Załącznik nr 1a
(poz. 1391)
PLAN I REALIZACJA
DOCHODÓW BUDŻETOWYCH ZA 2000 ROK
w zł
Dział |
Rozdz. |
§ |
Wyszczególnienie |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
I DOCHODY Z
PODATKÓW I OPŁAT |
|
|
|
|||
90 |
9019 |
51 |
podatek rolny
osób fizycznych |
634 |
331 |
52% |
Razem podatek
rolny |
634 |
331 |
52% |
|||
90 |
9019 |
53 |
podatek leśny
osób fizycznych |
34 358 |
17 980 |
52% |
Razem podatek
leśny |
34 358 |
17 980 |
52% |
|||
90 |
9013 |
55 |
podatek od
nieruchomości osób prawnych |
1 484 947 |
1 890 073 |
127% |
|
9019 |
55 |
podatek od
nieruchomości osób fizycznych |
765 843 |
650 035 |
85% |
Razem podatek od
nieruchomości |
2 250 790 |
2 540 108 |
113% |
|||
90 |
9013 |
61 |
podatek od
środków transportowych osób prawnych |
32 208 |
21 874 |
68% |
|
9019 |
61 |
podatek od
środków transportowych osób fizycznych |
63 451 |
43 028 |
68% |
Razem podatek od
środków transportowych |
95 659 |
64 902 |
68% |
|||
90 |
9019 |
52 |
wpływy z karty
podatkowej |
91 000 |
87 646 |
96% |
|
9019 |
56 |
podatek od
spadków i darowizn |
19 000 |
87 381 |
460% |
|
9019 |
57 |
opłaty lokalne |
500 000 |
338 042 |
68% |
|
9019 |
59 |
podatek od
posiadania psów |
4 228 |
1 866 |
44% |
|
9020 |
58 |
opłata skarbowa |
350 000 |
359 307 |
103% |
Razem pozostałe
wpływy |
964 228 |
874 242 |
91% |
|||
Ogółem wpływy z
podatków i opłat |
3 345 669 |
3 497 563 |
105% |
|||
II
udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu |
|
|
|
|||
90 |
9009 |
15 |
udział w
podatkach dochodowych osób fizycznych |
1 713 777 |
1 520 879 |
89% |
|
|
16 |
udział w
podatkach dochodowych osób prawnych |
19 000 |
25 112 |
132% |
Ogółem udziały |
1 732 777 |
1 545 991 |
89% |
|||
III
dochody z majątku gminy |
|
|
|
|||
74 |
7552 |
33 |
dochody z
dzierżaw |
140 000 |
256 519 |
183% |
|
|
43 |
wpływy ze
sprzedaży składników majątkowych |
3 443 071 |
2 636 349 |
77% |
|
|
64 |
różne opłaty
– użytkowanie wieczyste |
264 250 |
273 804 |
104% |
Ogółem dochody z
majątku gminy |
3 847 321 |
3 166 672 |
82% |
|||
IV
Pozostałe wpływy |
|
|
|
|||
45 |
4995 |
77 |
rożne dochody
– sprzedaż drewna |
4 228 |
6 804 |
161% |
79 |
8612 |
42 |
wpływy z usług |
134 000 |
116 323 |
87% |
86 |
8612 |
42 |
wpływy z usług |
6 000 |
3 629 |
60% |
88 |
8826 |
64 |
różne opłaty |
4 000 |
1 984 |
50% |
89 |
8995 |
64 |
różne opłaty
– MBIT |
70 369 |
24 179 |
34% |
90 |
9013 |
81 |
odsetki od osób
prawnych |
34 000 |
65 617 |
193% |
|
9019 |
81 |
odsetki od osób
fizycznych |
35 600 |
67 487 |
190% |
|
9020 |
81 |
odsetki od
opłat skarbowych |
3 500 |
3 535 |
101% |
91 |
9146 |
64 |
różne opłaty |
2 000 |
94 083 |
4704% |
|
9146 |
77 |
różne dochody |
250 000 |
166 993 |
67% |
|
9195 |
64 |
różne opłaty
– zezw. na sprz. alkoh. |
207 000 |
210 567 |
102% |
75 |
7552 |
81 |
odsetki |
12 000 |
18 879 |
157% |
94 |
9492 |
81 |
odsetki od lokat |
211 514 |
74 850 |
35% |
Ogółem pozostałe
wpływy |
974 211 |
854 930 |
88% |
|||
VI
subwencje |
|
|
|
|||
97 |
9701 |
90 |
części
oświatowej subwencji ogólnej |
2 347 434 |
2 347 434 |
100% |
|
9709 |
90 |
części
rekompensująca subwencji ogólnej |
415 614 |
415 614 |
100% |
|
9711 |
90 |
części
podstawowa subwencji ogólnej |
976 |
976 |
100% |
Ogółem różne
rozliczenia |
2 764 024 |
2 764 024 |
100% |
|||
VII
dotacje celowe na zadania własne gminy |
|
|
|
|||
70 |
7078 |
86 |
dotacja celowa
– Bank Światowy |
500 000 |
344 055 |
69% |
|
7395 |
54 |
dotacje z
funduszów celowych |
340 000 |
340 000 |
100% |
Razem gospodarka
komunalna i ochrona środowiska |
840 000 |
684 055 |
81% |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
85 |
8513 |
86 |
dotacja celowa
– Przychodnia Rejonowa |
60 000 |
60 000 |
100% |
Razem ochrona
zdrowia |
60 000 |
60 000 |
100% |
|||
79 |
7911 |
86 |
dotacja celowa
na zad. inwest. – szkoła podstawowa |
115 000 |
115 000 |
100% |
|
7911 |
89 |
dotacja celowa
na zad. wł. bież. |
710 |
710 |
100% |
|
7912 |
89 |
dotacja celowa
na zad. wł. bież. |
710 |
710 |
100% |
|
7941 |
89 |
dotacje celowe
– stypendia socj. |
2 983 |
2 983 |
100% |
|
8295 |
89 |
dotacja – ZFOS
|
71 370 |
71 370 |
100% |
Razem oświata i
wychowanie |
190 773 |
190 773 |
100% |
|||
86 |
8616 |
89 |
dotacje celowe
– dodatki mieszkaniowe |
98 398 |
98 398 |
100% |
|
8695 |
18 |
dotacje celowe -
kombatanci |
2 480 |
2 480 |
100% |
|
8695 |
89 |
dotacje celowe
– dożywianie uczniów |
2 518 |
2 518 |
100% |
Razem opieka
społeczna |
103 396 |
103 396 |
100% |
|||
91 |
9143 |
49 |
starostwo
powiatowe |
26 000 |
0 |
0% |
|
9146 |
18 |
dotacje z
funduszów celowych |
16 540 |
16 540 |
100% |
Razem administr.
państw. |
42 540 |
16 540 |
39% |
|||
Ogółem dotacje
na zadania własne |
1 236 709 |
1 054 764 |
85% |
|||
VIII
dotacje celowe na zadania zlecone gminie |
|
|
|
|||
70 |
7262 |
88 |
dotacje celowe
– oświetlenie ulic |
85 000 |
77 442 |
91% |
Razem gospodarka
komunalna |
85 000 |
77 442 |
91% |
|||
86 |
8612 |
88 |
dotacje celowe
MOPS |
7 776 |
7 776 |
100% |
|
8613 |
88 |
dotacje –
zasiłki, pomoc w naturze |
525 963 |
525 963 |
100% |
|
8615 |
88 |
terenowe
ośrodki pomocy społecznej |
131 100 |
131 100 |
100% |
|
8617 |
88 |
zasiłki
rodzinne i pielęgnacyjne |
43 073 |
43 073 |
100% |
|
8695 |
88 |
dotacje na
zadania zlecone |
30 760 |
30 760 |
100% |
Razem opieka
społeczna |
738 672 |
738 672 |
100% |
|||
89 |
8934 |
88 |
dotacje celowe
– spis |
95 |
95 |
100% |
91 |
9142 |
88 |
UW – zadania
zlecone |
35 000 |
35 000 |
100% |
Razem |
35 095 |
35 095 |
100% |
|||
93 |
9317 |
201 |
dotacje –
obrona cywilna |
300 |
300 |
100% |
Razem
bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż. |
300 |
300 |
100% |
|||
98 |
9818 |
88 |
dotacja –
obrona cywilna |
350 |
350 |
100% |
Razem obrona
narodowa |
350 |
350 |
100% |
|||
99 |
9911 |
88 |
prowadzenie
rejestru wyborców |
1 050 |
1 050 |
100% |
|
9990 |
88 |
wybory
Prezydenta RP |
13 988 |
13 861 |
99% |
Razem urzędy
naczelnych organów władzy |
15 038 |
14 911 |
99% |
|||
Ogółem zadania
zlecone |
874 455 |
866 770 |
99% |
|||
OGÓŁEM BUDŻET |
14 775 166 |
13 750 714 |
93% |
Załącznik nr 2
(poz. 1391)
SPRZEDAŻ
NIERUCHOMOŚCI W 2000 ROKU
Wpływy do budżetu Gminy Szklarska Poręba z tytułu sprzedaży wyrobów i
składników majątkowych w 2000 roku wyniosły ogółem 1 897 937,4 zł, co stanowi 39,41% zaplanowanej
na ten rok wielkości sprzedaży.
Na tę kwotę składają się wpływy ze sprzedaży lokali mieszkalnych, lokali
użytkowych, nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych. Strukturę sprzedaży wyrobów
i składników majątkowych prezentuje następujący wykres:
Wielkość sprzedaży nieruchomości w latach 1998–2000
prezentuje poniższy wykres:
Wskaźnik zawartych w 2000 roku transakcji na 1000 mieszkańców wyniósł 17,24.
