1726

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LUBINIE

z dnia 28 sierpnia 2001 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Lubina

       Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 11b ust. 3 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74; Nr 58, poz. 261; Nr 106, poz. 496; Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43; Nr 106, poz. 679; Nr 107, poz. 686; Nr 113, poz. 734; Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014; Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306; Nr 48, poz. 552; Nr 62, poz. 718; Nr 88, poz. 985; Nr 91, poz. 1009; Nr 95, poz. 1041; z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

 

 


§ 1

W Statucie Miasta Lubina, stanowiącym załącznik do uchwały nr XXXVIII/173/96 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 22 października 1996 r. w sprawie uchwalenia statutu Miasta, zmienionej uchwałą nr XLIX/220/97 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 26 czerwca 1997 r., uchwałą nr LIX/276/98 Rady Miejskiej z dnia 7 kwietnia 1998 r., uchwałą nr V/39/98 Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 1998 r. oraz uchwałą nr XLIV/250/2000 z dnia 7 listopada 2000 r., wprowadza się następujące zmiany:

Po § 7 wprowadza się nowy § 7a w brzmieniu:

"§ 7a

1.  Działalność organów Miasta jest jawna. Ograniczenia jawności wynikają wyłącznie z ustaw.

2.  Jawność działania organów Miasta obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia jej komisji, a także dostęp do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów Miasta i komisji Rady Miejskiej.

3.  Osoby zainteresowane, uczestniczące w posiedzeniu Rady Miejskiej, mogą rejestrować przebieg posiedzenia za pomocą dźwięku lub obrazu, jednak przed rozpoczęciem posiedzenia mają obowiązek poinformować Przewodniczącego Rady o fakcie rejestracji. Osoby rejestrujące przebieg posiedzenia nie mogą zakłócać porządku obrad.

4.  Dostęp do akt dotyczących postępowania administracyjnego regulują odrębne przepisy.

5.  Organy Miasta zobowiązane są udostępnić informacje lub dokumenty osobom zainteresowanym na ich pisemny wniosek.

6.  Udostępnianie do wglądu dokumentów lub informacji następuje na wniosek osoby zainteresowanej, wyłącznie na terenie Urzędu Miejskiego i w obecności pracownika Urzędu, w terminie do 14 dni od złożenia wniosku.

W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony do 30 dni. Udostępnianie polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej przeglądania akt oraz sporządzania z nich notatek i odpisów.

7.  Odmowa udostępnienia informacji lub dokumentu następuje w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny odmowy oraz przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria informacji lub dokumentu objęta jest ochroną prawną.”.

§2

Uchwała  wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

 

ROMAN JASIŃSKI