1668

UCHWAŁA RADY GMINY W MIŁKOWICACH

z dnia 28 sierpnia 2001 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie Statutu Gminy Miłkowice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 85, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718,
Nr 88, poz. 985) w związku z art. 15 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy w Miłkowicach uchwala, co następuje:

§ 1

W załączniku do uchwały nr XIII/53/95 z dnia 4 sier-
pnia 1995 r. w sprawie Statutu Gminy Miłkowice (tekst jednolity Dz. Urzędowy Województwa Legnickiego z 1996 r. Nr 43, poz. 379), zmienionej uchwałami Rady Gminy w Miłkowicach nr I/4/98 z dnia
30 października 1998 r., nr XVI/90/2000 z dnia
26 czerwca 2000 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 punkt 7 wyrazy “terytorialnymi” zastępuje się wyrazami “gminnymi”,
2) w § 7 wyraz “zbiorczych” zastępuje się wyrazem “zbiorowych”,
3) w § 8:
a) dotychczasową treść oznacza się jako “ ust. 1”,
b) dodaje się ust. 2, 3, 4 i 5 w brzmieniu:
“2. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenie jawności może wynikać wyłącznie z ustaw.
3. Każdy ma prawo do uzyskania informacji
o pracy rady gminy i zarządu gminy, wstępu na sesję rady i posiedzenia komisji rady oraz dostępu do dokumentów wynikających z zadań publicznych, do protokołów z posiedzeń rady, komisji rady gminy z zastrzeżeniem ust. 2 zdanie drugie.
4. Dostęp do dokumentów, o których mowa
w ust. 5, następuje przez udostępnienie dokumentów w celu ich przeglądnięcia i zrobienia notatek w obecności pracownika Urzędu Gminy.
5. W sprawach będących przedmiotem obrad organów gminy lub komisji rady, a mogących szczególnie interesować mieszkańców gminy lub sołectwa, zawiadomienie o sesji rady gminy lub posiedzeniu komisji obwieszcza się także na tablicach ogłoszeń w sołectwach.”,
4) § 10 ust. 1. otrzymuje brzmienie:
“1. Pierwsze sesje nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji”,
5) § 11 skreśla się,
6) w § 12:
a) w ust. 1 wyraz “rady” zastępuje się wyrazem “organu”,
b) ust. 2 i 3 skreśla się,
7) w § 13:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie: “2. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady”,
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie: “3. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego”,
c) ust. 4. otrzymuje brzmienie: “ W razie nieobecności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego lub nieuprzedzenia wiceprzewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem”,
8) w § 15:
a) w ust. 1 zdanie drugie otrzymuje brzmienie: “Przepis § 13 ust. 4 stosuje się odpowiednio”,
b) dodaje się ust. 4 w brzmieniu: “4. Rada gminy wprowadza zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego skła-du rady”,
9) w § 20 w ust. 2 wyrazy “ wynika z upoważnienia” zastępuje się wyrazem “określa”,
10) § 21 otrzymuje brzmienie:
“§ 21. 1. W skład komisji stałych i doraźnych mogą wchodzić wyłącznie radni.
2. Komisja może wybrać ze swego grona zastępcę przewodniczącego.
3. W razie niewybrania zastępcy przewodniczącego komisji i niewyznaczenia przez przewodniczącego prowadzącego obrady komisji pod nieobecność przewodniczącego, obrady prowadzi najstarszy wiekiem radny”,
11) w § 25 w ust. 6 przecinek po wyrazie “głosów” zastępuje się kropką; pozostałą część zdania skreśla się,
12) § 26 otrzymuje brzmienie:
a) “1. Wynagrodzenie dla wójta gminy ustala rada gminy.
2. Pozostałe czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta gminy wykonuje przewodniczący rady gminy”,
13) § 29 otrzymuje brzmienie:
“§ 29. Członkostwa w zarządzie gminy nie można łączyć z członkostwem w organie innej jednostki samorządu gminnego oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej, a także z mandatem posła
senatora.”,
14) w § 36 w ust. 2 wyrazy: “i urzędowi statystycznemu w Legnicy” zastępuje się wyrazami “i właściwemu urzędowi statystycznemu”,
15) w § 38 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Obsługę finansową gminy prowadzi bank wybrany przez zarząd gminy w trybie przepisów o zamówieniach publicznych.”,
16) § 39 skreśla się,
17) w § 42:
a) wyrazy “związki komunalne” zastępuje się wyrazami “związki międzygminne”,
b) dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1
i dodaje się ust. 2 w brzmieniu: “2. O zamiarze utworzenia związku międzygminnego gmina informuje Wojewodę Dolnośląskiego”,
18) w § 45 ust.1 otrzymuje brzmienie:
“1. Zasady i tryb ogłaszania prawa miejscowego określają przepisy ustawy z dnia 10 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych
i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718)”,
19) w § 46 wyraz “terytorialnymi” zastępuje się wyrazem “gminnymi”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
TADEUSZ MATYSZCZAK