1651

UCHWAŁA RADY GMINY KROTOSZYCE

z dnia 29 czerwca 2001 r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy

Krotoszyce

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz. 1041 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy Krotoszyce uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Krotoszyce stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Krotoszyce.

§ 3

Tracą moc uchwały:

– nr V/19/90 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 1 października 1990 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr XLV/204/93 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 27 grudnia 1993 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr XVI/92/96 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 29 stycznia 1996 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr XXI/116/96 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 30 września 1996 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr XXXII/165/97 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 2 grudnia 1997 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr IV/24/99 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 16 lutego 1999 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy,
– nr XXI/115/2000 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 6 października 2000 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
ANDRZEJ STUDZIŃSKI

Załącznik do uchwały Rady Gminy Krotoszyce z dnia 29 czerwca 2001 r. (poz. 1651)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY KROTOSZYCE

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Krotoszyce, zwany dalej regulaminem, określa:

1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Krotoszyce,
2) organizację Urzędu,
3) zakres działania stanowisk pracy w Urzędzie,
4) strukturę organizacyjną Urzędu Gminy,
5) organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli,
6) organizację działalności kontrolnej,
7) zasady podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Krotoszyce,

2) Radzie lub Zarządzie – należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Krotoszyce lub Zarząd Gminy Krotoszyce,

3) Wójcie, Zastępcy Wójta, Skarbniku, Sekretarzu – należy przez to rozumieć – Wójta Gminy Krotoszyce, Zastępcę Wójta Gminy Krotoszyce, Skarbnika Gminy, Sekretarza Gminy.

§ 3

1. Urząd Gminy Krotoszyce jest jednostką budżetową gminy.

2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników. Uprawnienia pracodawcy oraz zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu wykonuje Wójt, który jest kierownikiem Urzędu.

3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Krotoszyce.

§ 4

1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach 7oo–15oo – w poniedziałek, środa, czwartek, piątek, a we wtorek od 8oo–16oo.

R o z d z i a ł II

Zakres działania i zadania Urzędu

§ 5

1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Zarządu Gminy.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań spoczywających na gminie:

1) zadań własnych wynikających z ustaw,
2) zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji, przygotowań i przeprowadzenie wyborów powszechnych oraz referendów,
3) zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumienia z organami tej administracji,
4) zadań z zakresu właściwości powiatu lub województwa wykonywanych na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnić pomoc organom gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,
2) wykonywanie na podstawie upoważnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
3) zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
4) przygotowanie do uchwalenia i wykonywania budżetu gminy oraz innych aktów organów gminy,
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i posiedzeń zarządu oraz jednostek pomocniczych,
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych oraz zbiorów Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego dostępnych do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
c) przekazywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwum,
9) realizacja obowiązków i uprawnień służbowych Wójtowi jako wykonującemu uprawnienia samorządowego pracodawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.
R o z d z i a ł III
Organizacja Urzędu
§ 7
1. W Urzędzie Gminy tworzy się samodzielne stanowiska pracy, które oznacza się następującymi symbolami:
1) stanowisko ds. kancelaryjno-administracyjnych – KA
2) stanowisko ds. organizacyjnych – OR
3) stanowisko ds. obronnych – OB
4) stanowisko spraw obywatelskich i ochrony przeciwpożarowej – SO
5) stanowisko ds. społecznych i inicjatyw gospodarczych – SG
6) stanowisko ds. rolnictwa, leśnictwa, melioracji i ochrony środowiska – RL
7) stanowisko ds. gospodarki mieniem gminy – GM
8) stanowisko ds. księgowości budżetowej – KB
9) stanowisko ds. podatków i opłat – PO
10) stanowisko ds. rozliczeń pieniężnych – RP
11) stanowisko ds. finansowo-księgowych – FK
12) stanowisko ds. budownictwa i inwestycji – BI
13) stanowisko ds. gospodarki komunalnej – GK
14) stanowisko ds. obsługi prawnej – OP
15) stanowisko ds. kontroli – KO
16) Gminny Komendant OSP
17) kierowcy – 4 jednostki OSP.
2. W Urzędzie tworzy się stanowiska obsługi:
1) pracownik gospodarczy,
2) pracownik gospodarczy,
3) konserwator,
4) dozorca wysypiska,
5) woźna.

§ 8

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego.

R o z d z i a ł IV

Zasady funkcjonowania Urzędu

§ 9

1. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) kontroli wewnętrznej,
6) podziału zadań między kierownictwo Urzędu i poszczególne stanowiska pracy,
7) wzajemnego współdziałania.

