu stałym

wnioskodawcy trwającym

poniżej 5 lat.

2) Bez zameldowania w przyp.

gdy utrata zameldowania we

Wrocławiu nastąpiła na pod-

stawie decyzji administracyjnej

(nie dotyczy osób, które wy-

wymeldowały się same – do-

browolnie.

5 pkt

 

2 pkt

2 pkt

ad. 1

Meldunki podlegają poświadczeniu w ankiecie przez właściwe Biuro Meldunkowe.

2.

Przegęszczenie

1) poniżej 3 m2 na osobę w miej-

scu zamieszkania,

2) od 3,01 do 4,00 m2,

3) od 4,01 do 5,00 m2,

4) od 5,01 do 7,00 m2

10 pkt

8 pkt

5 pkt

2 pkt

Punkty w przypadku oddzielnego zameldowania stałego małżonków i jednoczesnego zamieszkiwania małżonków pod jednym adresem liczone są na podstawie potwierdzenia tego faktu przez właściwe biuro meldunkowe (zameld. czasowe) lub zarządcę pod kątem liczby osób zobowiązanych do zapłaty za media lub potwierdzenie innej jednostki (Rada Osiedla właściwa dla miejsca zamieszkania, MOPS) po przeprowadzeniu postępowania.

Stan przegęszczenia powinien mieć miejsce w okresie co najmniej 12 m-cy przed złożeniem wniosku.

W przyp. oddzielnego zamieszkiwania małżonków punktację dzieli się na pół.

3.

Wychowankowie domów dziecka

i innych placówek wychowawczo-
-oświatowych

1) Wychowankowie, jeśli nie po-

siadają lub nie posiadały tytułu

prawnego do lokalu mieszkal-

nego.

2) Wychowankowie opuszczający

placówkę w roku złożenia

wniosku.

10 pkt

 

 

15 pkt

Punktacja nie podlega sumowaniu.

4.

Stosunki społ.

w miejscu

zamieszkania,

warunki zdrowotne

wnioskodawcy

1) Członkowie rodzin patologicz-

nych, w których dalsze przeby-

wanie zagraża ich życiu i zdro-

wiu.

 

2) Zamieszkujący wspólnie z oso-

bami niepełnosprawnymi (np.

poruszającymi się na wózku in-

walidzkim, niewidomymi, głu-

choniemymi).

3) Wnioskodawca i członkowie

jego rodziny będący osobami

niepełnosprawnymi (np. poru-

szającymi się na wózku inwa-

lidzkim, niewidomymi, głucho-

niemymi) lub wychowujący

dzieci specjalnej troski.

5 pkt

 

 

 

 

3 pkt

 

 

 

5 pkt

ad. 1

Punktacji podlegają osoby posiadające Niebieską Kartę lub potwierdzenie MOPS-u, Rady Osiedla właściwej dla miejsca zamieszkania, dzielnicowego, Straży Miejskiej.

ad. 2 i ad. 3

Wymagane zaświadczenie lekarskie potwierdzające daną chorobę.

Punktacja jest naliczana w przypadku stałego zamieszkiwania w danym lokalu.

W przypadku dziecka specjalnej troski wymagane jest odpowiednie orzeczenie lekarskie i decyzja o przyznanym zasiłku pielęgnacyjnym na dziecko specjalnej troski.

cd. tabeli

1

2

3

4

5.

Okres oczekiwania

1) Pełne 5 lat.

2) Każdy następny rok.

3) Poniżej 5 lat.

7 pkt

+ 1 pkt

1 pkt za

każdy rok

oczekiwania

Punktację nalicza się tylko w przypadku zachowania aktywności (odpowiedź na korespondencję, uaktualnianie danych poprzez złożenie wypełnionej ankiety weryfikacyjnej – zgodnie z uchwałą) w ocenianym okresie.

6.

Stan rodzinny

1) Za każde dziecko w rodzinie

wnioskodawcy w wieku do

18 lat, a w przypadkach dzieci

uczących się – w wieku do

25 lat.

2) Faktyczne zamieszkiwanie z by-

łym małżonkiem.

3) Małżeństwa z 5-letnim (i powy-

żej) stażem, wychowujące dzie-

ci w wieku szkolnym, zameldo-

wane i zamieszkujące od chwili

zawarcia związku małżeńskiego

razem w warunkach przegęsz-

czenia poniżej 5 m2 na osobę.

2 pkt

 

 

 

2 pkt

 

6 pkt

ad. 1

Wymagane potwierdzenie szkoły.

