1508

UCHWAŁA RADY GMINY LUBIN

z dnia 31 sierpnia 2001 r.

w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Lubin

       Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041; z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy Lubin uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

W Statucie Gminy Lubin uchwalonym uchwałą nr XXI/86/96 Rady Gminy Lubin z dnia 27 czerwca 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Lubin (Dz. Urz. Woj. Legnickiego Nr 48, poz. 388), zmienionego uchwałą nr XXVII/102/97 (Dz. Urz. Woj. Legnickiego Nr 3, poz. 13), uchwałą nr XLI/157/98, uchwałą nr IX/324/99 (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 1999 r. Nr 27, poz. 1247), uchwałą nr XIII/352/99 (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2000 r. Nr 8, poz. 91) i uchwałą nr XXI/397/2000 (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego Nr 25, poz. 408), wprowadza się następujące zmiany:

I.          W § 11 dodaje się ust. 3, 4 i 5 w brzmieniu:

„3. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw”.

„4. Jawność działania obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy z wyjątkiem dokumentów zawierających informacje objęte ochroną prawną. Zawiadomienia o sesji rady gminy, posiedzeniach komisji rady gminy i zarządu gminy podawane są do wiadomości publicznej przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

      Uchwały rady gminy publikowane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy oraz w biuletynach informacyjnych wydawanych przez zarząd gminy lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy, chyba że przepis szczegółowy stanowi inaczej”.

„5. Mieszkańcy gminy i inne zainteresowane osoby mają prawo do:

   zapoznania się w siedzibie Urzędu Gminy Lubin z treścią dokumentów, o których mowa w ust. 4, z wyjątkiem informacji prawnie chronionych. Odmowę udostępnienia dokumentów lub udzielenia informacji należy uzasadnić poprzez wskazanie przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria informacji jest objęta ochroną prawną”.

§ 2

W pozostałym zakresie statut Gminy nie ulega zmianie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

                                                PRZEWODNICZĄCY

                                                       RADY GMINY

                                             ROMAN KOMARNICKI