§ 10

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 11

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy, oszczędny z uwzględ-nieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

§ 12

1. Jednoosobowe kierownictwo opiera się na zasadach wydawania poleceń oraz na zasadach jednolitości i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą przed Wójtem odpowiedzialność za realizację swoich zadań.

§ 13

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne stanowiska pracy.

2. Zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 2 do regulaminu.

§ 14

Szczegółowe zasady podpisywania pism w Urzędzie określa załącznik nr 3 do regulaminu.

§ 15

Poszczególne stanowiska pracy zobowiązane są do współdziałania z pozostałymi stanowiskami pracy Urzędu, a w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.

R o z d z i a ł V

Podział kompetencji

§ 16

1. Stosunek pracy z Wójtem nawiązuje Rada Gminy przez wybór.

2. Data wyboru jest dniem nawiązania stosunku pracy. Uchwała o wyborze zawiera wszystkie elementy m.in. nazwę stanowiska, czas trwania stosunku pracy, wynagrodzenie oraz regulację innych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy.

3. Przewodniczący Rady Gminy jest właściwy do realizowania lub zmiany treści stosunku pracy, za wyjątkiem wynagrodzeń.

4. Obowiązki Wójta Gminy:

1) kieruje bieżącymi sprawami gminy i reprezentuje ją na zewnątrz,
2) kieruje i nadzoruje pracą Urzędu,
3) wykonuje czynności organu obrony cywilnej (Szefa Obrony Cywilnej Gminy Krotoszyce),
4) wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych funkcjonujących na terenie gminy,
5) organizuje pracę Zarządu i przewodniczy jego posiedzeniom,
6) wydaje zarządzenia i postanowienia wprowadzające regulaminy, nie dotyczy to wydawania zarządzeń porządkowych,
7) o ile przepisy szczególnie nie stanowią inaczej, wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej,
8) Wójt może upoważnić Zastępcę Wójta lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych, o których mowa w pkt 7,
9) w zakresie ustalonym przez zarząd, Wójt może powierzyć prowadzenie spraw bieżących Sekretarzowi Gminy,
10) podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, czynności te wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu,
11) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Zarząd,
12) ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania,
13) reprezentuje gminę w postępowaniu sądowym i administracyjnym,
14) udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego kompetencji.

§ 17

1. Stanowiskiem z wyboru jest stanowisko Zastępcy Wójta.
2. Zastępca Wójta wykonuje swoje obowiązki w czasie nieobecności Wójta.

§ 18

1. Stosunek pracy na podstawie powołania z Sekretarzem Gminy nawiązuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy.
2. Datę powołania oraz czas trwania powołania oraz inne regulacje zawiera uchwała Rady Gminy.
3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wykonuje wobec Sekretarza Wójt Gminy.
4. Do obowiązków Sekretarza należy:
1) zapewnienie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu,
2) wstępne opracowywanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk oraz bieżąca ich aktualizacja,
3) nadzór nad czasem pracy pracowników samorządowych,
4) prowadzenie kontroli wewnętrznej,
5) organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególnych pracowników,
6) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli przez poszczególne stanowiska pracy,
7) nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków,
8) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
9) podpisywanie zaświadczeń, poświadczeń, upomnień z zakresu działania Urzędu Gminy,
10) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
11) współpraca z sołectwami i zapewnienie udziału przedstawicieli gminy na zebraniach wiejskich,
12) współpraca z Przewodniczącym Rady,
13) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu bez prawa głosu,
14) organizacja biblioteki Urzędu oraz na bieżąco uzupełnianie aktów normatywnych niezbędnych do pracy Urzędu,
15) wykonywanie innych czynności powierzonych przez Wójta na podstawie stosownego upoważnienia.

§ 19

1. Stosunek pracy na podstawie powołania z Skarbnikiem Gminy nawiązuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy.
2. Datę powołania oraz czas trwania powołania i inne regulacje zawiera uchwała Rady Gminy.
3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Skarbnika Gminy wykonuje Wójt Gminy.
4. Do obowiązków Skarbnika Gminy należy:
1) współpraca z Zarządem przy opracowywaniu projektu budżetu,
2) przekazywanie pracownikom wytycznych do opracowania niezbędnych informacji do projektu budżetu,
3) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu gminy na potrzeby Zarządu, Rady i innych jednostek,
4) składanie kontrasygnaty na dokumentach, które powodują powstanie zobowiązań pieniężnych,
5) informowanie Rady o odmowie kontrasygnaty,
6) nadzorowanie wykonania rozliczeń z sołectwami w sprawie dysponowania przez sołectwa środkami finansowymi w ramach budżetu gminy,
7) dokonywanie kontroli finansowej oraz przygotowywanie i organizacja obiegu dokumentów finansowych,
8) kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych,
9) realizowanie ustawy o dochodach i finansach gmin.

§ 20

1. Stosunek pracy z radcą prawnym nawiązuje Wójt Gminy.
2. Zadania i obowiązki radcy prawnego wynikają z ustawy z dnia 13 października 1982 r. o radcach prawnych.
3. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych wykonuje zadania i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r.
4. Pełnomocnik ds. ochrony danych osobowych wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.

R o z d z i a ł VI

Podział zadań pomiędzy samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie Gminy

§ 21

1. Stosunek pracy z pracownikami nawiązuje Wójt Gminy, który jest kierownikiem Urzędu.
2. Zakresy czynności pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy określają załączniki do umów o pracę.
3. Kwalifikacje pracowników samorządowych określa rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin.

§ 22

1. Zadania wspólne dla wszystkich pracowników obejmują:

1) posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, administracyjnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów gminnych oraz bieżąca ich aktualizacja,
2) stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych,
3) umiejętność właściwego kontaktowania się z interesantami,
4) opracowywanie projektów uchwał, wykonywanie uchwał Rady i Zarządu,
5) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych,
6) współpraca z innymi stanowiskami w wykonywaniu zadań wynikających z zakresu obowiązków, jak również z instytucjami i jednostkami,
7) opracowywanie sprawozdań, informacji, analiz w ramach prowadzonych spraw,
8) planowanie zadań rzeczowych i wydatków dot. prowadzonych zadań gminy zgodnie z terminami określonymi w procedurze budżetowej,
9) zgłaszanie propozycji usprawniających funkcjonowanie swojego stanowiska pracy,
10) współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
11) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
12) przestrzeganie procedury dot. wewnętrznego obiegu akt.
2. Do zadań stanowiska do spraw kancelaryjno-admi-nistracyjnych należy:
1) prowadzenie sekretariatu Urzędu Gminy,
2) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków,
3) obsługa techniczno-biurowa narad pracowniczych i zebrań organizowanych przez Wójta,
4) prowadzenie rejestru pieczęci, delegacji,
5) sprzedaż i zakup znaków skarbowych,
6) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
7) zakup, ewidencja wyposażenia dla pracowników,
8) dokonywanie prenumeraty czasopism,
9) zakup materiałów biurowych sprzętu biurowego, ewidencja, rozliczanie.
3. Do zadań stanowiska do spraw organizacyjnych należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu działania Rady, Zarządu, komisji, sołectw,
2) prowadzenie rejestru uchwał Rady, Zarządu,
3) prowadzenie ewidencji wniosków i interpelacji radnych, przekazywanie ich do realizacji,
4) opracowywanie sprawozdań, informacji i analiz z działalności Rady i jej organów,
5) organizowanie szkoleń radnych,
6) wykonywanie zadań związanych z wyborami do organów władzy państwowej i samorządu gminy, powiatu, województwa, samorządu wsi, ławników,
7) prowadzenie archiwum Rady,
8) prowadzenie kasy Urzędu Gminy.
4. Do zadań stanowiska do spraw obywatelskich na-
leży:
1) prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych, prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji w tym zakresie,
3) sporządzanie spisów wyborców, prowadzenie rejestru wyborców,
4) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,
5) prowadzenie spraw związanych z działalnością ochotniczej straży pożarnej,
6) prowadzenie spraw z zakresu zbiórek publicznych.
5. Do zadań stanowiska do spraw obronnych należy:
1) prowadzenie spraw związanych z zakresu obrony cywilnej,
2) planowanie, opracowywanie i realizowanie zadań gminy z zakresu spraw obronnych,
3) prowadzenie spraw dotyczących komunikacji publicznej,
4) wykonywanie zadań dot. budowy, modernizacji i utrzymania dróg gminnych oraz wiat przystankowych.
6. Do zadań stanowiska do spraw społecznych i inicjatyw gospodarczych należy:
1) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia, opieki społecznej, kultury, kultury fizycznej, turystyki,
2) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
3) opracowywanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
4) opracowywanie projektów gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, sporządzanie sprawozdań,
5) prowadzenie obsługi komisji przeciwdziałania alkoholizmowi,
6) wnioskowanie ustalenia godzin pracy placówek handlowych, gastronomicznych i usługowych,
7) prowadzenie spraw z zakresu bezrobocia, rozliczanie prac interwencyjnych.
7. Do zadań stanowiska do spraw rolnictwa, leśnictwa, melioracji i ochrony środowiska należy:
1) realizowanie zadań z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej,
2) wykonywanie czynności związanych z ochroną przeciwpowodziową,
3) prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa,
4) realizowanie zadań z zakresu zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt,
5) realizowanie zadań związanych z ochroną roślin przed chorobami,
6) przygotowywanie decyzji na usuwanie drzew oraz podcinkę,
7) nadzorowanie wysypiska odpadów, ochrony przed hałasem oraz emisją zanieczyszczeń,
8) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych – w tym sprawy związane z wyłączeniem gruntów na cele nierolne,
9) rekultywacja nieużytków i gruntów zdewastowanych.
8. Do zadań stanowiska do spraw gospodarki mieniem gminy należy:
1) gospodarka gruntami i wywłaszczenie nieruchomości,
2) zarządzanie zasobami komunalnymi oraz przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży komunalnych zasobów,
3) przygotowywanie decyzji w sprawie przekazywania gruntów komunalnych państwowym jednostkom organizacyjnym w zarząd,
4) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,
5) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu,
6) ewidencja opłat rocznych za wieczyste użytkowanie i zarząd nieruchomości,
7) potwierdzenie okresów pracy w gospodarstwach rolnych,
8) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy, wypłaty odszkodowań.
9. Do zadań stanowiska do spraw księgowości budżetowej należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu planowania, realizacji oraz ewidencji wydatków osobowych, ubezpieczeń społecznych,
2) prowadzenie księgowości budżetowej oraz urządzeń księgowych,
3) prowadzenie dochodów budżetowych i poza-
budżetowych,
4) prowadzenie księgi głównej – dziennika obrotów,
5) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
6) naliczanie wynagrodzeń oraz kompletowanie niezbędnej dokumentacji,
7) naliczanie i gromadzenie dokumentacji niezbędnej do naliczania zasiłków,
8) naliczanie i odprowadzanie składek.
10. Do zadań stanowiska do spraw wymiaru zobowiązań pieniężnych należy:
1) prowadzenie ewidencji podatników,
2) naliczanie ustalonej wysokości podatków, opłat lokalnych, prowadzenie kontroli w tym zakresie,
3) gromadzenie, przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych przez podatników,
4) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat,
5) prowadzenie rejestru przypisów,
6) prowadzenie rejestru podań w zakresie ulg ustawowych,
7) wydawanie zaświadczeń, poświadczeń z zakresu prowadzonych spraw.
11. Do zadań stanowiska do spraw rozliczeń pieniężnych należy:
1) prowadzenie spraw dotyczących rozliczenia i kontroli rachunkowej środków pieniężnych pobieranych od sołtysów,
2) prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla zobowiązań pieniężnych,
3) wystawianie upomnień dla zalegających w zobowiązaniach na rzecz gminy,
4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej oraz postępowania zabezpieczającego,
5) prowadzenie ewidencji podań w sprawie umorzenia, rozłożenia na raty podatków i opłat.
12. Do zadań stanowiska do spraw finansowo-księgo-wych należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu dodatków mieszkaniowych,
2) planowanie i rozliczanie dotacji na dodatki mieszkaniowe,
3) prowadzenie ewidencji i aktualizacji środków trwałych i środków w użytkowaniu,
4) prowadzenie urządzeń księgowych dla wydatków budżetowych,
5) prowadzenie dokumentacji związanej z podatkiem VAT.
13. Do zadań stanowiska do spraw budownictwa i inwestycji należy:
1) prowadzenie czynności związanych z opracowywaniem, uchwalaniem i zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
2) opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
3) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu budowlanego,
4) wykonywanie działalności w zakresie podejmowania i realizowania inwestycji gminy,
5) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych.
14. Do zadań stanowiska do spraw gospodarki komunalnej należy:
1) prowadzenie spraw związanych z nadzorowaniem realizacji usług w zakresie wodociągów i kanalizacji, w tym kontrola przyłączy, wodomierzy,
2) bieżące analizowanie opłat za wodę i ścieki,
3) odczytywanie wodomierzy i naliczanie opłat za wodę na wodociągach nieprzekazanych do eksploatacji,
4) prowadzenie gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi będące własnością gminy,
5) prowadzenie dokumentacji związanej z naliczaniem czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe,
6) opracowywanie projektów uchwał w sprawie stawek czynszu najmu, opłat za wodę i ścieki,
7) nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, nadzorowanie realizacji uchwał przez mieszkańców,
8) rozliczanie remontów mieszkań prowadzonych przez najemców.
15. Do zadań radcy prawnego należy:
1) udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
2) wydawanie pisemnych opinii w sprawach projektów aktów prawnych oraz decyzji administracyjnych,
3) wydawanie opinii w sprawie zawieranych umów,
4) opiniowanie umarzalnych wierzytelności należnych gminie,
5) reprezentowanie gminy przed organami orzekającymi.
16. Do zadań Gminnego Komendanta Ochrony Przeciwpożarowej należy:
1) koordynowanie funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych na terenie gminy.
17. Do zadań kierowców ochotniczych straży pożarnych należy:
1) bieżąca konserwacja sprzętu i pojazdów będącego na wyposażeniu OSP.
18. Do zadań stanowiska do spraw kontroli należy:
1) opracowywanie planów kontroli,
2) prowadzenie kontroli wydatków budżetowych w jednostkach podporządkowanych Radzie Gminy.
19. Zadania pełnomocnika do spraw wyborów, ochrony informacji niejawnych danych osobowych przyporządkowane są Sekretarzowi Gminy.