 

 

ad. 2

Wymagane potwierdzenie zarządcy (ile osób mieszka – opłata za media).

7.

Warunki

mieszkaniowe

1) Zły stan techniczny lokalu,

w którym zamieszkuje wnio-

skodawca z rodziną.

 

 

 

 

 

 

2) Wspólne użytkowanie lokalu

z innym, obcym dla rodziny

wnioskodawcy najemcą.

 

 

 

3) Zamieszkiwanie w lokalu pod-

najmowanym.

5 pkt

 

 

 

 

 

 

 

 

3 pkt

 

 

 

 

 

5 pkt

Zarządca bądź właściciel, dysponent winien potwierdzić zły stan techniczny z wyszczególnieniem stosowanych obniżek czynszu z tego tytułu.

Lokalem w złym stanie technicznym jest lokal położony w budynku przeznaczonym do kapitalnego remontu lub śmierci technicznej, lokal w którym występuje wilgoć i grzyb oraz w którym stosowana jest obniżka czynszu ze względu na zły stan techniczny.

Oceniana jest sytuacja mająca miejsce 12 m-cy od daty dokonywania oceny punktowej.

ad. 2

Wspólne użytkowanie oznacza korzystanie ze wspólnych części w obrębie danego lokalu – kuchni, przedpokoju itp. – naliczenie punktacji wymaga potwierdzenia przez zarządcę, właściciela budynku, dysponenta.

ad. 3

Przypadki podnajmu lokalu wymagają udokumentowania w postaci zgody zarządcy i zawartej umowy.

Punktacji nie nalicza się, jeśli wnioskodawca podnajmuje lokal od osób spowinowaconych bądź spokrewnionych.

8.

Bezdomność –

w rozumieniu

ustawy o pomocy społecznej

Przebywanie w schroniskach lub innych miejscach niebędących lokalami mieszkalnymi

1) osoby samotne

2) z dziećmi

 

 

8 pkt

10 pkt

Wymagane jest pisemne poświadczenie tego faktu przez kierownika schroniska. Zamieszkiwanie w innych miejscach niebędących lokalami mieszkalnymi powinno być potwierdzone przez zarządcę obiektu, dysponenta bądź dzielnicowego.

Punktację nalicza się, jeśli wnioskodawca sam nie dokonał wymeldowania się z miejsca zamieszkiwania.

9.

Bierność

wnioskodawcy

1) Odmowa podpisania umowy

najmu po wskazaniu trzech

różnych lokali.

– 10 pkt

 

10.

Sposób korzystania z dotychczasowego lokalu

1) Zaległości czynszowe, ponad

3 miesięczne.

 

 

2) Dewastacja lokalu i zakłócanie

porządku domowego przez

wnioskodawcę z rodziną.

– 5 pkt

 

 

 

– 10 pkt

ad. 1

Wszystkie dorosłe osoby zamieszkujące w lokalu odpowiadają solidarnie wraz z najemcą za zapłatę czynszu.

ad. 2

Punktacja naliczana jest na podstawie informacji zarządcy.

cd. tabeli

1

2

3

4

 

3) Samowolne zajęcie lokalu.

 

 

 

4) Sprzedanie posiadanego wcze-

śniej mieszkania, domu bądź

scedowanie praw na dzieci lub

innych członków rodziny.

– 15 pkt

 

 

 

– 15 pkt

ad. 3

Punktacja naliczana jest na podstawie informacji zarządcy.

Każdy zapis “–” (minus) oznacza punkty ujemne.

ad. 4

Dokumenty z przeprowadzonego postępowania oraz oświadczenie strony indywidualnie dla każdej sytuacji rozpatruje Komisja Mieszkaniowa.

UWAGI:

1. Rozpatrywane i kwalifikowane będą wnioski, do których dołączono kompletnie wypełnioną ankietę bądź stosowne oświadczenie wnioskodawcy.

Naliczenie punktacji za podane kryteria następować będzie na podstawie dostarczonej dokumentacji przez zainteresowaną osobę.

2. W przypadku stwierdzenia przez komisje rozpatrujące wnioski zamieszczenia w ankiecie nieprawdziwych informacji (celem uzyskania określonej liczby punktów), nastąpi skreślenie wnioskodawcy z listy wnioskodawców, a kolejny wniosek traktowany będzie jak złożony po raz pierwszy.

3. Listy osób zakwalifikowanych do zawarcia umów najmu lokali komunalnych sporządzane są w oparciu o zgromadzoną do dnia 31 października dokumentację.