1369 UCHWAŁA
RADY GMINY JEMIELNO
z dnia 6 sierpnia 2001 r. w sprawie wprowadzenia
zmian w Statucie Gminy Jemielno Na podstawie art. 3 ust.
1, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy
Jemielno uchwala, co następuje: |
§
1
W
Statucie Gminy Jemielno wprowadzonym uchwałą nr XXI/18/96 Rady Gminy Jemielno z
dnia 29 kwietnia 1996 r., ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa
Leszczyńskiego z 1996 r. Nr 41, wprowadza się następujące zmiany:
1) Dodaje
się § 10a i § 10b w brzmieniu:
„§ 10a.
Organami Gminy Jemielno są Rada Gminy i Zarząd Gminy”.
„§ 10b 1. Działalność
organów Gminy Jemielno jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać z ustaw.
2. Zasady
dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, komisji i Zarządu
określone w załaczniku do uchwały wprowadza się jako załącznik nr 7 do Statut
Gminy Jemielno”.
§
2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCA
RADY GMINY
Załącznik nr 7 do Statutu Gminy Jemielno (poz. 1369)
§
1
1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły z
sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji
Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,
3) protokoły z
posiedzeń Zarządu,
4) rejestr
uchwał Rady i uchwał Zarządu,
5) rejestr
wniosków i opinii komisji Rady,
6) rejestr
interpelacji i wniosków radnych.
2. Dokumenty
wymienione w ust. 1 podlegają udostępnianiu po ich formalnym przyjęciu –
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.
§ 2
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępniania się w
Biurze Rady, a dokumenty z zakresu działania Zarządu w Referacie Organizacyjnym
Urzędu Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania
interesantów.
2. Dokumenty
wymienione w § 1 ust. 1 są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej
Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.
§
3
1. Z
dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy
i wyciągi, fotografować je lub kopiować.
2. Realizacja
uprawnień określonych w ust. 1 może odbywać się wyłącznie w Urzędzie Gminy i w
asyście pracownika Urzędu Gminy.
§ 4
1. Obywatele
mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów
określonych w § 1 ust. 1, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.
2. Czynności,
o jakich mowa w ust. 1, wykonywane są odpłatnie wg ustawy o opłacie skarbowej.
§ 5
Uprawnienia określone w § 1–4 nie
znajdują zastosowania:
1) w przypadku
podjęcia przez Radę, komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,
2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa
nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.