1603 UCHWAŁA
RADY GMINY W PIELGRZYMCE
z dnia 27 sierpnia 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Pielgrzymka Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8
marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58,
poz. 261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr
106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734 i Nr 123, poz. 775, z 1998
r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48,
poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz.
1041 i z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy w Pielgrzymce uchwala, co następuje: |
§
1
W Statucie Gminy Pielgrzymka
stanowiącym załącznik do uchwały nr XIX/89/96 Rady Gminy Pielgrzymka z dnia 15
lutego1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Pielgrzymka wprowadza się
następujące zmiany:
1) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§
4. Gmina może prowadzić działalność
gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej
wyłącznie w przypadkach określonych w ustawie o gospodarce komunalnej”.
2) W § 5 w pkt 3 skreśla się wyrazy:
„ruchu drogowego, obywatelstwa polskiego, prawa
budowlanego”.
3) W § 10 w pkt 2 po kropce dodaje się zdanie drugie w
brzmieniu:
„Pierwszą
sesję nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi
najstarszy wiekiem radny obecny na sesji”.
4) W § 11 w pkt 2 po wyrazach: „zarządu” dodaje się
wyrazy:
„ustalanie
wynagrodzeń przewodniczącego zarządu”.
5) W § 12 skreśla się pkt 2.
6) W § 16:
–
w pkt 3 skreśla się wyrazy:
„komisję budżetu, finansów i rolnictwa”,
–
w pkt 5 wyraz: „2/3”
zastępuje się wyrazem: „3/5”,
–
po pkt 5 dodaje się pkt 5a w
brzmieniu:
„5a. Głosowanie
w sprawie odwołania rada gminy przeprowadza po zapoznaniu się z opinią Komisji
Rewizyjnej na następnej sesji po tej, na której zgłoszono wniosek o odwołanie,
nie wcześniej jednak niż po upływie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia wniosku”.
7) W § 20 w pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i
dodaje się wyrazy:
„za wyjątkiem
ustalania wynagrodzeń”.
8)
Dotychczasową treść
Rozdziału 4 oznacza się jako: „Rozdział 5”.
9)
Rozdział 4 otrzymuje
brzmienie:
„Rozdział
4. Jawność działalności organów gminy.
§ 26:
1.Działalność
organów gminy jest jawna.
2.Jawność
działalności organów gminy obejmuje prawo obywateli do uzyskiwania informacji, w
szczególności wstępu na sesje rady i posiedzenia jej komisji, a także dostępu
do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów
organów gminy i komisji rady gminy.
3.Jawność nie może
naruszać przepisów określonych odrębnymi ustawami.
§ 27:
Określa
się następujące zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich:
1.Protokoły z sesji
oraz z posiedzeń komisji rady udostępniane są w Biurze Rady w czasie pracy
Urzędu Gminy i w obecności pracownika.
2.Protokoły z
posiedzeń Zarządu udostępniane są w sekretariacie Urzędu Gminy w czasie pracy
Urzędu i w obecności pracownika.
3.Inne dokumenty
wynikające z wykonywania zadań publicznych udostępniane są przez pracowników
merytorycznie odpowiedzialnych za dany zakres w czasie pracy Urzędu, z
zachowaniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i niejawnych.
4.Z ww. dokumentów
korzystający ma prawo do sporządzania odpisów i notatek w obecności pracownika
Urzędu.
5.Udostępnianie
dokumentów z archiwum możliwe będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu.
6.Udostępnianie
dokumentów nie może naruszać przepisów określonych odrębnymi ustawami.”.
10) Załącznik nr 2 do Statutu Gminy Pielgrzymka – Wykaz
jednostek organizacyjnych Gminy Pielgrzymia otrzymuje brzmienie:
„1. Urząd
Gminy w Pielgrzymce.
2.
Gminna Biblioteka
Publiczna w Pielgrzymce.
3.
Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej w Pielgrzymce.
4.
Biuro Obsługi Szkół
Samorządowych w Pielgrzymce.
5.
Szkoła Podstawowa w
Pielgrzymce.
6.
Szkoła Podstawowa w
Proboszczowie.
7.
Szkoła Podstawowa w
Twardocicach.
8.
Szkoła Podstawowa w Nowej
Wsi Grodziskiej.
9.
Gimnazjum w
Pielgrzymce”.
§
2
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY