Sprawozdanie
opisowe z wykonania budżetu gminy Krośnice za rok
2000
Planowane w uchwale budżetowej roczne wydatki w wysokości 8.007.194 złotych zostały w trakcie roku budżetowego zwiększone o kwotę 1.056.928 zł do kwoty 9.064.122,00 zł, tj. o 13,24%.
Źródłami sfinansowania zwiększonych
planowanych wydatków były:
dotacja celowa otrzymana z budżetu
państwa na dofinansowanie zadań inwestycyjnych gminy 50.000,00 zł
dotacje celowe na zadania bieżące
zlecone gminie 333.223,00 zł
dotacje celowe na dofinansowanie własnych
zadań bieżących
245.841,00 zł
zwiększenia subwencji oświatowej
24.434,00 zł
zwiększenia subwencji
rekompensującej 1.397,00 zł
środki otrzymane ze źródeł
pozabudżetowych na dofinansowanie zadań inwestycyjnych gminy 115.894,00 zł
dotacja celowa otrzymana z budżetu
państwa na inwestycje z zakresu administracji rządowej
(oświetlenie uliczne) 25.705,00 zł
pozostałe dochody 88.032,00 zł
środki jako darowizna na zadania
bieżące gminy 6.600,00 zł
dotacja otrzymana z funduszy celowych
na zadania bieżące 20.088,00 zł
rozdysponowano nadwyżkę wolnych
środków z lat ubiegłych 145.714,00
zł
Wykonanie wydatków przedstawia
tabela:
Dz. |
Treść |
Budżet uchwalony |
Budżet po zmianach |
Wykonanie na 31.12.2000 r. |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
50 |
Transport |
37.500 |
43.200 |
41.195 |
95,36 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Drogi publiczne gminne |
37.500 |
43.200 |
41.195 |
95,36 |
|
materiały
i wyposażenie |
|
981 |
980 |
|
|
w tym: zakup rur betonowych na
przepusty przy drogach gminnych we wsi: Łazy, Dziewiętlin i Pierstnica |
|
|
|
|
|
usługi
materialne |
37.500 |
42.219 |
40.215 |
|
|
w tym: odśnieżanie dróg gminnych –
5.411 zł, konserwacja rowu o dł. 25 mb oraz wykonanie przepustów o dł. 19 mb
we wsi Pierstnica – 3.700 zł, konserwacja rowu o dł. 50 mb, wykonanie
przepustów o dł. 27 mb we wsi Dąbrowa – 4.000 zł, konserwacja rowu o dł. 50
mb oraz udrożnienie przepustu 10 mb we wsi Bukowice – 1.000 zł,
wykonanie przepustu o dł. 8 mb we wsi Lubaradów – 1.400 zł, ułożenie korytek
odwadniających przy drodze gminnej o dł. 50 mb we wsi Pierstnica – 4.500 zł,
naprawa przepustu o dł. 5 mb we wsi Krośnice – 340 zł, udrożnienie
rurociągu o dł. 30 mb, konserwacja rowu – 60 mb oraz naprawa przepustu o dł.
10 mb we wsi Wierzchowice – 4.000 zł, naprawa przepustów – 14 mb, konserwacja
rowu – 100 mb oraz udrożnienie rurociągu – 30 mb we wsi Lędzina – 3.499 zł,
remont nawierzchni drogi gminnej we wsi Dziewętlin – 3.123 zł, remont drogi
we wsi Bukowice – 5.698 zł, wycinka drzew i krzewów przy drogach
gminnych – 3.544 zł |
|
|
|
|
70 |
Gospodarka komunalna |
633.500 |
1.015.967 |
945.508 |
93,46 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Zakłady gospodarki komunalnej |
100.000 |
301.900 |
301.900 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
dotacja na utylizację śmieci oraz
zakup kubłów na śmieci wydatki na finansowanie inwestycji
(zakup samochodu do wywozu śmieci) |
100.000 |
227.200 74.700 |
227.200 74.700 |
|
|
Oświetlenie uliczne |
142.000 |
268.475 |
253.764 |
94,52 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
energia (oświetlenie i
eksploatacja) |
120.000 |
220.770 |
206.059 |
|
|
wydatki na finansowanie inwestycji
jednostek budżetowych (wykonanie oświetlenia) |
22.000 |
47.705 |
47.705 |
|
|
Pozostała działalność |
391.500 |
445.592 |
393.844 |
88,39 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie – zakup
farb do malowania przystanków |
|
108 |
107 |
|
|
usługi
materialne |
14.000 |
31.681 |
29.936 |
|
|
w tym: wynagrodzenie za sprzątanie
na przystankach i placach 7.629 zł, zakup wiat przystankowych wraz z
zamontowaniem we wsi Czarnogoździce, Pierstnica Mała i Łazy Wielkie –
9.900 zł, ułożenie kostki chodnikowej pod wiatami przystankowymi we wsi
Łazy Wielkie i Pierstnica Mała – 1.680 zł, wymiana odcinka sieci wodociągowej
o długości 96 m we wsi Bukowice – 6.383 zł, wykonanie tablic nazewnictwa
ulic, numerów domów – 3.744 zł oraz wynagrodzenie za rozprowadzenie tablic –
600 zł |
|
|
|
|
|
kary i odszkodowania – kara za nieprawidłowe
odprowadzanie ścieków |
|
1.698 |
1.697 |
|
|
składki
na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy |
|
411 |
410 |
|
|
wydatki
na finansowanie inwestycji jednostek budżetowych |
377.500 |
411.694 |
361.694 |
|
|
w tym: na budowę wodociągu
grupowego dla północnej części gminy – 335.894 zł, dokończenie budowy
przepompowni wody przeciwpożarowej wraz ze zbiornikami – 25.800 zł |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
74 |
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne |
138.600 |
227.452 |
189.199 |
83,18 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Ochotnicze straże pożarne |
65.000 |
68.000 |
59.888 |
88,07 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
różne wydatki na rzecz osób
fizycznych (ekwiwalenty za udział w akcji ratowniczo-gaśniczej) oraz podróże
służbowe krajowe |
8.000 |
12.700 |
12.484 |
|
|
materiały i wyposażenie |
26.500 |
24.500 |
20.525 |
|
|
w tym: zakup paliwa – 8.500 zł,
części zamienne do samochodów – 794 zł, mundury bojowe, koszule, czapki
rogatywki dla jednostek OSP w Bukowicach, Grabownicy, Wierzchowicach,
Brozstowie i Kuźnicy Czeszyckiej – 7.858 zł, materiały na remont remizy oraz
ogrodzenie remizy we wsi Łazy – 1.614 zł, prasa i kalendarze – 272 zł,
nagrody na zawody strażackie – 1.487 zł |
|
|
|
|
|
energia |
7.000 |
6.000 |
3.806 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
19.500 |
20.091 |
18.509 |
|
|
w tym: remont samochodów i
motopomp – 5.524 zł, remont remizy we wsi Brzostowo – 3.000 zł, usługi
transportowe – 122 zł, wynagrodzenie dla konserwatorów – 9.120 zł, badania
lekarskie i przegląd samochodów strażackich – 743 zł |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki
(ubezpieczenie samochodów i strażaków) |
4.000 |
4.300 |
4.156 |
|
|
składki na ubezpieczenie społeczne
i Fundusz Pracy |
|
409 |
408 |
|
|
Opracowania geodezyjne i kartograficzne |
40.000 |
71.122 |
67.537 |
94,96 |
|
w tym: usługi materialne |
40.000 |
71.122 |
67.537 |
|
|
studium uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy Krośnice – 36.922 zł, usługi geodezyjne
i kartograficzne (podziały działek) – 30.615 zł |
|
|
|
|
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
33.600 |
84.530 |
57.974 |
68,58 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie (zakup
opału) |
9.000 |
6.300 |
6.236 |
|
|
energia |
300 |
8.500 |
6.381 |
|
|
usługi materialne |
17.800 |
57.850 |
35.435 |
|
|
w tym: operaty szacunkowe, wyceny
działek, nieruchomości zabudowanych i lokali – 16.790 zł, wynagrodzenie za
palenie w piecu c.o. – 2.000 zł, remont pomieszczeń w budynku przy ul.
Sportowej oraz udrożnienie kanalizacji deszczowej – 5.600 zł, remont 2
kominów budynku przy ul. Sanatoryjnej – 2.500 zł, remont dachu na budynku
przy ul. Sanatoryjnej – 350 zł, remont dachu w Wierzchowicach – 7.450
zł, wywóz nieczystości oraz założenie podlicznika – 745 zł |
|
|
|
|
|
usługi niematerialne, różne opłaty
i składki |
6.500 |
6.200 |
4.260 |
|
|
w tym: opłaty za ogłoszenia w
prasie o przetargach – 1.431 zł, ubezpieczenie budynków – 907 zł, wypłata
odszkodowania za uszkodzony samochód w związku z zawaleniem się komina na
budynku przy ul. Sanatoryjnej – 1.459 zł, udział w kosztach utrzymania
budynku – 463 zł |
|
|
|
|
|
wydatki na finansowanie inwestycji
(zakup gruntu) |
|
5.680 |
5.662 |
|
|
Pozostała działalność |
|
3.800 |
3.800 |
100,00 |
|
w tym: zamontowanie lamp na
cmentarzu komunalnym w Krośnicach |
|
3.800 |
3.800 |
|
79 |
Oświata i wychowanie |
4.855.853 |
5.099.504 |
5.049.968 |
99,03 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Szkoły podstawowe |
3.445.863 |
3.626.324 |
3.601.014 |
99,30 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
2.323.588 |
2.420.225 |
2.402.204 |
|
|
nagrody i wydatki niezaliczane do
wynagrodzeń oraz różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
75.705 |
135.938 |
134.425 |
|
|
w tym: zapomogi zdrowotne dla
nauczycieli – 3.242 zł, dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 35.701 zł,
dodatki wiejskie – 89.630 zł, odzież ochronna i środki czystości – 5.852 zł |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
podróże służbowe krajowe |
12.876 |
11.486 |
10.527 |
|
|
w tym: delegacje służbowe krajowe
– 5.833 zł, ryczałty za używanie własnych samochodów do celów służbowych –
4.694 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
136.855 |
132.355 |
131.990 |
|
|
w tym: Szkoła Krośnice – 49.485 zł, w tym: zakup opału – 13.783 zł,
wykładziny – 4.145 zł, meble (krzesła uczniowskie i siedziska, komplet
mebli) – 6.598 zł, programy komputerowe – 543 zł, gaśnice, kosze, aparaty
telefoniczne, gabloty, opryskiwacz, dyskietki – 3.316 zł, materiały
konserwatorskie – 1.173 zł, materiały do remontu (drzwi, żaluzji, blatów do
stolików, alarmu do pracowni komputerowej, kątowniki na schody) – 7.967 zł,
materiały kancelaryjne, środki czystości – 7.123 zł, prenumerata czasopisma,
książek – 4.837 zł. Szkoła w Bukowicach – 44.000 zł, w tym: olej opałowy, węgiel – 17.049 zł, środki czystości i
artykuły biurowe – 4.570 zł, prenumerata czasopism, artykuły szkolne – 2.986
zł, stoliki pod komputery wraz z krzesłami – 4.233 zł, zakupiono drzwi,
rolety antywłamaniowe – 5.436 zł, materiały do remontu i konserwacji – 6.911
zł, zakup węży i gaśnic – 2.815 zł. Szkoła w Kuźnicy Czeszyckiej – 38.505 zł, w tym: zakup oleju opałowego – 24.785 zł,
prenumerata czasopism – 3.070 zł, artykuły biurowe i szkolne – 3.153 zł,
środki czystości – 796 zł, materiały do remontu i konserwacji – 1.067 zł,
meble do gabinetu dyrektora – 1.829 zł, zakupiono 3 szt. aparatów
telefonicznych, telefon komórkowy, gaśnice, teczki, tablice informacyjne –
2.008 zł, głośnik, dyski twarde, CD ROM i modem – 1.797 zł |
|
|
|
|
|
energia |
37.170 |
28.984 |
27.093 |
|
|
w tym: energia – 24.689 zł, woda –
2.404 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne |
35.668 |
53.038 |
52.879 |
|
|
w tym: Szkoła w Bukowicach – 15.938 zł, w tym: opłaty pocztowe i
telekomunikacyjne – 4.064 zł, usługi transportowe, przegląd gaśnic – 1.925
zł, naprawa ksera – 520 zł, remont piecy kaflowych – 699 zł, usługi
