1603

UCHWAŁA RADY GMINY W PIELGRZYMCE

z dnia 27 sierpnia 2001 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Pielgrzymka

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734 i Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz. 1041 i z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy w Pielgrzymce uchwala, co następuje:

 

 

 

 


§ 1

W Statucie Gminy Pielgrzymka stanowiącym załącznik do uchwały nr XIX/89/96 Rady Gminy Pielgrzymka z dnia 15 lutego1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Pielgrzymka wprowadza się następujące zmiany:

1)     § 4 otrzymuje brzmienie:

„§ 4.  Gmina może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej wyłącznie w przypadkach określonych w ustawie o gospodarce komunalnej”.

2)     W § 5 w pkt 3 skreśla się wyrazy:

„ruchu drogowego, obywatelstwa polskiego, prawa budowlanego”.

3)     W § 10 w pkt 2 po kropce dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:

„Pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji”.

4)     W § 11 w pkt 2 po wyrazach: „zarządu” dodaje się wyrazy:

„ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu”.

5)     W § 12 skreśla się pkt 2.

6)     W § 16:

             w pkt 3 skreśla się wyrazy: „komisję budżetu, finansów i rolnictwa”,

             w pkt 5 wyraz: „2/3” zastępuje się wyrazem: „3/5”,

             po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

„5a.       Głosowanie w sprawie odwołania rada gminy przeprowadza po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej na następnej sesji po tej, na której zgłoszono wniosek o odwołanie, nie wcześniej jednak niż po upływie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia wniosku”.

7)     W § 20 w pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się wyrazy:

„za wyjątkiem ustalania wynagrodzeń”.

8)          Dotychczasową treść Rozdziału 4 oznacza się jako: „Rozdział 5”.

9)          Rozdział 4 otrzymuje brzmienie:

„Rozdział 4. Jawność działalności organów gminy.

§ 26:

1.Działalność organów gminy jest jawna.

2.Jawność działalności organów gminy obejmuje prawo obywateli do uzyskiwania informacji, w szczególności wstępu na sesje rady i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów organów gminy i komisji rady gminy.

3.Jawność nie może naruszać przepisów określonych odrębnymi ustawami.

§ 27:

Określa się następujące zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich:

1.Protokoły z sesji oraz z posiedzeń komisji rady udostępniane są w Biurze Rady w czasie pracy Urzędu Gminy i w obecności pracownika.

2.Protokoły z posiedzeń Zarządu udostępniane są w sekretariacie Urzędu Gminy w czasie pracy Urzędu i w obecności pracownika.

3.Inne dokumenty wynikające z wykonywania zadań publicznych udostępniane są przez pracowników merytorycznie odpowiedzialnych za dany zakres w czasie pracy Urzędu, z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i niejawnych.

4.Z ww. dokumentów korzystający ma prawo do sporządzania odpisów i notatek w obecności pracownika Urzędu.

5.Udostępnianie dokumentów z archiwum możliwe będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu.

6.Udostępnianie dokumentów nie może naruszać przepisów określonych odrębnymi ustawami.”.

10)   Załącznik nr 2 do Statutu Gminy Pielgrzymka – Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Pielgrzymia otrzymuje brzmienie:

 „1.  Urząd Gminy w Pielgrzymce.

2.           Gminna Biblioteka Publiczna w Pielgrzymce.

3.           Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pielgrzymce.

4.           Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Pielgrzymce.

5.           Szkoła Podstawowa w Pielgrzymce.

6.           Szkoła Podstawowa w Proboszczowie.

7.           Szkoła Podstawowa w Twardocicach.

8.           Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi Grodziskiej.

9.           Gimnazjum w Pielgrzymce”.

 

§ 2

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

 

ZENON BERNACKI