1411 UCHWAŁA RADY POWIAT U JELENIOGÓRSKIEGOz dnia 20 lipca 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Powiatu Jelenigórskiego Na podstawie art. 12 pkt 1, art. 40 ust. 2 pkt 1 i art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, |
§ 1
W Statucie Powiatu Jeleniogórskiego stanowiącym z
ałącznik do uchwały nr VII/22/99 Rady Powiatu Jeleniogórskiego z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie zmiany Statutu Powiatu Jeleniogórskiego, ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego (Nr 16, poz. 730, zm. Nr 16, poz. 731, zm. Dz. Urz. Woj. Dolnośl. z 2000 r. Nr 6, poz. 69) wprowadza się następujące zmiany:1. W rozdziale 1 statutu dodaje się paragraf 6a w brzmieniu:
Ҥ 6a
ust. 1. Za
ust. 2. Rzecznika konsumentów powołuje i o
dwołuje Rada Powiatu.ust. 3. Rzecznik konsumentów jest bezpośrednio podporządkowany Radzie i ponosi przed nią odpowiedzia
lność”.2. W rozdziale 2 statutu § 15 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 15
1. Działalność organów Powiatu jest jawna, a jej ogr
aniczenia mogą wynikać wyłącznie z ustaw.2. Jawność działania organów Powiatu obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzysk
iwania informacji, wstępu na sesje Rady Powiatu i posiedzenia komisji oraz dostępu do dokumentów wynikających z wykonywanych zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów Powiatu i Komisji Rady Powiatu.3. Jeżeli
przedmiotem sesji lub posiedzenia komisji mają być sprawy objęte tajemnicą państwową lub służbową, zgodnie z treścią ustawy o ochronie informacji niejawnych lub gdy przepis szczególny tak stanowi, jawność sesji lub posiedzenia komisji zostaje wyłączona, Rada lub komisja obraduje przy drzwiach zamkniętych, przy czym osoby zaproszone do udziału w sesji lub posiedzeniu mogą być obecne tylko za zgodą przewodniczącego obrad.4. Udostępnienie dokumentów, o których mowa w ust. 2, obejmuje:
1) umożliwianie przeglądania dokumentów, sp
2) uwierzytelnianie sporządzonych odpisów lub w
ydawania uwierzytelnionych odpisów dokumentów z wyłączeniem objętych ochroną tajemnicy państwowej, służbowej i ochroną danych osobowych.5. Udostępnienie dokumentacji następuje bez zbę
dnej zwłoki, na pisemny wniosek zainteresowa-6. Dokumenty dotyczące pracy Rady Powiatu i jej k
omisji udostępnia Przewodniczący Rady.7. Starosta Jeleniogórski udostępnia dokumenty d
otyczące pracy Zarządu.8. Przeg
lądanie dokumentów i protokołów odbywa się w obecności dyrektora Biura Rady, Sekretarza Powiatu lub osób przez nich upoważnionych.9. Przewodniczący Rady Powiatu lub Starosta Jel
eniogórski odmawiają dostępu i korzystania z dokumentów w przypadku ograniczenia jawności wynikającego z ustaw.10. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie sesji Rady Powiatu powinno zostać podane do p
ublicznej wiadomości poprzez lokalną prasę oraz umieszczenie na tablicy ogłoszeń, co najmniej na siedem dni przed terminem sesji.11. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie posiedzenia komisji Rady powinno być podane do publicznej wiadomości przez umieszczenie na t
ablicy ogłoszeń co najmniej na trzy dni przed terminem posiedzenia komisji.12. Informacji o działaniach or
ganów Powiatu udzielają: Przewodniczący Rady Powiatu, członkowie Zarządu oraz Rzecznik Prasowy Powiatu”.§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Jel
eniogórskiego.§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogł
oszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.PRZEWODNICZĄCY RADY
JACEK WŁODYGA