kominiarskie – 860 zł, wykonanie instrukcji przeciwpożarowej, usługi w
zakresie BHP – 2.250 zł, wykonano instalację elektryczną w gabinecie
informatycznym – 2.300 zł, wykonano pomiar oświetlenia w budynkach szkolnych
– 1.320 zł, prace malarskie pomieszczeń kuchennych – 2.000 zł, Szkoła w Kuźnicy Czeszyckiej – 9.628 zł, w tym: opłaty pocztowe i telekomunikacyjne – 4.321 zł,
przegląd gaśnic i obsługa techniczna kotłowni – 664 zł, naprawa maszyny do
pisania, montaż centrali telefonicznej oraz usługi pralnicze – 585 zł,
wykonanie pieczęci, montaż krat okiennych – 940 zł, malowanie ścian i krat
okiennych w sali gimnastycznej – 2.500 zł, remont pomieszczenia na gabinet
stomatologiczny – 618 zł, Szkoła w Krośnicach – 27.313 zł, w tym: usługi pocztowe i telekomunikacyjne – 3.979 zł, usługi
kominiarskie i transportowe – 5.070 zł, pozostałe wydatki (uszycie flag,
wykonanie pieczęci, wycinka drzew, przegląd samochodu) – 1.899 zł, remonty
bieżące – 16.365 zł, w tym: przewinięcie silników, usługi serwisowe pracowni
komputerowej, przegląd gaśnic i ksero, naprawa sprzętu elektrycznego –
2.490 zł, adaptacja pomieszczeń w budynku nr 1 na pracownię komputerową ogółem
– 13.875 zł, w tym: (prace budowlane – 7.569 zł, elektryczne – 3.459 zł,
montaż drzwi i folii antywłamaniowej – 1.647 zł, wyrównanie poziomu posadzki,
wylewka betonowa, malowanie ścian i okien – 1.200 zł |
|
|
|
|
|
usługi niematerialne oraz różne
opłaty i składki |
25.289 |
34.195 |
31.982 |
|
|
w tym: prowizja bankowa – 9.368
zł, opłaty radiowo- |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
pomoce naukowe, dydaktyczne i
książki |
25.536 |
16.927 |
16.738 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
103.176 |
103.176 |
103.176 |
|
|
wydatki na finansowanie inwestycji |
670.000 |
690.000 |
690.000 |
|
|
Gimnazja |
383.117 |
415.005 |
413.243 |
99,58 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy |
283.532 |
303.434 |
302.879 |
|
|
nagrody i wydatki osobowe
niezaliczane do wynagrodzeń, różne wydatki na rzecz osób fizycznych oraz
podróże służbowe krajowe |
4.685 |
16.480 |
15.982 |
|
|
w tym: dodatki mieszkaniowe dla
nauczycieli – 1.784 zł, dodatki wiejskie – 11.550 zł, delegacje służbowe
krajowe – 1.285 zł, odzież ochronna i środki BHP – 1.363 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
31.310 |
26.010 |
25.988 |
|
|
w tym: środki czystości, materiały
biurowe i szkolne – 2.579 zł, olej opałowy, węgiel – 15.516 zł, gaśnice,
radiomagnetofon – 814 zł, program komputerowy do gabinetu informatycznego –
1.829 zł, materiały do remontu i konserwacji – 5.250 zł |
|
|
|
|
|
energia |
5.480 |
5.480 |
5.049 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
36.605 |
44.705 |
44.584 |
|
|
w tym: usługi transportowe – 90
zł, opłaty pocztowe i telefoniczne – 158 zł, malowanie dwóch klas
gimnazjalnych – 2.400 zł, wymiana okien, montaż drzwi i nadzór
techniczny w Krośnicach – 36.522 zł, przegląd kotłowni – 514 zł,
konserwacja i malowanie parkietu w sali gimnastycznej w Kuźnicy Czeszyckiej –
4.000 zł, szkolenia pracowników – 900 zł |
|
|
|
|
|
pomoce naukowe, dydaktyczne i
książki |
6.812 |
4.203 |
4.068 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
14.693 |
14.693 |
14.693 |
|
|
Dowożenie uczniów do szkół |
215.840 |
215.454 |
206.434 |
95,81 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
usługi materialne |
215.840 |
215.454 |
206.434 |
|
|
w tym: usługi przewozowe dzieci do
szkół na terenie gminy – 163.918 zł, dowóz dzieci niepełnosprawnych do
Milicza – 34.180 zł, zakup biletów miesięcznych – 8.336 zł |
|
|
|
|
|
Internaty i stypendia dla uczniów |
0 |
3.744 |
3.744 |
100,00 |
|
w tym: zasiłki losowe – 200 zł,
zasiłki socjalne – 1.918 zł, stypendia – 1.626 zł |
|
|
|
|
|
Przedszkola |
339.020 |
334.070 |
327.173 |
97,94 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenie osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
265.300 |
265.250 |
265.009 |
|
|
nagrody i wydatki osobowe
niezaliczane do wynagrodzeń, różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
6.600 |
11.000 |
10.601 |
|
|
w tym: zakup odzieży ochronnej i
środków BHP – 1.999 zł, dodatki mieszkaniowe – 2.686 zł, dodatek wiejski –
5.916 zł |
|
|
|
|
|
podróże służbowe krajowe |
500 |
600 |
494 |
|
|
materiały i wyposażenie |
15.547 |
17.247 |
16.379 |
|
|
w tym: zakup węgla 32 tony –
11.126 zł, druki, materiały biurowe, gazety i książki – 2.515 zł, węże oraz
zjeżdżalnię – 470 zł, materiały do remontu – 1.286 zł, środki czystości
– 982 zł |
|
|
|
|
|
energia |
5.000 |
5.000 |
3.139 |
|
|
w tym: energia – 1.602 zł, woda –
1.386 zł, gaz – 151 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
7.400 |
5.855 |
3.659 |
|
|
w tym: opłaty pocztowe i
telefoniczne – 1.605 zł, usługi transportowe i kominiarskie – 575 zł, opłaty
radiowo-telewizyjne – 129 zł, szkolenia pracowników – 400 zł, przegląd
gaśnic, naprawa sprzętu – 210 zł, prowizja bankowa – 740 zł |
|
|
|
|
|
pomoce naukowe, dydaktyczne i
książki |
3.000 |
2.300 |
2.279 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
10.473 |
10.918 |
10.918 |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
dotacja dla Milickiego
Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych w Miliczu |
25.200 |
15.900 |
14.695 |
|
|
Przedszkola przy szkołach podstawowych |
220.700 |
235.768 |
232.934 |
98,80 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe, dodatkowe
wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy |
194.221 |
202.582 |
200.400 |
|
|
nagrody i wydatki osobowe
niezaliczane do wynagrodzeń oraz różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
6.371 |
13.078 |
12.578 |
|
|
w tym: dodatki mieszkaniowe dla
nauczycieli – 3.089 zł, dodatki wiejskie – 8.569 zł, środki czystości oraz
odzież ochronna – 778 zł, zasiłek zdrowotny dla nauczycieli – 142 zł |
|
|
|
|
|
podróże służbowe krajowe |
187 |
187 |
97 |
|
|
materiały i wyposażenia |
6.605 |
6.605 |
6.588 |
|
|
w tym: zakup opału – 2.681 zł,
środki czystości, zabawki, artykuły szkolne – 3.476 zł, wykładzina do klasy w
Łazach – 431 zł |
|
|
|
|
|
energia |
740 |
740 |
740 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
1.518 |
1.518 |
1.518 |
|
|
w tym: badania okresowe
pracowników – 23 zł, szkolenia pracowników – 498 zł, remont pomieszczenia w
Kuźnicy Czeszyckiej – 997 zł |
|
|
|
|
|
pomoce naukowe, dydaktyczne i
książki oraz odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
11.058 |
11.058 |
11.013 |
|
|
Świetlice dla uczniów i wychowanków |
228.713 |
231.866 |
228.335 |
98,48 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
211.321 |
211.534 |
208.275 |
|
|
nagrody i wydatki niezaliczane do
wynagrodzeń oraz różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
2.827 |
5.767 |
5.527 |
|
|
w tym: dodatki mieszkaniowe dla
nauczycieli – 1.048 zł, dodatki wiejskie – 3.174 zł, zakup odzieży ochronnej
oraz środki czystości – 1.005 zł, zasiłek zdrowotny – 300 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
3.500 |
3.500 |
3.489 |
|
|
w tym: środki czystości – 429 zł,
opał – 1.166 zł, materiały na wyposażenie świetlicy – 1.219 zł, wyposażenie
kuchni – 320 zł, prasa – 223 zł, materiały do remontu sprzętu – 132 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
2.760 |
2.760 |
2.739 |
|
|
w tym: badania lekarskie
pracowników – 40 zł, szkolenia pracowników – 720 zł, malowanie pomieszczeń
kuchennych w Krośnicach – 1.979 zł |
|
|
|
|
|
odpis na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
8.305 |
8.305 |
8.305 |
|
|
Kolonie, obozy i dziecińce wiejskie |
5.000 |
5.386 |
5.321 |
98.79 |
|
w tym: usługi transportowe, bilety
na basen, imprezy podczas ferii zimowych – 5.321 zł |
|
|
|
|
|
Pozostała działalność |
17.600 |
31.887 |
31.770 |
99,63 |
|
w tym: zakup sprzętu sportowego –
7.294 zł, nagrody za osiągnięcia sportowe – 2.162 zł, artykuły spożywcze –
941 zł, środki odżywcze – 760 zł, delegacje – 149 zł |
9.500 |
11.420 |
11.306 |
|
|
transport uczniów na zawody |
2.700 |
1.800 |
1.797 |
|
|
koszty podróży i diety – 3.672 zł,
opłaty sędziowskie – 200 zł, dopłata do obozu – 100 zł, inne wydatki – 408 zł |
5.400 |
4.380 |
4.380 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych (środki otrzymano z Wydziału Oświaty na emerytów i
rencistów) |
0 |
14.287 |
14.287 |
|
83 |
Kultura i sztuka |
300.002 |
301.352 |
300.964 |
99,87 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Biblioteki |
154.588 |
142.338 |
142,135 |
99,86 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
92.298 |
88.358 |
88.211 |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
nagrody i wydatki niezaliczane do
wynagrodzeń oraz podróże służbowe krajowe |
600 |
3.300 |
3.295 |
|
|
w tym: nagrody pieniężne za udział
w IV Ogólnopolskim Konkursie Poezji – 2.700 zł, delegacje – 595 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
10.000 |
10.000 |
9.999 |
|
|
w tym: zakup opału – 3.313 zł,
krzesła, radio do biblioteki w Bukowicach – 1.700 zł, środki czystości –
556 zł, zakup nagród, gier – 988 zł, prenumerata prasy – 1.326 zł, artykuły
na imprezy okolicznościowe – 1.074 zł, materiały biurowe i aparat
fotograficzny – 1.042 zł |
|
|
|
|
|
energia |
1.666 |
1.316 |
1.281 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
30.000 |
19.340 |
19.331 |
|
|
w tym: opłaty pocztowe i
telefoniczne – 1.420 zł, usługi transportowe – 1.086 zł, przegląd gaśnic,
wywołanie zdjęć – 297 zł, wynagrodzenie palacza – 1.316 zł, naprawa sprzętu
muzycznego – 320 zł, abonament radiowo-telewizyjny – 43 zł, opłacenie
koncertu Szczepanika i Soyki – 8.750 zł, spotkania autorskie, występy
zespołów – 3.600 zł, oprawa muzyczna Dnia Seniora w Wierzchowicach i
Krośnicach – 750 zł, opłacenie Zaiks
i wynajęcie sali – 1.749 zł |
|
|
|
|
|
zakup książek |
18.000 |
18.000 |
17.994 |
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
2.024 |
2.024 |
2.024 |
|
|
Domy kultury |
115.714 |
116.814 |
116.724 |
99,92 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
68.658 |
68.658 |
68.657 |
|
|
podróże służbowe krajowe |
600 |
600 |
593 |
|
|
materiały i wyposażenie |
9.300 |
14.300 |
14.293 |
|
|
w tym: zakup opału – 2.954 zł, 2
lodówki, krzesła i stoły – 7.312 zł, prenumerata prasy – 781 zł, zakup
nagród, artykuły na imprezy okolicznościowe – 1.545 zł, zakup środków
czystości, materiałów biurowych – 1.034 zł, pozostałe wydatki – |
|
|
|
|
|
energia |
2.100 |
2.100 |
2.035 |
|
|
w tym: woda – 162 zł, energia –
1.873 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne |
6.700 |
7.400 |
7.400 |
|
|
w tym: opłaty pocztowe i
telefoniczne – 1.916 zł, usługi transportowe – 1.437 zł, wynagrodzenie
palacza – 2.550 zł, przegląd gaśnic oraz instalacji odgromowej – 446 zł, naprawa
sprzętu muzycznego oraz drobne naprawy – 1.051 zł |
|
|
|
|
|
usługi niematerialne |
27.091 |
22.491 |
22.481 |
|
|
w tym: prowizja bankowa – 3.199
zł, szkolenie pracowników – 374 zł, wynagrodzenie instruktorów: tańca, kółka
teatralnego oraz plastyka – 5.360 zł, zakup imprez – 13.548 zł |
|
|
|
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
1.265 |
1.265 |
1.265 |
|
|
Świetlice i kluby |
29.700 |
42.200 |
42.105 |
99,77 |
|
materiały i wyposażenie |
6.800 |
18.300 |
18.299 |
|
|
w tym: zakupiono stoły i krzesła
do świetlicy we wsi Kotlarka – 5.274 zł, krzesła, kuchnię, butlę gazową,
stoły, wieszak i kosze do świetlicy w Krośnicach – 7.691 zł, podłogę do
Świebodowa – 2.500 zł, drzwi do Żeleźnik – 1.059 zł, środki czystości
i farbę – 635 zł, hydrofor do świetlicy w Wąbnicach – 1.000 zł, gaśnice
– 140 zł |
|
|
|
|
|
energia |
5.000 |
3.800 |
3.706 |
|
|
w tym: energia – 3.301 zł, woda –
66 zł, gaz – 339 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne |
17.900 |
20.100 |
20.100 |
|
|
w tym: remont świetlicy w
Wąbnicach – 15.969 zł, wynagrodzenie dla opiekunów świetlic – 2.400 zł,
usługi transportowe – 952 zł, usługi porządkowe – 279 zł, wynagrodzenie radcy
prawnego – 500 zł |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
85 |
Ochrona zdrowia |
80.000 |
92.600 |
83.700 |
90.49 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Zakłady opiekuńczo-wychowawcze i pielęgnacyjno-opiekuńcze |
0 |
4.000 |
4.000 |
100,00 |
|
w tym: dotacja dla Zakładu
Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Krośnicach na zakup mebli kuchennych i
odzieży |
|
4.000 |
4.000 |
|
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
80.000 |
88.600 |
79.790 |
90,06 |
|
w tym: wynagrodzenie osobowe
pracowników, dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie
społeczne i Fundusz Pracy |
23.646 |
23.646 |
23.551 |
|
|
nagrody i wydatki niezaliczane do
wynagrodzeń oraz różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
5.100 |
3.000 |
1.894 |
|
|
w tym: środki BHP oraz wypłata
ekwiwalentu za pranie – 94 zł, diety dla członków komisji – 1.800 zł |
|
|
|
|
|
energia i różne opłaty i składki |
5.800 |
5.800 |
3.635 |
|
|
w tym: energia – 836 zł, gaz –
2.261 zł, woda – 66 zł, ubezpieczenie budynku i sprzętu – 472 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
10.000 |
13.200 |
12.514 |
|
|
w tym: środki czystości, artykuły
spożywcze – 965 zł, artykuły dekoracyjne i naczynia – 1.194 zł, gry i zabawki
do świetlic we wsi Wąbnice i Krośnice – 1.465 zł, sprzęt sportowy do szkoły w
Kuźnicy Czeszyckiej – 1.997 zł, stół do tenisa do świetlicy
w Świebodowie – 548 zł, szafa do świetlicy w Wąbnicach – 390 zł, nagrody
– 501 zł, meble – 586 zł, stoły i krzesła do świetlic we wsi Bukowice i
Wąbnice – 4.868 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne, niematerialne
oraz pomoce naukowe, dydaktyczne i książki |
22.454 |
29.954 |
25.196 |
|
|
w tym: usługi transportowe i
telefoniczne – 1.492 zł, szkolenia – 1.270 zł, wynagrodzenie za prowadzenie
zajęć z dziećmi – 1.810 zł, opłaty za imprezy dla dzieci zagrożonych
problemem alkoholizmu – 1.540 zł, prowadzenie warsztatów terapeutycznych oraz
zajęć socjo-terapeutycznych i konsultacyjnych – 4.860 zł, udział dzieci w
szkoleniu z zakresu profilaktyki alkoholowej w ramach Zielonej Szkoły – 8.190
zł, przewóz dzieci do Szklarskiej Poręby – 2.793 zł, wyjazd dzieci z rodzin
patologicznych na wycieczkę do Karpacza – 2.000 zł, dopłata do kolonii –
1.200 zł, badania lekarskie pracowników – 41 zł |
|
|
|
|
|
odpis na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
1.000 |
1.000 |
1.000 |
|
|
wydatki na finansowanie inwestycji
(zakup siłowni) |
12.000 |
12.000 |
12.000 |
|
86 |
Opieka społeczna |
832.612 |
1.165.383 |
1.165.149 |
99,98 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Usługi opiekuńcze |
13.460 |
9.960 |
9.929 |
99,69 |
|
w tym: usługi opiekuńcze dla 6
rodzin – 9.929 zł |
|
|
|
|
|
Zasiłki i pomoc w naturze |
553.910 |
740.253 |
740.146 |
99,99 |
|
w tym: świadczenia społeczne |
493.810 |
672.431 |
672.424 |
|
|
w tym: zasiłki stałe wyrównawcze
dla 39 rodzin oraz zasiłki stałe dla 22 rodzin – 183.996 zł, renty socjalne
dla 39 rodzin – 161.192 zł, zasiłki okresowe dla 142 rodzin – 121.429 zł,
pomoc dla kobiet w ciąży oraz wychowującej dziecko dla 56 kobiet – 45.504 zł,
zakup wyprawek niemowlęcych dla 8 – 1.360 zł, dopłata do kolonii, obozów
i wycieczek dla 50 dzieci – 3.580 zł, opłata za wyżywienie w szkołach i
przedszkolu dla 182 dzieci – 27.108 zł, zasiłki celowe na pokrycie wydatków
powstałych w wyniku zdarzenia losowego dla 1 rodziny – 3.220 zł, pomoc w
opłaceniu pogrzebu dla 3 rodzin – 3.703 zł, zasiłki celowe dla 306 rodzin
(zakup opału, odzieży, obuwia, żywności, artykułów szkolnych, koszty leczenia
i leków) – 121.332 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne |
100 |
100 |
0 |
|
|
składki na ubezpieczenie społeczne
w tym: składki od zasiłków
okresowych gwarantowanych i zasiłków stałych dla 35 osób |
60.000 |
67.722 |
67.722 |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Terenowe ośrodki pomocy społecznej |
187.242 |
203.242 |
203.146 |
99,95 |
|
w tym: wynagrodzenie osobowe
pracowników, dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie
społeczne i Fundusz Pracy |
164.458 |
168.940 |
168.911 |
|
|
podróże służbowe krajowe i energia |
7.251 |
5.795 |
5.768 |
|
|
w tym: delegacje i ryczałty –
3.508 zł, energia i gaz – 2.260 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
4.655 |
13.136 |
13.136 |
|
|
w tym: prenumerata czasopism,
Dz. U. i M.P. – 2.098 zł, środki czystości – 364 zł, druki i artykuły
biurowe – 2.899 zł, meble – 4.098 zł, komputer – 2.945 zł, monitor – 732 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
7.843 |
11.676 |
11.636 |
|
|
w tym: opłata pocztowa i
telefoniczna – 4.609 zł, oprawa Dzienników – 384 zł, wynajem samochodu – 869
zł, prowizja bankowa – 2.079 zł, szkolenia pracowników i usługi BHP – 1.895
zł, konfiguracja systemu „POMOST” – 1.800 zł |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki, odpisy na
zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
3.035 |
3.695 |
3.695 |
|
|
w tym: ubezpieczenie sprzętu
komputerowego – 324 zł, środki na fundusz socjalny – 3.371 zł |
|
|
|
|
|
Dodatki mieszkaniowe |
55.000 |
123.287 |
123.287 |
100,00 |
|
na wypłatę dodatków mieszkaniowych
przeznaczono środki własne w kwocie – 72.660 zł oraz otrzymano dotację z
budżetu państwa w wysokości – 50.627 zł |
|
|
|
|
|
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
12.000 |
14.652 |
14.652 |
100,00 |
|
w tym: zasiłki rodzinne dla 4
rodzin – 1.825 zł, zasiłki pielęgnacyjne dla 11 rodzin – 12.827 zł. Środki otrzymano z budżetu państwa
jako zadanie zlecone gminie |
|
|
|
|
|
Pozostała działalność |
11.000 |
73.989 |
73.989 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
świadczenia społeczne w tym: dofinansowanie zadań
własnych gminy w zakresie dożywiania dzieci w szkołach – 25.703 zł, pomoc dla
środowiska kombatanckiego dla 37 osób – 17.543 zł |
|
43.246 |
43.246 |
|
|
podróże służbowe krajowe |
|
19 |
19 |
|
|
materiały i wyposażenie oraz
usługi niematerialne |
|
2.200 |
2.200 |
|
|
w tym: materiały biurowe – 600 zł,
obsługa środowiska kombatanckiego – 1.600 zł |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki |
11.000 |
28.198 |
28.198 |
|
|
w tym: składki na ubezpieczenie
zdrowotne osób pobierających zasiłki stałe, stałe wyrównawcze, renty socjalne
oraz zasiłki gwarantowane dla 116 osób – 28.198 zł |
|
|
|
|
|
składki na ubezpieczenie społeczne
i Fundusz Pracy od umów zleceń |
|
326 |
326 |
|
87 |
Kultura fizyczna i sport |
40.200 |
45.700 |
45.289 |
99,10 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Stowarzyszenia kultury fizycznej |
|
3.000 |
3.000 |
100,00 |
|
w tym: dotacja dla klubu
sportowego „Bizon” |
|
3.000 |
3.000 |
|
|
Pozostała działalność |
40.200 |
42.700 |
42.289 |
99,04 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
podróże służbowe krajowe
(delegacje) |
|
500 |
490 |
|
|
materiały i wyposażenie |
20.210 |
29.320 |
29.213 |
|
|
w tym: stroje i obuwie sportowe –
19.684 zł, nagrody i puchary – 2.984 zł, napoje – 471 zł, pozostałe wydatki
(paliwo, części do kosiarki, wapno i materiały biurowe) – 1.268 zł, sprzęt
sportowy (stoły do tenisa, piłki, paletki, rakietki do tenisa) –
2.291 zł, wykładzina i farby do malowania pomieszczeń socjalnych – 2.515
zł |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
usługi materialne i niematerialne |
17.290 |
10.080 |
9.934 |
|
|
w tym: transport zawodników na
zawody – 1.571 zł, wynagrodzenie za prace porządkowe na boisku – 2.000 zł,
naprawa kosiarki i usługi ksero – 286 zł, wynagrodzenie za prowadzenie zajęć
treningowych – 3.200 zł, diety i delegacje sędziowskie – 2.878 zł |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki |
2.700 |
2.800 |
2.651 |
|
|
w tym: ubezpieczenie zawodników i
opłaty startowe – 2.651 zł |
|
|
|
|
88 |
Turystyka i wypoczynek |
0 |
1.000 |
0 |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Stowarzyszenia turystyczne |
0 |
1.000 |
0 |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki |
0 |
1.000 |
0 |
|
89 |
Różna działalność |
45.296 |
43.616 |
31.078 |
71,25 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Spis powszechny i inne |
1.296 |
1.296 |
1.295 |
99,92 |
|
w tym: wynagrodzenie za
aktualizację wykazów gospodarstw rolnych i działek, składki na ubezpieczenie
społeczne i Fundusz Pracy (zadanie zlecone) |
|
|
|
|
|
Pozostała działalność |
44.000 |
38.320 |
25.783 |
67,28 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
nagrody za zajęcie trzech
pierwszych miejsc w konkursie „Za najładniej utrzymaną posesję w gminie” |
0 |
2.000 |
2.000 |
|
|
materiały i wyposażenie |
0 |
1.431 |
1.425 |
|
|
w tym: zakupiono kolczyki do
oznakowania zwierząt gospodarskich |
|
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
44.000 |
34.889 |
22.358 |
|
|
w tym: opracowanie graficzne i
komputerowe treści mapy gminy dla planszy wolno stojącej w Krośnicach – 1.200
zł, wykonanie i montaż tablicy informacyjnej – 3.995 zł, prowizja bankowa –
11.563 zł, inne drobne wydatki – 400 zł, opracowanie |
|
|
|
|
|
Stowarzyszenia |
0 |
4.000 |
4.000 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
składki członkowskie –
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Doliny Baryczy – 4.000 zł |
|
|
|
|
91 |
Administracja państwowa i samorządowa |
961.234 |
977.629 |
963.302 |
98,53 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Urzędy wojewódzkie |
93.005 |
95.143 |
93.759 |
98,55 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
82.355 |
83.196 |
83.116 |
|
|
podróże służbowe krajowe |
850 |
850 |
751 |
|
|
materiały i wyposażenie |
3.746 |
6.341 |
6.134 |
|
|
w tym: druki i materiały biurowe –
793 zł, kwiaty do sali ślubów – 62 zł, wykładzina podłogowa i firany – 235
zł, komputer do ewidencji ludności – 3.024, meble biurowe – 2.020 zł |
|
|
|
|
|
energia |
207 |
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
4.835 |
3.351 |
2.353 |
|
|
w tym: wyrób pieczęci – 27 zł,
transport mebli – 119 zł, nadzór eksploatacji systemu „SEL” do ewidencji
ludności – 2.027 zł, szkolenie pracowników – 180 zł |
|
|
|
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
1.012 |
1.405 |
1.405 |
|
|
Rady gmin |
72.769 |
72.769 |
71.299 |
97,98 |
|
różne wydatki na rzecz osób
fizycznych |
65.142 |
65.542 |
65.448 |
|
|
w tym: diety dla radnych, sołtysów
oraz przewodniczących rad sołeckich – 65.448 zł |
|
|
|
|
|
podróże służbowe krajowe (ryczałt
dla przewodniczącego i delegacje) |
2.927 |
2.927 |
2.375 |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
materiały i wyposażenie oraz
usługi materialne i niematerialne |
4.700 |
4.300 |
3.476 |
|
|
w tym: artykuły spożywcze – 730
zł, prasa – 1.404 zł, rozmowy telefoniczne – 1.342 zł |
|
|
|
|
|
Urzędy gmin |
778.260 |
793.517 |
784.479 |
98,86 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
wynagrodzenia osobowe pracowników,
dodatkowe wynagrodzenie roczne, składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz
Pracy |
633.633 |
633.633 |
630.510 |
|
|
nagrody i wydatki osobowe
niezaliczane do wynagrodzeń (środki BHP oraz ekwiwalent za pranie odzieży) |
1.000 |
1.000 |
921 |
|
|
różne wydatki na rzecz osób
fizycznych |
1.500 |
1.500 |
899 |
|
|
podróże służbowe krajowe |
15.400 |
16.700 |
16.449 |
|
|
w tym: delegacje – 7.683 zł,
ryczałty – 8.766 zł |
|
|
|
|
|
materiały i wyposażenie |
25.987 |
28.997 |
28.076 |
|
|
w tym: druki, materiały biurowe,
artykuły chemiczne – 8.005 zł, książki, prasa i dzienniki – 7.482 zł, meble
biurowe – 2.218 zł, drukarki, monitor i klawiatura – 2.018 zł, kosiarka –
1.470 zł, wykładzina podłogowa, odkurzacz, świetlówki – 1.901 zł, tusz, taśmy
oraz toner do ksera – 2.972 zł, pozostałe zakupy (karnisze, czajniki, firany,
aparat telefoniczny, kwiaty, zamki do drzwi, dyskietki) – 2.010 zł |
|
|
|
|
|
energia |
14.000 |
11.800 |
9.043 |
|
|
w tym: energia elektryczna – 2.106
zł, gaz – 6.590 zł, woda – 347 zł |
|
|
|
|
|
usługi materialne i niematerialne |
70.369 |
79.126 |
77.934 |
|
|
w tym: opłaty pocztowe i
telefoniczne – 32.193 zł, abonament za telefony sołeckie – 4.854 zł,
konserwacja ksera i centrali telefonicznej – 2.748 zł, usługi kominiarskie,
przegląd gaśnic – 271 zł, naprawa instalacji elektrycznej, odgromowej oraz
pomiary – 4.753 zł, wykonanie pieczęci – 404 zł, malowanie pomieszczeń
biurowych – 976 zł, oprawa dzienników – 683 zł, czyszczenie i konserwacja
kotła c.o. – 235 zł, naprawa telefonów i montaż centrali telefonicznej –
1.050 zł, porządkowanie akt w archiwum – 2.800 zł, usługi transportowe – 781
zł, aktualizacja i modyfikacja programów komputerowych – 4.760 zł, usługi w
zakresie BHP, za prowadzenie księgowości PKZP – 4.470 zł, konwojowanie
wartości pieniężnych – 1.200 zł, usługi zabezpieczenia płynności
funkcjonowania sytemu komputerowego w Urzędzie Gminy – 5.500 zł, weryfikacja
projektów organizacyjnych szkół na terenie gminy – 750 zł, badania lekarskie
oraz abonament radiowy – 112 zł, szkolenia pracowników – 9.394 zł |
|
|
|
|
|
różne opłaty i składki |
6.000 |
9.900 |
9.786 |
|
|
w tym: opłaty komornicze i koszty
egzekucyjne – 8.788 zł, ubezpieczenie sprzętu – 998 zł |
|
|
|
|
|
odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych |
10.371 |
10.861 |
10.861 |
|
|
Pozostała działalność |
17.200 |
16.200 |
13.765 |
84,97 |
|
w tym: wynagrodzenia
agencyjno-prowizyjne dla sołtysów – 13.765 zł |
|
|
|
|
93 |
Bezpieczeństwo publiczne |
4.500 |
4.500 |
3.492 |
77,60 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Obrona cywilna |
4.500 |
4.500 |
3.492 |
77,60 |
|
w tym: podróże służbowe krajowe |
200 |
0 |
0 |
|
|
materiały i wyposażenie |
1.900 |
500 |
0 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
2.400 |
4.000 |
3.492 |
|
|
w tym: opłaty telefoniczne – 2.442
zł, konserwacja sprzętu – 400 zł, opracowanie planu o.c. – 650 zł |
|
|
|
|
94 |
Finanse |
16.500 |
19.500 |
18.350 |
94,10 |
|
Obsługa papierów wartościowych i kredytów |
16.500 |
19.500 |
18.350 |
|
|
w tym: rozliczenia z bankami
(odsetki od kredytów) – 19.294 zł |
|
|
|
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
97 |
Różne rozliczenia |
60.000 |
10.792 |
3.000 |
27.80 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Rozliczenia między jednostkami samorządu terytorialnego |
0 |
3.000 |
3.000 |
100,00 |
|
środki przekazano Starostwu
Powiatowemu w Miliczu jako pomoc na częściowe pokrycie poniesionych wydatków,
na zorganizowaną imprezę „Święto Karpia” |
0 |
3.000 |
3.000 |
|
|
Rezerwy ogólne i celowe |
60.000 |
7.792 |
0 |
|
98 |
Obrona narodowa |
350 |
350 |
350 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Pozostałe wydatki obronne |
350 |
350 |
350 |
|
|
w tym: materiały i wyposażenie zakupiono materiały biurowe,
baterie i termosy |
100 |
100 |
100 |
|
|
usługi niematerialne wykonano mapę |
250 |
250 |
250 |
|
99 |
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa |
1.047 |
15.577 |
13.990 |
89,81 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy i kontroli |
1.047 |
1.047 |
1.047 |
100,00 |
|
w tym: wynagrodzenie za
prowadzenie stałego rejestru wyborców 850 zł, przesyłki, składki na
ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy – 197 zł |
|
|
|
|
|
Wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej |
0 |
6.301 |
6.301 |
100,00 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
dieta dla członków komisji |
0 |
2.520 |
2.520 |
|
|
delegacje i koszty podróży |
0 |
502 |
502 |
|
|
materiały biurowe |
0 |
1.465 |
1.465 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
0 |
1.691 |
1.691 |
|
|
Składki na ubezpieczenie społeczne
i Fundusz Pracy |
0 |
123 |
123 |
|
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
0 |
8.229 |
6.642 |
80,71 |
|
w tym: |
|
|
|
|
|
dieta dla członków komisji |
0 |
3.276 |
3.276 |
|
|
delegacje i koszty podróży |
0 |
900 |
512 |
|
|
materiały i wyposażenia |
0 |
830 |
333 |
|
|
usługi materialne i niematerialne |
0 |
3.116 |
2.414 |
|
|
składki na ubezpieczenie społeczne
i Fundusz Pracy |
0 |
107 |
107 |
|
|
Ogółem |
8.007.194 |
9.064.122 |
8.858.624 |
97,73 |
Realizacja wydatków budżetowych w
2000 roku przebiegała prawidłowo, na plan 9.064.122
złotych wykonano 8.858.624 złotych,
tj. 97,73%, w tym wydatki bieżące – 98,01%,
inwestycyjne – 95,97%.
Dochody wykonano w wysokości 8.895.887 złotych na planowane 8.918.408 złotych, tj. 99,75%.
Rok budżetowy zamknął się nadwyżką
budżetową w wysokości 39.369 złotych oraz pozyskano nadwyżkę wolnych środków
pieniężnych w wysokości 167.142 złotych.
Zobowiązania wynikające z
otrzymanych faktur w miesiącu styczniu 2001 roku, a dotyczące roku 2000, wynoszą
ogółem – 19.819 zł.
w tym:
Urząd Gminy 4.923 zł
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i
Gimnazjum Kuźnica Czeszycka 5.897 zł
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i
Gimnazjum Bukowice 1.294 zł
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i
Gimnazjum Krośnice
6.141 zł
Przedszkole Publiczne Krośnice 154 zł
Gminny Zespół Kultury i Bibliotek Dom
Kultury w Bukowicach 1.410 zł
Na powyższą kwotę składają się:
1) podatek
dochody od osób fizycznych za m-c XII 2000 r. – 6.446 zł
2) za
energię i eksploatację – 2.938 zł
3) za
olej opałowy – 4.950 zł
4) za
pobór wody i usługi – 1.773 zł
5) odsetki
od zaciągniętego kredytu – 73 zł
6) aktualizacja
prawa oświatowego – 184 zł
7) za
obsługę centrali – 50 zł
8) za
książki, pomoce dydaktyczne – 509 zł
9) za
opłaty telefoniczne, przesyłki listowe – 2.896 zł
Należności na koniec 2000 roku
wynoszą ogółem – 1.676 zł
w tym:
1) udzielone
zasiłki celowe zwrotne dla ludzi przez GOPS – 620 zł
2) za
rozmowy telefoniczne i energię – 874 zł
3) Zakład
Usług Inżynieryjnych „APEKS” – Gdańsk – 182 zł
Stan zobowiązań z tytułów dłużnych
na dzień 31 grudnia 2000 roku wynosi – 276.749 zł,
z tego:
a) kredyty – 167.142 zł
w
tym:
– kredyty z BGŻ Wrocław na rozbudowę
Szkoły Podstawowej w Kuźnicy Czeszyckiej – 157.142 zł
– kredyt z BOŚ Wrocław na modernizację
kotłowni węglowej na olejową w Szkole
Podstawowej
we wsi Bukowice – 10.000 zł
b) przyjęte depozyty – 109.607 zł
Rezerwę ogólną w wysokości 52.208 zł
po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetu, Finansów i Planowania
rozdysponowano na następujące zadania:
– remont
budynków komunalnych – 7.950 zł
– remont
świetlicy we wsi Wąbnice – 1.000 zł
– materiały
budowlane do remontu świetlicy we wsi Świebodów – 2.500 zł
– remont
remizy we wsi Brzostowo – 3.000 zł
– remont
sieci wodociągowej we wsi Bukowice – 6.200 zł
– materiały
do remontu szatni sportowej w Krośnicach – 2.500 zł
– zakup
kosiarki i energia – 4.700 zł
– kara
pieniężna za niewłaściwe użytkowanie oczyszczalni ścieków – 1.698 zł
– na
wypłatę dodatków mieszkaniowych – 22.660 zł
Kończąc niniejsze sprawozdanie,
Zarząd Gminy Krośnice informuje, że w 2000 r. była zachowana równowaga
budżetowa, nie korzystano z krótkoterminowych pożyczek.