1737

UCHWAŁA ZARZĄDU GMINY KROŚNICE

z dnia 28 marca 2001 r.

w sprawie przedstawienia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu

gminy Krośnice za rok 2000

       Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.), Zarząd Gminy Krośnice uchwala, co następuje:

§ 1

Przedstawia się Radzie Gminy Krośnice sprawozdanie roczne z wykonania budżetu gminy Krośnice za 2000 r., stanowiące załączniki do uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

1. Jan Krzysztofik

2. Zdzisław Jasięga

3. Kazimierz Samołuk

4. Jan Szmigiel

5. Henryk Lis

Sprawozdanie opisowe z wykonania zadań

za 2000 rok przez Zakład Usług Komunalnych Krośnice

 

P r z y c h o d y

Plan

2000 r.

Wykonanie

za 2000 r.

%

wykon.

I.  Stan środków na początek roku

197.758,00

197.758,00

100,00

II. Przychody razem

1.160.700,00

1.142.483,00

98,43

   z tego:

   1. Przychody z usług

 

921.000,00

 

900.042,00

 

97,72

       w tym: – pobór wody

                  – odprowadzanie ścieków

                  – wywóz śmieci

                  – usługi pogrzebowe

                  – czynsze, dzierżawy i ogrzewanie mieszkań

                  – inne usługi zlecone

456.000,00

110.000,00

125.000,00

5.000,00

130.000,00

95.000,00

415.170,00

149.651,00

135.580,00

7.650,00

54.776,00

137.215,00

91,05

136,05

108,46

153,00

42,14

144,44

   2. Dotacje z budżetu – ogółem

227.200,00

227.200,00

100,00

       w tym: na utrzymanie wysypiska – gospodarka odpadami komu-

                  nalnymi

                  na zakup pojemników na śmieci

 

100.000,00

127.200,00

 

100.000,00

127.200,00

 

100,00

100,00

   3. Dotacja z funduszu celowego (Powiatowy Fundusz Ochrony Śro-

       dowiska,

 

10.000,00

 

10.000,00

 

100,00

   4. Odsetki za niezapłacone należności

2.500,00

5.241,00

209,64

III. Ogółem przychody (I+II)

1.358.458,00

1.340.241,00

98,66

 

 

 

 

 

R o z c h o d y

Plan

2000 r.

Wykonanie

za 2000 r.

%

wykon.

1

2

3

4

I. Rozchody razem

1.176.420,00

1.032.925,00

87,80

   z tego:

   1. Wynagrodzenia osobowe

       – stanowiska robotnicze 18 osób x 12 m-cy

       – roboty publiczne 4 osoby x 6 m-cy

       – stanowiska nierobotnicze 6 osób x 12 m-cy

 

496.267,00

 

435.808,00

 

87,82

   2. Dodatkowe wynagrodzenie roczne

       – naliczono dla 21 osób (359.615 zł x 8,5%)

31.000,00

30.567,00

98,60

   3. Wydatki osobowe – ogółem

       w tym: – ekwiwalent za odzież, środki czyst., odszkodow.

8.000,00

8.000,00

7.180,00

7.180,00

89,75

89,75

   4. Podróże służbowe – ogółem

       w tym: – delegacje służbowe

                  – ryczałty za sam. pryw.

10.000,00

3.000,00

7.000,00

9.131,00

3.609,00

5.522,00

91,31

120,30

78,89

   5. Materiały i wyposażenie – ogółem

       w tym: – paliwo, oleje

                  – części  zamienne,  materiały,  ogumienie,  art. admin.,

                     nakłady bhp

                  – wyposażenie

                  – opał

302.200,00

36.000,00

 

252.200,00

5.000,00

9.000,00

247.176,00

41.711,00

 

188.574,00

5.109,00

11.782,00

81,79

115,86

 

74,77

102,18

130,91

   6. Energia – ogółem

       w tym: – energia elektryczna

                  – pobór gazu

                  – energia cieplna

                  – opłata za wodę, ścieki

125.000,00

100.000,00

11.000,00

12.000,00

2.000,00

112.388,00

85.559,00

10.882,00

15.916,00

31,00

89,91

85,56

98,93

132,63

1,55

   7. Usługi materialne – ogółem

       w tym: – remonty pomp, SUW, pojazdów

                  – umowy zlecenia i inne usługi materialne

                  – opłaty pocztowe

                  – remonty budynków

                  – usługi kominiarskie

                  – wywóz śmieci i ścieków

50.000,00

25.500,00

6.000,00

7.000,00

5.000,00

3.500,00

3.000,00

41.505,00

14.440,00

12.333,00

5.782,00

4.750,00

2.900,00

1.300,00

83,01

56,63

205,55

82,60

95,00

82,86

43,33

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      cd. tabeli

1

2

3

4

      8. Usługi niematerialne – ogółem

          w tym: – przeglądy techniczne

                     – opłaty bankowe

                     – badania wody i ścieków

                     – czynsz

                     – inne (badania pracown., szkolenia)

37.500,00

2.000,00

2.500,00

20.000,00

7.500,00

5.500,00

36.559,00

1.579,00

2.700,00

19.060,00

8.075,00

5.145,00

97,49

78,95

108,00

95,30

107,67

93,54

      9. Różne opłaty i składki (ubezpieczenia, opłaty sądowe, opłaty

          skarbowe)

7.000,00

6.707,00

95,81

    11. Składki na ubezp. społeczne

82.000,00

79.423,00

96,86

    12. Składki na Fundusz Pracy

12.189,00

11.217,00

92,05

    13. Odpisy na zakł. fundusz świadczeń socjalnych

15.264,00

15.264,00

100,00

II.  Stan środków na koniec roku okresu sprawozdawczego

182.038,00

307.316,00

168,82

III. Ogółem rozchody (I+II)

1.358.458,00

1.340.241,00

98,66

 

Należności na 31.12.2000 r. wynoszą ogółem                            – 319.415,00

w tym: – za pobór wody i odbiór śmieci                                       – 211.325,00

            – za czynsze                                                                                        32.605,00

            – inne należności                                                                               75.485,00

z tego:            – 35 odbiorców usług (uspoł. i indywidual.)                         26.921,00

            – rozrachunki z pracownikami                                                            2.643,00

            – rozrachunki z urzędem skarbowym z tyt. VAT                 45.921,00

 

W okresie sprawozdawczym nastąpił wzrost należności o kwotę 79.673 zł w stosunku do początku roku. Powyższy wzrost spowodowany jest zaprzestaniem płacenia za nasze usługi od m-ca sierpnia 2000 r. przez jednego kontrahenta będącego płatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Należność u tego odbiorcy na koniec roku wynosi 65.460 zł.

Powyższej należności nie udało się nam ściągnąć pomimo wielokrotnej interwencji pisemnej i ustnej.

Nieściągalną jest praktycznie kwota 23.231 zł z lat ubiegłych, a dotycząca należności za odbiór śmieci.

W okresie sprawozdawczym wysłaliśmy dla wszystkich dłużników upomnienia celem uregulowania należności. Niewielka grupa dłużników uregulowała powyższe należności natomiast kwota która pozostała a wymieniona wyżej jest nieściągalną.

 

Zobowiązania Zakładu na 31.12.2000 r. wynoszą                                 – 100.786,00

w tym: – dostawcy (26 kontrahentów)                                                          35.507,00

           – rozrach. z ZUS z tyt. ubezpieczeń                                                  30.181,00

           – rozrach. z pracownikami z tyt. wynagr.                              30.567,00

              (dodatkowe wynagr. roczne „trzynastka”)

           – rozrach. z budżetem z tyt. podatku od wynagr.                   4.531,00

 

W okresie sprawozdawczym nastąpiło zmniejszenie zobowiązań w stosunku do początku roku o kwotę 39.482 zł.

 

Z ogólnej kwoty zobowiązań zdecydowana wielkość została uregulowana w miesiącu styczniu 2001 r., gdyż tak były ustalone terminy płatności. Zobowiązań przeterminowanych na 31.12.2000 r. było na kwotę 2.200 zł.

 

Stan materiałów na składzie – ogółem                                           14.289,00

w tym: – w magazynie                                                                   14.289,00

Środki pieniężne – ogółem                                                            74.398,00

w tym: – kasa                                                                                      187,00

           – rachunek bieżący                                                             74.211,00

Stan środków obrotowych na 31.12.2000 r. wynosi:                  – 307.316,00 zł

 

            Zakład  Usług Komunalnych wykonał za 2000 r. plan przychodów na poziomie 98.43%, w tym: przychody z usług w 97,72%, natomiast plan kosztów wykonano w 87,80%.

Wykonanie kosztów poniżej planowanych spowodowane było przede wszystkim niższym poziomem zatrudnienia w stosunku do planu, co przyczyniło się do oszczędności w wydatkach osobowych.

Wykonanie przychodów z tytułu czynszów na poziomie niższym od planowanego spowodowane było sprzedażą większej ilości mieszkań w stosunku do planu.

Sprawozdanie opisowe za rok 2000

środków specjalnych i funduszy celowych

 

1.         Środki specjalne

W ramach środków specjalnych działają stołówki przy świetlicach szkolnych i przedszkolu.

Uzyskane w 2000 roku przychody w kwocie 94.328 zł złotych stanowiły:

a)    przychody z usług                                                                                                                           – 93.976 zł

b)    przychody z tytułu odsetek na r-ku bankowym                                                                                  352 zł

 

Realizacja planu wydatków przedstawiała się następująco:

Lp.

Rodzaj rozchodu

Plan

w 2000 r.

Wykonanie

w 2000 r.

%

1.

2.

3.

Materiały i wyposażenie

Środki żywności

Usługi niematerialne (prowizja bankowa)

7.976

109.651

700

7.185

87.277

521

90,08

79,60

74,43

 

Ogółem

118.327

94.983

80,27

 

Jak z przedstawionych danych wynika, główną pozycję wydatków stanowiły wydatki na żywność. Wydatki na zakup materiałów i wyposażenie stanowiły głównie środki czystości oraz materiały na wyposażenie kuchni.

Stan środków obrotowych na 31 XII 2000 r. wyniósł 14.020 zł, w tym:

     środki pieniężne       – 10.165 zł

     środki żywności           3.825 zł

     należności                                     30 zł

 

2.         Fundusze celowe – Gminny Fundusz Ochrony Środowiska

Przychody w kwocie 108.387 złotych stanowiły:

a)    wpłaty (realizowane przez Urząd Marszałkowski)              8.518 zł

b)    opłata za usunięcie drzew                                      – 98.006 zł

c)    przychody z tytułu odsetek na r-ku bankowym                    1.863 zł

Środki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 105.300 zł przeznaczone na zakup samochodu „Star” (śmieciarka) oraz prowizja bankowa – 42 zł.

Stan środków na 31 XII 2000 r. wyniósł 5.051 zł.