R o z d z i a ł VII

Postanowienia końcowe

§ 23

Załączniki nr 1, 2, 3, 4 do regulaminu stanowią jego integralną część.

§ 24

Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Krotoszyce (poz. 1651)

Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Krotoszyce (poz. 1651)

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§ 1

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 2

Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje:

– Wójt, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy w stosunku do podległych im stanowisk pracy.

§ 3

Kontrolę wewnętrzną wykonują w ramach przyznawanych im upoważnień w zakresie obowiązków:

1) Wójt, Sekretarz i Skarbnik Gminy w stosunku do jednostek podporządkowanych gminie,
2) pracownicy Urzędu w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości rzeczowej, wynikającej z zakresu czynności.

§ 4

Do obowiązków kontrolującego należy:

– rzetelne i obiektywne ustalanie stanu faktycznego,
– ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień,
– wskazanie osoby odpowiedzialnej za stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia.

§ 5

1. Z przeprowadzonej kontroli kontrolujący zobowiązany jest sporządzić protokół, wskazując w nim nieprawidłowości.
2. Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, jeden egzemplarz przekazuje się osobie kontrolowanej, a drugi kontrolującej.

 

Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Krotoszyce (poz. 1651)

ZASADY PODPISYWANIA AKTÓW PRAWNYCH

I INNYCH DOKUMENTÓW URZĘDOWYCH

 

§ 1

Wójt Gminy podpisuje:

1) zarządzenia,
2) decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
3) dokumentację związaną z zatrudnieniem pracowników,
4) korespondencję kierowaną do:
a) przewodniczącego Rady Gminy,
b) organów administracji samorządowej i rządowej,
5) umowy porozumienia i korespondencje związaną ze współpracą z zagranicą,
6) odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz posłów i senatorów, a także odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli.

§ 2

Wójt Gminy może upoważnić Sekretarza Gminy oraz pracowników do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.

§ 3

Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny zawierać:

1) na ostatniej stronie kopii adnotację dotyczącą nazwiska i stanowiska pracownika, który opracował dokument.

§ 4

Sekretarz Gminy podpisuje korespondencję dotyczącą spraw pozostających w zakresie czynności pracowników organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych do osobistej akceptacji Wójta.

Załącznik nr 4 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Krotoszyce (poz. 1651)

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA

I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

 

§ 1

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.
2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy Urzędu zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
4. Kontrolę i koordynację działań pracowników Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków, sprawuje Sekretarz Gminy.

§ 2

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.
2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.
3. Stanowisko do spraw organizacyjnych prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta.

§ 3

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
a) udzielenia informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
b) rozstrzygnięcie sprawy w miarę możliwości niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach w terminach ustalonych w przepisach,
c) informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy,
d) powiadomienie o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
e) informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych decyzji.
2. Interesanci mają prawo uzyskać informacje w formie pisemnej lub ustnej.

§ 4

1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.
2. Sekretarz Gminy i pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w godzinach urzędowania.
3. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokoły.