1508 UCHWAŁA
RADY GMINY LUBIN z dnia 31 sierpnia 2001 r. w
sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Lubin Na podstawie art. 18
ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261,
Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106,
poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr
155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48,
poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz.
1041; z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy Lubin uchwala, co następuje: |
§
1
W Statucie Gminy Lubin uchwalonym
uchwałą nr XXI/86/96 Rady Gminy Lubin z dnia 27 czerwca 1996 r. w sprawie
uchwalenia Statutu Gminy Lubin (Dz. Urz. Woj. Legnickiego Nr 48, poz.
388), zmienionego uchwałą nr XXVII/102/97 (Dz. Urz. Woj. Legnickiego Nr 3,
poz. 13), uchwałą nr XLI/157/98, uchwałą nr IX/324/99 (Dz. Urz. Woj.
Dolnośląskiego z 1999 r. Nr 27, poz. 1247), uchwałą nr XIII/352/99
(Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2000 r. Nr 8, poz. 91) i uchwałą nr
XXI/397/2000 (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego Nr 25, poz. 408), wprowadza się
następujące zmiany:
I. W
§ 11 dodaje się ust. 3, 4 i 5 w brzmieniu:
„3. Działalność
organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie
z ustaw”.
„4. Jawność
działania obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji,
wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do
dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów
posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy z wyjątkiem dokumentów zawierających
informacje objęte ochroną prawną. Zawiadomienia o sesji rady gminy,
posiedzeniach komisji rady gminy i zarządu gminy podawane są do wiadomości
publicznej przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy lub w
inny sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
Uchwały
rady gminy publikowane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy oraz w
biuletynach informacyjnych wydawanych przez zarząd gminy lub w inny sposób
zwyczajowo przyjęty na terenie gminy, chyba że przepis szczegółowy stanowi
inaczej”.
„5. Mieszkańcy
gminy i inne zainteresowane osoby mają prawo do:
– zapoznania
się w siedzibie Urzędu Gminy Lubin z treścią dokumentów, o których mowa
w ust. 4, z wyjątkiem informacji prawnie chronionych. Odmowę udostępnienia
dokumentów lub udzielenia informacji należy uzasadnić poprzez wskazanie
przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria informacji jest objęta
ochroną prawną”.
§ 2
W pozostałym zakresie statut Gminy
nie ulega zmianie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
ROMAN KOMARNICKI