1511 UCHWAŁA RADY POWIATU LUBAŃSKIEGO z dnia 28 sierpnia 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Powiatu Lubańskiego Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578 z późn. zm.) oraz § 77 Statutu Powiatu Lubańskiego (Dz. Urz. Woj. Jeleniogórskiego Nr 69*, poz. 191 z dnia 28 grudnia 1998 r. z późn. zm.) Rada Powiatu Lubańskiego uchwala, co następuje: |
§ 1
“2. Działalność organów powiatu jest jawna. Ograniczenia
jawności mogą wynikać wyłącznie
z ustaw.
5. Starosta Lubański udostępnia dokumenty,
o których mowa w ust. 3, w tym celu:
“2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,”.
“3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu.”.
Po punkcie 11) dodaje się punkty o numerach od 12) do 16) o brzmieniu:
“12) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ustawy o samorządzie powiatowym,
13) uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
14) uchwalanie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
15) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
16) podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady.”.
“2. Uchwałę w sprawie absolutorium rada powiatu podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady powiatu.”.
Dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
“3. Wyłącznym zadaniem przewodniczącego jest organizowanie pracy rady oraz prowadzenie jej obrad, a także reprezentowanie rady na zewnątrz. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wyznaczony przez niego wiceprzewodniczący. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.".
“6. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.”.
“1. Rada obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, co najmniej jednak raz na dwa miesiące (sesja zwyczajna). Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał.
2. Rada powiatu może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną
większością głosów usta-
wowego składu rady.
3. Na wniosek zarz1du lub co najmniej 1 ustawowego składu rady przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek o zwołanie sesji powinien spełniać wymogi określone w ust. 1.
Pierwszą sesję nowo wybranej rady zwołuje przewodniczący rady
poprzedniej kadencji
w terminie przypadającym w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do
rad powiatów na obszarze całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych – w
ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników wyborów do rady powiatu.
Pierwszą sesję nowo wybranej rady, do czasu wyboru przewodniczącego prowadzi najstarszy wiekiem radny (radny senior).
Do zmiany porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w ust. 3 stosuje się przepis ust. 2, z tym że dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy.
Na wniosek starosty przewodniczący rady powiatu jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady powiatu projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest zarząd powiatu, a projekt wpłynął do rady powiatu co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady.”.
“3. Materiały na sesję zwyczajną, w szczególności porządek obrad wraz z projektami uchwał, doręcza się na 7 dni przed rozpoczęciem sesji, z tym że projekt budżetu oraz sprawozdania z wykonania budżetu doręcza się radnym co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem sesji.”.
“3. Starosta zobowiązany jest do przedłożenia wojewodzie uchwał rady w ciągu 7 dni od dnia ich podjęcia. Uchwała organu powiatu w sprawie wydania przepisów porządkowych podlega przekazaniu w ciągu 2 dni od ich podjęcia.”.
“3. Starosta przesyła przepisy porządkowe do wiadomości zarządom gmin położonych na obszarze powiatu i starostom sąsiednich powiatów następnego dnia po ich ustanowieniu.”.
Dotychczasowy ust. 3 otrzymuje numer 4.
“6. Protokoły z posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu, po ich zatwierdzeniu, wykładane są do publicznego wglądu w biurze rady powiatu w godzinach pracy starostwa powiatowego.”.
“2. W skład komisji rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów z wyjątkiem radnych pełniących funkcję przewodniczącego i wiceprzewodniczących rady oraz członków zarządu.”.
“1. Zarząd jest organem wykonawczym powiatu.
2. W skład zarządu wchodzą: starosta – jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie w liczbie nie większej niż 4 osoby.
3. Rada powiatu wybiera starostę bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
4. Rada powiatu wybiera wicestarostę oraz pozostałych członków zarządu na wniosek starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
5. Członkowie zarządu mogą być wybrani również spoza składu rady.”.
“4. Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.”.
“5. Powiatową administrację zespoloną stanowią:
“3. Jednostki organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb inspekcji i straży może tworzyć, przekształcać i likwidować wojewoda, na wniosek starosty, zaopiniowany przez właściwego kierownika zespolonej służby, inspekcji i straży wojewódzkiej, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.”.
“4. Jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 3, są powiatowymi jednostkami budżetowymi w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.”.
“1) powołuje i odwołuje kierowników tych jednostek, w uzgodnieniu z wojewodą, a także wykonuje wobec nich czynności z zakresu prawa pracy, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej,”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Lubańskiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.