1353

UCHWAŁA ZARZĄDU MIEJSKIEGO W ŚWIEBODZICACH

z dnia 29 marca 2001 r.

w sprawie przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu

za 2000 r.

       Na podstawie art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z 1998 r.) Zarząd Miejski w Świebodzicach uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

Przedstawić Radzie Miejskiej w Świebodzicach oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdanie roczne z wykonania budżetu miasta za rok 2000 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Zarządu Miejskiego w Świebodzicach.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


 

 

                                                                                                                                                                                                                                           1. Przewodniczący Zarządu – Leszek Gucwa

                                                                                                                                                                                                                                           2. Z-ca Przewod. Zarządu   – Stanisław Szymecki

                                                                                                                                                                                                                                           3. Członkowie:                – Marek Betlej

                                                                                                                                                                                                                                                                                          – Maria Dobrzańska

                                                                                                                                                                                                                                                                                           – Alfred Janczak

                                                                                                                                                                                                                                                                                          – Zenon Marciniak

                                                                                                                                                                                                                                                                                          – Zbigniew Opaliński

 


Załącznik do uchwały Zarządu Miejskiego w Świebodzicach z dnia 29 marca 2001 r. (poz. 1353)

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI BUDŻETU

ZA 2000 ROK

 

 

 

Załącznik nr 1 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

 

DOCHODY BUDŻETOWE

 

Dział

Wyszczególnienie

Rozdz.

§

Plan wg uchwały

Wykonanie

IV kw. 2000 r.

%

1

2

3

4

5

6

DZIAŁ 31 – BUDOWNICTWO

 

 

2.140,-

2.157,-

100,8

w tym: MZU Projektowych

3731

72

2.140,-

2.157,-

100,8

DZIAŁ 50 – TRANSPORT

 

 

72.200,-

72.200,-

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwest. własnych gmin

 

5078

 

86

 

72.200,-

 

72.200,-

 

100,0

DZIAŁ 70 – GOSPODARKA KOMUNALNA

 

 

1.174.306,-

1.130.106,-

96,2

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwest. własnych gmin

 

7078

 

86

 

730.600,-

 

730.600,-

 

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

7262

 

88

 

110.000,-

 

100.820,-

 

91,7

Opłata parkingowa

7395

64

4.006,-

4.006,-

100,0

Środki na dofinans. własnych zadań inwest. gmin ze źródeł pozabudżet.

 

 

 

70

 

50.000,-

 

50.000,-

 

100,0

Środki na dofinans. własnych zadań bieżących gmin ze źródeł pozbudżet.

 

 

 

71

 

279.700,-

 

244.680,-

 

87,5

DZIAŁ 74 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA

ORAZ  NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE

 

 

 

 

 

3.616.600,-

 

3.679.768,-

 

101,8

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwest. własnych gmin

 

7478

 

86

 

41.600,-

 

41.600,-

 

100,0

Wpływy z usług

7552

42

163,-

Wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego

 

43

3.415.000,-

3.484.454,-

102,0

Różne opłaty

 

64

150.000,-

145.949,-

97,3

Odsetki

 

81

10.000,-

7.602,-

76,0

DZIAŁ 79 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

 

239.307,-

241.509,-

100,9

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

7911

 

89

 

93.132,-

 

93.132,-

 

100,0

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

7912

 

89

 

51.735,-

 

51.735,-

 

100,0

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

7941

 

89

 

8.764,-

 

8.764,-

 

100,0

Pozostała działalność

8295

77

8.748,-

10.950,-

125,2

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

 

 

89

 

76.928,-

 

76.928,-

 

100,0

DZIAŁ 83 – KULTURA I SZTUKA

 

 

500,-

464,-

92,8

Biblioteki – grzywny i kary

8322

76

500,-

464,-

92,8

DZIAŁ 86 – OPIEKA SPOŁECZNA

 

 

2.626.853,-

2.624.674,-

99,9

Wpływy z usług

8612

42

28.000,-

25.821,-

92,2

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej zlecone gminom

 

8613

 

88

 

1.741.479,-

 

1.741.479,-

 

100,0

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

8615

 

88

 

209.100,-

 

209.100,-

 

100,0

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

8616

 

89

 

278.710,-

 

278.710,-

 

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

8617

 

88

 

137.230,-

 

137.230,-

 

100,0

Środki na dofinans. własnych zadań bieżących gmin ze źródeł pozbudżet.

8695

(kombat.)

 

18

 

27.280,-

 

27.280,-

 

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

 

 

88

 

98.763,-

 

98.763,-

 

100,0

Dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin

 

 

89

 

106.291,-

 

106.291,-

 

100,0

DZIAŁ 87 – KULTURA  FIZYCZNA I SPORT

 

 

126.000,-

127.589,-

101,3

Wpływy z usług

8795

42

8.000,-

9.801,-

122,5

Środki na dofinansowanie własnych inwest. gmin ze źródeł pozabudżetowych

 

 

70

 

118.000,-

 

117.788,-

 

99,8

DZIAŁ 89 – RÓŻNA DZIAŁALNOŚĆ

 

 

14.835,-

13.920,-

93,8

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

8934

 

88

 

335,-

 

335,-

 

100,0

Pozostała działalność – pieniężne darowizny

8995

78

14.500,-

13.585,-

93,7

DZIAŁ 90 – DOCHODY OD OSÓB FIZYCZNYCH I PRAWNYCH

 

 

11.967.733,-

11.287.365,-

94,3

UDZIAŁY W PODATKACH

9009

 

6.262.423,-

5.561.737,-

88,8

Podatek dochod. od osób fizycznych

 

15

6.162.423,-

5.467.817,-

88,7

Podatek dochod. od osób prawnych

 

16

100.000,-

93.920,-

93,9

PODATKI OD OSÓB PRAWNYCH

9013

 

3.616.600,-

3.608.181,-

99,8

Podatek rolny  

 

51

38.200,-

37.180,-

97,3

Podatek leśny

 

53

2.000,-

2.103,-

105,2

Podatek od nieruchomości

 

55

3.510.400,-

3.500.496,-

99,7

Podatek od środków transportowych

 

61

24.000,-

21.183,-

88,3

Odsetki

 

81

42.000,-

47.219,-

112,4

PODATKI OD OSÓB FIZYCZNYCH

9019

 

1.603.010,-

1.598.761,-

99,7

Podatek rolny

 

51

96.700,-

87.519,-

90,5

Wpływy z karty podatkowej

 

52

183.000,-

196.400,-

107,3

Podatek leśny

 

53

250,-

57,-

22,8

Podatek od nieruchomości

 

55

847.830,-

857.521,-

101,1

Podatek od spadków i darowizn

 

56

54.000,-

50.192,-

92,9

Opłaty lokalne

 

57

250.500,-

250.553,-

100,0

Podatek od posiadania psów

 

59

12.000,-

12.085,-

100,7

Podatek od środków transportowych

 

61

128.730,-

114.063,-

88,6

Odsetki

 

81

30.000,-

30.371,-

101,2

WPŁYWY Z OPŁATY SKARBOWEJ

9020

 

485.700,-

518.686,-

106,8

Opłata skarbowa

 

58

483.000,-

514.549,-

106,5

Odsetki

 

81

2.700,-

4.137,-

153,2

DZIAŁ 91 – ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA

I SAMORZĄDOWA

 

 

 

 

 

413.092,-

 

408.741,-

 

99,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej   zlecone gminom

 

9142

 

88

 

128.000,-

 

128.000,-

 

100,0

Dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytor.

 

9143

 

49

 

17.592,-

 

17.592,-

 

100,0

URZĘDY GMIN

9146

 

21.000,-

22.715,-

108,2

Wpływy z usług

 

42

1.000,-

2.057,-

205,7

Różne opłaty

 

64

8.000,-

8.351,-

104,4

Grzywny i kary

 

76

11.200,-

11.411,-

101,9

Różne dochody

 

77

800,-

896,-

112,0

RÓŻNE OPŁATY – opłata za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

9195

64

246.500,-

240.434,-

97,5

DZIAŁ 93 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE

 

 

300,-

300,-

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej zlecone gminom

 

9317

 

88

 

300,-

 

300,-

 

100,0

DZIAŁ 94 – FINANSE

 

 

39.600,-

44.856,-

113,3

Odsetki od środków na rachunkach bankowych

9492

81

39.600,-

44.856,-

113,3

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

DZIAŁ 97 – RÓŻNE  ROZLICZENIA

 

 

6.511.145,-

6.486.470,-

99,6

Część oświatowa subwencji ogólnej

9701

90

5.387.278,-

5.387.278,-

100,0

Część rekompensująca subw.ogólnej

9709

90

1.036.869,-

1.036.869,-

100,0

Część podstawowa subw. ogólnej

9711

90

47.998,-

47.998,-

100,0

RÓŻNE ROZLICZENIA FINANSOWE

9713

 

39.000,-

14.325,-

36,7

w tym zwroty podatków i opłat

 

52

0

–1.142,-

 

 

56

0

–1.319,-

 

 

58

0

–3.848,-

Różne dochody

 

77

39.000,-

20.930,-

53,7

Odsetki

 

81

0

–296,-

DZIAŁ 98 – OBRONA NARODOWA

 

 

350,-

350,-

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej zlecone gminom

 

9819

 

88

 

350,-

 

350,-

 

100,0

DZIAŁ 99 – URZĘDY  NACZELNYCH  ORGANÓW  WŁĄDZY,

KONTROLI I SĄDOWNICTWA

 

 

 

 

 

29.865,-

 

29.739,-

 

99,6

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej zlecone gminom – aktualizacja list wyborców

 

 

9911

 

 

88

 

 

3.320,-

 

 

3.320,-

 

 

100,0

Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administr. rządowej zlecone gminom – wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej

 

 

9990

 

 

88

 

 

26.545,-

 

 

26.419,-

 

 

99,5

OGÓŁEM  DOCHODY:

 

 

26.834.826,-

26.150.208,-

97,5

 

 

 

Załącznik nr 2 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

WYDATKI BUDŻETOWE

 

Dział

Wyszczególnienie

Rozdz.

§

Plan wg

uchwały

Wykonanie

I – XII

%

1

2

3

4

5

6

DZIAŁ  01 - PRZEMYSŁ

 

 

197.000,-

197.000,-

100,0

Pozostała działalność

2995

78

197.000,-

197.000,-

100,0

DZIAŁ 40 – ROLNICTWO

 

 

26.000,-

21.821,-

83,9

Utrzymanie urządzeń melioracji wodnej

4406

36

6.000,-

4.308,-

71,8

Pozostała działalność

4495

 

20.000,-

17.513,-

86,6

Usługi materialne

 

36

4.000,-

1.513,-

37,8

Droga transportu rolnego

 

72

16.000,-

16.000,-

100,0

DZIAŁ 50 – TRANSPORT

 

 

797.400,-

787.086,-

98,7

Odbudowa dróg Moniuszki, Leśna i Wodna – usuwanie skutków powodzi (Bank Światowy)

 

5078

 

72

 

72.200,-

72.200,-

100,0

Drogi  publiczne gminne

5613

36

173.000,-

172.886,-

99,9

Usługi niematerialne

5895

37

4.000,-

Wydatki inwestycyjne – gmina

5895

72

548.200,-

542.000,-

98,9

DZIAŁ 70 – GOSPODARKA KOMUNALNA

 

 

5.435.173,-

5.192.902,-

95,5

Dotacja – Zakład Obsługi Komunalnej

7011

47

2.000.000,-

1.940.300,-

97,0

Usuwanie skutków powodzi ze środków rezerwy celowej 

7078

72

730.600,-

730.600,-

100,0

Oczyszczanie miast i gmin – usługi materialne

7221

36

50.000,-

16.462,-

32,9

Oświetlenie ulic

7262

 

411.500,-

382.530,-

93,0

Energia

 

35

311.500,-

298.055,-

95,7

Usługi materialne

 

36

100.000,-

84.475,-

84,0

Pozostała działalność

7395

 

2.243.073,-

2.123.010,-

94,1

w tym:

 

 

 

 

 

Wydatki związane z wykonyw. robót publicznych

 

 

613.700,-

570.730,-

93,0

Usługi materialne

 

36

21.000,-

19.560,-

93,1

Usługi niematerialne

 

37

57.200,-

53.540,-

93,6

Udziały w spółkach

 

78

24.400,-

24.400,-

100,0

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

 

Wydatki na finansowanie inwestycji jednostek budżetowych i zakładów budżetowych

 

 

72

 

1.526.773,-

1.454.780,-

95,2

 

Wysypisko komunalne St. Jaworów

 

 

828.673,-

828.600,-

100,0

 

Strefa ochronna – Dobromierz:

 

 

 

 

 

 

Oczyszczalnia ścieków – Chwaliszów

 

 

280.000,-

235.880,-

84,2

 

Kanalizacja sanit. – Chwaliszów

 

 

5.000,-

300,-

6,0

 

Kanalizacja sanit. – Lubomin Struga

 

 

5.000,-

 

 

Zbrojenie terenu Oś. Słoneczne

 

 

387.500,-

370.000,-

95,5

 

Odbudowa murów oporowych

 

 

600,-

 

Odbudowa kładek – usuwanie skutków powodzi

 

 

20.000,-

20.000,-

 

 

DZIAŁ 74 – GOSPODARKA  MIESZKANIOWA 

ORAZ  NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE

 

 

 

 

415.138,-

321.705,-

77,5

 

Odbudowa b.Moniuszki

7478

72

41.600,-

41.600,-

10,0

 

Opracowania geodezyjne i kartograficzne

7551

 

150.000,-

113.509,-

75,7

 

Usługi materialne

 

36

110.000,-

95.603,-

86,9

 

Usługi niematerialne

 

37

40.000,-

17.906,-

44,8

 

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

7552

 

183.538,-

153.398,-

83,6

 

Usługi materialne

 

36

30.000,-

14.206,-

47,3

 

Usługi niematerialne

 

37

20.200,-

5.854,-

29,0

 

Kary i odszkodowania

 

39

93.540,-

93.540,-

100,0

 

Podatek od towarów i usług (VAT)

 

62

39.798,-

39.798,-

100,0

 

Pozostała działalność

7695

 

40.000,-

13.198,-

33,0

 

Usługi materialne

 

36

30.000,-

12.490,-

41,6

 

Usługi niematerialne

 

37

10.000,-

708,-

7,1

 

DZIAŁ 79 – OŚWIATA I WYCHOWANIE

 

 

15.438.957,-

15.263.883,-

98,9

 

Szkoły podstawowe

7911

 

12.241.527,-

12.093.024,-

98,8

 

w tym: – wydatki bieżące

 

 

5.117.317,-

5.117.326,-

100,0

 

           – wydatki  na  finansowanie  inwestycji  jednostek

              budżetowych i zakładów budżetowych

 

 

 

72

 

7.124.210,-

6.975.698,-

97,9

 

Hala sportowa – SP nr 2

 

 

5.343.000,-

5.292.500,-

99,0

 

Pływalnia – SP nr 2

 

 

72.210,-

11.000,-

15,2

 

Kompleks sportowy nr 2

 

 

1.312.000,-

1.291.500,-

98,4

 

Sala gimnastyczna SP nr 4

 

 

361.000,-

349.000,-

96,7

 

Kotłownia SP nr 3

 

 

30.000,-

25.720,-

85,7

 

Zakupy inwestycyjne – SP nr 6

 

 

6.000,-

5.978,-

99,6

 

Gimnazja

7912

 

1.393.698,-

1.393.698,-

100,0

 

Internaty i stypendia dla uczniów

7941

23

8.764,-

8.764,-

100,0

 

Przedszkola – Dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej i funduszy celowych

 

8211

 

47

 

1.515.500,-

1.515.500,-

100,0

 

Oddział przedszkolny

8213

 

30.460,-

30.460,-

100,0

 

Świetlice dziecięce

8232

 

123.870,-

123.851,-

100,0

 

Pozostała działalność

8295

 

125.138,-

98.586,-

78,8

 

Pozostała działalność

Materiały i wyposażenie

Usługi niematerialne

 

21

31

37

3.600,-

7.500,-

37.110,-

3.600,-

2.183,-

15.875,-

100,0

29,1

42,8

 

Odpisy na FŚS

 

43

76.928,-

76.928,-

100,0

 

DZIAŁ 81 – SZKOLNICTWO  WYŻSZE

 

 

10.000,-

10.000,-

100,0

 

Pozostała działalność – dotacje

8195

48

10.000,-

10.000,-

100,0

 

DZIAŁ 83 – KULTURA I SZTUKA

 

 

302.100,-

251.769,-

83,3

 

Biblioteka Miejska

8322

 

282.100,-

238.769,-

84,6

 

Pozostała działalność

8495

 

20.000,-

13.000,-

65,0

 

DZIAŁ 85 – OCHRONA ZDROWIA

 

 

346.500,-

310.050,-

89,5

 

Szpital

8511

 

79.100,-

79.098,-

100,0

 

Usługi materialne

 

36

2.100,-

2.100,-

100,0

 

Szpital – dotacje

 

48

77.000,-

76.998,-

99,9

 

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

8536

 

246.500,-

210.052,-

85,2

 

Pozostała działalność (gazometr)

8595

72

20.900,-

20.900,-

100,0

 

DZIAŁ 86 – OPIEKA SPOŁECZNA

 

 

4.353.054,-

4.285.332,-

98,4

 

Usługi opiekuńcze

8612

37

265.800,-

265.800,-

100,0

 

Zasiłki i pomoc w naturze

8613

 

2.121.779,-

2.080.260,-

98,0

 

Świadczenia społeczne

 

22

1.912.579,-

1.871.190,-

97,8

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

41

209.200,-

209.070,-

99,9

Terenowe ośrodki pomocy społecznej

8615

 

571.386,-

553.581,-

96,9

Dodatki mieszkaniowe

8616

22

860.000,-

854.416,-

99,3

Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

8617

22

138.744,-

138.670,-

99,9

Pozostała działalność – w tym:

 

 

395.345,-

392.605,-

99,3

– Obiady w szkole

8695

22

255.591,-

254.852,-

99,7

– Kombatanci

8695

 

27.280,-

27.280,-

100,0

– Jadłodajnia

8695

 

13.111,-

11.166,-

85,2

– Składki na ubezpieczenia zdrowotne

8695

40

86.713,-

86.657,-

99,9

– Remont mieszkań dla repatriantów

8695

36

12.650,-

12.650,-

100,0

DZIAŁ 87 – KULTURA FIZYCZNA I SPORT

 

 

1.051.500,-

1.023.601,-

97,3

Dotacja MCK

Dotacja dla klubów, w tym:

8711

8721

47

48

800.000,-

100.000,-

800.000,-

100.000,-

100,0

100,0

Klub „SUDETY”

 

 

22.500-

22.500,-

100,0

Klub „VICTORIA”

 

 

67.500,-     

67.500,-

100,0

Klub „Merkury”

 

 

10.000,-

10.000,-

100,0

Pozostała działalność - wydatki

8795

 

151.500,-

123.601,-

81,6

DZIAŁ 89 – RÓŻNA DZIAŁALNOŚĆ

 

 

258.250,-

251.493,-

97,4

 

8934

37

335,-

335,-

100,0

Pozostała działalność

8995

 

257.915,-

251.158,-

97,4

 

 

31

6.000,-

5.165,-

86,1

Usługi materialne

 

36

19.000,-

17.783,-

93,6

Usługi niematerialne

 

37

187.915,-

183.734,-

97,8

Różne opłaty i składki

 

40

45.000,-

44.476,-

98,8

DZIAŁ 91 – ADMINISTRACJA  PAŃSTWOWA 

I  SAMORZĄDOWA

 

 

 

 

3.577.181,-

3.217.269,-

89,9

Urzędy wojewódzkie – zad. własne

9142

 

342.900,-

263.093,-

76,7

Urzędy rejonowe

9143

 

17.592,-

17.592,-

100,0

Rada Miejska

9144

 

290.000,-

250.376,-

86,3

Urząd Miejski – w tym:

9146

 

2.901.907,-

2.670.694,-

92,0

Wydatki na finansowanie inwestycji jednostek budżetowych i zakładów budżetowych

 

 

 

72

 

85.407,-

40.600,-

47,5

Referenda gminne

9189

 

24.782,-

15.514,-

62,6

DZIAŁ 93 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE

 

 

414.800,-

395.750,-

95,4

Jednostki  terenowe Policji

9312

48

10.000,-

10.000,-

100,0

Obrona cywilna

9317

36

300,-

300,-

100,0

Powiatowa Straż Pożarna

9318

48

60.000,-

60.000,-

100,0

Pozostała działalność

(Straż Miejska)

 

9395

 

 

 

344.500,-

325.450,-

94,5

DZIAŁ 94 – FINANSE

 

 

645.000,-

77.652,-

12,0

Rozliczenia z tytułu poręczeń

9416

75

500.000,-

Pozostała działalność

9495

 

145.000,-

77.652,-

53,5

Usługi niematerialne

9495

37

45.000,-

23.352,-

51,9

Pozostała działalność – odsetki od kredytów

 

68

100.000,-

54.300,-

54,3

DZIAŁ 97 – RÓŻNE ROZLICZENIA

 

 

90.000,-

Rezerwa ogólna

9718

81

90.000,-

DZIAŁ 98 – OBRONA NARODOWA

 

 

350,-

350,-

100,0

Materiały i wyposażenie

9819

31

350,-

350,-

100,0

DZIAŁ 99 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY

 

 

34.465,

30.030,-

87,1

Aktualizacja list wyborców

9911

 

3.320,-

3.320,-

100,0

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

9990

 

31.145,-

26.710,-

85,8

Diety komisji

 

25

13.340,-

12.474,-

93,5

Materiały i wyposażenie

 

31

3.920,-

1.320,-

33,7

Usługi materialne

 

36

4.760,-

3.791,-

79,6

Usługi niematerialne

 

37

9.125,-

9.125,-

100,0

OGÓŁEM  WYDATKI:

 

 

33.392.868,-

31.637.693,-

94,7

 

 

 

Załącznik nr 3 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

Realizacja przychodów i rozchodów zakładów budżetowych,

środków specjalnych i funduszy za rok 2000 r.

Dz.

Nazwa zakładu

Stan środków

na początek

roku

P r z y c h o d y

w tym:

Suma

bilansowa

R o z c h o d y

w tym:

Stan środków

na dzień

31.12.1999 r.

Suma

bilansowa

ogółem

dotacje

ogółem

wpłata do

budżetu

 

Zakłady budżetowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

MZU Projektowych

3.448

210.922

214.370

(zmniejszenie)

205.823

6.228

2.157

2.319

214.370

70

Zakład Obsługi Komunalnej

228.790

(zwiększenie)

9.411.126

38.681

1.940.300

9.678.300

(zmniejszenie)

9.592.874

41.623

44.100

9.678.597

79

Przedszkola

– 56.774

2.082.058

1.515.500

2.025.284

2.071.995

– 46.711

2.025.284

 

 

RAZEM:

173.240

11.745.011

3.455.800

11.918.251

11.918.543

2.157

– 292

11.918.251

 

 

Środki specjalne:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

79

Szkoła

114.067

114.067

65.292

48.775

114.067

 

Symbol

Fundusze:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

325

Fundusz Ochrony Środowiska

34.931

297.594

332.525

40.777

291.748

332.525

 

 

 

Załącznik nr 4 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

REALIZACJA ZADAŃ Z ZAKRESU ADMINISTRACJI ZLECONEJ

za rok 2000

Dział

Wyszczególnienie

Rozdz.

§

Plan

Wykonanie

%

1

2

3

4

5

6

I. DOCHODY:

 

 

2.455.422,-

2.446.116,-

99,6

Dział 70 –Gospodarka komunalna

 

 

110.000,-

100.820,-

91,7

– Oświetlenie ulic

7262

88

110.000,-

100.820,-

91,7

Dział 86 – Opieka społeczna

 

 

2.186.572,-

2.186.572,-

100,0

– zasiłki i pomoc w naturze

8613

88

1.741.479.-

1.741.479.-

100,0

– terenowe ośrodki pomocy społecznej

8615

88

209.100,-

209.100,-

100,0

– zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

– składki na ubezpieczenia zdrowotne

8617

8695

88

88

137.230,-

98.763,-

137.230,-

98.763,-

100,0

100,0

Dział 89 – Różna działalność

– dotacja  celowa  na  aktualizację wykazów gospo-

   darstw rolnych

 

8934

 

88

 

335,-

 

335,-

 

100,0

Dział 91 –Administracja państwowa i samorządowa

 

 

128.000,-

128.000,-

100,0

– urzędy wojewódzkie

9142

88

128.000,-

128.000,-

100,0

Dział  93 – Bezpieczeństwo publiczne

 

 

300,-

300,-

100,0

– obrona cywilna

9317

88

300,-

300,-

100,0

Dział  98 –Obrona narodowa

 

 

350,-

350,-

100,0

– pozostałe wydatki obronne

9819

88

350,-

350,-

100,0

Dział  99 – Urzędy naczelnych organów władzy

 

 

29.865,-

29.739,-

99,6

– dotacja celowa (listy wyborców)

9911

88

3.320,-

3.320,-

100,0

– dotacja celowa (wybory Prezydenta Rzeczpospolitej)

9990

88

26.545,-

26.419,-

99,5

II. WYDATKI:

 

 

2.455.422,-

2.446.116,-

 99,6

Dział 70 – Gospodarka komunalna

 

 

110.000,-

100.820,-

91,7

– oświetlenie ulic

7262

 

110.000,-

100.820,-

91,7

 

 

35

90.000,-

80.820,-

89,8

 

 

36

20.000,-

20.000,-

100,0

Dział 86 – Opieka społeczna

 

 

2.186.572,-

2.186.572,-

100,0

– zasiłki i pomoc w naturze

8613

 

1.741.479,-

1741.479,-

100,0

 

 

22

1.532.409,-

1.532.409,-

100,0

 

 

41

209.070,-

209.070,-

100,0

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

– terenowe ośrodki pomocy społecznej

8615

 

209.100,-

209.100,-

100,0

 

 

11

155.000,-

155.000,-

100,0

 

 

17

6.000,-

6.000,-

100,0

 

 

31

7.000,-

7.000,-

100,0

 

 

36

2.700,-

2.700,-

100,0

 

 

37

5.000,-

5.000,-

100,0

 

 

41

26.700,-

26.700,-

100,0

 

 

42

3.700,-

3.700,-

100,0

 

 

43

3.000,-

3.000,-

100,0

– zasiłki i pomoc w naturze

– pozostała dział. (usługi mater.)

– składki na ubezp. zdrowotne

8617

8695

8695

22

36

40

137.230,-

12.650,-

86.113,-

137.230,-

12.650,-

86.113,-

100,0

100,0

100,0

Dział 89 – Różna działalność

 

 

335,-

335,-

100,0

– spis powszechny i inne

8934

37

335,-

335,-

100,0

Dział 91 – Administracja państwowa i samorządowa

 

 

128.000,-

128.000,-

100,0

– urzędy wojewódzkie

9142

 

128.000,-

128.000,-

100,0

 

 

11

100.000,-

100.000,-

100,0

 

 

31

1.500,-

1.500,-

100,0

 

 

36

1.500,-

1.500,-

100,0

 

 

37

2.200,-

2.200,-

100,0

 

 

41

17.800,-

17.800,-

100,0

 

 

42

43

2.500,-

2.500,-

2.500,-

2.500,-

100,0

100,0

Dział 93 – Bezpieczeństwo publiczne

 

 

300,-

300,-

100,0

– obrona cywilna

9317

36

300,-

300,-

100,0

Dział 98 – Obrona narodowa

 

 

350,-

350,-

100,0

– pozostałe wydatki obronne

9819

31

350,-

350,-

100,0

Dział 99 – Urzędy  naczelnych  organów  władzy

i kontroli

 

 

 

 

 

3.320,-

 

3.320,-

 

100,0

– aktualizacja list wyborców

9911

 

3.320,-

3.320,-

100,0

 

 

31

1.527,-

1.527,-

100,0

 

 

35

408,-

408,-

100,0

 

 

37

1.385,-

1.385,-

100,0

– wybory Prezydenta Rzeczpospolitej

9990

 

26.545,-

26.419,-

99,5

 

 

25

12.600,-

12.474,-

99,0

 

 

31

1.320,-

1.320,-

100,0

 

 

36

3.791,-

3.791,-

100,0

 

 

37

8.834,-

8.834,-

100,0

 

 

Załącznik nr 5 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

REALIZACJA ZADAŃ INWESTYCYJNYCH za rok 2000

 

Dział

Rozdział

Wyszczególnienie

Plan

Dotacje

przekazane

Wykonanie

2000 r.

Nakłady

poniesione

od początku

inwestycji

1

2

3

4

5

6

7

40

 

4495

Rolnictwo

Droga transportu rolnego

 

16.000,-

 

16.000,-

 

16.000,-

 

16.000,-

50

 

Transport

620.400,-

614.200,-

614.432,-

2.119.012,-

 

5078

Pomoc i usuwanie skutków powodzi

72.200,-

72.200,-

72.200,-

 

5895

Odbudowa dróg – Moniuszki, Leśna,

Wodna

 

548.200,-

 

542.000,-

 

542.232,-

 

2.119.012,-

70

 

Gospodarka komunalna

2.257.373,-

2.185.380,-

2.186.144,-

7.590.939,-

 

7078

Odbudowa murów oporowych –

B. Światowy

 

730.600,-

 

730.600,-

 

728.877,-

 

 

7395

 

1.526.773,-

1.454.780,-

1.457.267,-

7.590.939,-

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

 

 

Odbudowa murów oporowych

600,-

879.596,-

 

 

Strefa ochronna oczyszcz. ścieków – Chwaliszów

 

280.000,-

 

235.880,-

 

237.751,-

 

2.562.104,-

 

 

Kanalizacja stanitarna – Lubomin Struga

5.000,-

 

 

Kanalizacja sanitarna – Chwaliszów

5.000,-

300,-

344,-

344,-

 

 

Wysypisko Stary Jaworów

828.673,-

828.600,-

828.950,-

3.309.638,-

 

 

Zbrojenie – Osiedle Słoneczne

387.500,-

370.000,-

370.197,-

2.368.185,-

 

 

Odbudowa kładek – usuwanie skutków powodzi

 

20.000,-

 

20.000,-

 

20.025,-

 

20.025,-

74

 

Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerial. usł. komunal.

 

41.600,-

 

41.600,-

 

 

74.268,-

 

7478

odbudowa – budynek ul. Moniuszki

41.600,-

41.600,-

74.268,-

79

 

Oświata i wychowanie

7.124.210,-

6.975.698,-

6.976.854,-

20.076.490,-

 

7911

Ogółem, w tym:

7.096.210,-

6.975.698,-

6.976.854,-

20.076.490,-

 

 

Hala sportowa SP nr 2

5.343.000,-

5.292.500,-

5.292.502,-

16.003.215,-

 

 

Basen  SP nr 2

72.210,-

11.000,-

11.326,-

1.028.332,-

 

 

Zagospodarowanie terenu kompleksu

sportowego

 

1.312.000,-

 

1.291.500,-

 

1.291.793,-

 

1.696.503,-

 

 

Sala gimnastyczna SP nr 4

361.000,-

349.000,-

349.535,-

1.316.742,-

 

 

Kotłownia SP nr 3

30.000,-

25.720,-

25.720,-

25.720.-

 

 

Zakupy inwestycyjne

6.000,-

5.978,-

5.978,-

5.978,-

85

 

Ochrona zdrowia

20.900,-

20.900,-

20.825,-

 

8595

Zakupy inwestycyjne – Gazometr

20.900,-

20.900,-

20.825,-

91

 

Administracja państwowa i samorządowa

85.407,-

40.600,-

40.591,-

 

9146

Zakupy inwestycyjne

85.407,-

40.600,-

40.591,-

 

 

Ogółem inwestycje:

10.165.890,-

9.894.378,-

9.854.846,-

29.309.650,-

 

 

 

Załącznik nr 6 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

 

 

Realizacja zadań bieżących na podstawie porozumień

za rok 2000

 

 

Dział

Wyszczególnienie

Rozdział

§

Plan

Wykonanie

%

I

D O C H O D Y

 

 

17.592,-

17.592,-

100,0

91

Administracja państwowa i samorządowa

 

 

17.592,-

17.592,-

100,0

 

Starostwa powiatowe

9143

49

17.592,-

17.592,-

100,0

II

W Y D A T K I

 

 

17.592,-

17.592,-

100,0

91

Administracja państwowa i samorządowa

Starostwa powiatowe

 

9143

 

 

17.592,-

 

17.592,-

 

100,0

 

Wynagrodzenia osobowe

 

11

10.500,-

10.500,-

100,0

 

Materiały i wyposażenie

 

31

3.000,-

3000,-

100,0

 

Usługi niematerialne

 

37

1.452,-

1.452,-

100,0

 

Składki na ubezpieczenia społeczne

 

41

2.325,-

2.325,-

100,0

 

Składki na Fundusz Pracy

 

42

315,-

315,-

100,0

 

 

Załącznik nr 7 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

 

Rozliczenie  środków  Gminnego  Funduszu  Ochrony  Środowiska

i Gospodarki Wodnej za 2000 r.

 

 

1.         Stan środków na dzień 01.01.2000 r.                                                                                                           34.931,00 zł

2.         Wpływy z tytułu kar za korzystanie ze środowiska                                 

            w  okresie od 01.01.2000 r. do  31.12.2000 r.                                                                                          289.123,00 zł

                      wpływy z tytułu  usuwania  drzew i krzewów                                                                                                    6.111,00 zł

                      inne                                                                                                                                                                     2.360,00 zł

            ogółem dochody                                                                                                                                                        297.594,00 zł

 

W ramach posiadanych środków GFOŚ w roku 2000 r. wydano kwotę 40.777,00 zł na wykonanie następujących zadań:

1.         Zakup sadzonek drzew – 3000 szt. i krzewów – 4000 szt.

   dokonano nasadzeń drzew i krzewów na Osiedlu Słonecznym, ul. Krótkiej, Sportowej, lesie przy ul. Wojska Polskiego, ul. Kamiennogórska.

2.         Aranżacja zielenią terenu  przy pomniku przed Ratuszem.

3.  Opracowanie Miejskiego Programu Gospodarki Odpadami dla miasta Świebodzice ze szczególnym uwzględnieniem segregacji odpadów:

   opracowanie programu jest punktem wyjścia dla podejmowania przez gminę działań związanych z racjonalnym gospodarowaniem odpadami, organizacyjnych i inwestycyjnych w tym zakresie, jak również wynika to z wymogów formalno-prawnych. Wdrożenie programu gospodarki odpadami ma na celu wydłużenie okresu eksploatacji wysypiska komunalnego w Starym Jaworowie, poprzez selektywną zbiórkę surowców wtórnych, które następnie zostaną poddane procesowi utylizacji bądź recyklingu. 

Wdrożenie ww. programu przewiduje się w miesiącu kwietniu 2001 r. i obejmować będzie w pierwszej kolejności placówki oświatowo-wychowawcze oraz wytypowane (w formie pilotarzu) ulice na terenie miasta. Pełna realizacja programu pozwoli  stworzyć na terenie miasta nowoczesny system zagospodarowania odpadów.

4.         Przeprowadzenie akcji „Sprzątanie Świata – Polska 2000”.

Coroczna akcja „Sprzątanie świata” ma na celu edukację ekologiczną dzieci i młodzieży oraz pokazanie uczestnikom akcji, iż wszyscy musimy dbać o środowisko, w którym żyjemy.

5.         Przeprowadzenie konkursu pn. „Najładniejsze okno, balkon, posesja”.

Konkurs prowadzony w mieście od kilku lat powoduje „zdrową” rywalizację mieszkańców w upiększaniu swoich okien, balkonów, prześcigają się w pomysłach urządzania swoich posesji, aby mieszkać w coraz piękniejszym otoczeniu i zostać zauważonym wśród licznej rzeszy mieszkańców. Organizowany konkurs powoduje, iż Świebodzice stają się z roku na rok coraz bardziej ukwiecone.

6.         Przeprowadzenie „Festynu Światowego Dnia Ochrony Środowiska i Dnia Dziecka”.

 

Stan środków na dzień 31.12.2000 r.                                                                                                                               291.748,00 

 

 

 

 

Załącznik nr 8 do sprawozdania z realizacji budżetu za 2000 rok (poz. 1353)

 

I  N  F  O  R  M  A  C  J  A

o stanie zobowiązań z tytułu: pożyczek, kredytów i poręczeń.

 

Na  dzień  31 grudnia  2000 roku  Urząd Miejski posiada zobowiązania z tytułów:

A.        Pożyczki:

1)        Fundusz Regionu Wałbrzyskiego                                                                                                                             218.935,00 zł

     z tego spłaty rat w latach:  2001 r.                                                                                                                                               200.493,00 zł

                                                                                                                       2002 r.                                                                            22.015,00 zł

B.        Kredyty:

1)        Bank Zachodni S.A. Wrocław

    o/Świebodzice                                                                                                                                                                            8.028.000,00 zł

    z tego spłata rat w latach:  2001 r.                                                                                                                                            1.885.020,00 zł

                                                                                                                      2002 r.                                                                        2.185.040,00 zł

                                                                                                                      2003 r.                                                                        1.268.040,00 zł

                                                                                                                      2004 r.                                                                        1.290.040,00 zł

                                                                                                                      2005 r.                                                                        1.399.860,00 zł

C.        Poręczenia:

1)        Termet S.A. Świebodzice                                                                                                                                                  1.500.000,00 zł

     z tego spłaty zakładu w     2001 r.                                                                                                                                    150.000,00 zł

                                                                                                            2002 r.                                                                                     600.000,00 zł

                                                                                                            2003 r.                                                                                     600.000,00 zł

                                                                                                            2004 r.                                                                                     150.000,00 zł

      (umowa skierowana na drogę sądową o unieważnienie poręczenia)

2)        ZPO Rafio  Świebodzice 

    z tego spłaty zakładu w 2001 r.                                                                                                                                        500.000,00 zł

Bank Ochrony Środowiska                                                                                                                                                       1.001.891,00 zł

          zobowiązania z tyt. wypowiedzenia umowy kredytu

            z tego spłata w latach    2001 r.                                                                                                                                            286.891,00 zł

                                      2002 r.                                                                                                                                                           286.000,00 zł

                                      2003 r.                                                                                                                                                           286.000,00 zł

                                      2004 r.                                                                                                                                                           143.000,00 zł

 

 

 

O b j a ś n i e n i a

 

 

Na sesji w dniu 20 grudnia 1999 r. Rada Miejska podjęła uchwałę nr XVIII/372/99 w sprawie budżetu miasta na 2000 r., w całości w której uchwaliła:

1.         Dochody budżetowe w kwocie                                     25.621.072,- zł

2.         Wydatki budżetowe w kwocie                                        26.484.570,- zł

Deficyt budżetowy w wysokości 1.775.813,- zł, który składa się z:

   różnicy między dochodami a wydatkami w kwocie 863.498,- zł, spłat pożyczek i kredytów z lat ubiegłych w kwocie 912.315,- zł.

Do spłaty pozostawały kredyty i pożyczki dla:

1.         Funduszu Regionu Wałbrzyskiego                                                189.900,- zł

2.         BOŚ-u we Wrocławiu                                                                     434.758,- zł

3.         Banku Zachodni o/Świebodzice                                                   200.000,- zł

4.         ZPC „Śnieżka”                                                                                   87.657,- zł

W wyniku zmian dokonanych na przestrzeni roku plan budżetu na dzień 31.12.2000 r. zamknął się następującymi wielkościami i tak:

1.         Dochody budżetowe                                                      26.834.826,- zł

2.         Wydatki budżetowe                                                        33.392.868,- zł

Zaplanowany deficyt budżetowy 7.470.357,- zł, który składa się z:

   różnicy pomiędzy planowanymi dochodami a wydatkami w kwocie 6.558.042,- zł do pokrycia kredytem z Banku Zachodniego,

   spłaty pożyczek i kredytów z lat ubiegłych                               912.315,- zł.

Plan dochodów na przestrzeni roku zwiększył się o kwotę 1.213.754,- zł.

Zmiany w planie dochodów przedstawiały się następująco:

1.  Dział 31 – Budownictwo zmniejszono plan o kwotę                                                                                                                        6.500,- zł

2. Dział 50 – Transport zwiększono plan o kwotę                                                                                                                                10.400,- zł

    Zwiększenia ą to środki pozyskane z Banku Światowego na usuwanie skutków powodzi

    (odbudowa dróg  Moniuszki, Leśna i Wodna) i środki przeniesione z działu 70.

3.  Dział 70 – Gospodarka komunalna zwiększono plan o kwotę                                                                                                  – 329.306,- zł

    i tak:

     Zwiększono plan o:

1) środki z Banku Światowego na odbudowę murów oporowych o kwotę                                                                               600,- zł

2) środki z Powiatowego Urzędu Pracy na organizację robót publicznych o kwotę                                                                    – 279.700,- zł

3) dotację celową z budżetu państwa na oświetlenie ulic o kwotę                                                                                     – 110.000,- zł

Zmniejszono plan o:

1) wpływy z opłaty parkingowej o kwotę                                                                                                                                               10.994,- zł

2) środki z Fundacji Polsko-Niemieckiej o kwotę                                                                                                                               50.000,- zł

  4. Dział 74 – Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne

zmniejszono plan o kwotę 23.400,- zł i tak:

Zwiększono plan o:

1) dotacja z Banku Światowego na usuwanie skutków powodzi o kwotę                                                                           41.600,- zł

2) wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego o kwotę                                                                                                                 – 165.000,- zł

Zmniejszono plan o:

1) różne opłaty (wieczyste użytkowanie terenu, czynsz dzierżawny) o kwotę                                                                                230.000,- zł

  5. Dział 79 – Oświata i wychowanie zwiększono plan o kwotę                                                                                                      239.307,- zł

Na zwiększenie planu wpłynęły dochody i tak:

1) dotacje na uzupełnienie wdrażania skutków podwyżek dla nauczycieli:

     – w szkołach podstawowych o kwotę                                                                                                                                             93.132,- zł

     – w gimnazjach o kwotę                                                                                                                                                                    51.735,- zł

2) dotacje na zapomogi dla dzieci o kwotę                                                                                                                              8.764,- zł

3) dotacja na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów o kwotę                                                                76.928,- zł

4) dochody uzyskane przez szkoły o kwotę                                                                                                                               8.748,- zł

  6. Dział 83 – Kultura i sztuka zwiększono plan o kwotę                                                                                                                         500,- zł

       Na zwiększenie planu wpłynęły grzywny i kary pobrane przez bibliotekę.

  7. Dział 86 – Opieka społeczna zwiększono plan o kwotę 577.753,- zł i tak:

Zwiększono plan o dodatkowo przyznane:

1) dotacje celowe na zasiłki i pomoc w naturze w kwocie                                                                                                  478.479,- zł

2) dotacje celowe na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie                                                                                      13.000,- zł

3) dotacje celowe na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne w kwocie                                                                                          16.230,- zł

4) dotacje celowe – dofinansowanie obiadów w szkole w kwocie                                                                                                106.291,- zł

5) dotacje celowe na ubezpieczenie zdrowotne w kwocie                                                                                                    45.113,- zł

6) środki otrzymane dla kombatantów w kwocie                                                                                                                                27.280,- zł

7) dotacje na przyjęcie rodzin repatriantów w kwocie                                                                                                                       12.650,- zł

Zmniejszono plan o kwotę:                                                                                                                                                                  121.290,- zł

Są to dotacje na dodatki mieszkaniowe.

  8. Dział 87 – Kultura fizyczna i sport zwiększono plan o kwotę 8.000,- zł.

      Są to wpływy z Hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 2.

  9. Dział 89 – Różna działalność zwiększono plan o kwotę 14.835,- zł i tak:

Zwiększono plan o otrzymane:

1) dotację celową na aktualizację wykazów gospod. rolnych w kwocie                                                                                   335,- zł

2) darowizny na rzecz samorządu terytorialnego w kwocie                                                                                                             14.500,- zł

10. Dział 90 – Dochody osób fizycznych i prawnych zmniejszono plan o kwotę 396.335,- zł.

Na przestrzeni roku dokonano korekty planowanych wpływów z podatków i opłat lokalnych i tak:

Zwiększono plan w:

1) podatku od osób fizycznych o kwotę                                                                                                                                           – 180.600,- zł

2) opłatę skarbową i odsetki   o kwotę                                                                                                                                     4.700,- zł

Zmniejszono plan w oparciu o otrzymane decyzje i analizy własne:

1) udziałów w podatkach (decyzja Min. Fin.) o kwotę                                                                                                                       92.735,- zł

2) podatków i odsetek od osób prawnych o kwotę                                                                                                            – 488.900,- zł

11. Dział 91 – Administracja państwowa i samorządowa wzrost o kwotę 46.092,- zł.

Plan zwiększono o wyższe od planowanych wpływy z tytułu:

   dotacji celowych na zadania powierzone w kwocie                                                                                                                      17.592,- zł

   opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu w kwocie                                                                                                                    66.500,- zł

Zmniejszono plan o kwotę:                                                                                                                                                                  38.000,- zł

Są to wpływy z usług, różne opłaty, grzywny i kary.

12. Dział 94 – Finanse zwiększono plan o kwotę 24.600,- zł.

      Są to planowane odsetki od środków na rachunkach bankowych.

13. Dział 97 – Różne rozliczenia zwiększono plan o kwotę 362.651,- zł.

Zwiększono:

   plan subwencji rekompensującej w kwocie                                                                                                                                – 214.495,- zł

   plan subwencji oświatowej w kwocie                                                                                                                                          – 112.529,- zł

   różne dochody w kwocie                                                                                                                                                                 39.000,- zł

Zmniejszono w oparciu o decyzję Min. Fin.:

   plan subwencji ogólnej w kwocie                                                                                                                                          3.373,- zł

14. Dział 99Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa zwiększono plan o kwotę 26.545,- zł.

              Są to dotacje celowe na wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.

Plan dochodów budżetowych zamknął się kwotą 26.834.826,- zł, a wykonanie dochodów w 2000 r. wynosi 26.150.208,- zł, co stanowi 97,5% wykonania planowanych dochodów.

Kwotowo różnica stanowi wartość 684.618,- zł.

I.   Realizacja dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

1.         Dział 31 – Budownictwo

    Kwotę 2.157,- zł, tj. 100,8% planowanych wpływów pozyskano z Miejskiego Zespołu Usług Projektowych.     Działalność zakładu omówiono w załączniku nr 1 do objaśnień.

2.         Dział 50 –Transport

    W dziale tym otrzymano środki w kwocie 72.200,- zł z Banku Światowego na odbudowę dróg.

3. Dział 70 – Gospodarka komunalna

    Dochody w tym dziale zrealizowane zostały w 96,2%, tj. na kwotę 1.130.106,- zł.

            Na wymienione dochody składają się wpływy:

                      dotacje z Banku Światowego na odbudowę murów oporowych w kwocie                                                        730.600,- zł

                      z Fundacji Polsko-Niemieckiej kwotę                                                                                                                                  50.000,- zł

                      środki z Powiatowego Urzędu Pracy na organizację robót publicznych                                                                        244.680,- zł

Pozostałe wpłaty to opłata parkingowa w kwocie 4.006,- zł oraz dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie oświetlenia ulicznego w kwocie 100.820,- zł.

4.         Dział 74 – Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne

    W tym dziale pozyskane dochody związane są z gospodarowaniem majątkiem gminy.

    Realizacja wynosi 101,8% na planowane dochody 3.616.600,- zł wykonano 3.679.768,- zł.

    Dotacja z Banku Światowego na usuwanie skutków powodzi w kwocie 41.600,- zł.

    Wpływy ze sprzedaży mienia komunalnego wynoszą 3.484.454,- zł.

            Rzeczowo realizacja sprzedaży przedstawia się następująco:

                                                                                                                                                                                    Plan                                               Wykonanie

1.    Sprzedaż lokali użytkowych                                                                                                          szt.      15                                                        29

2.    Sprzedaż lokali mieszkalnych                                                                                                       szt.      160                                                      123

3. Sprzedaż działek budowlanych                                                                                                       szt.      11                                                        12

4. Sprzedaż garaży dla najemców                                                                                                      szt.      10                                                          4

5. Sprzedaż nieruchomości rolnych                                                                                                    ha        3,7                                                         9,2

6. Sprzedaż nieruchomości nierolniczych                                                                                          szt.      4                                                             1

            Pozostałe wpływy w tym dziale to kwota 153.714,- zł uzyskana z:

1. Czynszów dzierżawnych.

2. Opłat z tytułu zarządu, wieczystego użytkowania.

3. Odsetek.

Saldo należności wykazane w sprawozdaniu Rb – 27 w wysokości 1.309.430,- zł dotyczy:

1.  Wykup lokali mieszkalnych i działek budowlanych na raty, okresy – płatne przez okres do 10 lat kwota należności 1.260.847,- zł.

2.  Faktyczna zaległość na koniec 2000 r. stanowi kwotę 7.866,- zł i dotyczy sprzedaży mieszkań, kwotę zaległości zweryfikowano wysyłając potwierdzenia sald i wysłano.

3.  Opłaty z tytułu wieczystego użytkowania oraz czynszów dzierżawnych za grunt.

     Zaległość w kwocie 40.717,- zł.

Do zalegających wysłano 288 upomnień oraz 79 wezwań przedsądowych celem egzekucji należności, skierowano 7 spraw do postępowania sądowego.

5.         Dział 79 – Oświata i wychowanie

    Realizacja planu w tym dziale wynosi                                                                                                                                                                                      241.509,- zł

    Otrzymane środki z Kuratorium Oświaty to:

1) dotacje na wyposażenie gimnazjum                                                                                                                                                                                       40.000,- zł

2) dotacja na uzupełnienie skutków podwyżek dla nauczycieli                                                                                                                                              100.842,- zł

3) dotacja na zakup podręczników                                                                                                                                                                                               4.025,- zł

4) dotacja na stypendia dla uczniów                                                                                                                                                                                             8.764,- zł

5) środki na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli  emerytów i rencistów                                                                                                  76.928,- zł

6) dochody uzyskane przez szkoły                                                                                                                                                                                              10.950,- zł

  6. Dział 83 – Kultura i sztuka

      Kwotę 464,- zł uzyskano z kar i grzywny w Miejskiej Bibliotece Publicznej.

  7. Dział 86 – Opieka społeczna

      Realizacja planu w tym dziale wynosi 99,9% na plan 2.626.853,- zł, wykonanie wynosi 2.624.674,- zł. Wpływy w tym dziale to dotacje celowe z budżetu państwa oraz wpłaty z usług opiekuńczych.

  8. Dział 87 – Kultura fizyczna i sport

      Wpływy w wysokości 127.589,- zł, jest to 101,3% planu i pochodzą z Urzędu Kultury Fizycznej i Sportu na budowę hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 2 w Świebodzicach w kwocie 117.788,- zł oraz wpływy z hali w kwocie 9.801,- zł.

  9. Dział 89 – Różna działalność

      Wpływy w tym dziale to:

     – dotacje celowe na aktualizację wykazów gospodarstw w kwocie                                                                                                      335,- zł

     – darowizny na organizację 150 rocznicy urodzin Mikulicza,

        lato w mieście i na straż pożarną w kwocie                                                                                                                          13.585,- zł

10. Dział 90 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej.

      Realizacja dochodów w tym dziale wynosi 11.287.365,- zł, tj.94,3%.

      Jak wynika z załącznika do uchwały (tabelaryczne zestawienie realizowanych dochodów), występują różnice w procentowym wykonaniu poszczególnych dochodów.

      Niskie jest tylko wykonanie wpływów w udziałach podatku dochodowego, tj. 88,8%, oraz wykonanie 22,3% w podatku leśnym od osób fizycznych.

      Realizacja pozostałych wpływów w tym dziale wynosi ponad 99% planowanych dochodów, a wpływy z opłaty skarbowej nawet 106,8%.

      Jednym z głównych problemów występujących przy realizacji dochodów jest trudna sytuacja finansowa części podmiotów gospodarczych, świadczą o tym wykazane w sprawozdaniu Rb-27 zaległości podatkowe w wysokości 3.730.093,- zł.

  Na wymienioną kwotę składają się m. in.

1.  Podatek rolny od osób fizycznych – zaległość na kwotę 18.677,- zł, z tego w okresie I – III 2001 r. wpłynęła kwota na poczet zaległości 4.594,30 zł, w roku budżetowym wystawiono 30 tytułów wykonawczych na kwotę 6.175,70 zł oraz wysłano do rolników 68 upomnień.

2.  Podatek od nieruchomości osoby fizyczne – kwota zaległości 206.366,- zł, wpłacono na poczet zaległości w okresie I – III 2001 r. kwotę 77.989,- zł

                          W roku budżetowym:

                          – wystawiono 43 tytuły wykonawcze na kwotę 6.466,20 zł,

                          – rozłożono na raty zaległości podatkowe dla 2 osób na kwotę 8.672,54 zł,

                          – wysłano 586 upomnień.

3.  Podatek od nieruchomości od osób prawnych – kwota zaległości 3.342.785,- zł, ilość zalegających podmiotów gospodarczych 24, wpływy zaliczone na poczet zaległości w okresie od I – III 2001 r. to kwota 17.645,25 zł.

   zgłoszenie wierzytelności – 2 podmioty gospodarcze na kwotę 1.191.967,40 zł do Sądu Rejonowego Wydział Gospodarczy w Dzierżoniowie,

   wystawiono 38 tytułów wykonawczych na kwotę 4.742.000,20 zł,

   odroczono termin płatności 1 podmiotowi gospodarczemu na kwotę 15.692,60 zł.

4.  Podatek rolny od osób prawnych zaległość w kwocie 183,- zł, wpłacono w 2001 roku.

5.  Podatek leśny od osób fizycznych zaległość 180,- zł, wpłacono w 2001 roku kwotę 80,- zł.

6.  Zaległości wykazane przez Urząd Skarbowy w kwocie 117.019,- zł składają się z:

   wpływów z karty podatkowej w kwocie                                                                                                                                                  91.066,- zł

   podatku od spadków i darowizn w kwocie                                                                                                                                                         8.623,- zł

   opłaty skarbowej w kwocie                                                                                                                                                                                 17.330,- zł

7.  Podatek od środków transportowych – zaległość 44.883,- zł.

Celem windykacji sporządzono 124 postanowienia o wszczęciu postępowania podatkowego, 64 decyzji określonych zaległości, 25 tytułów wykonawczych do Urzędu Skarbowego w Świdnicy oraz wysłano 58 upomnień.

11. Dział 91 – Administracja państwowa i samorządowa

      Osiągnięto wpływy w wysokości 408.741,- zł, tj. 99,0% planowanych dochodów, na które składają się:

       1. Dotacje celowe w kwocie                                                                                                                                                                 145.592,- zł

       2. Wpływy z usług w kwocie                                                                                                                                                                       2.057,- zł

       3. Różne opłaty (koncesje, rejestracje pojazdów) w kwocie                                                                                                                 8.351,- zł

       4. Grzywny (mandaty nakładane przez Straż Miejską) w kwocie                                                                                              1.411,- zł

       5. Wpływy za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu w kwocie                                                                                                  240.434,- zł

       6. Różne dochody w kwocie                                                                                                                                                                        896,- zł

12. Dział 93 – Bezpieczeństwo publiczne

      Kwota 300,- zł to dotacja celowa z budżetu państwa na obronę cywilną.

13. Dział 94 - Finanse

      W tym dziale osiągnięto wpływy w wysokości 44.856,- zł, są to odsetki od środków na rachunku bankowym.

14. Dział 97 – Różne rozliczenia

      Osiągnięto wpływy w wysokości 6.486.470,- zł, tj. 99,6% planowanych dochodów.

      Na dochody w tym dziale składają się:

1. Część oświatowa subwencji ogólnej 5.387.278,- zł, tj. 100% wykonania.

2. Część rekompensująca subwencji ogólnej 1.036.869,- zł, tj. 100% wykonania.

3. Część podstawowa subwencji ogólnej 47.998,- zł, tj. 100% wykonania.

4. Różne rozliczenia finansowe (zwroty podatków, opłat, wpłaty za specyfikację) 14.325,- zł.

15. Dział 98 – Obrona cywilna

      Kwota 350,- zł to dotacja celowa z budżetu państwa na pozostałe wydatki obronne.

16. Dział 99 – Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa

       Wpływy w wysokości 29.739,- zł to dotacja celowa z budżetu państwa na pokrycie wydatków:

       – związanych z aktualizacją list wyborczych w kwocie 3.320,- zł,

       – związanych z wyborami Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w kwocie 26.419,- zł.

II. Realizacja wydatków budżetowych

Plan wydatków budżetowych po zmianach w kwocie 33.392.868,- zł w okresie całego roku 2000 zrealizowany został w wysokości 31.637.693,- zł, co stanowi 94,7% wykonania planu.

Różnica stanowi wartość 1.755.175,- zł.

1.  Dział 01 – Przemysł – w tym dziale wydatkowano kwotę 197.000,- zł z przeznaczeniem na zwiększenie udziałów ZPC „Śnieżka”.

2.  Dział 40 – Rolnictwo

    W tym dziale wydatkowano kwotę 21.821,- zł, tj. 83,9% planu, są to wydatki na:

     – budowę i utrzymanie urządzeń melioracji wodnej kwota                                                                                                                    4.308,- zł

     – pokrycie kosztów przejazdu rolników na Międzynarodowe Targi

        Rolno-Przemysłowe do Poznania kwota                                                                                                                                                         1.513,- zł

W ramach wydatków inwestycyjnych przy udziale Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych wykonano remont drogi transportu rolnego – obręb Pełcznica 2 i Ciernie. Koszt zadania 28.805,- zł, w tym 16.000,- zł środki własne gminy.

3.  Dział 50 – Transport

     Ogółem wydatki w tym dziale wynoszą 787.086,- zł na plan 797.400,- zł, co stanowi 98,7% realizacji planu, w tym:

     a)    drogi publiczne gminne – wydatkowano kwotę                                                                                                                                       172.886,- zł

         za którą wykonano:

            – remont chodnika ul. Metalowców                                                                                                                                                                      112.940,- zł

            – remont chodnika ul. Sportowa                                                                                                                                                                             59.946,- zł

     b)    zadania inwestycyjne

                      odbudowa i modernizacja dróg ul. Moniuszki, Leśna i Wodna – Ciernie

                        usuwanie skutków powodzi

                        wydatkowano kwotę                                                                                                                                                                       614.200,- zł

                        z tego dotacje budżetu państwa (Bank Światowy)                                                                                                                                    72.200,- zł

     Wykonano w 2000 roku 5.730 m2 nawierzchni asfaltowej.

     Zadanie zakończono i odebrano w miesiącu kwietniu 2000 r.

4. Dział 70 – Gospodarka komunalna

W gospodarce komunalnej na plan uchwalony w kwocie 5.435.173,- zł zrealizowany został w wysokości 5.192.902,- zł, co stanowi 95,5% wykonania planu rocznego.

     Na wykonanie złożyły się:

a) Przekazane dotacje dla Zakładu Obsługi Komunalnej w wysokości 1.940.300,- zł, co stanowi 97,0% planowanej kwoty. Działalność Zakładu oraz wykorzystanie dotacji przedstawiono w załączniku nr 2 do objaśnień. Dotacje przekazywane były zgodnie z potrzebami ZOK.

b) Na oczyszczanie miasta wydatkowano kwotę 16.462,- zł, została ona przeznaczona między innymi na czyszczenie studzienek kanalizacyjnych.

c)  Oświetlenie ulic – wydatki w kwocie 382.530,- zł przeznaczone zostały na opłatę za energię w kwocie 298.055,- zł, co stanowi 95,7% planu.

     Na remonty, nadzory i opłaty eksploatacyjne wydatkowano kwotę 84.475,- zł.

d) Pozostałą działalność – kwotę 668.230,- zł wydatkowano na:

   wydatki związane z zatrudnieniem pracowników do wykonania robót publicznych                                       570.730,- zł

   prowizje za pobór podatków za psy, odłowienie psów, schroniska                                                                     8.313,- zł

   prowizje za pobór opłaty targowej                                                                                                                                     26.952,- zł

   odbudowa kanalizacji, program porządkowania gospodarki wodno-ściekowej                                              37.835,- zł

   udziały w Zakładzie Utylizacji Odpadów Komunalnych w Środzie Śląskiej                                                       24.400,- zł

e) Wydatki inwestycyjne w dziale 70 – Gospodarka komunalna – wyniosły 2.185.380,- zł, co stanowi 96,8% wykonania planu rocznego.

                        W roku 2000 wydatki wystąpiły przy realizacji następujących zadań inwestycyjnych:

   Wysypisko komunalne w Starym Jaworowie wydatkowano kwotę 828.600,- zł na plan 828.673,- zł, co stanowi 100% wykonania, są to odsetki od zaciągniętego kredytu, projekt techniczny kanalizacji sanitarnej na odprowadzenie odcieków z wysypiska, uzgodnienia projektowe, budowa pompowni odcieków z kanalizacją tłoczną.

   Oczyszczalnie ścieków w Chwaliszowie 235.880,- zł na plan  280.000,-zł, co stanowi  84,2% – kontynuacja robót budowlano-montażowych  na obiektach bloku biologicznego (wykonano drugi zbiornik o pojemności 1390 m3) oraz obsługi inwestorskie.

   Zbrojenie terenu Osiedla Słonecznego 370.000,- zł – wykonano drogę osiedlową, ul. Złota na odcinku od ul. Kamiennogórskiej do ul. Kwiatowej (bez nawierzchni), częściowo wykonano drogę osiedlową (ul. Tęczowa i ul. Promienna), zapłacono odsetki od kredytu oraz obsługę geodezyjną.

   Odbudowa murów oporowych na rzece Pełcznicy, wydatkowano 730.600,- zł, co stanowi 100,0% planu, środki w całości pochodzą z dotacji z banku Światowego (roboty budowlane oraz nadzór techniczny). W sierpniu 2000 roku dokonano odbioru technicznego zadania, zakres rzeczowy zadania obejmował odbudowę 770,9 mb murów przy średniej wysokości 2,2 m, co daje powierzchnię 2633 m2 odbudowanych murów.

   Odbudowa kładek – wydatkowano 20.000,- zł na wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, opracowanie projektu budowlanego wraz z kosztorysami.

   Kanalizacja sanitarna w  Chwaliszowie – wydatkowano 300,- zł.

5.  Dział 74 – Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne

     Ogółem wydatkowano w  2000 roku  kwotę 321.705,- zł, co stanowi 77,5% wykonania planu. Na wykonanie składają się wydatki związane z:

1) Opracowaniem dokumentacji geodezyjnej, wyceną gruntów, obiektów, opłatami sądowymi, skarbowymi i notarialnymi związanymi ze sprzedażą oraz inwentaryzacją budynków w kwocie 133.569,- zł, co stanowi 66,7% wykonania planu.

2) Wydatki w kwocie 133.338,- zł to zaległy podatek VAT za rok 1994 i 1995, który został naliczony w wyniku kontroli NIK.

3) W pozostałej działalności na koszty procesu oraz projekt budowlany wydatkowano kwotę 13.198,- zł, co stanowi 33,0% wykonania planu.

Na wydatki inwestycyjne przeznaczono kwotę 41.600,-zł, są to środki z Banku Światowego na usuwanie skutków powodzi budynek mieszkalny przy ul. Moniuszki 3.

6.  Dział 79 – Oświata i wychowanie

     Na realizację zadań oświatowo-wychowawczych i inwestycyjnych zaplanowano kwotę 15.438.957,- zł, wydatkowano 15.263.883,- zł, co stanowi 98,9% wykonania planu rocznego ogółem.

    Środki wykorzystane zostały między innymi na zadania bieżące w:

1) Szkołach podstawowych 5.117.326,- zł na planowane 5.117.317,- zł, co stanowi 100,0% planowanych wydatków rocznych.

2) Gimnazja 1.393.698,- zł na planowane 1.393.698,- zł, co stanowi 100,0% wykonania planu.

3) Na stypendia dla uczniów wydatkowano kwotę 8.764,- zł, co stanowi 100,0% planu.

4) Przedszkolach 1.515.500,- zł na planowane 1.515.500,- zł, co stanowi 100,0% wykonania planu.

5) Oddziałach przedszkolnych 30.460,- zł na planowane 30.460,- zł, co stanowi 100,0% wykonania planu rocznego.

6) Świetlice dziecięce 123.851,- zł na planowane 123.870,- zł, co stanowi 100,0% wykonania.

7) Pozostałą działalność w kwocie 98.586,- zł wydatkowano na sfinansowanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów – 76.928,-zł, pozostała kwota to zakup paczek mikołajkowych dla dzieci  biednych, organizację zimowiska, Dnia Nauczyciela  oraz szkolenia nauczycieli.

8) Wydatki na inwestycje szkolne zaplanowano ogółem w kwocie 7.124.210,- zł, a wykonano w wysokości 6.975.698,- zł, co stanowi 97,9% wykonania planu.

a) budowa hali sportowej wielofunkcyjnej przy SP nr 2 – wykonanie finansowe 5.292.500,- zł, kontynuacja robót budowlano-wykończeniowych i instalacyjnych zgodnie z założonym harmonogramem. W dniu 31.08.2000 r. dokonano odbioru technicznego zadania i uzyskano pozwolenie na użytkowanie obiektu. Kubatura obiektu 46.240 m3, powierzchnia użytkowa 44.792 m2,

b) budowa krytej pływalni osiedle Piastowskie – wykonanie finansowe 11.000,- zł zapłata za usługę inwestycyjną i odsetki od kredytu,

c)  budowa sali gimnastycznej przy SP nr 4 – wykonanie finansowe 349.000,- zł,

     – kontynuacja robót budowlano-montażowych oraz odsetki od kredytu,

d) kompleks szkolno-sportowy zagospodarowania terenu – wykonanie finansowe 1.291.500,- zł – zapłata za wykup gruntów pod inwestycję,  odsetki od kredytu, opinie rzeczoznawców celem ograniczenia zakresu rzeczowego do wykonania  w b.r. w związku z zakończeniem i oddaniem do użytku hali, realizację robót drogowych i uzbrojenie terenu.

    W dniu 16.08.2000 r. dokonano odbioru technicznego I etapu robót i uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie (przed zakończeniem wszystkich robót).

                   Zakres rzeczowy odbioru obejmował wykonanie:

1) roboty drogowe o łącznej powierzchni 7.000 m2

2) roboty elektryczne:  sieci oświetleniowe

     – lampy parkowe – 54 szt.,

     – lampy oświetleniowe uliczne – 10 m. szt. 7,

3) kanalizacja deszczowa.

Nakłady do sfinansowania w 2001 r. – 1.000.000 ,- zł.

e) odbudowa kotłowni w Szkole Podstawowej nr 3 – wykonanie finansowe 25.720,- zł, zapłata za roboty wykonane i odebrane w ubiegłym roku,

f)   zakupy inwestycyjne (kserokopiarka) w Szkole Podstawowej nr 6 – wykonanie finansowe 5.978,- zł.

Działalność placówek oświatowych omówiono w załączniku nr 3 do objaśnień.

  7. Dział 81 – Szkolnictwo wyższe

W dziale tym wydatkowano kwotę 10.000,- zł na utworzenie laboratorium chemicznego w Filii Akademii Rolniczej.

  8. Dział 83 – Kultura i sztuka

       Na realizację zaplanowanych zadań w tym dziale wydatkowano kwotę 251.769,- zł, co stanowi 83,3% wykonania planu rocznego.   

       Środki wykorzystane zostały na:

1) Działalność Miejskiej Biblioteki Publicznej w wysokości 238.769,- zł, co stanowi 84,6% wykonania planu rocznego.

     Działalność biblioteki omówiono w załączniku nr 4 do objaśnień.

2) Pozostałą działalność w kwocie 13.000,- zł, co stanowi 65,0% wykonania planu.

  9. Dział 85 – Ochrona zdrowia

W dziale tym wydatkowano środki w kwocie 310.050,- zł, tj. 89,5% planu rocznego, na przeciwdziałanie alkoholizmowi została wydatkowana kwota 210.052,- zł. Pozostałe środki w kwocie 99.948,- zł to pomoc finansowa dla szpitala w Świebodzicach, z tego:

1) zakupiono gazometr na kwotę 20.900,- zł,

2) zakupiono Oftalmoskop z ładowarką i oprawka probiercza na kwotę 2.289,- zł,

3) pozostała kwota to refundacja faktur za remont szpitala.

Informacje z realizacji Miejskiego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowi załącznik nr 5 do objaśnień.

10. Dział 86 – Opieka społeczna

       Środki w wysokości 4.285.332,- zł, tj. 98,4% planu rocznego wydatkowano na:

  1)  usługi opiekuńcze                                                                                                                                                                           265.800,- zł

  2)  zasiłki i pomoc w naturze                                                                                                                                                          – 2.080.260,- zł

  3)  utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej                                                                                                                                               553.581,- zł

  4)  dodatki mieszkaniowe                                                                                                                                                                               854.416,- zł

  5)  zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne                                                                                                                                                    138.670,- zł

  6)  zasiłki dla kombatantów                                                                                                                                                                  27.280,- zł

  7)  dofinansowanie żywienia w szkołach                                                                                                                                                      254.852,- zł

  8)  jadłodajnia (czynsz, energia, środki czystości)                                                                                                                             11.166,- zł

  9)  składki na ubezpieczenie zdrowotne                                                                                                                                                         86.657,- zł

10)  remont mieszkania dla repatriantów                                                                                                                                                         12.650,- zł

Działalność Ośrodka Pomocy Społecznej omówiono w załączniku nr 6 do objaśnień.

11. Dział 87 – Kultura fizyczna i sport

              Wydatkowano kwotę 1.023.601,- zł na plan 1.051.500,- zł, tj. 97,3% z przeznaczeniem na:

1) Dotację w wysokości 800.000,- zł dla Miejskiego Centrum Kultury, działalność omówiono w załączniku nr 7 do objaśnień.

2) Dofinansowanie działalności sportowej:

a) Klub „Sudety”                                                                                            22.500,- zł

b) Klub „Victoria”                                                                                           67.500,- zł

c)  Klub „Merkury”                                                                                           10.000,- zł

3) Pozostała działalność w kwocie 123.601,- zł to bieżące wydatki związane z funkcjonowaniem hali sportowej od 01.09.2000 r. (płace i pochodne, energia, wyposażenie, materiały biurowe, opłaty telefoniczne, usługi i inne).

12. Dział 89 – Różna działalność

       Kwotę 251.493,- zł wydatkowano na:

   aktualizację wykazów gospodarstw rolnych                                                                                                               335,- zł

   instrukcję obsługi lotniska                                                                                                                              4.000,- zł

   dofinansowanie różnego rodzaju imprez o charakterze ogólnomiejskim                                                48.628,- zł

   wydatki związane z promocją miasta                                                                                                                      47.773,- zł

     (gazeta, program telewizyjny, katalog miast, monografia miasta)

   tablicę pamiątkową w Rynku                                                                                                                                    13.000,- zł

   organizację obchodów 150 rocznicy urodzin Mikulicza                                                                             47.368,- zł

   pomoc finansowa dla organizacji społecznych realizujących

     zadania publiczne                                                                                                                                                      19.309,- zł

   składki – Związek Miast Książańskich i Areoklub Ziemi Wałbrzyskiej                                                    44.476,- zł

   dofinansowanie gazety samorządowej                                                                                                       25.000,- zł

   tłumaczenie dokumentów oraz zakup mebli dla rodziny Paszkowskich                                                                1.604,- zł

Rozliczenie finansowe dotyczące gazety omówiono w załączniku nr 8 do objaśnień.

13. Dział 91 – Administracja państwowa i samorządowa

      Środki w wysokości 3.217.269,- zł wydatkowano na:

1) realizacja zadań zleconych                                                                                                                            263.093,- zł

2) zadania powierzone z zakresu administracji

     państwowej (komunikacja)                                                                                                                              17.592,- zł

3) diety i ryczałty radnych oraz inne wydatki

     związane z działalnością Rady Miejskiej                                                                                                     250.376,- zł

4) wydatki związane z finansowaniem Urzędu Miejskiego                                                                        – 2.670.694,- zł

    w tym wydatki inwestycyjne                                                                                                                              40.600,- zł

       Środki wydatkowano na:

a) płace i pochodne od płac administracji samorządowej,

b) zakupy materiałów biurowych, wyposażenia, środków czystości,

c)  opłaty za energię, wodę, prasę, usługi telekomunikacyjne, remont i naprawy

konserwacyjne, ubezpieczenie  i  utrzymanie samochodu oraz inne wydatki

administracyjno-biurowe.

W ramach wydatków inwestycyjnych zakupiono i oddano w użytkowanie

samochód karetkę dla Szpitala w Świebodzicach oraz sprzęt komputerowy

dla urzędu.

5) na referendum gminne wydatkowano kwotę                                                                                                           15.514,- zł

              (diety komisji i materiały biurowe)

14. Dział 93 – Bezpieczeństwo publiczne

      W  tym  dziale  wydatkowano  kwotę  395.750,- zł,  tj.  95.4%  zaplanowanych  środków,  które  przezna-

              czono na:

1) pomoc dla Policji w Świebodzicach

    (zakup paliwa, kserokopiarki oraz komputera)                                                                                          10.000,- zł

2) konserwacje sprzętu obrony cywilnej                                                                                                                           300,- zł

3) pomoc dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej

     (dofinansowanie pompy wysokociśnieniowej

     i samochodu ratowniczo-gaśniczego)                                                                                                                   60.000,- zł

4) utrzymanie  Straży  Miejskiej  (płace  i pochodne  od   płac,  delegacje,

    szkolenia, materiały biurowe, środki czystości, usługi telekomunikacyjne,

     umundurowanie i inne wydatki niezbędne do funkcjonowania Straży                                                    325.450,- zł

              Działalność Straży Miejskiej omówiono w załączniku nr 9 do objaśnień.

15. Dział 94 - Finanse

      Wydatki w tym dziale to kwota 77.652,- zł, są to:

              – odsetki bankowe od kredytu krótkoterminowego                                                                                            54.300,- zł

              – prowizje bankowe                                                                                                                                                23.352,- zł

16. Dział 97 – Różne rozliczenia – rezerwa

      Nie wystąpiła potrzeba rozdysponowania zaplanowanej rezerwy w kwocie 90.000,- zł.

17. Dział 98 – Obrona cywilna

      Kwota 350,- zł została wydatkowana na materiały biurowe dla pracowników obrony cywilnej.

18. Dział 99 – Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądownictwa

      Środki w tym dziale zostały wykorzystane w kwocie 30.030,- zł z przeznaczeniem na:

1) aktualizacja spisów wyborców                                                                                                                                   3.320,- zł

2) wybory Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej                                                                                                         26.710,- zł