1369

UCHWAŁA RADY GMINY JEMIELNO

z dnia 6 sierpnia 2001 r.

w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Jemielno

       Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy Jemielno uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

W Statucie Gminy Jemielno wprowadzonym uchwałą nr XXI/18/96 Rady Gminy Jemielno z dnia 29 kwietnia 1996 r., ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Leszczyńskiego z 1996 r. Nr 41, wprowadza się następujące zmiany:

1)        Dodaje się § 10a i § 10b w brzmieniu:

„§ 10a. Organami Gminy Jemielno są Rada Gminy i Zarząd Gminy”.

„§ 10b 1. Działalność organów Gminy Jemielno jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać z ustaw.

2.  Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, komisji i Zarządu określone w załaczniku do uchwały wprowadza się jako załącznik nr 7 do Statut Gminy Jemielno”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCA

RADY GMINY

 

DOROTA ZIÓŁKIEWICZ


 

Załącznik nr 7 do Statutu Gminy Jemielno (poz. 1369)

 

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów
Rady, komisji i Zarządu

 


§ 1

1.  Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:

1) protokoły z sesji,

2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,

3) protokoły z posiedzeń Zarządu,

4) rejestr uchwał Rady i uchwał Zarządu,

5) rejestr wniosków i opinii komisji Rady,

6) rejestr interpelacji i wniosków radnych.

2.  Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnianiu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.

§ 2

1.  Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępniania się w Biurze Rady, a dokumenty z zakresu działania Zarządu w Referacie Organizacyjnym Urzędu Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.

2.  Dokumenty wymienione w § 1 ust. 1 są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.

§ 3

1.  Z dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.

2.  Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.

§ 4

1.  Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów określonych w § 1 ust. 1, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.

2.  Czynności, o jakich mowa w ust. 1, wykonywane są odpłatnie wg ustawy o opłacie skarbowej.

§ 5

Uprawnienia określone w § 1–4 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku podjęcia przez Radę, komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,

2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.