1726 UCHWAŁA
RADY MIEJSKIEJ W LUBINIE
z dnia 28 sierpnia 2001 r. zmieniająca uchwałę w sprawie
uchwalenia Statutu Miasta Lubina Na podstawie art. 18
ust. 2 pkt 1, art. 11b ust. 3 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz.
74; Nr 58, poz. 261; Nr 106, poz. 496; Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz.
43; Nr 106, poz. 679; Nr 107, poz. 686; Nr 113, poz. 734; Nr 123, poz. 775; z
1998 r. Nr 155, poz. 1014; Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306; Nr
48, poz. 552; Nr 62, poz. 718; Nr 88, poz. 985; Nr 91, poz. 1009; Nr 95, poz.
1041; z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Miejska uchwala, co następuje: |
§
1
W Statucie Miasta Lubina,
stanowiącym załącznik do uchwały nr XXXVIII/173/96 Rady Miejskiej w Lubinie z
dnia 22 października 1996 r. w sprawie uchwalenia statutu Miasta, zmienionej
uchwałą nr XLIX/220/97 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 26 czerwca 1997 r.,
uchwałą nr LIX/276/98 Rady Miejskiej z dnia 7 kwietnia 1998 r., uchwałą nr
V/39/98 Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 1998 r. oraz uchwałą nr XLIV/250/2000
z dnia 7 listopada 2000 r., wprowadza się następujące zmiany:
Po § 7 wprowadza się nowy § 7a w brzmieniu:
"§ 7a
1. Działalność
organów Miasta jest jawna. Ograniczenia jawności wynikają wyłącznie z ustaw.
2. Jawność działania organów
Miasta obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu
na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostęp do dokumentów
wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń
organów Miasta i komisji Rady Miejskiej.
3. Osoby
zainteresowane, uczestniczące w posiedzeniu Rady Miejskiej, mogą rejestrować
przebieg posiedzenia za pomocą dźwięku lub obrazu, jednak przed rozpoczęciem
posiedzenia mają obowiązek poinformować Przewodniczącego Rady o fakcie
rejestracji. Osoby rejestrujące przebieg posiedzenia nie mogą zakłócać porządku
obrad.
4. Dostęp do
akt dotyczących postępowania administracyjnego regulują odrębne przepisy.
5. Organy
Miasta zobowiązane są udostępnić informacje lub dokumenty osobom
zainteresowanym na ich pisemny wniosek.
6. Udostępnianie
do wglądu dokumentów lub informacji następuje na wniosek osoby zainteresowanej,
wyłącznie na terenie Urzędu Miejskiego i w obecności pracownika Urzędu, w
terminie do 14 dni od złożenia wniosku.
W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony do 30
dni. Udostępnianie polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej przeglądania
akt oraz sporządzania z nich notatek i odpisów.
7. Odmowa udostępnienia
informacji lub dokumentu następuje w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny
odmowy oraz przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria informacji
lub dokumentu objęta jest ochroną prawną.”.
§2
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
MIEJSKIEJ