Transakcje mieszkaniowe stanowiły 74% ogółu zawartych transakcji. Obroty gruntami
stanowiły dalsze 22%, lokalami użytkowymi i nieruchomościami zabudowanymi po 2%.
Zgodnie z uchwałą nr IV/60/99 Rady Miejskiej w Szklarskiej Porębie z dnia 2
marca 1999 roku w sprawie określenia zasad sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych na
rzecz najemców realizowana jest sprzedaż lokali mieszkalnych z zastosowaniem
określonych w tej uchwale bonifikat, bowiem ideą podjęcia tej uchwały przez Radę
Miejską było oddanie na własność lokali mieszkalnych, zgodnie z możliwościami
najemców, biorąc jednocześnie pod uwagę koszty remontów i stan techniczny
sprzedawanych lokali. Przychody w 2000 roku ze sprzedaży 96 lokali mieszkalnych wyniosły 320 780 zł, a zatem 16,9% przychodów ogółem i w całości została
zrealizowana z zastosowaniem najwyższej 95% bonifikaty. Do sprzedaży pozostało 602
komunalnych lokali mieszkalnych.
W celu pozyskania dodatkowych dochodów Rada Miejska w Szklarskiej Porębie
podjęła uchwałę nr XI/169/99 z dnia 9 listopada 1999 r. w sprawie zasad zbywania
lokali użytkowych stanowiących własność gminy, zgodnie z którą Rada Miejska
wyraziła zgodę na sprzedaż lokali użytkowych znajdujących się w budynkach
komunalnych wielorodzinnych i przyznała pierwszeństwo w ich nabywaniu dzierżawcom tych
lokali. W 2000 roku wpływy ze sprzedaży 2
spośród 20 lokali użytkowych wyniosły 330 048
zł, stanowiące 17,39% wpływów ogółem.
Pozostałą część dochodów miały stanowić wpływy ze sprzedaży
nieruchomości gruntowych. Rada Miasta Szklarska Poręba w 1999 roku podjęła 29 uchwał
w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych, z czego 9 zostało
zrealizowanych w 1999 roku, a 16 w 2000 roku, osiągając w analizowanym okresie przychód
z ich sprzedaży w wysokości 1 247 109,4
zł, z tego przychody ze sprzedaży nieruchomości zabudowanych osiągnęły wartość
419 967,4 zł, a przychody ze sprzedaży
nieruchomości niezabudowanych 827 142 zł. W przychodach ze sprzedaży nieruchomości
niezabudowanych 91,21% stanowią przychody ze sprzedaży nieruchomości w drodze
przetargowej, a 8,79% przychody ze sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej
(sprzedaż gruntu pod garażem, dodzielenie). Osiągnięta w 2000 roku wartość
przychodów ze sprzedaży nieruchomości gruntowych zrealizowano ponadto na podstawie 8
spośród 24 podjętych w 2000 roku przez Radę Miejską uchwał w sprawie zbycia
nieruchomości gminnych. Strukturę sprzedaży nieruchomości zabudowanych i
niezabudowanych przedstawia wykres:
Dzięki szeroko rozwiniętej akcji reklamowej przy wykorzystaniu prasy krajowej
(Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Super Expres, Polska Giełda Nieruchomości), prasy
lokalnej (Nowiny Jeleniogórskie, Tygodnik Jeleniogórski), Internetu (utworzono stronę
zawierającą pełną ofertę nieruchomości do sprzedaży, z dokładnym opisem,
lokalizacją i zdjęciem zbywanej nieruchomości) oraz poprzez wysyłanie informacji o
organizowanych przetargach do wszystkich inwestorów, którzy złożyli ofertę (80
podmiotów) oraz do biur nieruchomości w całej Polsce, prezentacji oferty gminy m.in. na
III Międzynarodowych Targach Nieruchomości – REFE 2000 we Wrocławiu oraz na Targach
INVESTCITY 2000 w Poznaniu, spośród podjętych przez Radę Miejską w Szklarskiej
Porębie w 1999 roku uchwał w sprawie zbycia nieruchomości w drodze
przetargowej nie zrealizowano uchwały nr VIII/108/99 w sprawie zbycia nieruchomości
zabudowanej (nieuregulowana sytuacja prawna), uchwały nr XI/162/99 w sprawie
sprzedaży lokalu użytkowego oraz uchwały nr XI/171/99 i uchwały nr XI/174
w sprawie zbycia nieruchomości niezabudowanych (w trakcie opracowywania koncepcji
zagospodarowania terenu).
Z informacji pochodzących zarówno z sąsiednich gmin, jak i biur obrotu
nieruchomościami wynika, że koniunktura na rynku nieruchomościami jest coraz słabsza.
Również w Gminie Szklarska Poręba nieruchomości często znajdują nabywcę w drugim,
czwartym, piątym przetargu czy w drodze rokowań, co prezentuje następujący wykres: